Visa fullständig version : Alla som ska se filmen Jarhead räcker upp handen nu!
Verkar va rätt grym, så jag får nog räcka upp handen på den!
AFanatic
2006-01-04, 17:06
:thumbup:
datorjaevel
2006-01-04, 17:16
Det står inget om att den ska ses på bio så räcker upp handen
Ryska_raketen
2006-01-04, 17:53
Är man lite slow om man inte vet vilken film det är ? Eller vad den nu ska handla om ? Kan någon förklara.
mistermr
2006-01-04, 17:54
Är man lite slow om man inte vet vilken film det är ? Eller vad den nu ska handla om ? Kan någon förklara.
Jag undrar samma sak!
De gör reklam för den på TV. Annars kan du kika in här http://www.imdb.com/title/tt0418763/.
hahavaffan
2006-01-04, 18:23
Den står högt på min Wanted-lista just nu! Så ja, jag ska verkligen se den.
High1ander
2006-01-04, 18:30
Mendes: "Americans Don't Get 'Jarhead'"
Oscar-winning film director Sam Mendes claims American viewers don't understand his new movie Jarhead as well as Europeans - because they expect war films to be one-sided. The movie based on the novel Jarhead: A Marine's Chronicle of the Gulf War and Other Battles by Anthony Swofford, and focuses on the frivolousness of war, rather than the glory - something Mendes feels Americans don't grasp. Mendes says, "I feel they've understood in Europe. In America, it's like talking about a different movie. "Fundamentally, Jarhead disobeys all the laws of American movies, and not just the political laws of American movies right now which demand on some level to tell us which side they're on. "In Europe, there's a sense this film comes from the tradition of absurdist war movies about the futility of conflict. "It has more in common with Beckett, Sartre and Banuel than it does with Oliver Stone. "In America, they assumed I was trying to make an Oliver Stone movie and that I'd failed."
Jag får väl se den innan jag sticker tillbaka till USA, hade inte tid att se den då den gick på bio, och ville inte se den ensam då inga ville se den...
Tigerkotten
2006-01-04, 18:31
jupp om jag kommer ihåg och när det kommer en vettig kvalite ute att ladda ner :)
det är mycket möjligt, det blir nog att stjäla den
grisbil3n
2006-01-04, 18:36
Den verkar mysig, ska lätt köpa hem den till datorn.
ska lätt se den! *hand upp* :thumbup:
Verkar bra och måste nog ses *popcorn*
//Ugh
Jepp, ska se den. Läste boken för ett par år sedan....
mistermr
2006-01-04, 19:29
Jepp, ska se den. Läste boken för ett par år sedan....
Vad handlar den om?
Är det typiskt pang pang?
Vad handlar den om?
Nej, ganska lite pang pang. Kändes mer som en antikrigsfilm.
mistermr
2006-01-04, 20:46
Nej, ganska lite pang pang.
vad annars då?
Det verkar vara en anti-krigsfilm som ej glorifierar krig och våld.
Därav kritiken han fick "De trodde han försökte göra en Oliver Stone film, men att han misslyckades" och att "amerikaner inte förstod filmen".
Kan vara intressant att se.
High1ander
2006-01-04, 21:02
Det verkar vara en anti-krigsfilm som ej glorifierar krig och våld.
Därav kritiken han fick "De trodde han försökte göra en Oliver Stone film, men att han misslyckades" och att "amerikaner inte förstod filmen".
Kan vara intressant att se.
Tyckte det var flummigt då jag läste artikeln (tagen från IMDb.com news).
Som om Oliver Stone skulle glorifiera krig? Yeah... *screwy*
Bara "Alexander" som Stone gjort där krig kanske är glorifierat, men det är ju knappast en "modern krigsfilm".
Ska nog trots allt se filmen, kan knappast vara sämre än Black Hawk Down.
Ska nog trots allt se filmen, kan knappast vara sämre än Black Hawk Down. :D
Har väntat på att kunna stjäla den i flera månader :(
Tyckte det var flummigt då jag läste artikeln (tagen från IMDb.com news).
Som om Oliver Stone skulle glorifiera krig? Yeah... *screwy*
Bara "Alexander" som Stone gjort där krig kanske är glorifierat, men det är ju knappast en "modern krigsfilm".
Ska nog trots allt se filmen, kan knappast vara sämre än Black Hawk Down.
