Visa fullständig version : 7 veckor MM2K
Hejsan, ska pröva MM2K (http://users.rcn.com/dl.interport/bench.html) under 7 veckor. Kommer endast skriva upp bröstpassen, då jag inte har med mig papper och penna till gymmet.
Det är det gamla schemat jag ska följa, och jag har utgått från 190 pounds, som i kilogram blir ca 86kg (har maxat 85 som mest).
Dag 1
Uppvärmning av rotatorcuff, 3st övningar, 1 set i varje.
Bänkpress (värmde först på 20 samt 40kg):
55 kg x 8 - Lätt
62,5 kg x 6 - Hyffsat lätt
67,5 kg x 5 - Fick upp sista med nöd och näppe
67,5 kg x 4 - Skulle egentligen varit 5 reps :(
67,5 kg x 3 - Skulle egentligen varit 5 reps :(
Hantelflyes:
11 kg x 8
11 kg x 8
9 kg x 8
Passet gick inte alls så som jag hade tänkt mig, har tagit en paus över jullovet och jag antar att för mycket sängliggande är anledningen :naughty: Innan lovet klarade jag 6st reps på 70kg, så jag är lite besviken över dagens resultat. Får hoppas att nästa pass går bättre, som jag kommer att skriva om på fredag!
Pussar och kramar!
Hejsan, ska pröva MM2K (http://users.rcn.com/dl.interport/bench.html) under 7 veckor. Kommer endast skriva upp bröstpassen, då jag inte har med mig papper och penna till gymmet.
Det är det gamla schemat jag ska följa, och jag har utgått från 190 pounds, som i kilogram blir ca 86kg (har maxat 85 som mest).
Dag 1
Uppvärmning av rotatorcuff, 3st övningar, 1 set i varje.
Bänkpress (värmde först på 20 samt 40kg):
55 kg x 8 - Lätt
62,5 kg x 6 - Hyffsat lätt
67,5 kg x 5 - Fick upp sista med nöd och näppe
67,5 kg x 4 - Skulle egentligen varit 5 reps :(
67,5 kg x 3 - Skulle egentligen varit 5 reps :(
Hantelflyes:
11 kg x 8
11 kg x 8
9 kg x 8
Passet gick inte alls så som jag hade tänkt mig, har tagit en paus över jullovet och jag antar att för mycket sängliggande är anledningen :naughty: Innan lovet klarade jag 6st reps på 70kg, så jag är lite besviken över dagens resultat. Får hoppas att nästa pass går bättre, som jag kommer att skriva om på fredag!
Pussar och kramar!
ska bli kul att följa :thumbup:
Daniel Mattusch
2006-01-09, 15:54
Jag hade ocksåuppehåll innan jag startade med mitt mm2k. Blev samma sak för mig, klarade inte passet :) Körde om det och det gick galant.
Kör hårt!
Får se om det går bättre på fredag, annars gör jag nog också en omstart :)
stahlberg
2006-01-09, 17:17
Du borde starta om med andra vikter. Det bådar inte gott att missa serierna redan i pass nr 1.
Jag har redan tidigare konstaterat, att MM2K:s största svaghet är att det är ett allmänt program - det ska gälla för alla - och därför kan det inte beakta individuella avvikelser. Jag tror dessutom att de flesta (åtminstone styrkelyftare) inte kan ta serierna direkt från MM2K:s tabeller.
Det bästa med MM2K är att det innehåller en viss variation, samt att det ger möjlighet till progressiva ökningar. Det sämsta är som sagt att om man följer de fasta serierna och vikterna (enligt tabellerna) så är risken stor att man inte klarar sina serier.
Undertecknad har en ungdomsadept, född 1988. Hans bästa gren är ingalunda bänkpress. Han är styrkelyftare, inte bänkpressare. Tyvärr skadade han ryggen i början av november (skadan uppstod inte av styrketräningen, men förvärrades av den). Han är nu helt frisk i ryggen. När han blev frisk började vi träna med ett speciellt mål för ögonen, vilket förutsätter mycket speciell träning i böj och mark. I samband med detta lät jag honom träna en modifierad version av MM2K (men jag hade ändrat en hel del). MM2K är i princip inte bättre än mina egna program (tvärtom). Så det är bl.a därför (men också av andra orsaker som jag inte nämner här) inte möjligt att han bättrar sitt PR med de utlovade 40 punden (det hade han inte gjort med något program överhuvudtaget). En viktig orsak till att han tränar MM2K istället för mina egna program är just att han ska få variation från mina program ; variation är A & O i SL. Han tränade idag pass nr 7 enligt vår (modifierade) MM2K, samtliga pass har gått precis enligt planen. Han hade dock inte haft minsta chans att följa det ursprungliga MM2K.
