handdator

Visa fullständig version : Dags o deffa?

adis
2006-01-04, 01:03
Hej.. jag är ny på forumet så ingen ide o börja mobba mig :D...
Okej nu till mina frågor...

Jag har gymmat i cirka 1 och ett halvt år ... kanske sista 8-9 månaderna har varit seriösa.. jag har alltid varit aktiv med sport och har tränat allt från boxning,fotboll,basket, aaa you name it... och har nu senaste 1,5 åren börjat gymma, bicepsen har växt rejält samt brösten som har "stuckit ut" en bra bit... min fråga är... och jag vill ha bort underhudsfettet till sommaren.. så jag undrar om det är för tidigt för mig o deffa... kommer det se "konstigt" ut om jag tappar en 7-8 kg till sommaren... Så är det någon som kan ge mig lite tips?

*OBS* JAG HAR LÄST DEFFGUIDEN, så den behöver ni inte länka!

adis
2006-01-04, 01:09
Finns säkert massa stavfel osv, men ni ser nog vad jag har skrivit...
och nee jag vill inte se ut som en bodybuilder utan jag vill bara va vältränad...

Lite mer uppgifter .. har inte bild sorry :(

ca 181-183 lång
ca 90-95 kg..

Är inte fet men absolut "stor" o stark av mig...

oksiv1
2006-01-04, 09:22
Att tappa fett ser väl aldrig konstigt ut. Klart ligger du på 10% BF och går ner till 5% BF kan man börja fundera.

bushwakko
2006-01-04, 10:15
Kommer inte se konstigt ut nånstans.
Snarare tvärtom!

Fyll på ordentligt med protein och träna styrka stenhårt fortfarande, så du inte tappar så mkt av musklerna.

adis
2006-01-04, 10:50
Jag har tänkt o köra kvar på gymmet 4 gånger i veckan samtidigt som jag är ute o springer varje dag en 40 minuter och går varannan dag långa promenader.

Är det _möjligt_ o tappa en ca 10 kg tills i slutet av april-början av juni, på ett "naturligt" sätt så jag inte går upp alla dem 10 kg på en månad typ..

Tack för alla svar! :D

oksiv1
2006-01-04, 11:08
Jag har tänkt o köra kvar på gymmet 4 gånger i veckan samtidigt som jag är ute o springer varje dag en 40 minuter och går varannan dag långa promenader.

Är det _möjligt_ o tappa en ca 10 kg tills i slutet av april-början av juni, på ett "naturligt" sätt så jag inte går upp alla dem 10 kg på en månad typ..

Tack för alla svar! :D

Absolut men du måste ha et underskott av kcal, det är enda vägen till att tappa fett.