handdator

Visa fullständig version : Kvällens filmtips

mini
2006-01-07, 21:05
Gangs of New York, börjar nu 21.00 på fyran. Mycket sevärd!

Helena B
2006-01-07, 21:07
Jo den är bra.

Eller så tittar man på Law and order med "Keller" från OZ :thumbup:

puppas
2006-01-07, 21:08
den är ju så kass....blä *spy*

Krampus
2006-01-07, 21:11
Eller så plockar man fram Peter North ur bryålådan.:)

mini
2006-01-07, 21:19
Eller så plockar man fram Peter North ur bryålådan.:)
Det är för tidigt för det. Jag brukar vända mig om och somna efteråt.

hahavaffan
2006-01-07, 21:21
Eller så lirkar man i Rambo II i DVDn och njuter av Stallones extrema skillz :D

blekfet2
2006-01-07, 21:40
tänkte själv kika på Jarhead....den verkar niiice

H.Emanuel
2006-01-07, 21:43
Eller så kollar man polis, polis potatismos på Tv1000 Nordic kl 21

Helena B
2006-01-07, 21:44
tänkte själv kika på Jarhead....den verkar niiice

Jag ska se Into the Blue, den verkar oxå bra.

Jax
2006-01-07, 21:45
Har precis titta på Batman begins, helt okej den också.

Det är den inte, men det är vackra skådespelare.

Naesetgrabb
2006-01-07, 21:46
Det är den också! Gillar undervattenscenerna! Jessica Albas ass!:D *kissass*

Helena B
2006-01-07, 21:48
Ja Jessica Alba är ju helt klart bäst men Paul Walker är så snygg, känns inte som att handlingen har så stor betydelse då.

Nitrometan
2006-01-07, 21:52
Ja Jessica Alba är ju helt klart bäst men Paul Walker är så snygg, känns inte som att handlingen har så stor betydelse då.
Precis. Med rätt "skådisar" (läs ögongodis) så behöver man inget manus. Bara lite sjyssta platser att filma på. :thumbup:

Sparrisen
2006-01-07, 21:55
Eller så sitter man och tentapluggar... *cry*

King Grub
2006-01-07, 22:01
Into the Blue var riktigt jäkla dålig!

Jag skall se Where The Truth Lies med Kevin http://www.hevolve.com/ico/baconeyes.gif.

Naesetgrabb
2006-01-07, 22:03
Red Eye var sevärd den också:)

Lalla
2006-01-07, 22:05
Sitter o väntar på att Saw2 skall vandra klart hem till mig... ;)
Eller kanske Red Eye. *popcorn*

Men en film som inte var sevärd var The final cut (http://www.imdb.com/title/tt0364343/) med Robin Williams, inte alls bra tycker jag. *grr*

Pretender
2006-01-07, 22:10
Fick precis "prison break" säsong 1 av brorsan efter att han lovordat den... så det lär bli några avsnitt ikväll :thumbup:

Jax
2006-01-07, 22:11
Fick precis "prison break" säsong 1 av brorsan efter att han lovordat den... så det lär bli några avsnitt ikväll :thumbup:
Börjar kolla för tre dagar sen. Såg sista (läs: senaste) avsnittet i förmiddags. Rekommenderas! :thumbup:

William
2006-01-07, 22:12
Kan man se saw 2 utan att ha sett ettan?

Monsterbiceps
2006-01-07, 22:15
Det är nog bättre att du skippar Saw 2 och ser ettan istället. Den är mycket bättre.

Schture
2006-01-07, 22:15

Helst inte.

internethjälten
2006-01-07, 22:49

Håller med om det, görs inte så bra film över huvve
taget längre men den var helkass :-/

Helena B
2006-01-07, 22:58
Håller med om det, görs inte så bra film över huvve
taget längre men den var helkass :-/

*grr27* :whipped: *slap*

Nu är det poker iaf på ZTV *popcorn*

hahavaffan
2006-01-07, 22:58
Ähh... Into the blue var grym! Alba och Scott är grymt snygga, och filmen påminde mig om hur jävla mycket jag vill komma bort från Sverige ett tag.

Helena B
2006-01-07, 22:59
Ähh... Into the blue var grym! Alba och Scott är grymt snygga, och filmen påminde mig om hur jävla mycket jag vill komma bort från Sverige ett tag.

