Visa fullständig version : Äta ett nödvändigt ont?
Ja så är det för mig. Skulle man klarat sig på två mål om dagen för att växa så skulle jag bara ätit detta. Jag har alltid varit liten och smal, jag vägde 58 kg på ca 1.80 när jag började i nian. Sedan dess så har jag gått upp till 80 kg och det känns bra. Det är bara det här ätandet, frukost kan jag äta för då är man inte i sitt vanliga sinnestillstånd tyvärr inte över mycket. Sen i skolan så är det som att något händer och jag kan äta väldigt mycket. t.ex. 30 köttbullar och en fem potatisar ungefär. När jag sedan kommer hem så blir det alltid müsli och fil. Detta är så smaklöst att det är en pina att äta den. Trots det så tvingar jag i mig det. Sedan när det är riktig mat hemma så bara lukten av varm mat gör mig illamående dock inte all mat men typ fiskpinnar och så. Kall mat är inga problem. All smaklös mat är bara så äckligt. Fest mat som brukar vara god kryddad och bra tillagad brukar alltid vara gott.
Någon mer som känner som mig, tvingar i sig maten och så?
Du får väl se till att äta sånt som är gott istället för sånt som äcklar dig.
mini_Arnold
2006-01-03, 20:48
Ibland men det beror inte på smaken utan lathet enbart
Du får väl se till att äta sånt som är gott istället för sånt som äcklar dig.
Den varma maten lagar mor så det är inte direkt jag som bestämmer. Sedan vet jag inget annat snabbt mellanmål som är så lättlagat?
[QUOTE=rQx]Den varma maten lagar mor så det är inte direkt jag som bestämmer.QUOTE]
Ok. då är det kanske inte så lätt. :D
Ett alternativ är att du hjälper henne i köket och styr matlagningen mot sånt som DU vill äta. Om hon inte svimmar av förvåning först vill säga. :D
Jag kan lätt glömma att äta. Och jag kan lätt glömma att godis och glass inte är en av hörnstenarna i en sund och balanserad kost. Så jo, jag har problem att diciplinera mig med kosten, åt båda håll så att säga.
Nej snarare en bonus att man måste käka mer för att växa :D
Däremot är man inte alltid så jävla sugen på att göra mat och käka när man egentligen borde, men det är inte så ofta.
Sant :D
Men orkar jag verkligen med det? hmmmmmm
Ëtt annat problem är at jag ofta får ont i magen.
Så när jag var på nyårsfirande så fick jag ont i magen (troligen orolig) för att jag skulle få ont i magen av maten.. Lite skummt! *screwy*
Så kom maten in, kyckling filé inlagd i bacon och det var nyligen tagit från ugnen så det uktade varmt och matigt. Så började jag få mer ont i magen av lukten och tänkte: "Fan, inte nu igen".. Började äta och det gick helt okej och kvälen var räddad :D
Haha, det här är en av mina käpphästar. Under alla de tusentals år människan trampat jorden är det bara de sista hundra som lite fler än en liten klick iunnat ställa smakmässiga krav på sin näring. För de allra flesta har maten varit en mer eller mindre osmaklig röra man stoppat i sig för att dämpa hungern. Och tro mig - jag har ätit traditionell svensk fattigkost från sjuttonhundratalet, med mosiga rovor, härsket fläsk och översaltad vintersill. I vissa delar av norra Sverige var det så fattigt att barkbröd knappt ansågs som nödmat, och det är ingen höjdare vad gäller smaken.
Det är f ö den påvra mathållningen som återspeglas i julbordet; då fick man glufsa i sig det bästa som kunde erbjudas, men sen blev det oerhört trist under nästa tolv månader.
Överhuvudtaget är det här att smaken skulle vara avgörande för hur mycket man kan äta en ren vällevnadsfråga. Bit ihop och ta det som träning - vill man upp i femtusen bra kalorier per dygn kommer man att få vräka sig hysteriskt mycket mat. Och vill man inte det får man väl sänka sina ambitioner.