V ad jag försöker få fram är alltså, att MM2K är ett helt ok program. Men det gäller att anpassa serierna enligt sina egna förutsättningar.
Tack för den utförliga kommentaren Stahlberg! Jag ska pröva köra pass #2 på fredag, och lyckas jag inte genomföra det enligt schemat så räknar jag om från 180 pounds. Jag ska ju klara passet jag körde idag utan problem, men antar att de 20 dagar jag har varit borta från träningen har gjort mig lite svagare.
Men klarar jag nästa pass problemfritt så kör jag på, och sedan får vikterna justeras efter fail-test vid pass #5 :)
Jag är förövrigt ingen styrkelyftare (ännu) men var sugen på att testa vad det här programmet kan ge för mig. (Blivit sugen efter alla trådar jag läst om MM2K).
biffsson
2006-01-09, 19:19
Så där ja, nu har jag en till journal att hålla koll på :thumbup:
biffsson
2006-01-09, 19:35
Tack för den utförliga kommentaren Stahlberg! Jag ska pröva köra pass #2 på fredag, och lyckas jag inte genomföra det enligt schemat så räknar jag om från 180 pounds. Jag ska ju klara passet jag körde idag utan problem, men antar att de 20 dagar jag har varit borta från träningen har gjort mig lite svagare.
Men klarar jag nästa pass problemfritt så kör jag på, och sedan får vikterna justeras efter fail-test vid pass #5 :)
Jag är förövrigt ingen styrkelyftare (ännu) men var sugen på att testa vad det här programmet kan ge för mig. (Blivit sugen efter alla trådar jag läst om MM2K).
Jag misstänker också att 20 dagars uppehåll från träningen har gjort dig lite svagare, men det brukar gå fort att komma tillbaka i styrketoppform.
Jag hade uppehåll i 28 dagar och tappade 10-15kg i bänkpress-styrka *cry*
Jag har utgått från 10kg mindre än jag maxade för 1 månad sedan, sedan har jag förhoppningar att jag ska kunna öka ett steg på varje failure-test så att jag i slutet av programmet har blivit 10kg starkare än jag var för en månad sedan.
Så du kan antingen göra som Stahlberg rekommenderar, att sänka vikterna ett steg. Eller så kan du köra enligt samma vikt-tabell som du gör, och om du inte klarar av serierna under de 2 nästkommande passen så börjar du om fråm början igen.
För jag tror att det räcker med 1-2 veckors bänkpressträning för att du ska vara tillbaka i samma styrkeform som du var före lovet.
Men jag tycker hellre att du ska göra en förlängning av det du skrev:
Men istället så kör du på som vanligt, även fast de nästkommande passen är lite för tunga. Efter 5:de passet så justera det till automatiskt (efter failure-testet).
På de passen där du tex ska göra 3st 5:or så tror jag inte att det gör speciellt mycket om du bara gör 5 4 3.
Tack biffsson!
Jag tror också, att om jag kör på enligt de här vikterna, kommer att komma tillbaks till sådan form att jag klarar passen efter 1-2 veckor (om jag nu tolkade dig rätt :D). Kanske kör till pass #5 iaf hur det än går på fredag (tror nog det kommer gå bra) och justerar vikterna efter fail-test :)
Uppskattar era åsikter och tips :bow:
biffsson
2006-01-10, 13:23
Tack biffsson!
Jag tror också, att om jag kör på enligt de här vikterna, kommer att komma tillbaks till sådan form att jag klarar passen efter 1-2 veckor (om jag nu tolkade dig rätt :D). Kanske kör till pass #5 iaf hur det än går på fredag (tror nog det kommer gå bra) och justerar vikterna efter fail-test :)
Uppskattar era åsikter och tips :bow:
Du tolkade mig helt rätt :thumbup:
Pass #2
Japp, då har jag genomfört det andra passet :)
Glömde värma rotatorcuffarna!
