handdator

Visa fullständig version : Artister som SUGER 05 / 06

Trident
2006-01-03, 21:40
Tänkte på det idag när jag körde hem från gymmet och lyssnade på mainstreamradion (finns inga schyssta radiostationer utanför huvudstaden).

Ungefär 75 % av låtarna är ju så J*VLA kassa. Nästan alltid helt intetsägande, inget tryck, de lämnar inget som helst intryck på de som lyssnar.

Det jag vill komma fram till är den "lovande" artisten Daniel Powters låtar är så grymt kassa, att jag får psykbryt varje gång jag ligger och pumpar i bänken eller liknande. *grr* *spy* *grr27*

Vad säger ni? Har ni någon artist på hitlistan som irriterar er?

Bite
2006-01-03, 21:43
I princip allt på reklamradio ger mig eksem *grr*

Yankeee
2006-01-03, 21:44
Fort minor och hellacopters, jag blir galen när jag har deras sk "hits", så förbannat usla, går inte att beskriva med ord.

o.z.z
2006-01-03, 21:49
per gässle suger ju enormt

Helena B
2006-01-03, 21:50
Tänkte på det idag när jag körde hem från gymmet och lyssnade på mainstreamradion (finns inga schyssta radiostationer utanför huvudstaden).

Ungefär 75 % av låtarna är ju så J*VLA kassa. Nästan alltid helt intetsägande, inget tryck, de lämnar inget som helst intryck på de som lyssnar.

Det jag vill komma fram till är den "lovande" artisten Daniel Powters låtar är så grymt kassa, att jag får psykbryt varje gång jag ligger och pumpar i bänken eller liknande. *grr* *spy* *grr27*

Vad säger ni? Har ni någon artist på hitlistan som irriterar er?

David Powter är ju underbar. Hans bad day är kanon, nu har man iofs tröttnat för den har spelats sönder men innan så. Fick mig alltid på humör :D

Annars så:

James Blunt, Helena P, Akon, Amy D, Darin, Tommy N, Nanne, BSB, The Ark, Lena PH bara för att nämna några, det finns mycket svenskt skit.

mangemani
2006-01-03, 21:51
artister som suger 05-06?
heh,ja det var ju enkelt...ALLA.

Osten80
2006-01-03, 21:51
LENA PH tar nog fan priset ändå.
Anthem eller vad den heter är ju helt sanslös.

mela
2006-01-03, 21:53
all jeffla popparskit .. kent och allt *grr27*

darin och daniel powter :love:

High1ander
2006-01-03, 21:54
Lena Ph
James Blunt - Hans låtar gör så det kryper skinnet. Han sjunger inte, utan han våldtar ord.

Allan
Kolla här. Annan tråd på samma tema... http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=57291&highlight=sugababes

allan

Radiohead
jag kan iaf säga att COLDPLAY var BÄST under 2005.. underbar konsert i globen=)

Trident
2006-01-03, 21:55
Hur kan du tycka Daniel Powter är bra? Låter som han har kört micken i anus, och sjunger i samma fckin ton hela låten..Bara jag tänker på skiten *rycka i håååår*

Har en bad day idag..Apropå den låten, så känns det som man har hört skiten för 5 år sen, samt alla de andra låtarna..

mela
2006-01-03, 21:56
Hur kan du tycka Daniel Powter är bra? Låter som han har kört micken i anus, och sjunger i samma fckin ton hela låten..Bara jag tänker på skiten *rycka i håååår*

Har en bad day idag..Apropå den låten, så känns det som man har hört skiten för 5 år sen, samt alla de andra låtarna..

dom är mysiga.. james blunt också..

Trident
2006-01-03, 21:57
Blunt kan jag förstå att vissa tycker är söt, och småmysig..dock HELT sönderspelad

HenrY
2006-01-03, 21:58
Skit som spelas just nu tycker jag är Darin, James Blunt, Kent, Håkan Hellström mfl.

Just därför lyssnar jag knappt på radio alls...

mela
2006-01-03, 21:59
Blunt kan jag förstå att vissa tycker är söt, och småmysig..dock HELT sönderspelad

men jag som inte lyssnar på radio/mtv/ztv gillar fortfarande :D

samma med madonna - hung up.. I lOVE IT!