Det värsta är när man får en så störd relation till mat som jag har - mat är näring och inget annat. Det går inte att locka mig med oxfilé Provencale. Jag kommer att äta det men det hade gått lika bra med byggartorsk. Jag har under många år ätit massor av bananer. Jag HATAR bananer, men det är en bra energikälla...
Känner du att du tvingar dig ska du bara lägga ner det hela.
allan
En som mig som alltid varit liten och som itne är så bra på att äta borde egentligen ha svårare att bygga muskler än en som är storväxt och ätit mycket i hela sitt liv?
Nu på lovet så är det bra att jag jobbar för när jag är ledig hela dagarna brukar det blir frukost 11, mat 18.00 och om jag har tur kvällsmål 01.00.. :)
keffat_liv
2006-01-03, 20:57
ibland. Ibland vill jag inte äta, inte för att jag är mätt eller så utan jag pallar bara inte. Pallar inte bre massa mackor, pallar inte bry mig om vad jag ska ha på dom.
keffat_liv
2006-01-03, 20:59
En som mig som alltid varit liten och som itne är så bra på att äta borde egentligen ha svårare att bygga muskler än en som är storväxt och ätit mycket i hela sitt liv?
ja titta bara på dennis :laugh: (sarkasm)
Haha, det här är en av mina käpphästar. Under alla de tusentals år människan trampat jorden är det bara de sista hundra som lite fler än en liten klick iunnat ställa smakmässiga krav på sin näring. För de allra flesta har maten varit en mer eller mindre osmaklig röra man stoppat i sig för att dämpa hungern. Och tro mig - jag har ätit traditionell svensk fattigkost från sjuttonhundratalet, med mosiga rovor, härsket fläsk och översaltad vintersill. I vissa delar av norra Sverige var det så fattigt att barkbröd knappt ansågs som nödmat, och det är ingen höjdare vad gäller smaken.
Det är f ö den påvra mathållningen som återspeglas i julbordet; då fick man glufsa i sig det bästa som kunde erbjudas, men sen blev det oerhört trist under nästa tolv månader.
Överhuvudtaget är det här att smaken skulle vara avgörande för hur mycket man kan äta en ren vällevnadsfråga. Bit ihop och ta det som träning - vill man upp i femtusen bra kalorier per dygn kommer man att få vräka sig hysteriskt mycket mat. Och vill man inte det får man väl sänka sina ambitioner.
Det värsta är när man får en så störd relation till mat som jag har - mat är näring och inget annat. Det går inte att locka mig med oxfilé Provencale. Jag kommer att äta det men det hade gått lika bra med byggartorsk. Jag har under många år ätit massor av bananer. Jag HATAR bananer, men det är en bra energikälla...
allan
Bra talat där!
Jag tvingar i mig mat för att tillgodose andra mål i livet så man kanske kan säga att det är ett nödvändigt ont från träningen sida för min del då. Du har helt rätt i det du säger, men skolmaten är smaklös och den kan jag vräka i mig. Jag fattar inte *screwy* :D
ja titta bara på dennis :laugh: (sarkasm)
haha, japp han är så überbiffig så min teori måste stämma!!! Breakthrough! :D
Har själv inga problem med att äta tillräckligt. Att äta är något av det bästa jag vet.
Däremot så är det jävligt jobbigt att ständigt behöva laga mat eller att äta samma sak flera gånger i rad bara för att man var lat och gjorde ett storkok.
King Grub
2006-01-03, 21:04
Mmmm... mat... http://bestsmileys.com/eating1/15.gif
Nödvändigt är det, men inte ont!
Hur svårt är det att ha småplock i kylen? En låda köttbullar, en låda kesella, en låda, potatis, en låda kycklingfilé, en låda ris, en låda nötfärs. Gör i ordning lådorna ett par gånger i veckan. Behöver bara mirca sedan när du blir hungrig. Perfekt när man ska upp i vikt och sällan orkar ställa sig och laga mat från scratch.
Tar ju inte mycket längre tid att göra tio portioner istället för två, de andra i huset kanske inte gillar att kylen är full med lådor, men du får helt enkelt lova att det bara är något temporärt, du ska bara ha det så tills du slutar att träna...