Bänkpress (värmde först på 20 samt 40kg):¨
62,5 kg x 5 - Lätt
62,5 kg x 5 - Lätt
70 kg x 3 - Lätt
70 kg x 3 - Lätt
77 kg x 1 - Lätt
Hantelpressar (skrev inte upp vikterna, minns kanske fel):
26 kg x 5
23,5 kg x 5
21 kg x 6
Passet gick oväntat lätt, helt klart glädjande efter måndagens katastrofpass :D
Kommer att fortsätta köra efter 190 pounds! :thumbup:
Nästa pass rapporteras på måndag! :)
*Krama*
Lillgrabben
2006-01-13, 22:30
Bra jobbat!
Ifall du börjar känna att du inte orkar med "progressionsschemat" efter ngt pass, gör då som Stahlberg sa & skala av något kilo från ditt maxlyft!
Jag tror förresten att undertecknad har ett excelark för mm2k där du bara knappar in ditt nuvarande max...
Bra jobbat!
Ifall du börjar känna att du inte orkar med "progressionsschemat" efter ngt pass, gör då som Stahlberg sa & skala av något kilo från ditt maxlyft!
Jag tror förresten att undertecknad har ett excelark för mm2k där du bara knappar in ditt nuvarande max...
Tack :)
Jo börjar det gå riktigt dåligt kanske det är bäst att ändra om lite :/
Jo jag läste det i någon forumtråd att du hade skrivit något om det där excelarket :) Råkar du stöta på det får du gärna skicka ett PM, kan alltid vara bra att ha (och tidsbesparande) ;)
Tack för kommentar!
EDIT: tack för att du fixade mitt inlägg! :)
Lillgrabben
2006-01-13, 22:50
Vassego!
Du har epost på adressen du uppgav då du reggade dig...
Tack ska du ha :thumbup: Får ta en titt på måndag, kommer inte åt mailservern hemmifrån
Måste säga att du kör tungt i hantelpress om man jämnför mot bänk! Imponerad!
(psst, du kommer visst åt skolans mailserver hemifrån ;)
Måste säga att du kör tungt i hantelpress om man jämnför mot bänk! Imponerad!
(psst, du kommer visst åt skolans mailserver hemifrån ;)
Skrev fel i hantelpressen :D
Ska vara:
26 kg x 5
23,5 kg x 5
21 kg x 6
Var väl lite borta i huvudet :) Någon moderator får gärna editera detta :)
Pass #3
Ja vad ska man säga, det här gick väl inte riktigt enligt planerna ;)
När jag kom till gymmet hade Lillgrabben, hulken och de andra stora pojkarna tagit alla stänger. Så vi fick inleda passet med ryggövningar (som brukar tränas efter bänken i vanliga fall). 3 sett kablerodd följt av 4 set hantelrodd och 4 set T-bar. Nu hade all energi från fiskpinnarna och potatisen gått åt, men äntligen blev en bänk ledig (en lite sämre sådan, men brukar köra på den ibland)!
Bänkpress (värmde upp på 20 samt 40kg):
57,5 kg x 8
62,5 kg x 6
72,5 kg x 3 ½ - Skulle varit 5st
72,5 kg x 3 - Skulle varit 5st
72,5 kg x 2 - Skulle varit 5st
Gick dåligt, men jag har tittat på schemat nu och ser att de 2 nästa passen är mer lågreps, som jag är bättre på. Och jag ska flytta ryggdagen till lördag i fortsättningen så kan jag fokusera helt på bänkpress på måndag.
Känner mig så ägd sen stahlberg sa att jag skulle sänka vikterna, karln hade rätt. Men jag är besserwisser så jag följer schemat till pass #5. Då får jag ändra vikterna efter failtest ;)
se det inte som att du tappat eller något varför det gått dåligt.
Om jag får ändrade planer (som du fick nu i ditt fall), så blir jag så omotiverad(?!), besviken helt enkelt, inte samma sug, tappar gnistan.
kan det bero på något sådant att det gick som det gick?
Jag tycker inte att du ska ändra vikterna, gick inte ditt förra pass bra?
Så, kör hårt, Upp med hakan, på fredag kommer nästa pass! :hbang: *yourock*
och glöm inte att :eating: bra!
se det inte som att du tappat eller något varför det gått dåligt.
