Logga in

Visa fullständig version : mp3 till midi?

Pudzianovski
2006-01-04, 22:41
Finns det något program? Eller är det svårt?

Någon som kan något om det?

Jax
2006-01-04, 22:43
Finns det något program? Eller är det svårt?

Någon som kan något om det?
Midi är bara en sammansättning av instrumment och när och hur de ska spelas. Du kan t.ex. aldrig få röster med midi. Med andra ord det går inte att göra om. Sen kanske det finns program som kan göra en så bra liknelse som möjligt men det vet jag inget om.

Larsson
2006-01-04, 22:44
Kanske nåt av det här.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=mp3+to+midi&btnG=S%C3%B6k&meta=

keffat_liv
2006-01-04, 22:48
Midi är bara en sammansättning av instrumment och när och hur de ska spelas. Du kan t.ex. aldrig få röster med midi. Med andra ord det går inte att göra om. Sen kanske det finns program som kan göra en så bra liknelse som möjligt men det vet jag inget om.

Jo och det finns program till det.

Pudzianovski
2006-01-04, 22:48
Kanske nåt av det här.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=mp3+to+midi&btnG=S%C3%B6k&meta=

Hej jag är nybörjare och vill ha porr sidor, hur ska jag göra.

Jman
2006-01-04, 22:49
Att få ett program konvertera från mp3/wav till midi är som att konvertera ett foto till asciigrafik. Om du kisar så kanske du ser likheten ... Det går bäst med enkla melodier, så lite polyfoni som möjligt.
Musik är så mycket mer än bara rena toner. Det krävs en musiker för att skapa en midi låt som låter hyfsat. T.o.m. då få man kompromissa. GM instrumenten täcker ju knappast alla tänkbara ljud ...

Larsson
2006-01-04, 22:50
Hej jag är nybörjare och vill ha porr sidor, hur ska jag göra.

What? Du vill ha program och du fick länkar till program.

Pudzianovski
2006-01-04, 22:51
Idag kanske det inte är lätt. Men snart så.

Någon som i praktiken provat något program då?

Pudzianovski
2006-01-04, 22:52
What? Du vill ha program och du fick länkar till program.

Du kan väl ladda ner ett av de du länkade till och prova då. Fungerar det kan du skriva här igen.

tossefar
2006-01-04, 22:54
Som sagt, det går inte. Omvandlaren kan inte veta vad som är vad i mp3låten. Det han tror är en gitarr är egentligen en barnkör osv. Vad finns det för mening att göra om mp3 till midi förresten?

edit: Kollade du verkligen på googlelänken? Det fanns flera program där som fungerade. Men som sagt, bra blir det inte.

Pudzianovski
2006-01-04, 22:56
tossefar: Det går men det blir inte så bra. Ringsignaler.

Larsson
Du kan väl ladda ner ett av de du länkade till och prova då. Fungerar det kan du skriva här igen.

Nej jag tänker inte pröva, har ingen anledning att göra midis. Varför prövar du inte själv?

Officer
Du kommer aldrig någonsin lyckas att konvertera en kommersiell låt till midi på ett acceptabelt sätt, just pga anledningarna Jax radar upp.

Det är två helt olika språk, nej, det är två olika världar som inte går att översätta förutom att man kanske förstår ett "hej" och "mitt namn är.."

tossefar
2006-01-04, 22:57
Är det en särskilt låt du vill åt? Kanske redan finns som midi.

Det kan gå bättre att omvandla om din telefon klarar polyfoni.

Pudzianovski
2006-01-04, 22:57
Nej jag tänker inte pröva, har ingen anledning att göra midis. Varför prövar du inte själv?

För att jag sökte innan jag frågade här.
För att jag provade innan jag skrev här.
För att jag Inte hittade något som gjorde jag jag ville utan bara massa annat skit.
För att jag är trött på att leta mer och tänkte att någon kanske sysslar med sånt här.

Pudzianovski
2006-01-04, 22:59
Klart att det inte alltid låter så bra kanske. De låtar jag söker finns sällan som midifiler. Hade varit kul att leka lite själv. En del midifiler har jag dock hittat och som gjort dessa har lyckats mycket bra.

Larsson
2006-01-04, 22:59
För att jag sökte innan jag frågade här.
För att jag provade innan jag skrev här.
För att jag Inte hittade något som gjorde jag jag ville utan bara massa annat skit.
För att jag är trött på att leta mer och tänkte att någon kanske sysslar med sånt här.

Som sagt säg vilken låt du vill ha till midi, den finns säkert redan som det.

Pudzianovski
2006-01-04, 23:03
Som sagt säg vilken låt du vill ha till midi, den finns säkert redan som det.

Myrkskog - Blood ejaculation
Bloodbath - Like fire, Cry my name
Setherial - Towards thy realm
Subterranean Masqurade - six strings to cover fear

mfl.

ugglan
2006-01-04, 23:33
du kan ju konvertera med ett sunkprogram och sedan ändra i cubase så det låter okej.

Eller hitta noter och knappa in låten själv i cubase/liknande ;)

Fredrici
2006-01-05, 01:54
Denna sida kanske? "http://www.intelliscore.net/download.html".
Kolla på "MP3 to Wave Converter"
Där står det oxå i texten: "If you want to convert from MP3 and WAVE files to MIDI"
Kanske det är detta du söker?
Klicka på "MP3 to WAVE Converter"
Mvh Fredrik