Du har helt rätt i det du säger, men skolmaten är smaklös och den kan jag vräka i mig. Jag fattar inte *screwy* :D
Jag käkar i skolmatsal emellanåt och jag kan garantera att ALL skolmat idag är bättre än den som serverades när jag gick i grundskolan. Det tror jag t o m det finns siffror på. Däremot har väl kidzen blivit mer bortskämda.
allan
Frippe_L
2006-01-03, 21:08
Jag har tvärtemot dig, mycket lätt för att äta mycket och ofta, men så var jag kraftigt överviktig till för ca 3 år sen. Det underlättar för mig när jag vill öka i min träning genom att jag får ner stora mål mat ofta i min magsäck som inte dragit ihopa sig så mycket. (kvittar nästan vad det är för mat bara det är mat, precis som allan kan jag lika gärna äta alaska pollock som en fläskfile eller liknande) Tyvärr så ökar jag lätt i vikt även ofrivilligt med då jag kan "glömma" bort kardio-trä'ningen ganska lätt *innocent*
Ja, jag klagar inte på maten. Den är äcklig men för det mesta smakar det inte mycket :).. Jag lovprisar skolmaten för det är mitt största mål om dagen. Jag fasar hur det blir när jag slutar skolan och måste laga mat mitt på dagen! :(
Jag käkar i skolmatsal emellanåt och jag kan garantera att ALL skolmat idag är bättre än den som serverades när jag gick i grundskolan. Det tror jag t o m det finns siffror på. Däremot har väl kidzen blivit mer bortskämda.
allan
Njae, i min skola kan maten va bra!
Men det faktiskt va totalt värdelöst med, ibland när jag ska äta finns det enbart några pannkakor kvar. Allt annat kan vara slut ibland....inklusive sallad!
DET är då INTE bra... Men för det mesta är det godkänt!
Jag har tvärtemot dig, mycket lätt för att äta mycket och ofta, men så var jag kraftigt överviktig till för ca 3 år sen. Det underlättar för mig när jag vill öka i min träning genom att jag får ner stora mål mat ofta i min magsäck som inte dragit ihopa sig så mycket. (kvittar nästan vad det är för mat bara det är mat, precis som allan kan jag lika gärna äta alaska pollock som en fläskfile eller liknande) Tyvärr så ökar jag lätt i vikt även ofrivilligt med då jag kan "glömma" bort kardio-trä'ningen ganska lätt *innocent*
Precis trärtemot mig då, underviktigt och gör allt för att öka :P Fast kommer säkert att kunna deffa lättare? (förhoppningsvis) *innocent*
Frippe_L
2006-01-03, 21:16
Precis trärtemot mig då, underviktigt och gör allt för att öka :P Fast kommer säkert att kunna deffa lättare? (förhoppningsvis) *innocent*
Ja en del är avundsjuka på en annan för man kan äta så mycket som krävs för att man skall öka bra, och själv är man lite avis på dem som kan äta massa och ändå behålla sina ~10BF% du måste sett rätt tunn ut innan på58 kg och 180cm antar jag, nu är det väl mycket bättre? jag låg på 130kg och 185cm innan :-) lite helan och halvan där.
Japp, ser lite bättre ut nu :D .. Innan såg man ju revben överallt :D
Jag har inga problem med att äta. Jag har problem med att sluta äta. Och så är jag ibland övertygad om att fett och socker är optimalt för proteinsyntesen.
Jag har inga problem med att äta. Jag har problem med att sluta äta. Och så är jag ibland övertygad om att fett och socker är optimalt för proteinsyntesen.Det kan det väl vara, har läst i en tråd att överätning i sig stimulerar proteinsyntesen - med mig tog jag den informationen och kollade aldrig tillbaks i den tråden, risken för att någon kommit med ett gudsförbjudet svar att det inte alls var så kändes för stor.
Helena B
2006-01-03, 21:39
Ja det är ett nödvändigt ont. Fast det beror mer på att det finns mer mat jag ogillar än gillar, så den maten man gillar tröttnar man snabbt på. Skönt det skulle vara att bara kunna ta ett piller med alla näringsämnen man behöver och så höll den en mätt hela dagen. För jag äter varken kryddor eller såser eller nåt som ger smak i maten så för mig är inte mat en så stor smakupplevelse som det kan vara för andra.
