Visa fullständig version : hur reagerar din kropp när du minskar i fett?
Malmö_tjej
2006-01-05, 11:04
tänkte fråga om ni märker stor skillnad på hur er kropp reagerar när ni går på diet, dvs minskar i fett eller bara äter normalt eller dåligt...
då menar jag psykiskt och också fysiskt...
jag tycker det känns som kroppen fungerar bättre när man verkligen äter bra eller just är på diet och även humöret, får mer energi fast i perioder kan jag dock bli väldigt trött när ajg gått ner mycket ett tag . vad märker ni för skillnader?
Just nu mår jag toppen, är inne på fjärde dagen med ett låg kcal-intag.
Sover som en stock är pigg som en lärka på dagarna. Dock känner jag att jag behöver lite mer sömn.
Alcazara
2006-01-05, 11:19
Gick på en ganska lång diet, och jag kan säga att jag märkte både fysiska och psykiska förändringar. Hade inte det tålamodet jag annars brukar ha, var lättirriterad, och yr emellanåt (om jag hade ätit för lite kolisar), och mer frusen än vanligt. Annars får man ju alltid lite mer energi i början av en diet, tror det frisätts något, hormoner kanske? Men det avtar efter en tid.
Just nu mår jag toppen, är inne på fjärde dagen med ett låg kcal-intag.
Sover som en stock är pigg som en lärka på dagarna. Dock känner jag att jag behöver lite mer sömn.
HUR går det ihop? *screwy*
HUR går det ihop? *screwy*
Vet inte, kanske just det att jag lyssnar på min kropp och gå och lägger mig i tid. Så enkelt är det nog.
Jacksatan
2006-01-05, 12:23
eftersom jag sopar i mig så mycket ephedra och koffein så är jag oftast pigg och känner ingen hunger. Däremot brukar jag börja känna mig sliten i kroppen när jag går ner mot 2000kalorier. Humöret är det dock aldrig nåra problem med.
AFanatic
2006-01-05, 12:29
Käket gör oftast att jag känner mig klarare i huvudet och piggare. Det är iofs till en viss gräns, beroende på hur lågt intag av kolhydrater jag har. Sedan blir jag mer frusen periodvis.
Malmö_tjej
2006-01-05, 13:57
eftersom jag sopar i mig så mycket ephedra och koffein så är jag oftast pigg och känner ingen hunger. Däremot brukar jag börja känna mig sliten i kroppen när jag går ner mot 2000kalorier. Humöret är det dock aldrig nåra problem med.
väldigt smart ;)
Cerberus
2006-01-05, 15:26
Fy på dig din lagbov! :P haha
Har ingen aning om vad jag får i mig nu, mindre än vanligt är det och jag tränar tokigt mkt..
Fy på dig din lagbov! :P haha
Det funkar iallafall :hbang: Men nog om det.
Känner inte allt för stor skillnad, rätt lugnt. Bara jobbigt när man ser andra sitta där och smaska på massa godsaker..oförskämda typer asså! :cryout:
userfriendly
2006-01-05, 15:36
för mig är det stora skillnader... psykiskt blir jag rätt inåtvänd, lite aggressiv o har humörsvägningar - kanske inte direkt men efter ett tag o spec när man börjar gå långt ner. (detta är alltså av dieten inte av att ha lägre kroppsfett)
efter ett tag blir man oxå skittrött i kroppen, orkar inte ta i lika mkt, får inte samma träningsvärk o pump, inte samma kontakt, svettas inte på samma sätt osv osv.. absolut inte samma återhämtning.
Jag började ju träna nästan på en gång efter tävling o mitt kroppsfett va fortfarande väldigt lågt första veckan... även fast jag åt.. (nu har jag ökat mer :) ) så jag kände mig ändå rätt trött o orkade inte så mkt på gymmet..
när jag äter ordentligt får jag träningsverk efter 8 timmar, är pigg och glad hela dagen o har mkt energi till träningen!! detta förusätter att jag vilar som jag ska oxå :)
blekfet2
2006-01-05, 15:36
mår faktiskt bättre av att ligga på ett låg kcal-intag. ligger ju nu under "deff" på 2200kcal. Mår skit när jag måste sitta och trycka i mig mat, är inte så mycket för mat serru :MrT:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.