Visa fullständig version : Alla new metal älskare, se hit för tips
Jag är en älskare av new-metal stuket och vill här lista upp alla grupper jag verkligen gillar och verkligen kan rekommendera:
Linkin park
Breaking Benjamin
Chevelle
Story of the year
10 years
Blindside
Crossfade
Nonpoint
Spineshank (kanske inte hör hit)
Stonesour (Slipknots sångare, ps gillar även Slipknot så klart :D)
Three days grace
Unloco
Har ni några fler grupper som borde finnas på listan, posta!! :cool:
tossefar
2006-01-08, 17:46
Inget illa menat, men du listade nyss allt jag hatar inom musik. Släng in limp bizkit och systom of a down också så har du en skräporgie värd namnet.
Inget illa menat, men du listade nyss allt jag hatar inom musik. Släng in limp bizkit och systom of a down också så har du en skräporgie värd namnet.
Gillar inte någon av de ovan nämnda grupperna ;)
HookersUnited
2006-01-08, 17:52
http://www.shafted.com.au/photos/albums/funnies/b/normal_BanHim.jpg
;)
Nån bra låt kanske nått av banden har gjort, men stilen som helhet köper jag icket!
Nån som lyssnar på
Impaled Nazarene
Darkthrone
Kate Ryan - Desenchantée
då?
Metal_boy_
2006-01-08, 18:04
usch *spy*
För tråden var ju jättemycket riktad till de som inte gillade new metal ;)
Jag är en älskare av new-metal stuket och vill här lista upp alla grupper jag verkligen gillar och verkligen kan rekommendera:
Linkin park
Breaking Benjamin
Chevelle
Story of the year
10 years
Blindside
Crossfade
Nonpoint
Spineshank (kanske inte hör hit)
Stonesour (Slipknots sångare, ps gillar även Slipknot så klart :D)
Three days grace
Unloco
Har ni några fler grupper som borde finnas på listan, posta!! :cool:
:thumbup: Ska jag fylla på? Ok ;)
Cold!!!!!
Theory of a deadman
Funeral for a friend
Trustcompany
Skillet
Lifehouse
Nickelback
Alter bridge
Taproot
The all american rejects
Shinedown
Story of the year
Our lady peace
Smile empty soul
Seether
för att nämna några :hbang:
bluelight
2006-01-08, 18:13
System of a Down är sköna, iallafall deras äldre låtar.. Fast Stealing Society är grym! (Från senaste skivan!). Linkin Park gillar jag dock inte.. Men dom har väl gjort ett par bra.
Slipknot ska stå för sig själv, sen glömde du Murderdolls, med Joey Jordison på gitarr :hbang:
Slipknot ska stå för sig själv, sen glömde du Murderdolls, med Joey Jordison på gitarr :hbang:
Slipknot är väl alla annat än new metal? New metal är ganska brett, men Slipknot har nog passerat gränsen för lääänge sen.
:D
Håller helt med. :P
Naesetgrabb
2006-01-08, 18:34
Anberlin ;)
Det är så här det går när jwzrd är frånvarande, då dansar numetalråttan på bordet.
bluelight
2006-01-08, 19:11
Ahhh, glömde ju Murderdolls!
Murderdolls - Kill miss America :hbang:
Det är så här det går när jwzrd är frånvarande, då dansar numetalråttan på bordet.
Tönt. Du m.fl. kan väl för fan acceptera att folk har olika musiksmak, jag dömer ingen för att dom tycker rap/hip-hop/dansbandsmusik etc etc är bra - än fast jag tycker det är skit.
tossefar
2006-01-08, 19:41
Tönt. Du m.fl. kan väl för fan acceptera att folk har olika musiksmak, jag dömer ingen för att dom tycker rap/hip-hop/dansbandsmusik etc etc är bra - än fast jag tycker det är skit.
Allt han gjorde var ju att säga sin åsikt. Vad är det som gör att det är ok för dig, men inte för honom?
Arnesson
2006-01-08, 19:44
Thrice, Thursday, Flogging Molly, Senses Fail, Rise Against mm borde kunna hamna i närheten.
Allt han gjorde var ju att säga sin åsikt. Vad är det som gör att det är ok för dig, men inte för honom?
Frågan är väl snarare hur många citroner Snake måste ha ätit innan han presterade en sådan överreaktion på ett lite skämtsamt inlägg.
Ja, och då svarade jag med min åsikt. Vad är det som är konstigt?