Om jag får ändrade planer (som du fick nu i ditt fall), så blir jag så omotiverad(?!), besviken helt enkelt, inte samma sug, tappar gnistan.
kan det bero på något sådant att det gick som det gick?
Jag tycker inte att du ska ändra vikterna, gick inte ditt förra pass bra?
Så, kör hårt, Upp med hakan, på fredag kommer nästa pass! :hbang: *yourock*
och glöm inte att :eating: bra!
Tack :)
stahlberg
2006-01-17, 13:10
polaren... : I likhet med dig är också jag besserwisser. Men till skillnad från dig så har jag rätt.
Tappar man gnistan av att några Lillgrabbar och hulkar ockuperar bänken så har man problem med psyket, och borde träna upp det bättre. Hur vore det att gå fram och fråga om man får lyfta emellan?
Detta dock inte illa ment. Kämpa vidare.
Lillgrabben
2006-01-18, 10:03
polaren... : I likhet med dig är också jag besserwisser. Men till skillnad från dig så har jag rätt.
Tappar man gnistan av att några Lillgrabbar och hulkar ockuperar bänken så har man problem med psyket, och borde träna upp det bättre. Hur vore det att gå fram och fråga om man får lyfta emellan?
Detta dock inte illa ment. Kämpa vidare.
Givetvis hade han fått gå mellan & träna - ifall han gett sig tillkänna & talat om sin önskan. Det är bara att fråga! :)
Det verkar som om jag är mera väl ( eller Ö-) känd än jag trodde. Har hört flera som ( tydligen) vet vem jag är & själv har jag inte en susning om deras utseende.
stahlberg & Lillgrabben:
Haha! Nej men jag tappade inte gnistan! :D
Jag var och tränade med min bror och en kompis, och då känns det inte så snällt att gå och fråga om 3 pers får köra emellan :)
Och Lillgrabben jag kanske presenterar mig någon gång snart, har tänk köpa en T-shirt så.
Har ytterligare en teori om varför passet gick så dåligt.
Just innan jag skulle lägga mig på kvällen (efter passet alltså) så fick riktigt ont i magen, lyckades somna - och jag sov i 17 timmar (med undantag för 2st besök på dasset)!
När jag vaknade var jag så slut att jag knappt kunde lyfta ett finger kändes det som, var vaken i ca 7 timmar innan jag somnade igen.
Fast nu mår jag lite bättre, orkar sitta vid datorn :) Måste ha någon slags influensa.
Fick min CoC#2 igår också och klarade den på tredje försöket! Tror jag kommer klara min RB210 snart också, måste bara träna på tekniken, för jag lyckas få in huden mellan handtagen så den inte går att klämma sista millimetern :laugh: Men tror att jag är liiiiite för svag också :)
grattis, inte långt kvar på RB210an nu!
Lillgrabben, jag vet också vem du är..
Jag frågade dig hur tungt du körde i mark i går, du svarade 235kg. :p
nu vet du nog vem jag är :p
grattis, inte långt kvar på RB210an nu!
Tack! Nej den ska ihop snart, sen får jag höra med arne om han har kvar någon tyngre. Annars får jag köpa en beefbuilder eller CoC#3
Pass #4
Värmde rotatorcuffs
Bänkpress (2 set uppvärmning):
62,5 kg x 5 - Lätt
62,5 kg x 5 - Lätt
72,5 kg x 3 - Ganska lätt
72,5 kg x 3 - Sista repen kändes tung
80 kg x 1 - Ganska lätt
Hantelpress:
21 kg x 7
23,5 kg x 6
25 kg x 6 (börjar nog på den här vikten nästa gång)
Passet kändes mycket bra! Tror jag har hittat mitt problem faktiskt, jag råkar ibland köra med paus på bröstet, vilket inte är tänkt då mitt max (85kg) är touch 'n go. Kan det vara så enkelt? Isf har jag varit riktigt klantig som inte har märkt det tidigare :) Min avsikt är iaf att köra touch 'n go på träningen, och jag ska vara riktigt noga och se till så jag kör så i fortsättningen (om det nu ens är det som är problemet, kan också vara att jag är väldigt mycket bättre på 1-3 reps)!
Tack och hej!
