Visa fullständig version : Någon som vill hjälpa mmig förbättra färdig logga?
Tjena.
Vårt företag använder oss idag av denna loggan. Pgav tvist med företaget som tog fram loggan åt oss vill vi inte kontakta dem för orgialet så jag undrar om någon photoshop kunnig skulle kunna göra loggan så att man kan använda den som tryck osv. Ni får gärna göra om loggan helt från scratch om ni vill. Bifogar en skannad bild. Ps hoppas man får använda forumet till sånt här.
internethjälten
2006-01-08, 16:20
ser igen bild :S
Den där loggan kan man ju förbättra på ett antal sätt.
Nu så. Snabba är ni på söndagar
Tvist? Det är er logga, säg till dom att skicka en .eps (vektorbild) av den. Det borde ni ha fått en från början.
Vad består tvisten av? Eftersom företaget som tagit fram loggan har upphovsrätten på den så kommer dom ju garanterat inte att bli glada om ni går in och ändrar i den.
Tvisten är ungefär att företaget som tog fram loggan ville ha mer betallt än vad offerten sade, så de jag jobbar för bad demm dra åt h-vete. Så de är inte så sugna på att ringa upp dem.
Fettecke
2006-01-08, 16:33
Yip... vad sysslar företaget med, det är ju några här på forumet som donar lite med photoshop och dyl... skulle inte förvåna mig om någon är generös och fixxar fram en sprillans logga på några minuter...
Tvisten är ungefär att företaget som tog fram loggan ville ha mer betallt än vad offerten sade, så de jag jobbar för bad demm dra åt h-vete. Så de är inte så sugna på att ringa upp dem.
Vill dom ha mer betalt än vad som är överenskommit så är det ju ett solklart kontrakts-brott.
Har ni inte köpt loggan av dom än så åker ni dit på ett rejält skadestånd om (ditt) företag använder den ändå.
OffT. Att ta fram en logga brukar idag kosta runt 50k beroende på användningsområde.
Fakturorna är givetvis betalda. Och vi äger loggan dock tycker våra chefer att de är rövhål och vill inte sjunka så lågt att de ber om deras hjälp igen.
Fakturorna är givetvis betalda. Och vi äger loggan dock tycker våra chefer att de är rövhål och vill inte sjunka så lågt att de ber om deras hjälp igen.
Då är det som Jax säger att ni SKA ha fått en i vektor-format av dom.
wintzell
2006-01-08, 16:49
Vill dom ha mer betalt än vad som är överenskommit så är det ju ett solklart kontrakts-brott.
Har ni inte köpt loggan av dom än så åker ni dit på ett rejält skadestånd om (ditt) företag använder den ändå.
OffT. Att ta fram en logga brukar idag kosta runt 50k beroende på användningsområde.
Jag tar runt 1 k =)
va e det för företag som gjort den loggan? :eek:
Du planerar att kontakta dom för att få en förstaklassig logga du med? :D
Kom på att det inte går så bra att göra den i Photoshop, eftersom ni nog vill ha den i vektorformat i och med att ni ska trycka upp den. Men någon som är kunnig i Illustrator kan nog fixa åt er.
Tycker att den var bra. Lättanvänd och tydlig, både för skärm och tryck (kanske lite jobbigt med toningar i tryck, men det brukar inte vara några problem). Ger även en bild av vad företaget jobbar med.
Vår kopia av loggan i vektor format eller vad det nu var i är borta.
Undrar bara om det är mycket jobb att rent enkelt rita av den befintliga loggan. Har ju orginalet så fantasi och dy behöver ju inte användas.
Undrar bara om det är mycket jobb att rent enkelt rita av den befintliga loggan. Har ju orginalet så fantasi och dy behöver ju inte användas.
Det är bara ett dåligt alternativ.
Klart att det går, men oavsett hur lite eller hur mycket jobb det är, så är det onödigt jobb.
Äger ni loggan, be dem skicka den.
Är väl inte så vansinnigt mycket jobb, men få personer jobbar gratis. Dessutom kommer den inte att bli helt exakt, särskilt inte färgerna. Ring dem och säg att de ska skicka den är fortfarande det bästa alternativet.
ConeVillage
2006-01-08, 18:48
ett mail till dom bara..........
Vi vill ha vår logga i eps format.
Tack
Vad gör Erat företag....
Vi har nämligen liknande ord i vårat bolag!
:)
Wennerberg
2006-01-08, 18:52
Är detta i rätt riktning iaf?
Gör om gör rätt!
Lite färglös men annars mkt bra! :thumbup:
Gå inte in o pilla på nån annans logga. Illegal, tills kontraktstvisten är löst. Kan ju vara så att dina chefer har ändrat sig så många ggr att företaget tvingats lägg ner mer tid?
Witnznell, jag kan tänka mig att dina loggor e fantastiska och väl genomtänkta.
Ink. moms då eller? Pshy...
Logotyper är inget man "fixar på fem minuter" om man vill ha något som fungerar i det långa loppet. Det ligger mycket mer bakom än att dra i några spakar i Photoshop. Med den inställningen är det inte konstigt att så många företagsprofiler ser ut som de gör.
En gång för alla tvisterna är lösta allt är betallt. Det är bara stoltheten som sätter stopp för dem att ta kontakt med dem som engång gjort loggan
En gång för alla tvisterna är lösta allt är betallt. Det är bara stoltheten som sätter stopp för dem att ta kontakt med dem som engång gjort loggan
Så du ber du någon okänd människa på Internet göra jobbet gratis? Vart tog stoltheten vägen?
Inte min stolthet som står på spel. Bara det att de jag jobbar för är inte så data-kunniga så de sa typ ah det ordnar du säkert. Uhm ja det gör jag nog sa jag :em:
Inte min stolthet som står på spel. Bara det att de jag jobbar för är inte så data-kunniga så de sa typ ah det ordnar du säkert. Uhm ja det gör jag nog sa jag :em:
"Allting löser sig sa kärringa och sket i vasken"
wintzell
2006-01-08, 19:51
Witnznell, jag kan tänka mig att dina loggor e fantastiska och väl genomtänkta.
Ink. moms då eller? Pshy...
Logotyper är inget man "fixar på fem minuter" om man vill ha något som fungerar i det långa loppet. Det ligger mycket mer bakom än att dra i några spakar i Photoshop. Med den inställningen är det inte konstigt att så många företagsprofiler ser ut som de gör.
Ta det lugnt lilla ponken, visst krydderi va det.
Jo jag vet. Har funderat på och skanna loggan in loggan så den blir lagom stor typ 1200dpi och sedan färglägga om den så den inte blir så pixlig. Men det vetefan om det blir bra. Mycket jobb är det med
ConeVillage
2006-01-08, 20:02
Jo jag vet. Har funderat på och skanna loggan in loggan så den blir lagom stor typ 1200dpi och sedan färglägga om den så den inte blir så pixlig. Men det vetefan om det blir bra. Mycket jobb är det med
Kan inte du maila dom istället då....
så slipper man allt jobb!
(dom andra behöver inte veta nåt)
Verkar smidigast (& så får ni originalet som den är)
Jag menar, Ni har ju betalat för det!
Ta det lugnt lilla ponken, visst krydderi va det.
Haha, sorry dude, du visste exakt vilka knappar du skulle trycka på! jag tvingas slåss mot den mentaliteten dagligen så jag e extra snabb på betet...
Inget illa menat
Tim
lillnisse
2006-01-08, 20:15
vad heter fonten?
vad heter fonten?
Ingen aning faktiskt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.