handdator

Visa fullständig version : Urinvägsinfektion?

nilzzon
2006-01-04, 21:33
Hej!

Tjejen har dratt påsig en urinvägsinfektion. Först var det en massa tjafs om massa könssjukdomar och att jag har strulat runt, men det fick hon tamej fan äta upp.

Men nu då. Nu känner jag att det är lite skumt nere i apparaten, vet inte om det är en hypokondriker-effekt eller om jag också har åkt på det här. Hon äter antibiotika just nu, men hon vill fortfaranda ha sex - och jag är lite knäsvag för det. Men efter akten går jag alltid och klämmer ut lite kiss för att vara på den säkra sidan, så att trumpeten blir ren.

Men borde jag gå till vårdcentralen och kolla mig? Kan man göra det på ungdomsmottagningen?

Peter-N1
2006-01-04, 21:36
Du vet att det smittar va?

nilzzon
2006-01-04, 21:40
Du vet att det smittar va?

http://ungdomar.se/qa.php?qa_id=772

Verkar inte som det gör det trots allt.

Peter-N1
2006-01-04, 21:40
http://ungdomar.se/qa.php?qa_id=772

Verkar inte som det gör det trots allt.

Där ser man. Själv är man ju oskuld på alla dom där sjukdomarna.

nilzzon
2006-01-04, 21:45
Där ser man. Själv är man ju oskuld på alla dom där sjukdomarna.

Jotack! Jag med *hoppas*
Får bli ungdomsmottagningen imorgon.

:thumbup: Ungdomsmottagningens sida var faktiskt rätt så informationsrik

Langster
2006-01-04, 21:52
Det smittar inte... Men man kan få känningar ändå, pga hennes bakterieflora typ. Fick det förklarat för mig nån gång kommer inte ihåg exakt.

Fettecke
2006-01-04, 21:59
Visst är det sexigt när man kissar blod, svider så man vill dra av dicken för att det ska sluta svida i den.... det är förbannat kärleksfullt. *NOT!*

Jag hade inte gått till nån doktor för det, har haft det 2 gånger tidigare i livet... det går över på 1 vecka för mig... behöver ingen doktor som förklarar det för mig.

Men det skadar ju inte att gå dit, det är ju gratis för dig :)

nilzzon
2006-01-04, 22:03
Visst är det sexigt när man kissar blod, svider så man vill dra av dicken för att det ska sluta svida i den.... det är förbannat kärleksfullt. *NOT!*

Jag hade inte gått till nån doktor för det, har haft det 2 gånger tidigare i livet... det går över på 1 vecka för mig... behöver ingen doktor som förklarar det för mig.

Jo men om jag nu har urinvägsinfektion, så har jag fått för mig att det kan bli typ blåskatarr och gå upp i njurar och skit. Man kunde tillochmed bli steril *grr*

Rycker in nu i januari och vill gärna inte komma dit med ömmaste kuken på luckan liksom. :naughty:

Scratch89
2006-01-04, 22:10
Rycker in nu i januari och vill gärna inte komma dit med ömmaste kuken på luckan liksom. :naughty:
Ska du till bögkompaniet på Gotland eller?

nilzzon
2006-01-04, 22:19
Ska du till bögkompaniet på Gotland eller?

Jag tar mer än dig i bänk oavsett om jag är bög eller inte.
Scratch89, du borde kunna se ett skämt när det kommer.

High1ander
2006-01-04, 22:29

Bara dumt att inte gå till doktorn. Eftersom man kan behöva antibiotika. "Män som får blåskatarr bör alltid kontakta läkare, liksom gravida kvinnor och barn."

http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3071

High1ander
2006-01-04, 22:32
Jo men om jag nu har urinvägsinfektion, så har jag fått för mig att det kan bli typ blåskatarr och gå upp i njurar och skit. Man kunde tillochmed bli steril *grr*

Du har rätt!

Ta dig till fröken doktor och låt henne behandla din manlighet.

cheesian
2006-01-04, 22:53
ni lär ju båda ha klamydia

High1ander
2006-01-04, 23:03
ni lär ju båda ha klamydia
Kanske inte så positivt sagt, men varför inte? 30% av killarna visar inte symptom och 50% av tjejerna visar inte symtom av klamydia...

Scratch89
2006-01-05, 11:19
Jag tar mer än dig i bänk oavsett om jag är bög eller inte.
Scratch89, du borde kunna se ett skämt när det kommer.
Är det så självklart?
Du borde nog inse ironin i svaren du får.

Rock'nRoll
2006-01-05, 11:22

Det där va ganska bögigt faktiskt..

Scratch89
2006-01-05, 11:22
Det där va ganska bögigt faktiskt..
Jag säger ju det. ;)

Yxel
2006-01-05, 11:26
Tjejen hade urinvägsinfektion som övergick i njurbäckeninfektion (eller något?) Inte kul alls, smärtor i ryggen etc. Jag fick urinvägsinfektion i samma veva, slump? Båda visade negativt för klamydia.

Pingu
2006-01-05, 11:38
[QUOTE=Yxel]Tjejen hade urinvägsinfektion som övergick i njurbäckeninfektion (eller något?) Inte kul alls, smärtor i ryggen etc. QUOTE]

Samma sak hände min son Eric, jävlar vad sjuk han var. Låg på barn i 7 dagar med han

tusenkonstnar
2006-01-05, 12:47
Vissa urinvägsinfektioner smittar inte, andra smittar och är i princip att betrakta som könssjukdomar trots att de inte är klassade som sådana utan benämns som ospecifik "urinvägsinfektion".

På senare år har man även upptäckt att man kan få klamydialiknande symptom av myocoplasma vilket man tror drabbar ca 50% så många årligen som de som får klamydia. Det behandlas annorlunda än klamydia men oftast behandlar man det inte alls då man normalt sett inte testar för myocoplasma.