Visa fullständig version : Hur ofta får ni träningsvärk?
Ja, som topic, hur ofta får ni träningsverk?
Blev lite sugen på att veta.
Själv får jag nästan aldrig träningsverk!
Ryska_raketen
2006-01-08, 21:05
Nja ibland händer det att träningsvÄrken infinner sig *popcorn*
Edit: Efter varje benpass ffs :D
mini_Arnold
2006-01-08, 21:06
Vid Varje träningspass
oftast är det uppskattat men ibland kan det vara jobbigt om man ska gå ärenden eller köra bil utan servo, gå i trappor osv :D
bluelight
2006-01-08, 21:06
Ibland, oftast i benen eller om jag börjar med någon ny övning i någon muskel.
OHH en fungerande poll :hbang: :D
ja får nästan aldri träningsvärk.. *screwy* kan komma om ja gjort uppehåll ett tag eller om ja kört lättare en tid
mina pecs *cry*
så fort jag kört som arnold får jag träningsvärk :D
Lite känner jag efter varje pass, fast det är inte så mycket värk som det är stelhet/trötthet.
Får mest träningsvärk när jag varit inaktiv ett tag. Annars är det mest att man känner sig stel i musklerna efter träning. När jag kör en ny övning brukar jag få träningsvärk.
Goddaniel
2006-01-08, 21:15
Får träningsverk ganska ofta fast nästan bara i låren och triceps, ibland bröst.
Låren kan vara riktigt smärtsamma, speciellt när man ska gå i trappor.
Folk brukar fråga mig om jag har skitit på mig när jag går i trappor med träningsverk.
High1ander
Nu när jag inte tränar så får jag inte träningsvärk, vet inte varför?
Nä, men jag tog rätt ofta, för då jag tränar så blir det alltid träningsvärk på pattarna och kycklingbenen iaf, aldrig i axlar :(
grisbil3n
Inte ofta men igår var det första benpasset på två veckor. Redan när jag skulle sova så kände jag att nu jävlar händer det nåt, kändes som om det forsade 20 liter blod genom benen eller nåt, helt jävla sanslös känsla och idag så var det riktigt intressant att försöka sig på ting som att sitta ner och sedan resa sig osv.
Fick det när man började träna. Varje pass i 2 veckor.
Sen dess är det dåligt med träningsvärk, kan infinna sig
när man leker med en ny övning.
Den värk som oftast förekommer är lite i olika leder efter att
man lekt med vikterna och ökat sitt 1x max flera gånger
under samma pass.
Inte varje pass. Men relativt ofta iallafall.
damn önskar ja fick azzvärk efter VARJE benpass, hva är knepet ni som får det? :D
lillakillen
2006-01-08, 21:22
Har träningsvärk just nu :em:
damn önskar ja fick azzvärk efter VARJE benpass, hva är knepet ni som får det? :D
Djupa böj.
Tunga utfall fixar biffen annars. Fy fan.
Djupa böj.
Tunga utfall fixar biffen annars. Fy fan.
tunga utfall är ju min stora passion :hbang: blir inge värk iaf.. :confused: men antar att kroppen vänjer sej.. eller så bedriver ja mesträning :D
varje gång jag tar i ordentligt vilket inte passar in i pollen eftersom det jag kan vara ganska lat.
däremot har jag svårt att få träningsvärk i ryggen och axlarna.
bröst och framförallt ben kommer så fort jag tar i ordentligt.
tunga utfall är ju min stora passion :hbang: blir inge värk iaf.. :confused: men antar att kroppen vänjer sej.. eller så bedriver ja mesträning :D
Tja, får Pinglan träningsvärk av utfall och inte du så tränar du för mesigt. :D
Deadlift
2006-01-08, 21:39
Alltid i rattarna och nästan alltid i benen, det räcker att köra ett par set bänkpress till långt ifrån failure och jag får likförbannat träningsvärk :furious:
Ahh höll på att glömma armbrytarträningen (har nyss kört ett hårt pass), får grym träningsvärk av det.
Det enda jag inte får träningsvärk i är axlarna.
alltid: bröst, triceps, ben, vader
nästan alltid: rygg
sällan: biceps, axlar
Tillräckligt ofta för att jag ska veta att jag varit för lat om det inte gör ont någonstans dagen efter träning.
internethjälten
2006-01-08, 22:17
relativt ofta och då ca 24 timmar efter träningspasset.
tinkerbell
2006-01-08, 22:23
När jag inte tränat på ett tag och tar tag i de igen får jag träningsverk.
Denstillasittande
2006-01-08, 22:24
Den enda som kryssat i har aldrig haft träningsvärk, känner mig bara stel dagen efter.