Ja det är ett nödvändigt ont. Fast det beror mer på att det finns mer mat jag ogillar än gillar, så den maten man gillar tröttnar man snabbt på. Skönt det skulle vara att bara kunna ta ett piller med alla näringsämnen man behöver och så höll den en mätt hela dagen. För jag äter varken kryddor eller såser eller nåt som ger smak i maten så för mig är inte mat en så stor smakupplevelse som det kan vara för andra.Varför inte krydda?
Jag har inga som helst problem att äta. Ju mer jag äter per dag destu hungrigare blir jag. Eller inte riktigt men det tar aldrig emot att äta. Måste kontrollera mig så att jag inte äter för mycket.
Helena B
2006-01-03, 21:41
Varför inte krydda?
Det är inte gott :)
H.Emanuel
2006-01-03, 21:43
Bor man själv och är yrkesverksam får man se till att fixa mat om man nu vill ha någon och inte har råd med restaurangmat varje dag. Så man kan passa på då och kolla lite recept och sätta ihop nyttiga och enklare, ibland lite mer avancerade rätter. Jag förstår att man gärna rynkar på näsan åt mat som redan är lagad av tjocka tanter i ett enormt skolkök.
Det är inte gott :)Finns ju flera tusen olika kryddor!
Behöver ju inte använda de vanliga som ex. vitpeppar. Finns ju vitlökspulver, paprika etc :)
Ketchup använder du väl ändå?
Helena B
2006-01-03, 21:53
Finns ju flera tusen olika kryddor!
Behöver ju inte använda de vanliga som ex. vitpeppar. Finns ju vitlökspulver, paprika etc :)
Ketchup använder du väl ändå?
Jo salt funkar, det är inte så äckligt och ketchup kan jag äta till pasta. Men annars så är det ganska begränsat. Jag är upplärd att inte gilla såsig och kryddig mat, eller jag fick det aldrig så det är lite svårt att vänja sig vid det eftersom jag inte alls tycker det är gott. Men det ser dock gott ut.
Jo salt funkar, det är inte så äckligt och ketchup kan jag äta till pasta. Men annars så är det ganska begränsat. Jag är upplärd att inte gilla såsig och kryddig mat, eller jag fick det aldrig så det är lite svårt att vänja sig vid det eftersom jag inte alls tycker det är gott. Men det ser dock gott ut.Tycker du borde testa lite, maten blir så mycket godare om man kryddar rätt.
Ta en lite skål fyll upp med ketchup (den sorten du gillar bäst), i med lite finhackad paprika, lök och vitlök. Sedan även lite selleri och sedan testa att ha det till nötfärs :)
Helena B
2006-01-03, 22:16
Tycker du borde testa lite, maten blir så mycket godare om man kryddar rätt.
Ta en lite skål fyll upp med ketchup (den sorten du gillar bäst), i med lite finhackad paprika, lök och vitlök. Sedan även lite selleri och sedan testa att ha det till nötfärs :)
Okej fast utan lök, vitlök och selleri :thumbup:
allan
Blir ju nästan deprimerad när jag ser en sådan syn på mat. ;)
Själv älskar jag mat och har alltid gjort det. Hungern påminner mig så att jag inte missar några måltider. Dessutom har jag alltid njutit av måltider i sig, för mig är det förknippat med en paus då man tar det lugnt. Sedan underlättar det att det inte finns mycket mat som jag ogillar.
En fördel med att jag tränar så mycket är just att jag kan äta mycket utan att lägga på mig.
Däremot förstår jag Allans resonemang om man är ute efter att gå upp i vikt. Då kanske man bara ser det som näring. Allan, försöker du fortfarande öka i vikt eller är det bara "underhåll"?
Okej fast utan lök, vitlök och selleri :thumbup:Rå lök kan du väl omöjligt ogilla till kött?
Hur gör du på en restaurang kvinna, "en stek, bara salt"? :)
Allan, har inte du sagt att du tränat för att kunna äta mycket och att du älskar mat? :)
Cerberus
2006-01-03, 22:24
Den varma maten lagar mor så det är inte direkt jag som bestämmer. Sedan vet jag inget annat snabbt mellanmål som är så lättlagat?
