handdator

Visa fullständig version : Bra att äta efter missad frukost och lunch?

Powerexpress
2006-01-09, 17:28
Vad är bra att äta om man missat frukosten och lunchen?
Något som är lite bättre för att inte tappa muskler?
Hur mycket mer av det man ätit omvandlas till fett om man glömt frukosten eller lunchen, båda?

Svar från King Grub och Sverker är alltid välkommet.

H.Emanuel
2006-01-09, 18:03
Tippar på att Grub skulle svara typ att det är det totala energibehovet som spelar roll eller nåt i den stilen, sorry Grub,no offence

tinkerbell
2006-01-09, 18:16
Om du missar frukosten och lunchen kommer du ligga på underskott, efteråt när du ska äta finns där ju ingen chans att de du äter omvandlas till fett om du inte lägger dig på ett överskott under dagen, så jag skulle nog också tro att de är hela energiintaget som spelar roll.

Rätta mig om jag har fel.

T

keffat_liv
2006-01-09, 18:24
jag förstår inte varför det skulle göra nån skillnad om man missar frukost och lunch än om man inte gör det? mer än att proteinbalansen lägger sig negativ:/

Liten Men Fet
2006-01-09, 18:39
Det hänger väl på varför du missade frukost och lunch?
Om du sov till 14 för att du var uppe till 06 för att du är uppe och äter kött hela natten spelar det väl ingen roll så länge du äter när du vaknar.

Gick du upp vid 07 och "glömde" frukost och lunch och märkte vid 17 att du inte ätigt på hela dagen får du väl skylla dig själv och ta den smällen för det finns nog inte så mycket du kan göra för du har redan varit katabol hela dagen.