Tränar definitivt för mesigt. Det få bli mitt försenade nyårslöfte träna hårdare.
nästan alla verkar juh få träningsverk, trodde ni alla här va sånna som tränade varje dag och nästan aldrig fick träningsverk.
Jag känner mig lite cool nu eftersom jag nästan aldrig får träningsverk, och ändå tar jag i så det kommer kiss i byxan.. nästan..
Hmpf, efter varje pass, värsta röven, hanstring och biceps, nu till saken, jag tränar aldrig biceps men jag klagar inte. Trodde inte ryggträning kunde ta så mkt på armarna.
Efter i stort sett varje träningspass.
ConeVillage
2006-01-08, 23:19
väldigt ofta....
Benpassen känns dagen efter!
Dissector
2006-01-08, 23:27
Så gott som efter varje pass, mer eller mindre. Men finns undantag, så jag sätter alternativ 2
damn önskar ja fick azzvärk efter VARJE benpass, hva är knepet ni som får det? :DBörja discoträna så du bara tränar benen en gång i månaden :)
iofs, jag får inte träningsvärk...så det VÄRKER som det gjorde i början.
När man inte kunde gå i trappor eller sätta sig/resa sig eller lyfta armarna
över huvudet när man skulle tvätta sig eller borsta tänderna utan
att det skrek av smärta..
Men om jag spänner den muskel jag tränade dagen innan känns den
stel. Men det räknar jag inte som värk...
Händer rätt sällan. Hade ett litet uppehåll efter jul och det gav träningsvärk den här veckan. Knäböjen kändes av i löpningen igår.
Har tyvärr aldrig fått träningsvärk i biceps. Uppenbarligen tränar jag inte som en tuff kille ska. Kanske borde byta ut benträningen mot extra bicepsövningar.
Mycket beroende på muskelgrupp!
Benpassen ger träningsverk sågott som varje vecka, axlar nästan aldrig. Däremot så kan jag känna mig matt/svag utan någon direkt värk.
Benen är nog värst, får alltid träningsvräk i dem. Resten av kroppen får man då och då, men nästan aldrig i brösten *screwy* trots jag tränar dem mest.
Überbiffen
2006-01-09, 09:51
Vid Varje träningspass
..axlar kan dock vara lite tricky.
hahavaffan
2006-01-09, 10:05
Har aldrig kört någon "riktig" övning för ländryggen, och därmed aldrig fått träningsvärk i den... men heeelvete efter gårdagens premiär av marklyft. Kan knappt stå upp :D
Men annars får jag nästan alltid träningsvärk, undantag mitten av axlarna.
Tja, får Pinglan träningsvärk av utfall och inte du så tränar du för mesigt.
DAMN!! *grr27* iofs kör ja ju varannan dag (HST-NÖRD :angel: ) så kanske skulle va annorlunda om ja körde en gång i veckan som vettigt folk :D
Börja discoträna så du bara tränar benen en gång i månaden
hahaha, aa funderar fanken på att dumpa varenda hst tendens :whipped: och inleda en äkta diskokarriär :D
Har aldrig kört någon "riktig" övning för ländryggen, och därmed aldrig fått träningsvärk i den... men heeelvete efter gårdagens premiär av marklyft. Kan knappt stå upp :D
Men annars får jag nästan alltid träningsvärk, undantag mitten av axlarna.
premiär you say? då kan ja verkligen tänka mej att du fick ont :bow: NJUUUUT!! :D
Jag får alltid djup, molande träningsvärk i de kroppsdelar jag tränat, oavsett vilka, ngt mer i ben, rhomber och lats.
Benen är nog värst, får alltid träningsvräk i dem. Resten av kroppen får man då och då, men nästan aldrig i brösten *screwy* trots jag tränar dem mest.
Låter väl helt rimligt...
Tränar du något ofta så borde träningsvärken där lägga sig.
Och om du kör ben 1/3 så mycket som bröst är det kanske därför du
fortfarande får värk där.
Jag tränar ben lika ofta som bröst/triceps och har ingen värk i någon av
dom.
Djup och tung frontböj ger mig en svag men molande värk (eller annorlunda känsla) i yttre quadriceps och i raka bukmusklerna. Marklyft i alla dess former - särskillt raka marklyft - ger mig rejäl värk i hamstring och viss värk i latsen. Hantelrodd ger mig djupa känningar i delta, särskillt bakre delen, brachialis och biceps. För bröstet är det sned hantel- och bänkpress som ger värk oftast. Triceps får jag rejält ont i av alla dom riktiga övningarna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.