Pudzianovski
2006-01-08, 19:55
Ja, och då svarade jag med min åsikt. Vad är det som är konstigt?
Ordet "Tönt" är personligt påhopp. Det var nog mest det de reagerade över.
Ordet "Tönt" är personligt påhopp. Det var nog mest det de reagerade över.
Ja, för en som lyssnar på numetal är förbjuden att använda tillmälet "tönt".
tossefar
2006-01-08, 20:10
Thrice, Thursday, Flogging Molly, Senses Fail, Rise Against mm borde kunna hamna i närheten.
Flogging molly är ett "irländskt" rockband. Varken nytt eller metal :P
det där är knappt new metal, heter det inte neo metal btw?
och grupepr som t.ex nickelback hör inte hemma här.
ta även emot att du sätter linkin park och stone sour på samma genre. det gör rent av ont. linkin park är rent skit medans stone sour gjort en del bra låtar.
Arnesson
2006-01-08, 21:46
Flogging molly är ett "irländskt" rockband. Varken nytt eller metal :P
Jo då, har koll på dem, sett dem nån gång och så. Men personer som lyssnar på musiken i denna tråden brukar även uppskatta Flogging.
Pudzianovski
2006-01-08, 21:48
Jo då, har koll på dem, sett dem nån gång och så. Men personer som lyssnar på musiken i denna tråden brukar även uppskatta Flogging.
Haha...kan förstå det. Det passar bra ihop. :D
det där är knappt new metal, heter det inte neo metal btw?
och grupepr som t.ex nickelback hör inte hemma här.
ta även emot att du sätter linkin park och stone sour på samma genre. det gör rent av ont. linkin park är rent skit medans stone sour gjort en del bra låtar.
Jorå förstår dig Jense, kan hålla med där om att de inte hör till samma genre. Egentligen kan man väl säga att "genren" jag gillar är när sångaren först och främst har en bra sångröst och DESSUTOM har en grym "skrikar" röst. Såsom Corey Taylor sångarn i Slipknot och Stonesour.
Finns även andra band som har denna "stil" som jag gillar såsom In flames, Soilwork, 40 below summer osv där de blandar sång med skrik hejt vilt :hbang: Lite svårt att sätta ett finger på den stilen bara.
Min tur snart, käre Odo? :-)
:thumbup:
Arf Pingvin
2006-06-27, 21:49
Genren heter ju nu metal. Inte new, inte neo - bara nu.
reinholdsson
2006-06-27, 21:52
:thumbup: Ska jag fylla på? Ok ;)
Cold!!!!!
Theory of a deadman
Funeral for a friend
Trustcompany
Skillet
Lifehouse
Nickelback
Alter bridge
Taproot
The all american rejects
Shinedown
Story of the year
Our lady peace
Smile empty soul
Seether
för att nämna några :hbang:
Du har fått med många bra där :)
reinholdsson
2006-06-27, 21:54
Sen kanske man kan lägga till Emery med.
Oj vad det är inne/hett/på/populärt att ogilla nu-metal. Trendigt värre!
Dissector
2006-06-27, 22:08
Genren heter ju nu metal. Inte new, inte neo - bara nu.
Är det fel att säga death metal och black metal också? *rolleyes*
ja alla hårdingar hatar ju slipknot. "messigt med mascker"
trots detta lyssnar dom på hur några tunnistöntar i löderutstyrsel ska döda demonerna och dricka den unga flickans blod. ni är hardcore.
reinholdsson
2006-06-27, 22:11
Här är en lista med.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nu_metal_musical_groups
Corpobal
2006-06-27, 22:15
http://img398.imageshack.us/img398/1369/linkinpark0018qo9wb.jpg
http://img398.imageshack.us/img398/1369/linkinpark0018qo9wb.jpg
HAHAHA.. så jävla, fast där borde stå Kent
Arf Pingvin
2006-06-27, 22:18
Är det fel att säga death metal och black metal också? *rolleyes*
Nej. Men asså. Den heter nu metal på engelska. http://en.wikipedia.org/wiki/Nu_metal
Flogging Molly är sjukt bra.
Jag skulle dock klassa dem mer som punk än rock, folkpunk kanske? ;). Och gillar man Flogging Molly så gillar man nog också Dropkick Murphys, The Mighty Mighty Bosstones och The Real McKenzies. Det är musik som är mer närbesläktad med Flogging.
tossefar
2006-06-27, 22:20
Nja, skit har väl aldrig varit särskilt poppis?
Nja, skit har väl aldrig varit särskilt poppis?
Skitbra.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.