Sonny
2006-01-03, 22:01
Amy Diamond måste nog ta priset, den mest jävla intetsägande musiken jag hört på länge:

"Well done - Welcome to the city
You´ll become number one with a witty tongue - we praise the young
Have a ball - Have it all, do whatever
Hit the wall - Get the call and you better pay
There´s no other way

Throw your pennies in a wishing well
Might get heaven and you might get hell
Thunder, lightning ain´t that kinda frightening
Saints and sinners on the road to fame
(You) ain´t no winner ´til we know your name
Black white flashlight - show me what you got

Have a good bite out of the city
Take a long cold look at the world
You might crash - burn
Either way you'll learn
Good bite out of the city"

What the fuck was that?!

mmartin
2006-01-03, 22:02
blunt som den sämsta? herregud... ja ja... säkert *screwy*

hellre modern popmusik alla dagar i veckan än sån förbannat äckligt dålig skrik-och-drick-blod-musik-o-spela-elgitarren-så-hårt-du-bara-kan-musik.....

mela
2006-01-03, 22:03
håller med.. amy diamond är hemskt.. min bror gillar henne dock? *screwy*
iaf på fyllan..

tänk er en 20 årig kille med en bärs i handen, en snus inne som sjunge rpå amy diamond?

Metal_boy_
2006-01-03, 22:05
Om den kvinliga skaran av moderna artister kunde komma till skott och visa pattarna helt snart, så kunde jag åtminstonde sträcka mig så långt att slå på ZTV och MTV ibland...

Helena B
2006-01-03, 22:05
Skit som spelas just nu tycker jag är Darin, James Blunt, Kent, Håkan Hellström mfl.

Just därför lyssnar jag knappt på radio alls...

Usch Kent ja *spy* Dde har väl ingen låt på hittlistan nu?

Sonny
2006-01-03, 22:06
Om den kvinliga skaran av moderna artister kunde komma till skott och visa pattarna helt snart, så kunde jag åtminstonde sträcka mig så långt att slå på ZTV och MTV ibland... :laugh: *kissass*

Trident
2006-01-03, 22:07
Kent har åtminstone 2-3 på Top 40 iallafall..

mela
2006-01-03, 22:07
aaaha olinda - playboy bunny *cry*

Sonny
2006-01-03, 22:08
aaaha olinda - playboy bunny *cry*Typ sånt man skrämmer barn med..

Trident
Ser hellre den videon än kollar på powters bidrag.. *kissass*

Trident
Eller har förresten aldrig sett eller hört Olindas bidrag..ingen höjdare va?!

HenrY
2006-01-03, 22:09
Usch Kent ja *spy* Dde har väl ingen låt på hittlistan nu?

Vet faktiskt inte om dom har någon på hitlistan nu.... Som sagt, lyssnar ju inte direkt mycket!;)

Rockhard
2006-01-03, 22:09
David Powter är ju underbar. Hans bad day är kanon, nu har man iofs tröttnat för den har spelats sönder men innan så. Fick mig alltid på humör :D

Var hör man den? Funderat på det eftersom jag har på tv sett reklamen för hans skiva "fantastiska bad day mest spelade bla bla" massa gånger, så det är ju rätt underligt att jag aldrig hört den....

HenrY
2006-01-03, 22:10
Typ sånt man skrämmer barn med..

Ah precis, o me hennes läppar så blire ännu värre!:D

mela
Eller har förresten aldrig sett eller hört Olindas bidrag..ingen höjdare va?!

ha rpå datorn :D kan skicka på msn :P den är en höjdare på fyllan :D

Helena B
Var hör man den? Funderat på det eftersom jag har på tv sett reklamen för hans skiva "fantastiska bad day mest spelade bla bla" massa gånger, så det är ju rätt underligt att jag aldrig hört den....

Nu är den inte så aktuell längre, men under sommaren spelades den flitigt.

Makk
2006-01-03, 22:35
Bland förra årets bästa skivsläpp ligger ju Håkan Hellströms båda jäävligt högt, James Blunt's skiva är riktigt bra den med, för att inte tala om Kent's ep..