Ja Bahamas skulle vara nåt :cool:

Jax
2006-01-07, 22:59
Har man förmåga att totalt koppla bort handlingen och drömma sig bort i sina egna tankar när man ser Alba så är det en toppenfilm. Vill man ha handling så ska man inte ens tänka tanken att se den filmen, för manuset är riktigt dåligt.

blekfet2
2006-01-07, 23:04

nej det ska du inte!!!!! sabbar hela grejen med filmen då! :furious:

Helena B
2006-01-07, 23:05
Har man förmåga att totalt koppla bort handlingen och drömma sig bort i sina egna tankar när man ser Alba så är det en toppenfilm. Vill man ha handling så ska man inte ens tänka tanken att se den filmen, för manuset är riktigt dåligt.

Ja självklart, tror ingen tittar på den filmen för det fantastiska manusets skull. Finns andra filmer om man är ute efter nåt sånt.

ConeVillage
2006-01-07, 23:06
Hyrde & såg precis "Världarnas Krig" och insåg att jag blivit helblåst på 49 riksdaler!!!

Jax
2006-01-07, 23:09
Ja självklart, tror ingen tittar på den filmen för det fantastiska manusets skull. Finns andra filmer om man är ute efter nåt sånt.
Äh, tejpa upp en bild på valfri vacker varelse på väggen och sätt på Citizen Kane istället. När du tycker att skådespelarna är för fula sneglar du bara på bilden, suckar trånande för att sedan återgå till filmen. :D

Lalla
2006-01-07, 23:10
Hyrde & såg precis "Världarnas Krig" och insåg att jag blivit helblåst på 49 riksdaler!!!

Äääääh, så illa är den inte.
Vad hade du förväntat dig? Du får action, halvtaskig handling och "här kommer USA och räddar världen"-stil på det hela. Precis vad jag förväntade mig.
Tycker den är sevärd som 2h underhållning. :thumbup:

Helena B
2006-01-07, 23:12
Äh, tejpa upp en bild på valfri vacker varelse på väggen och sätt på Citizen Kane istället. När du tycker att skådespelarna är för fula sneglar du bara på bilden, suckar trånande för att sedan återgå till filmen. :D

Är det så man ska göra :D Skulle ha behövt det tipset när jag var tvungen att titta Apocalypse now & Das Boot.

Beror på vilket humör man är på vilken typ av film man vill se, ibland vill man bara ha lite ögongodis och ibland vill man bli hänförd och imponerad av mästerverket.

Jax
2006-01-07, 23:14
Är det så man ska göra :D Skulle ha behövt det tipset när jag var tvungen att titta Apocalypse now & Das Boot.
Eller ännu bättre placera en vacker varelse nära brevid dig på soffan.

Apocalypse now & Das Boot :hbang:

Spiffy
2006-01-07, 23:16

Mycket bättre blir det ju för tusan inte *screwy*

ConeVillage
2006-01-07, 23:16
Äääääh, så illa är den inte.
Vad hade du förväntat dig? Du får action, halvtaskig handling och "här kommer USA och räddar världen"-stil på det hela. Precis vad jag förväntade mig.
Tycker den är sevärd som 2h underhållning. :thumbup:

Jag hade åtminstone förväntat mig USA räddar hela världen á la Independence Day........ Men Icke!!!

Lalla
2006-01-07, 23:19
Jag hade åtminstone förväntat mig USA räddar hela världen á la Independence Day........ Men Icke!!!

Snacka om besvikelse! :laugh:

Diana
2006-01-07, 23:19
njaaa orkade med 5 minuter sen bytte vi tillbaka till ljusstöpar-filmen-från lekis :D mmmmmmmm 80tals frillor *popcorn*

Helena B
2006-01-07, 23:22
Eller ännu bättre placera en vacker varelse nära brevid dig på soffan.

Apocalypse now & Das Boot :hbang:

Men då försvinner lite grejen med att titta på film, iaf fokusen.

Jag skulle aldrig ha sett filmerna om det inte vore för att jag var tvungen att recensera dom när jag läste filmkunskap. Men smaken är som baken *kissass*

Yankeee
2006-01-07, 23:24
Into the blue var super jämfört med The cave, fyfan vilket skit, helt otroligt dålig film.

Jay-Z
2006-01-07, 23:27
Into the blue var super jämfört med The cave, fyfan vilket skit, helt otroligt dålig film.

Jag tyckte den var bra. :em:

Hustle and Flow, någon?

Krampus
2006-01-07, 23:31
Jag tyckte den var bra. :em:

Hustle and Flow, någon?