Pass #4
Värmde rotatorcuffs
62,5 kg x 5 - Lätt
62,5 kg x 5 - Lätt
72,5 kg x 3 - Ganska lätt
72,5 kg x 3 - Sista repen kändes tung
80 kg x 1 - Ganska lätt
Hantelpress:
21 kg x 7
23,5 kg x 6
25 kg x 6 (börjar nog på den här vikten nästa gång)
Passet kändes mycket bra! Tror jag har hittat mitt problem faktiskt, jag råkar ibland köra med paus på bröstet, vilket inte är tänkt då mitt max (85kg) är touch 'n go. Kan det vara så enkelt? Isf har jag varit riktigt klantig som inte har märkt det tidigare :) Min avsikt är iaf att köra touch 'n go på träningen, och jag ska vara riktigt noga och se till så jag kör så i fortsättningen (om det nu ens är det som är problemet, kan också vara att jag är väldigt mycket bättre på 1-3 reps)!
Tack och hej!
Jävligt bra polaren, kul att det går bra! kör hårt och fortsätt skriv!
Pass #5
62,5 kg x 6
72,5 kg x 5
72,5 kg x 3 - Skulle ha varit 5
Failtest
72,5 kg x 4 - Som ni ser klarade jag 1 rep mer här än i förra setet. Jag vilade säkert 2 minuter extra, kanske något att tänka på till nästa pass.
Gick hyffsat, missade 2 reps i ett av seten, men det börjar ju bli rätt standard nu. Nu ska vikterna justeras! Orkar inte skriva så mycket, är påväg att somna.
Skriver mer imorgon eller på onsdag.
Tack och hej!
Pass #5
62,5 kg x 6
72,5 kg x 5
72,5 kg x 3 - Skulle ha varit 5
Failtest
72,5 kg x 4 - Som ni ser klarade jag 1 rep mer här än i förra setet. Jag vilade säkert 2 minuter extra, kanske något att tänka på till nästa pass.
Gick hyffsat, missade 2 reps i ett av seten, men det börjar ju bli rätt standard nu. Nu ska vikterna justeras! Orkar inte skriva så mycket, är påväg att somna.
Skriver mer imorgon eller på onsdag.
Tack och hej!
Enligt programmet ska jag inte sänka vikterna iom att jag klarade 4 reps. Men jag sänker ändå pga av att det har gått så dåligt på måndagarna (alltid missat någon rep på måndagar, aldrig på fredagar).
Nu utgår jag från att mitt max är 180 pounds, dvs 81kg!
Uppdaterar imorgon.
Pass #6
67,5kg x 3
67,5kg x 3
75kg x 2 - Lätt!
75kg x 2 - Lätt!
90kg x 0,5 - Negativ, höll emot i ca 6-10 sekunder.
Hantelpress:
33,5kg x 5 - Ville testa med lite tyngre hantlar
26kg x 6
23,5 kg x 6
Väldigt skönt pass, är riktigt nöjd! :) Fast jag hade glömt packa ner kläder i morse så jag fick träna med jeans.
Köpte magnesia/magnesium till min grippersträning också. Har även börjat pincha lite på ryggpasset, så tummen också får vara med i leken.
Vägde mig förövrigt idag på gymmet: 99,3kg med kläder. Snart kan jag kalla mig man igen! Vägde 105kg för typ 2-3 år sen, sen gick jag ner till 85kg, och nu verkar det gå uppåt. 105kg är iaf min gräns, sen blir det till å banta!
Ha det!
carloskar
2006-01-27, 19:21
Somsagt, bra pass... Snart pressar du dom gröna hantlarna! *rolleyes*
Angående vikten.. Bestäm dig för att inte väga mer än 100 fören du bänkar det :naughty:
Somsagt, bra pass... Snart pressar du dom gröna hantlarna! *rolleyes*
Angående vikten.. Bestäm dig för att inte väga mer än 100 fören du bänkar det :naughty:
:thumbup:
Jag kan nog hålla vikten ett tag :D
Jag har lyckats vända på dygnet nu i helgen (vaknade kl 21, sov 14 timmar :laugh: ), därför flyttar jag nästa pass till på tisdag. Fan vad tråkigt... har fått fiber så jag får väl skylla på att det är det som har hållt mig uppe :furious:
Pass #7
62,5 kg x 6 - Lätt
70 kg x 5 - Lätt
70 kg x 5 - Börjar kännas rätt så tungt
70 kg x 6 - Failtest
Hantelflyes:
11kg x 8
11kg x 8
11kg x 8 - Höjjer vikten nästa pass.
