handdator

Visa fullständig version : Boende i Sthml, var och hur ska jag söka?

Grisen
2006-01-08, 13:48
Jag kommer eventuellt att komma in på en utbildning i Stockholm, men vet inte alls säkert än, jag får definitivt besked i slutet av januari. Vad kan jag göra nu i jakten på boende? Om jag inte kommer in vill jag inte flytta.

Utbildningsplatsen är Stockholms universitet, Norra Djurgården, Frescativägen. Jag vill hamna så nära som möjligt, men jag antar att det är önsketänkande att ha krav om var jag ska hamna. Jag är öppen för alla boendeförslag.

KIRE
2006-01-08, 14:10
Det sitter en massa lappar på universitetet om rum och lägenheter som hyrs ut för kortare/längre tid. Kolla upp dessa. Annonser liknande dessa eller kontakter är din enda chans att hitta boende snabbt om du inte tänker köpa en bostadsrätt.

jakke
2006-01-08, 14:12
Kanske en annons i lämplig tidning. Gjorde så i uppsala och folk ringde i typ en vecka och skulle hyra ut(vissa bra erbjudanden medans vissa rena skämten).

Grisen
2006-01-08, 14:21
Det sitter en massa lappar på universitetet om rum och lägenheter som hyrs ut för kortare/längre tid. Kolla upp dessa. Annonser liknande dessa eller kontakter är din enda chans att hitta boende snabbt om du inte tänker köpa en bostadsrätt.

Tack! Jag ska kolla upp detta om jag kommer in, men befinner mig tyvärr allt för långt från Sthml för att göra detta nu..

Grisen
2006-01-08, 14:21
Kanske en annons i lämplig tidning. Gjorde så i uppsala och folk ringde i typ en vecka och skulle hyra ut(vissa bra erbjudanden medans vissa rena skämten).

Annons är verkar bra! Men när ska jag skicka in den?

Munter
2006-01-08, 14:53
Inneboende och andrahandslägenheter är rätt lätta att få tag på. andrahandsguiden.com, blocket med mera... bara att boka in 7-8 lägenheter över en dag, åka hit och reka läget.

Cilia
2006-01-08, 14:58
trodde jag skulle slippa skriva i den här tråden
men du ska naturligtvis söka hos Stiftelsen Stockholms Studentbostäder (SSSB) efter studentbostad.

Du ställer dig i kö.
Det går säkert att få en bostad i förrorten och sedan kan du jobba dig uppåt i kön under tiden. Alternativt hyra rum eller i andra hand tills du får en lägenhet du vill ha.

www.sssb.se/

jakke
2006-01-08, 15:05
men du ska naturligtvis söka hos Stiftelsen Stockholms Studentbostäder (SSSB) efter studentbostad.

Du ställer dig i kö.
Det går säkert att få en bostad i förrorten och sedan kan du jobba dig uppåt i kön under tiden. Alternativt hyra rum eller i andra hand tills du får en lägenhet du vill ha.

www.sssb.se/
Hos dig då? En sur tant som behöver klias på ryggen varje kväll..

Grisen
2006-01-08, 15:07

Kanon! Var bor du Cilia?

Grisen
2006-01-08, 15:08

Du ställer dig i kö.

www.sssb.se/

Står redan i kö (sedan en vecka), men det verkar svårt att hitta en bostad =/

Cilia
2006-01-08, 15:08
Han får väl skicka bilder först!
Måste ju veta vad jag säger ja till.

Sen bor jag ju inte vid Lappis utan i Vasastan *visslar*

jakke
2006-01-08, 15:10

Jag vara referens för grisen.. Han är såå söt =)

Grisen
2006-01-08, 15:11
Inneboende och andrahandslägenheter är rätt lätta att få tag på. andrahandsguiden.com, blocket med mera... bara att boka in 7-8 lägenheter över en dag, åka hit och reka läget.

Verkar vara en kanonsida, det finns hopp!

Grisen
2006-01-08, 15:12

Vasastan, kanon! Var ska jag skicka bilderna?

Edit. Mitt fyrtusonde inlägg, detta måste betyda nåt!