Hur ligger det egentligen till med ass-parade?
Ngt för finsmakaren?

blekfet2
2006-01-07, 23:37
upptäckte just att 25 av mina dvdfilmer är trasiga.....jävla skitskivor alltså!!!!!
:furious: :furious: *cry* :furious:

Frantic
2006-01-07, 23:57
Såg nyss the exorcism of emily rose i min nya hemmabio. Den var tyvärr sämre än vad jag förväntat mig

Jay-Z
2006-01-08, 00:17
Hur ligger det egentligen till med ass-parade?
Ngt för finsmakaren?

Top-of-the-line. Bara 99 kronor kilot. :D

Krampus
2006-01-08, 00:18
Top-of-the-line. Bara 99 kronor kilot. :D

Star nutrition! :thumbup:

Jay-Z
2006-01-08, 00:19
Star nutrition! :thumbup:

Hehe. Bra att huvudet är med. Och jag som tyckte jag var långsökt. :)

Sonny
2006-01-08, 00:21
Själv såg jag Örnnästet på TCM, helt ok :thumbup:

timoat
2006-01-08, 00:22
Helena, skumt att du läser filmkunskap och känner dig tvingad att kolla Apocalypse Now, och Das Boot.

Säker på att du sökte rätt där?

Helena B
2006-01-08, 00:24
Helena, skumt att du läser filmkunskap och känner dig tvingad att kolla Apocalypse Now, och Das Boot.

Säker på att du sökte rätt där?

Det var bara en kurs och jag gillar att titta på filmer. Kursen handlade mer om hur man analyserar filmer och hur de är uppbyggda etc.

Avesta
2006-01-08, 00:29
såg den precis, skitfilm för att inte snacka fjoll-warrior.

Sonny
2006-01-08, 00:38
Helena, skumt att du läser filmkunskap och känner dig tvingad att kolla Apocalypse Now, och Das Boot.Underbara filmer *popcorn*

Helena B
2006-01-08, 00:46
Underbara filmer *popcorn*

Ja absolut helst när de tog slut!

timoat
2006-01-08, 01:15
Det var bara en kurs och jag gillar att titta på filmer. Kursen handlade mer om hur man analyserar filmer och hur de är uppbyggda etc.

Precis! Där är ju båda filmerna helt överjävliga! Dock måste erkännas att när jag såg Redux så var middagsscenerna me fransoserna lite väl långrandiga.

Dumleman
2006-01-08, 01:16
Ja nu är det en ny dag och idag söndag är det hela och halvan(Det var två glada gesäller) 15.35 i svt2!

Krampus
2006-01-08, 01:16
Precis! Där är ju båda filmerna helt överjävliga! Dock måste erkännas att när jag såg Redux så var middagsscenerna me fransoserna lite väl långrandiga.

Kanske världens bästa film.
Tar fram den nu. :thumbup:

Helena B
2006-01-08, 01:18

Bra sömnpiller iaf, ganska lägligt för det nu.

Avesta
2006-01-08, 01:25
Efter Godfather, absolut.

Krampus
2006-01-08, 01:28
Bra sömnpiller iaf, ganska lägligt för det nu.

Kanske inte borde förvänta sig något annat ifrån någon som likställer socialgrupp 3 med A-laget utan att tänka sig för innan..

Krampus
2006-01-08, 01:29
Efter Godfather, absolut.

Gudfadern för manus - Apocalypse som filmepos. :)

mini
2006-01-08, 01:29
Den som dissar Apocalypse Now på en filmkurs borde underkännas rakt av. Jag kan sträcka mig så långt att jag nästan kan yrka på någon form av bestraffning.

Krampus
2006-01-08, 01:31
Den som dissar Apocalypse Now på en filmkurs borde underkännas rakt av. Jag kan sträcka mig så långt att jag nästan kan yrka på någon form av bestraffning.

Som att gå på en måleri-kurs och säga att det faktiskt finns kamera....

Trance
2006-01-08, 01:33
Nej, som att inte följa vad alla andra tycker och se världen från sina egna ramar. Som att vara den första som säger att Picasso är bra. Den första som vågar säga att jorden inte är platt. Den modiga, den som driver världen framåt!