Summan av kardemumman:
Riktigt nöjd över passet! Klarade också failtestet. Nästa pass blir på fredag, hoppas tuttarna är återhämtade tills dess!
Ha det!
Pass #8
Dagens pass blev en liten avvikelse från MM2K schemat, då jag kom till gymmet beredd på att köra ett benpass! Mina 2 kära träningskompisar berättade då att ingen av dom kommer kunna träna imorgon, så vi körde bänkpress idag istället. Jag hade inte fyllt i schemat, så det blev maxning istället.
Bänkpress:
50 kg x 10
80 kg x 2
90 kg x 1 - ganska tungt, men bra teknik!
92,5 kg x 0 - där tog det stopp :booty:
Jag är nöjd, och det gick ju riktigt bra även om jag var tveksam iom att det senaste bröstpasset var i förrgår.
Ska inte avvika något mer från schemat.
Bänkpress:
50 kg x 10
80 kg x 2
90 kg x 1 - ganska tungt, men bra teknik!
92,5 kg x 0 - där tog det stopp :booty:
Ska kanske påpeka att det var PB! *flex*
Min träningskompis är väldigt nära på 100kg nu (tror nog han får upp det en bra dag), men då var han redan omänskligt stark när vi började träna :D
carloskar
2006-02-04, 01:49
Ska kanske påpeka att det var PB! *flex*
Min träningskompis är väldigt nära på 100kg nu (tror nog han får upp det en bra dag), men då var han redan omänskligt stark när vi började träna :D
Jag då? :cryout:
Tog ju ett personbästa på 85, räknas inte det? *screwy*
hehe, det blev ju ett roligt pass iaf... Tre personer kommer till gymmet, tre personer går därifrån med varsit personbästa i bänk. HAH!
Jag då? :cryout:
Tog ju ett personbästa på 85, räknas inte det? *screwy*
hehe, det blev ju ett roligt pass iaf... Tre personer kommer till gymmet, tre personer går därifrån med varsit personbästa i bänk. HAH!
Oj, förlåt :D Grattis!
Jo det var rätt kul :)
God dag kära läsare (om nu någon läser :D)!
Det har inte blivit något bänkande i veckan då mina träningskompisar har hittat på annat än att träna, samt att det var i princip tomt på gymmet i tisdags då det var tänkt att genomföra pass #8 (ingen passning). Men imorgon tänkte jag ta ett pass efter att jag kollat på en SL tävling.
Så jag skriver imorgon!
Lillgrabben
2006-02-10, 22:36
God dag kära läsare (om nu någon läser :D)!
Det har inte blivit något bänkande i veckan då mina träningskompisar har hittat på annat än att träna, samt att det var i princip tomt på gymmet i tisdags då det var tänkt att genomföra pass #8 (ingen passning). Men imorgon tänkte jag ta ett pass efter att jag kollat på en SL tävling.
Så jag skriver imorgon!
Gymmet är stängt i morrn samt på söndag.
Pga tävling.
Gymmet är stängt i morrn samt på söndag.
Pga tävling.
Ok, jag missade tävlingen, först försov jag mig, sen blev jag barn och hundvakt :(
*cry*
Pass #9
Bänkpress:
65 kg x 6
72,5 kg x 5
72,5 kg x 5 - tungt
72,5 kg x 5 - Failtest
Är så trött, så jag orkar inte skriva nåt mer :smash:
Vill bara berätta att jag fick min CoC#3 idag, och om jag klämmer ihop den med båda händerna och sedan släpper (negativ) så lyckas jag hålla den 1cm ifrån helt stängd. Om jag är seriös kanske jag klarar den om 3 månader, men målet just nu är att stänga RB210 med vänstern.
Bänkpasset i fredags blev inte enligt MM2K (andra gången), kan skriva in det ikväll.
