handdator

Visa fullständig version : 1000-1500kcal minus vid 15-20% bf

Bönne
2006-01-05, 22:15
Hur funkar det egentligen. Aldrig själv legat på någon längre diet, utan då jag har gått ner i vitk jag har istället gjort så att jag bara käkat protein som vanligt, sedan skurit ner på kolhydraterna och fettet väldigt mycket. Senast jag gjorde så, så tappade jag lite mer än ett kilo per vecka, gick från ~78.5 till 74.2kg på fyra veckor (ett par veckor tidigare gick jag ner från 79.5kg, fast hade uppehåll in för en tävling) , fast sista veckan så låg jag inte på så stort underskott utan käkade lite mer istället för att fylla upp glykogenlagrerna. Jag förlorade ingen som helst styrka under den här tiden, utan presterade med exakt samma resultat som tidigare (missade även på samma vikter).

Nu var jag visserligen rätt snäll mot mitt psyke, käkade alltid godis under träningen och gjorde allt sådant (käka pizza/kröka etc) som GymTT's kompis Mållgan hellre skurit av sin högra hand än gjort. Detta gjorde väl att jag inte mådda dåligt av denna diet och lätt skulle kunna leva så. Uppskattar jag att jag låg på minst minus 1000kcal per dygn de tre första veckorna.

Självklart tappade jag en del vätska också, men i och med att jag käkade lite mer sista veckan och att jag tappade ett kilo veckorna innan, så känns det som större delen av det som försvann faktiskt var fett.

Har någon testat att göra såhär under låt säga 2 månader?

Yes
2006-01-06, 16:12
Minus 1000kcal/dag har jag legat på längre än 2 månader utan problem. Fast särskilt mycket skräpmat har det inte blivit, sånt förstör bara.
Det enda jobbiga i längden tycker jag är att hela tiden tänka på hur mycket man käkar. Därför har det på senare tid istället blivit att jag kanske siktar på -1000kcal, men jag bryr mig inte om jag får i mig 500kcal mer än tänkt. Finns ju liksom ingen mening med att ha mer bråttom än att man mår bra under tiden. :)