Avesta
2006-01-08, 01:33
Gudfadern för manus - Apocalypse som filmepos. :)
Ok ok, vad sägs om..båda är bäst? deal? ;)

Egentligen älskar jag den filmen (A) sjukt mycket, gav mig riktigt skumma "känslor". :MrT:

mini
2006-01-08, 01:34
Som att gå på en måleri-kurs och säga att det faktiskt finns kamera....
Eller att ta jägarexamen och påtala att det finns väldigt goda sojakorvar i frysdisken på ICA, och att de minsann inte tillkommit genom blodsoffer?

mini
2006-01-08, 01:34
Nej, som att inte följa vad alla andra tycker och se världen från sina egna ramar. Som att vara den första som säger att Picasso är bra. Den första som vågar säga att jorden inte är platt. Den modiga, den som driver världen framåt!
Ah, Helena är en rebell?!

timoat
2006-01-08, 01:35
Till er som har koll ska jag rekommendera en film som nästan ingen i Sverige har sett, men som man måste se. Jag går till o me så långt att jag köper den till kompisar när jag e utomlands. Den heter Withnail and I, gick på svt för ett par år sen, och den är helt otrolig. Om nin ser den nånstans tveka inte, hugg den.
Ok Krampus o Mini?
Withnail and I. den kommer att förändra era liv.

Avesta
2006-01-08, 01:36
Det finns dock självklarheter. Världens snabbaste man är världens snabbaste man oavsett hur man vill se på saken. Inom film har ingen lyckats beröra och tränga djupt inne människans innersta tankar och känslor som vissa, ett slags kontakt med den männskliga naturen. Det går inte att förneka.

Trance
2006-01-08, 01:36
Ah, Helena är en rebell?!

Klart hon är, hon vågar resa sig och stå emot massan. Hon står för det hon tycker i motvind.

Eller..nej jag orkar inte mer. Hon har nog bara kass smak tyvärr.

timoat
2006-01-08, 01:37

Eller att Apocalyps now e tråkig? När man pluggar filmvetenskap?

Inte riktigt samma liga där...

Krampus
2006-01-08, 01:38

:laugh: Helena B! Kollos egen pioneer!!!

Ditt inlägg får mig lite att tänka på lasermannen... Han gjorde också som han själv tyckte.. *popcorn*

Helena B
2006-01-08, 01:38
Klart hon är, hon vågar resa sig och stå emot massan. Hon står för det hon tycker i motvind.

Eller..nej jag orkar inte mer. Hon har nog bara kass smak tyvärr.

Men hey...vi kan inte alla gilla samma filmer. Nej jag tycker inte den filmen var bra och jag har en hel uppsats som talar om varför.

Avesta
2006-01-08, 01:40
Men hey...vi kan inte alla gilla samma filmer. Nej jag tycker inte den filmen var bra och jag har en hel uppsats som talar om varför.
Jag är intresserad av den uppsatsen, någon chans att man får läsa? :D

timoat
2006-01-08, 01:41
Helena, vilka filmer tycker du är bra? Jag e nyfiken!

Krampus
2006-01-08, 01:41

Nej för filmvetenskap handlar ju ofta om konst är bra eller dåligt....
Fick ni i uppgift att skriva om filmen var BRA eller DÅLIG?

Trance
2006-01-08, 01:42
Ok, jag får väl återgå till att vara seriös och jobbig.

Film är väl något subjektivt, att anse att någon måste tycka en film är bra är väl helt orimligt. Ni tycker kanske inte tycker en film om något specifikt kinesiskt är vidare bra, då ni inte kan relatera till det. Däremot kan man studera om den är bra gjord, med uppbyggnad och foto etc. Men det säger ju inte om en film är bra eller inte, enbart om den är bra gjord.

mini
Men om du pluggar filmvetenskap så bör man gå bortom "jag tycker den var tråkig" och se tankarna, de underliggande meningarna, hantverket osv. Inte om den är "tråkig" eller "rolig". Men berätta gärna vad du inte gillade?

Helena B
Jag är intresserad av den uppsatsen, någon chans att man får läsa? :D

Den är otroligt genialisk och det var 5 år sen jag läste den kursen...tror icke jag har den kvar serru :)

Krampus
2006-01-08, 01:43
Till er som har koll ska jag rekommendera en film som nästan ingen i Sverige har sett, men som man måste se. Jag går till o me så långt att jag köper den till kompisar när jag e utomlands. Den heter Withnail and I, gick på svt för ett par år sen, och den är helt otrolig. Om nin ser den nånstans tveka inte, hugg den.
Ok Krampus o Mini?

*Note*

Pi (Som 3,14) är en jävligt speciell film med.