Jag ser inte heller Oliver Stone som en krigsromantiker. Däremot tolkar jag artikeln som att Oliver Stone gör mer ensidiga filmer där det är lättare att ta parti för någon. I t ex Plutonen är gott och ont klart definierat i Sgt Elias respektive Sgt Barnes. Däremot är Charlie Sheens karaktär mer svårdefinierad vad gäller god/ond och det beror inte bara på Sheens färdigheter som skådespelare. :D
Antagligen kommer jag se Jarheads.
Verkligen inte, inte ens om jag skulle få bra betalt. En gång plågade jag mig igenom Leni Riefenstahls nazistiska propagandafilm "Viljans triumf", sedan dess har jag svårt för politiska propagandafilmer som syftar till att hjärntvätta tittaren (oavsett om dom går Hitlers eller Bush' ärenden).
Ärligt talat, Jarhead verkar vara totalt hjärndöd och värdelös.
Markus H
2006-01-05, 10:45
*flex*
bägge händerna upp...
mistermr
2006-01-05, 10:51
Verkligen inte, inte ens om jag skulle få bra betalt. En gång plågade jag mig igenom Leni Riefenstahls nazistiska propagandafilm "Viljans triumf", sedan dess har jag svårt för politiska propagandafilmer som syftar till att hjärntvätta tittaren (oavsett om dom går Hitlers eller Bush' ärenden).
Är det en antikrigsfilm?
Jag funderar på att se den, men om det är en film där amerikanen till slut alltid vinner och är godast och bäst osv så vill jag ej se den. Jag har sett tillräckligt många sådana filmer.
MVH
High1ander
2006-01-05, 12:37
Fint bevis på idioti eller missuppfattning. Om du ser trailern som finns på apple.com/trailers så borde du få en annan uppfattning om att Jarhead verkligen inte glorifierar eller gör propaganda för krig.
Vad handlar den om?
Nej, ingen typisk pang pang. Det är snarast ett antal olika berättelser om livet som soldat som författaren upplevt. Boken glorifierade inte det livet speciellt mycket iallafall. Var som sagt några år sedan jag läste den. Filmen blir väl förmodligen inte lika bra som boken men man vet inte. Ska se den iallafall.
Bara jag som trodde det var komedi? :em:
Men den verkar riktigt bra, så bio lär det nog bli..
Nej, jag känner att pengarna spenderade på "Stolthet och Fördom" gör mig mer nytta. Kan aldrig få nog av Jane Austen, mindre krig där än vad Jarhead verkade innehålla.
High1ander
2006-01-05, 16:46
Nej, jag känner att pengarna spenderade på "Stolthet och Fördom" gör mig mer nytta. Kan aldrig få nog av Jane Austen, mindre krig där än vad Jarhead verkade innehålla.
Ja, den är säkert värd bandbredden :)
Vet icke, kanske.
Dock lite skeptiskt till en "ny plutonen" som skulle utspela sig i dessa krig i lightversion.
Den var helt ok men inte så bra som jag hade förväntat mig
High1ander
2006-01-08, 22:12
Vet icke, kanske.
Dock lite skeptiskt till en "ny plutonen" som skulle utspela sig i dessa krig i lightversion.
Men plutonen är ju verkligen en toppfilm.
grisbil3n
2006-01-08, 22:32
Men plutonen är ju verkligen en toppfilm.
Förbannat asbra.
Jepp, jag vill inte ställas inför valet Jarhead vs Stolthet och fördom, så jag väljer båda.
High1ander
2006-01-08, 22:58
Jepp, jag vill inte ställas inför valet Jarhead vs Stolthet och fördom, så jag väljer båda.
Ja, ena laddas andra upplevs på bio :)
Ja, ena laddas andra upplevs på bio :)
Det är ju olagligt din parasit.
High1ander
2006-01-08, 23:23
Det är ju olagligt din parasit.
Käftus! ;)
Så går det då filmerna inte verkar vara biomaterial, trots att filmen som sig själv verkar vara riktigt bra.
Oroa dig inte, karman kommer slå till mot mig själv sen när jag lanserar blockbusters...
mistermr
2006-01-09, 16:24
Den var helt ok men inte så bra som jag hade förväntat mig
Skulle du vänligen kunna berätta vad den handlar om i stora drag?
Om ingen vill veta så PM:a mig om du har ork och lust?
MVH
Tigerkotten
2006-01-09, 16:50
4 av 10poäng får den utav mig, tycker den var mest tråkig.
Gillade pride and prejustice mera eller vad den nu heter på svenska.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.