Visa fullständig version : Billjud till bra pris
Metal_boy_
2006-01-08, 18:10
Jag är inte rik och har ingen värstingbil iaf, men jag skulle vilja ha lite bättre högtalare i bilen i framdörrarna och hatthyllan. Finns det nån sida att rekomendera där det finns lite såna prylar till bra pris, utan att vi snackar ÖB?
Blocket, hitta sjysta nya grejjer till billiga priser.
Jag är inte rik och har ingen värstingbil iaf, men jag skulle vilja ha lite bättre högtalare i bilen i framdörrarna och hatthyllan. Finns det nån sida att rekomendera där det finns lite såna prylar till bra pris, utan att vi snackar ÖB?
www.mds.se
www.brl.se
Metal_boy_
2006-01-08, 18:17
tackar, ska kollas..
Blunda för MDS produkter, bara fejkwatt och designprylar som ser fräcka ut.
Blekinge Bilradio (http://www.blekingebilradio.se/webshop/?p=productsList&iCategory=78) Har inget skit alls, köper du nåt där får du bra ljud.
Kostar lite extra men det är värt det!
andreas
BigForre
2006-01-08, 19:00
Har du en front redan och bara högtalare som skall bytas ut? Låter inte som att du är sugen på att gå upp till den nivån än att det är annat än fronten som skall få driva allt...Polarn kikade runt och letade ett billigare framsystem som enbart skulle drivas med hans front, valet föll på Lightning Audio B1.525C som du kan hitta på BRL´s sida...ett 5,25 tums framsystem som jag kan lägga mitt ord för med tanke på de 895kr som de tar...lycka till...
Ha kvar högtalarna och investera i en baslåda istället. Big ass change, I promise.
Lillgrabben
2006-01-08, 19:28
OM det var jag som skulle satsa på hyggligt billjud skulle jag skaffa:
* Hyggligt bra cdspelare - Alpine, Pioneer etc av lämplig modell
* Ett ganska bra framsystem med separata mellanregister & diskanter.
* Bygg in framsystemet i lådor & rikta dessa så att ljudbilden blir vettig
* Ett baksystem av hygglig modell, behöver inte alls vara lika kraftfullt som framsystemet. - ljudet ska komma framifrån & inte bara vara ett jävla basbrölande från baksätet som i alla "fjortisvolvosar". Eventuell bas kan gärna komma bakifrån då det inte är lika lätt att lokalisera källan.
* En förstärkare eller allra helst 2 st stärkare - en till eventuell baslåda & en till fram resp baksystemen.
* Gärna aktiva delningsfilter.
* Glatt humör
Lillgrabben
2006-01-08, 19:30
Alltså, köp hellre några ganska bra grejer än många dåliga!!
Metal_boy_
2006-01-08, 20:00
Ha kvar högtalarna och investera i en baslåda istället. Big ass change, I promise.
En baslåda med slutsteg får det nog bli att börja med då..:) Ska bara se om det finns nått att ha till bra pris.
Metal_boy_
2006-01-08, 23:33
Är GAS-prylarna nått att ha??
Nej. Men det beror självklart på hur kräsen man är.
Metal_boy_
2006-01-09, 00:01
Nej. Men det beror självklart på hur kräsen man är.
Det ska va bra bas..inte fan vet jag hehe :)
klart prisvärt måste jag säga.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.