Ha det
Just ja, tränade i morse pga av sömnfri natt, och jag var rejält snorig när jag skulle frivända, så jag drog iväg en slemmig läckerbit när lyftet utfördes. Det stod en kille och tittade på mig så det var lite pinsamt :cryout:
carloskar
2006-02-20, 15:52
Vad drog du iväg? Snor, gas eller choklad? (stackarn)
Vad drog du iväg? Snor, gas eller choklad? (stackarn)
Skrev ju att jag var snorig, så antagligen var det snor :)
Damien Thorne
2006-02-21, 11:35
Jag läste i att du skrev detta i tråden "Gemensamma bänkjournalen - 200kg":
Fredagens pass, avvek för andra gången från MM2K, som inte verkar passa mig alls (är starkare 1-3 reps än 6 reps).
Testa att köra MM2K en gång till senare. Kör då det nya programmet istället. Då är failuretesterna 2-4 reps istället för 4-7 reps.
Gå då in på 5kg mindre än du maxar. Annars börjar det programmet lite för tungt (enligt mig och några till som kört programmet)
Jag läste i att du skrev detta i tråden "Gemensamma bänkjournalen - 200kg":
Testa att köra MM2K en gång till senare. Kör då det nya programmet istället. Då är failuretesterna 2-4 reps istället för 4-7 reps.
Gå då in på 5kg mindre än du maxar. Annars börjar det programmet lite för tungt (enligt mig och några till som kört programmet)
Det låter mycket bättre, kanske testar det senare, men just nu känns det som att jag vill överge MM2K helt och köra efter eget upplägg, men det känns samtidigt tråkigt att avbryta något man påbörjat.
Det känns nästan som att jag vill ändra hela mitt upplägg och satsa mer på SL övningar då jag skulle vilja tävla i det i framtiden om jag blir stark ;)
Här kommer fredagens pass, kopierat från Gemensamma bänkjournalen:
Bänkpress:
80 kg x 1
90 kg x 1
95 kg x 0 - Nytt försök på PB
95 kg x 0 - Om 2 veckor bör jag få upp det
80 kg x 2
Hantelpress:
20 kg x 6
32,5 kg x 4 - fick hjälp på sista
35 kg x 2
Liggande extension runt huvudet (triceps):
20kg x 10
45kg x 5 - Är riktigt osäker på om vikten stämmer, brukar bara greppa stången och köra
35 kg x 6 - Är osäker på vikten här också :P
Frenchpress med hantel:
Minns ej vikterna, blev iaf 4 set.
Blev inte lika mycket triceps som det brukar, men av någon anledning var vi stressade.
Jao, nu är det såhär jag tar och överger MM2K, tyvärr... Usch vad kasst det känns att inte slutföra något man påbörjat :( Men jag kan inte pressa 5or och 6or utan att plocka av för mycket vikt, och det känns inte kul, då jag vill kunna lyfta så tunga 1or som möjligt.
Men jag ska nog gå och köpa ett litet häfte att anteckna framtidens pass i imorgon, så jag fortsätter nog skriva här iaf, fast då alla mina pass :)
Blir morgondagens ryggpass nerskrivet så ber jag lillgrabben eller nån annan trevlig moderator byta namn på journalen!
Kan ju skriva ner ungefär hur mina pass ser ut också (övningarna varierar lite):
Rygg / biceps
Marklyft
Frivändningar
T-bar
Hantelrodd
Latsdrag bakom nacke
Latsdrag mot bröst
Hantelcurl
Hammercurl
Axlar
Militärpress
Sittande hantelpress
Sidolyft
Drag till hakan
Rodd i kabel mot pannan (vet ej vad den heter, en beefcake visade mig övningen på gymmet, för baksida axlar)
Ben
Knäböj
Benpress
Benspark
Liggande bencurl
Sittande bencurl
Bröst, triceps
Bänkpress
Hantelpress
Hantelflyes
Liggande tricepsextension runt huvudet
Sittande frenchpress med hantel
Pushdown, typ dropset
Grepp
Tränar med grippers ca 3-4 gånger i veckan, och kör ibland holdbar på någon av gympassen (hade börjat pincha men det har inte blivit av så mycket).
Skulle vilja lägga om det lite, känner att jag just nu bara har lust att träna 3 dagar i veckan, och jag skulle vilja satsa lite mer på mark, böj, bänk och grepp, och lite mindre på saftiga biccar och tvättbräda (ligger så långt ifrån det sistnämda). Skulle även vilja börja köra raka mark, så lite stretching kanske bör vara på sin plats :)
Förslag på ett mer SL inriktat upplägg tas gärna emot här i tråden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.