Helena B
2006-01-08, 01:46
Men om du pluggar filmvetenskap så bör man gå bortom "jag tycker den var tråkig" och se tankarna, de underliggande meningarna, hantverket osv. Inte om den är "tråkig" eller "rolig". Men berätta gärna vad du inte gillade?

Ja precis....ingen är väl intresserad av att läsa "nej den var tråkig". Analysen handlade dels om hur den var uppbyggd, om den följde den dramatugiska modellen, hur karaktärerna och deras roller spelades och vad man kunde göra annorlunda etc. Men som sagt det var ett par år sedan jag skrev och tittade på filmen.

Helena B
2006-01-08, 01:48
Nej för filmvetenskap handlar ju ofta om konst är bra eller dåligt....
Fick ni i uppgift att skriva om filmen var BRA eller DÅLIG?

Dels en analys och dels en recension.

Krampus
2006-01-08, 01:49
Ja precis....ingen är väl intresserad av att läsa "nej den var tråkig". Analysen handlade dels om hur den var uppbyggd, om den följde den dramatugiska modellen, hur karaktärerna och deras roller spelades och vad man kunde göra annorlunda etc. Men som sagt det var ett par år sedan jag skrev och tittade på filmen.

Dra ner lite snabbt här varför den var kass i de avseenden då?

Krampus
2006-01-08, 01:50
Dels en analys och dels en recension.

Va bra. Ge oss båda *popcorn*

Avesta
2006-01-08, 01:51
waiting for it too

Helena B
2006-01-08, 01:52
Dra ner lite snabbt här varför den var kass i de avseenden då?

Jag kommer inte ihåg alla detaljerna , har inte uppsatsen till handa. Men jag vet att jag inte tycker den är bra. Om man ser till genre, handlingen etc inte min typ av film. Sedan var det detaljer i filmen som gjorde att jag drog ner mitt betyg men det är inget jag kan klargöra för vad det var nu, för längesen.

Men jag har inte sett den nya versionen som har gått på bio.

mini
2006-01-08, 01:53
Var det en gymnasiekurs Helena?

Helena B
2006-01-08, 01:54
Var det en gymnasiekurs Helena?

Nej läste det på SU.

mini
2006-01-08, 01:55
Nej läste det på SU.
Då kan det inte vara så många år sedan?

Krampus
2006-01-08, 02:00
Jag kommer inte ihåg alla detaljerna , har inte uppsatsen till handa. Men jag vet att jag inte tycker den är bra. Om man ser till genre, handlingen etc inte min typ av film. Sedan var det detaljer i filmen som gjorde att jag drog ner mitt betyg men det är inget jag kan klargöra för vad det var nu, för längesen.

Men jag har inte sett den nya versionen som har gått på bio.

Så sa jag på hjärnkirurgutbildningen också!! : "Det här med blod är inte min grej va"....

Helena B
2006-01-08, 02:00
Då kan det inte vara så många år sedan?

Ca 5 år sen...Kan inte tänka mig att jag har den kvar. Det skulle ändå inte spela någon roll fär ni skulle ända tracka den. Kan inte säga att jag skulle stå för allt som står i den idag, jag har iaf utvecklats något på 5 år...Men faktum kvarstår att jag inte gillar den.

Helena B
2006-01-08, 02:01
Så sa jag på hjärnkirugutbildningen också!! : "Det här med blod är inte min grej va"....

Det var en kurs på 10 poäng som jag tog för skojs skull.

Krampus
2006-01-08, 02:03
Det var en kurs på 10 poäng som jag tog för skojs skull.

Jag med.. fast det var lite mer poäng...

Ca 5 år sen...Kan inte tänka mig att jag har den kvar. Det skulle ändå inte spela någon roll fär ni skulle ända tracka den. Kan inte säga att jag skulle stå för allt som står i den idag, jag har iaf utvecklats något på 5 år...Men faktum kvarstår att jag inte gillar den.

Aha! Du kanske inte förstod den..? :)

Helena B
2006-01-08, 02:16
Jag med.. fast det var lite mer poäng...

Aha! Du kanske inte förstod den..? :)

Kanske inte, men jag har svårt för filmer som handlar om krig och elände. Det är inget som roar mig och det gör det fortfarande inte. Ni får bara acceptera att jag inte tycker som er :D

Grahn
2006-01-08, 02:17
Den film som alla gillar tycker nog ingen är särdeles bra.