Jense
2006-01-03, 22:40
james blunt, darin, lena ph, per gessles projekt, allihopa.

magnus äckel uggla, och samtliga artister som spelar på radio.

dagens s.k. hits blir allt sämre. ledsamt

Tolkia
2006-01-03, 22:51
Magnus Uggla är ju rolig, ju (han var dock bättre förr, det skall erkännas).

Roligt är också att höra tolv-trettonåringen Amy Diamond sjunga "I refuse to be your mother ... what's in it for me ...?" osv. Fast till skillnad från Uggla tror jag inte att hon är MEDVETET rolig ... :D

Inte ett dugg roliga är alla grupper som håller sig med sångerskor som sjunger med bäbisröst, alternativt som pitchas upp till bäbisrösttonläge i efter hand ... urrrrk. *spy* Samt alla klonade r'n'b-brudar, som endast skiljer sig åt när det gäller vilken färg de har på bikinin/bh:n på skivomslaget.

Jense
2006-01-03, 22:55
Magnus Uggla är ju rolig, ju (han var dock bättre förr, det skall erkännas).

Roligt är också att höra tolv-trettonåringen Amy Diamond sjunga "I refuse to be your mother ... what's in it for me ...?" osv. Fast till skillnad från Uggla tror jag inte att hon är MEDVETET rolig ... :D

Inte ett dugg roliga är alla grupper som håller sig med sångerskor som sjunger med bäbisröst, alternativt som pitchas upp till bäbisrösttonläge i efter hand ... urrrrk. *spy* Samt alla klonade r'n'b-brudar, som endast skiljer sig åt när det gäller vilken färg de har på bikinin/bh:n på skivomslaget.

men uggla har ett sound, och det är äckel.

han är nog inte medvetet rolig heller

Jesper
2006-01-04, 00:21
Jag blir irriterad över hur en så pass stor del av svenskarna kan tycka att all den där dyngan är bra jag fattar inte hur dom tänker för folk måste väl tycka det är bra om det ligger på hitlistan. Men jag fattar inte hur dom kan tycka det. Har försökt och verkligen lyssnat men kan inte fatta vad som är bra med skiten.
Majoriteten av befolkningen måste ha väldigt kass musiksmak, om någon alls.

Sniggel
2006-01-04, 05:28
Jag blir irriterad över hur en så pass stor del av svenskarna kan tycka att all den där dyngan är bra jag fattar inte hur dom tänker för folk måste väl tycka det är bra om det ligger på hitlistan. Men jag fattar inte hur dom kan tycka det. Har försökt och verkligen lyssnat men kan inte fatta vad som är bra med skiten.
Majoriteten av befolkningen måste ha väldigt kass musiksmak, om någon alls.

Svensk radio är inskränkt.
Men jag fattar inte att det inte finns andra alternativa radiokanaler mer utbrett eftersom det borde finnas en stor efterfrågan på annan musik än massproducerad pop och r´n´b?

JustinCredible
2006-01-04, 06:09
Lena PH. Jag blir tokig på den där Han Jobbar I Affär eller vad den heter. Det är så tantrock.

Frippe_L
2006-01-04, 07:02
Har inte sett till Nickel(refrängen kommer alltid efter ca 30sek)back här innan så jag får väl nämna dem, annars är det bara att hålla med om att det mesta som spelas på reklamradio och även SR är skräp.
Nej ge mig lite Pantera, gamla metallica, In Flames, The Haunted + gamla 80-tals Judas Priest och liknande på radion så blir jak en klad pokje! Även en del Prodigy för gamla minnens skull :cool:

Kimo
2006-01-04, 10:32
Det värsta måste ju vara trenden att män ska sjunga som kvinnor (James Blunt, Robbie Williams och andra nyblivna nötknäppare)... outhärdligt!

Herkulez
2006-01-04, 10:38
MAGNUS UGGLA

jobbigare jävla låtar får man leta efter, visst roliga texter men jobbiga och enformiga melodier GAAH

äckligt som en känd dansk engång kallade hans sound