Visa fullständig version : grönt the - bra eller dåligt?
Jag dricker säkert 1 liter chai/tchae-the om dagen, kan detta ha någon negativ inverkan på kroppen? Hur påverkas vikten av detta, har hört ngt om att svart the ska vara dåligt för att det binder fett och tvärt om med grönt?! Är även intresserad av rött the om det är ngn som har kunskap om det med
tack på förhand :)
Alexlindgren
2006-01-08, 14:40
ingenting är bra i för stora mängder.
King Grub
2006-01-08, 15:09
En liter te om dagen är inte skadligt.
Utveckla gärna "binder fett".
Här finns mer:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=44321&highlight=gr%F6nt
Cerberus
2006-01-08, 15:51
Visste att grönt te var bra men det är tydligen ännu bättre än jag har förstått! Ska börja dricka det igen..
omg. man kanske ska lära sig att tycka om grönt te? *screwy*
:D
drickes nu *spy*
Cerberus
2006-01-08, 22:12
haha, mela, bara o bita ihop o tänka att varje kopp te är ett steg mot målet :P haha
tror jag skippar té't nu, lite väl sent..behöver sova
haha, mela, bara o bita ihop o tänka att varje kopp te är ett steg mot målet :P haha
tror jag skippar té't nu, lite väl sent..behöver sova
gör det något om man har sukketter i? :em:
Cerberus
2006-01-08, 23:14
knappast du, men av egen erfarenhet tycker jag inte att det blir vidare mkt godare. Jag kör hardcore o dricker kaffe svart som synden o grönt te utan någon sötning :D
knappast du, men av egen erfarenhet tycker jag inte att det blir vidare mkt godare. Jag kör hardcore o dricker kaffe svart som synden o grönt te utan någon sötning :D
kaffe ska drickas svart :D
men thet smakar ju inte kalas direkt utan :D
gör en chailatte :thumbup:
Radiohead
2006-01-10, 10:59
alla tjatar om grönt te, men vad är det egentligen?
är det en speciell tesort eller är det helt enkelt alla tesorter som är gröna (dvs kommer från gröna blad)?
alla tjatar om grönt te, men vad är det egentligen?
är det en speciell tesort eller är det helt enkelt alla tesorter som är gröna (dvs kommer från gröna blad)?
Te i dess ursprungliga bemärkelse är dryck gjord på bladen från teplantan Camelia Sinensis. Alla typer av te, (grönt, svart oolong) är gjord på bladen från teplantan.
Det som skiljer sorterna åt är hur bladen har behandlats. Grönt te utgörs av helt obehandlade blad. Svart te görs på blad som fermenterats fullständigt. Oolong te görs på blad som är halvfermenterade. Det är alltså fermenteringsprocessen, eller avsaknaden av fermentering, som avgör vad för typ av te det är.
Rött te är dryck gjord på en annan buskes blad (Roiboos). Det är alltså inte te i ordets rätta bemärkelse. Likaså är heller örtteer inte te egentligen.
Radiohead
2006-01-10, 11:15
Te i dess ursprungliga bemärkelse är dryck gjord på bladen från teplantan Camelia Sinensis. Alla typer av te, (grönt, svart oolong) är gjord på bladen från teplantan.
Det som skiljer sorterna åt är hur bladen har behandlats. Grönt te utgörs av helt obehandlade blad. Svart te görs på blad som fermenterats fullständigt. Oolong te görs på blad som är halvfermenterade. Det är alltså fermenteringsprocessen, eller avsaknaden av fermentering, som avgör vad för typ av te det är.
Rött te är dryck gjord på en annan buskes blad (Roiboos). Det är alltså inte te i ordets rätta bemärkelse. Likaså är heller örtteer inte te egentligen.
men tehandlaren runt hörnet vet exakt vad jag vill ha om jag ber om något grönt te? =)
men tehandlaren runt hörnet vet exakt vad jag vill ha om jag ber om något grönt te? =)
jepp :)
eller te-avdelning på din lokala ica-affär också..hehe
Men tehandlaren runt hörnet vet exakt vad jag vill ha om jag ber om något grönt te?
Risken är att han/hon ber dig specificera smaken ( ;) ); det finns numera en uppsjö av varianter. Men annars så: ja.
jag kör med chai.. eller hur stavas det? *screwy*
Radiohead
2006-01-10, 16:29
alltså, vad jag inte riktigt har hajat är om det är i samband (innan) träning man ska dricka teet eller om man ska göra det regeltbundet under dagen för att få mer effektiv fettförbränning även när man vilar!
Cerberus
2006-01-10, 17:05
alltså, vad jag inte riktigt har hajat är om det är i samband (innan) träning man ska dricka teet eller om man ska göra det regeltbundet under dagen för att få mer effektiv fettförbränning även när man vilar!
Både och! Fast jag antar att effekten avtar efter en längre tids användning.
mangemani
2006-01-12, 19:43
vilket rekomenderar ni,vanligt grönt te eller grönt te extrakt?
Zerohero
2006-01-13, 18:18
så 4 % ökning för 3 koppar grönt te. Borde man inte då få väldigt bra effekt av fettförbänande produkter med mycket ECGG?
För man hör sällan tals om att nån andvänder dem.
mangemani
2006-01-13, 18:24
så 4 % ökning för 3 koppar grönt te. Borde man inte då få väldigt bra effekt av fettförbänande produkter med mycket ECGG?
För man hör sällan tals om att nån andvänder dem.
jovisst,men i dagsläget så finns det ej någon sådan produkt(inte vad jag vet iaf) som har dom doserna som behövs.
tex produkten "lose it" har ECGG i sej,men allt för lite skulle jag tro,likadant med grönt te(som den också inehåller),allt för lite.
Betyder det här att det finns grönt Earl Grey? För det är typ den enda tesmaken jag dricker, resten smakar ju oftast svag saft eller bara skit.
mangemani
2006-01-13, 18:55
tycker det smakar som mycket svag nypon soppa utan sötmedel.
man vande sej efter några koppar.
mangemani
2006-01-13, 20:36
spelar det någon roll hur stor dosen av grönt te är?
gjorde i ordning en stor kanna med grönt te nu men hade i tok för mycket te,så nu smakar det rätt så starkt,men gör det något?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.