Krampus
2006-01-08, 02:20
Kanske inte, men jag har svårt för filmer som handlar om krig och elände. Det är inget som roar mig och det gör det fortfarande inte. Ni får bara acceptera att jag inte tycker som er :D

Den handlar inte om krig....

Helena B
2006-01-08, 02:21
Den handlar inte om krig....

Förlåt utspelar sig under ett krig då!

Krampus
2006-01-08, 02:24
Förlåt utspelar sig under ett krig då!

Du är förlåten - Men gör inte om det!

Jay-Z
2006-01-08, 08:06
Nej läste det på SU.

Hur i h-e kom du in på den? Brukar inte filmkunskap vara en av de mest eftertraktade kurserna?

skaparn
2006-01-08, 09:11
Bump. Var är den omtalade uppsatsen om Apocalypse No? Fy faan vad bra den filmen är. Jag insisterar på att den läggs upp här, snarast, jag vill se på vilka grunder den sågades.

Är lite tråkig och lägger upp det berömda citatet, trots att det finns en hel uppsjö av klassiska uttalanden

You smell that? Do you smell that?... Napalm, son. Nothing else in the world smells like that. I love the smell of napalm in the morning. You know, one time we had a hill bombed, for twelve hours. When it was all over I walked up. We didn't find one of 'em, not one stinkin' dink body. The smell, you know that gasoline smell, the whole hill. Smelled like... victory. Someday this war's gonna end..

timoat
2006-01-08, 11:15
Hur i h-e kom du in på den? Brukar inte filmkunskap vara en av de mest eftertraktade kurserna?

Ahh, det svenska betygssytemet, ser verkligen till att rätt människor hamnar på rätt ställe...

Jag läst tom Mörkrets hjärta pga av Ap. Nom.
Jag vill nämna Full Metal Jacket när vi ändå är inne på lite galenskapstema.

hangatyr
2006-01-08, 17:12
Ok Krampus o Mini?

har nästan ingen sett den??? det är ju enklassiker!!!!!

High1ander
2006-01-08, 18:07
Gangs of New York, börjar nu 21.00 på fyran. Mycket sevärd!
Först när jag såg att mini skapat tråden trodde jag det skulle vara något.

"SVT 2 - kl 20.00: Feministiskt Initiativ - Kampen mot snopparna" - men hade fel.

Såg igår litegrann på Gangs, under tiden jag drack mig full på lite sprit.
Bra film, men som vanligt vill Scorsese för mycket. Blir en halvtimme för lång film.

High1ander
2006-01-08, 18:15

Jag skall se Where The Truth Lies med Kevin http://www.hevolve.com/ico/baconeyes.gif.
Bästa Bacon-rullen är The Woodsman, väldigt bra gjord, väldigt bra.

Man får väl klaga på Apocalypse Now? De dödar en oskyldig kossa. Man kanske tycker att det är en dålig version på "heart of darkness". Den kan vara långsam. Dåligt tema, tråkigt tema. Kommunistproppaganda eftersom det är Coppola.

Eller så kan den vara helt underbar. Apocalypse Now är en av mina favoritfilmer, men som alla filmer har den brister, den kan vara långsam (vilket då kan innebära, dålig klippning, manus, regi, skådespel, foto, osv...). Om man vill kan man helt klart såga filmen.

Film är trots allt konst, och där finns det inga rätt eller fel (förutom mina filmer som alltid är rätt).

timoat
2006-01-08, 19:21
har nästan ingen sett den??? det är ju enklassiker!!!!!

Yes! En till!

Peter Marwood: What about whatshisname?
Withnail: What about him?
Peter Marwood: Why don't you give him a call?
Withnail: What for?
Peter Marwood: Ask him about his house.
Withnail: You want me to call whatshisname and ask him about his house?
Peter Marwood: Why not?
Withnail: Alright. What's his number?
Peter Marwood: I've no idea. I've never met him.
Withnail: Well neither have I. What the fuck are you talking about?

http://www.imdb.com/title/tt0094336/

mangemani
2006-01-08, 20:14
gangs of new york...men *spy* *spy* och tusen till spy smilies.
man ville bara ha igen pengarna och tiden man la ut på denna film.

J.Saarela
2006-01-08, 20:16
Såg den just på DVD grymt bra film!

Bra smak penishatarn :D

H.Emanuel
2006-01-08, 21:37
Ikväll kl 22:00 "Identity" på Tv 1000 Action med bla Ray Liotta :thumbup: