handdator

Visa fullständig version : Teorin..

n1tro
2006-01-06, 01:13
YEah teoriprovet 10e jan, ska man börja plugga? fyfan asså vad jag hatar bilar och allt som har med dom o göra överhuvudtaget. Fick 51 första gången, var bortrest, kom hem o plggad ei 2 dagar (vart nå akut så vi fick åka iväg)... men vafan.

nu till frågan: Hur länge pluggade ni ?

edit: Skrev det i augusti 05... är 18 bast

mini
2006-01-06, 01:16
Dumt att inte plugga om du misslyckats en gång. Sluta vara lat.

Yes
2006-01-06, 01:16
fyfan asså vad jag hatar bilar och allt som har med dom o göra överhuvudtaget
Det brukar ändra sig när man väl tagit lappen och inser vilken otrolig frihet det är. ;)

Jag pluggade kanske en timma effektiv tid.

Officer
2006-01-06, 01:19
Alla behöver olika tid för att förbereda sig. Kombinera sunt förnuft med inlärning. Det skulle nog räcka med cirka en halvtimme skumläsning varje dag i två-tre veckor så är du redo utan några som helst problem.

Det är mest de här "vikt"frågorna som folk brukar haka sig upp på.
"Fan jag kan allt det är med reglerna i trafiken och körningen men det här med hur många kilo.." hit och dit har jag hört ganska mycket!

n1tro
2006-01-06, 01:22
kul att man kan få fel på "Får du köra mot rött" och få rätt på att din jävla last får sticka ut 20 cm eller vad det är, och ändå kalra teorin!!!!!!!!!!!!!!!11one

BajareN
2006-01-06, 01:22
Jag skrev provet två gånger samma vecka, första gånger prickade jag in fina 51 poäng, lagom kul. Jag pluggade därefter med ett program på datorn som fanns med till boken, läste igenom det en gång och pluggade lite i boken på vägen till vägverket. Fick 59 poäng nästa gång.

n1tro
2006-01-06, 01:23
aa 51 va inte kul, hade lust o skalla skärmen

BajareN
2006-01-06, 01:26
Det satt en hip-hop niggah bredvid mig när jag skrev det andra gången, han såg lagom cool och kaxig ut framför skärmen. Det här är luuuuungan, jag e gryym eller nåt. Sneglade sedan på hans skärm när han var färdig. Otroliga 44 poäng fick han, nolla tänkte jag óch smekte mina 59 poäng *kissass*

n1tro
2006-01-06, 01:27
starkt av dig

Kwon
2006-01-06, 01:29
Det satt en hip-hop niggah bredvid mig när jag skrev det andra gången, han såg lagom cool och kaxig ut framför skärmen. Det här är luuuuungan, jag e gryym eller nåt. Sneglade sedan på hans skärm när han var färdig. Otroliga 44 poäng fick han, nolla tänkte jag óch smekte mina 59 poäng *kissass*

Det måste ha varit en rejäl boost för självförtroendet! :D

n1tro
2006-01-06, 01:31
hahah vilken jävla projektfråga .. 750KG SLÄPVAGN / HUR MÅNGA KM/H OBROMSAD SLÄP VA VET JAAAAAAAAG orka VARNINGSLAMPA

VEM FAN KÖR MED SLÄP?

n1tro
2006-01-06, 01:33
"Ska hyra en släpvagn" "vänta älskling, vet du inte att den måste vara utrustad med BLABLABLA och att den inte får väga mer än BLABLA, och att du ska ha beviset med dig YADAYADA" som om man kommer ihåg allt när man hyr den

Destra
2006-01-06, 01:54
Dålig planering ledde till att jag började plugga kvällen innan. Jag pluggade då bara på det jag tyckte var relevant för bilkörningen och hoppades sedan på det bästa. Drog hem 53 points.

n1tro
2006-01-06, 01:59
Dålig planering ledde till att jag började plugga kvällen innan. Jag pluggade då bara på det jag tyckte var relevant för bilkörningen och hoppades sedan på det bästa. Drog hem 53 points.

vad skiljer 53 från 47 liksom... no offense men ingenting egnetligen, bara det att man inte klarar skiten

Rock'nRoll
2006-01-06, 02:06
Tokpluggade i en månad, tyvär rinner ganska mycket bort ganska snabbt. Jag skulle tex inte för mitt liv kunna göra en godkännd säkerhets kontroll idag.

BajareN
2006-01-06, 02:07
Det måste ha varit en rejäl boost för självförtroendet! :D

Man var ju rädd att han skulle sticka kniven i en. Men om jag tänker efter skulle det varit klockrent om jag hade hånat honom, gjort en round-kick på hans skärm, flexat biccen... och skrikit hooola peedro!!

HookersUnited
2006-01-06, 02:14
vad skiljer 53 från 47 liksom... no offense men ingenting egnetligen, bara det att man inte klarar skiten
1.Har vi vänstertrafik i Sverige?
Jaföfan, bilarna ja möter e ju på venster sida lixom :hbang:

2.Var sitter ratten?
Vafan????Syrrans polare har chysta ratar!!!

3.Vad betyder skylten?
http://www.ppv.se/bildbank/vagtavlor/pabudsmarken/1_3_7.gif
snel hest1!!!!

4.Vad är du skyldig att göra vid viltolycka?
seta jurets huvud på grillen!!!!!!!!!!!!!!

5.Vad betyder skylten?
http://www.ppv.se/bildbank/vagtavlor/varningsmarken/1_1_22_4.gif
Väl komen till flyg plast???!! :whipped:

6.Vilka fordon får framföras med behörighet B?
bil båt bult å bak lastare *uppdate*

Kryss
2006-01-06, 02:30
tror jag drog ~54 på första provet och nån poäng över gränsen på andra
klarade uppkörningen på första försöket dock (3v sen), såååå skönt :D

allt med släp och vikt glömde jag bort när jag lämnade provlokalen

n1tro
2006-01-06, 02:33
körning inga problem kört sen ja va 16.. men teorin ack teorin

n1tro
2006-01-06, 02:34
1.Har vi vänstertrafik i Sverige?
Jaföfan, bilarna ja möter e ju på venster sida lixom :hbang:

2.Var sitter ratten?
Vafan????Syrrans polare har chysta ratar!!!

3.Vad betyder skylten?
http://www.ppv.se/bildbank/vagtavlor/pabudsmarken/1_3_7.gif
snel hest1!!!!

4.Vad är du skyldig att göra vid viltolycka?
seta jurets huvud på grillen!!!!!!!!!!!!!!

5.Vad betyder skylten?
http://www.ppv.se/bildbank/vagtavlor/varningsmarken/1_1_22_4.gif
Väl komen till flyg plast???!! :whipped:

6.Vilka fordon får framföras med behörighet B?
bil båt bult å bak lastare *uppdate*

ha eller hur =)

Destra
2006-01-06, 03:05

Nää precis, det jag menade var bara att det hanlar likar myckt om tur som skicklighet.

Det var abolut inte meningen att klanka ner på dig, om du trodde det.

mini
2006-01-06, 08:27
hahah vilken jävla projektfråga .. 750KG SLÄPVAGN / HUR MÅNGA KM/H OBROMSAD SLÄP VA VET JAAAAAAAAG orka VARNINGSLAMPA

VEM FAN KÖR MED SLÄP?
Ganska många?
Du hade inte tänkt flytta hemifrån nej? Eller är det mamma som får flytta åt dig?
Klart du inte ska veta bara det du tror att du ska använda? "Nej men förstår du fru Kontrollant, jag ska bara köra i min lilla byhåla, så jag behöver inte kunna hur man kör i cirkulationsplats, eller fickparkering eller sånt."
Läs på istället för att gnälla.

Kaboffastar
2006-01-06, 08:32

VEM FAN KÖR MED SLÄP?

Jag tänkte "säkert stockholmare"... kollade Location och NO SHIT !!!

mini
2006-01-06, 08:34
Jag tänkte "säkert stockholmare"... kollade Location och NO SHIT !!!
Hrmpf... *grr*

Kaboffastar
2006-01-06, 08:37
Hrmpf... *grr*

Ta inte åt dig ;)