Börja laga dina egna mål mat alternativ flytta hemifrån då? Din mor kan ju knappast ha så mkt emot att du lagar lite mer optimal byggarmat som föräldrar vanligtvis inte gör. Personligen brukar jag äta surbröd med jordnötssmör och proteindryck till mellanmål(middag ganska ofta för jag e lat). Kesella me funlight e gott eller med massa sötningsmedel plus kanel på(SVINGOTT!).
Helena B
2006-01-03, 22:28
Rå lök kan du väl omöjligt ogilla till kött?
Allan, har inte du sagt att du tränat för att kunna äta mycket och att du älskar mat? :)
Usch lök ja, smakar starkt gillar inte stark mat. Ja det är inga problem att få maten som man vill ha den "a naturel".
På ålderns höst tappar gamla människor smaksinnet.
Jag blir mer deprimerad av att vi idag har synen att mat ska fungera som njutningsmedel, tröst, sysselsättning, belöning och allt vad det nu är.
Cerberus
2006-01-03, 22:33
Jag älskar mat :D dock tror jag ibland att jag blir fet hela tiden. Dock äter jag inte sjukt mkt, bara varannan var tredje timme(beror på vilken dag det är) när jag e vaken.
Jag bor själv i egen lägenhet så jag får göra all mat själv, ngn gång kommer farsan eller morsan över med ngn matlåda men det är sällan nu. Och det är jag glad över, vill vara självständig nu.
Kanske inte optimalt men jag består nog till 80% av whey-80 haha
Jag har också problem med att äta mat, fan frukost och lunch blir det oftast mycket mycket lite då jag mår satans illa. Nu snackar vi grymmt små mängder! Tycker själv det är konstigt att jag går upp i vikt som jag gör och att resultaten trots allt går åt rätt håll...
Metal_boy_
2006-01-03, 22:34
Jag kan lätt glömma att äta. Och jag kan lätt glömma att godis och glass inte är en av hörnstenarna i en sund och balanserad kost. Så jo, jag har problem att diciplinera mig med kosten, åt båda håll så att säga.
Snackar du om? Har du inte hört att glass är det senaste inom byggarkretsarna? :D
Cerberus
2006-01-03, 22:35
Snackar du om? Har du inte hört att glass är det senaste inom byggarkretsarna? :D
Det är väl nummer ett på matlistan bland strongman och styrkelyftare väl :D
Jag blir mer deprimerad av att vi idag har synen att mat ska fungera som njutningsmedel, tröst, sysselsättning, belöning och allt vad det nu är.
Där ser du hur multifunktionellt det är. Framför allt är det gott. :eating:
Som jag skrev så är måltider (alltså måltiderna, inte bara maten) för mig synonymt med att koppla av. Jag tar det gärna lugnt och pratar med trevligt sällskap. Jag avskyr att äta mat stående och jäktandes.
Jag blir mer deprimerad av att vi idag har synen att mat ska fungera som njutningsmedel, tröst, sysselsättning, belöning och allt vad det nu är.Klart man ska äta gott, folk som snackar om belöning har ju tämligen en konstig relation till maten, men varför inte ägna fem minuter extra åt att fixa till maten när den blir så mycket godare.
Vi är väl inga maskiner heller, klart maten ska vara god.
jag äter för att få näring.
ibland för att jag har råd att "lyxa" till det.
dock oftast samma rätter dag ut och dag in
God mat är ett av livets godaste ting...
Därför äter man god mat varje dag
jag älskar mat och att laga mat.
jag tycker det är ljuvligt att äta 99% av de ggr jag äter.
ett av livets goda helt klart.
sen om jag skulle öka födointaget ( jag kör efter pricipen: äter när jag är hungrig) så skulle jag kanske tycka annorlunda. om jag skulle sträva efter att äta vid bestämda tider, samt bestämd mängd.
nåt sånt har jag aldrig utsatt mig för. skulle jag det så kanske jag skulle uppleva att jag fick trycka i mig mat utan välbehag
jag älskar mat och att laga mat.
jag tycker det är ljuvligt att äta 99% av de ggr jag äter.
ett av livets goda helt klart.
sen om jag skulle öka födointaget ( jag kör efter pricipen: äter när jag är hungrig) så skulle jag kanske tycka annorlunda. om jag skulle sträva efter att äta vid bestämda tider, samt bestämd mängd.
nåt sånt har jag aldrig utsatt mig för. skulle jag det så kanske jag skulle uppleva att jag fick trycka i mig mat utan välbehagVill du flytta in här?
Usch lök ja, smakar starkt gillar inte stark mat. Ja det är inga problem att få maten som man vill ha den "a naturel".Har du käkat kebabtallrik med vitlökssås?
Vill du flytta in här?
jag vet inte.
vill du betala en fetlön till mig?
själv använder jag maten som njutningsmedel helt klart.
mat och sex är väl det som är det goda här i livet.
andra saker känns blekt i jämförelse.
( hm. sa feministerna att det var män som är djur? känner mig som värsta djuret ju)
jag vet inte.
vill du betala en fetlön till mig?All tid du spenderar till att laga grym mat kan jag extraknäcka någon stanns, sedan kan du få lönechecken :)
:thumbup: för Allans inlägg.
Tycker själv att det är jobbigt när folk hela tiden frågar mig "men du kan väl kolla upp nåt recept o göra något gott", "blir det itne tråkigt att äta bara det?" när de får höra/ser vad jag har i mina matlådor.
Orka hitta på 5 olika kulinariska upplevelser per dag.
Visst gillar jag att äta mat och gärna tillagad av kunniga, men jag ser det främst som näringskälla och nåt jag ska ha i mig.
Att äta kokt kyckling med pasta och grönsaker och ketchup (ja ketchup) är gott och fungerar helt klart 5 gånger om dagen 4 veckor i sträck tillsammans med andra komplement för att få i sig den näringen som behövs.
Hade det funnits nåt färdigförpackad näringskälla med allt man behöver att köpa till ett humant pris hade jag köpt det och bara ätit vanlig mat vid något festligare tillfälle
Mat är bland det bästa livet har att erbjuda !
Fast någon gång då man har glömt ta med sig matlåda till jobbet tex. så kan det kännas som något nödvändigt ont men då får man skylla sig själv.
Ibland, för visst kan det kännas lite halvtrist när man kommit hem sent en måndagskväll från träningen och egentligen bara vill gå å lägga sig.
Men oftast är mat gott - något som jag ser fram emot att avnjuta!
Kaboffastar
2006-01-04, 08:09
Rå lök kan du väl omöjligt ogilla till kött?
Allan sa en gång "Det var länge se jag åt någonting bara för att det var gott"
Däremot så har Grub sagt att "an av anledningarna till att jag tränar så mycket som jag gör är att kunna äta så mycket mat jag vill :eating: "
Äter traditionell orientalisk mat...inga problem med att få i sig för stort överskott bara för att det smakar så jävla gott.
Ett nödvändigt ont att laga maten ja. Men ett nödvändigt gott att äta den. :D
Har ju dock ändrat min syn på mat väldigt mycket sen jag borjade träna.
Innan åt jag endast för att stilla hungern och ett mål kunde ju bestå endast av kolhydrater. Så är ju knappast fallet nu.
Har aldrig var en pina att äta för mig, även om jag kanske åt som en svältande myra förut. Nu ser jag nästan fram emot att få käka.
Mat är en njutning. Jag skulle vilja ha ett aktivare jobb bara för att kunna äta mer.
allan
tråkigt förhållningssätt till mat.
varför ska man behöva leva som man gjorde på 1700-talet om man inte behöver? Det finns ju massor av god mat som är bra och inte kostar skjortan.
det kan jag iofs också hålla med om men mat har ju i flera hundra år varit en social företelse med. När man har fest och träffas så äter man. Det är inget nytt sen att det inte har kunnat praktiseras i samma omfång som nu är en annan sak.
Men att mat är tröst och sysselsättning är nog nyare företeelser och framförallt det att man har utgångspunkten att varje dag ska vara som en "fest".
Jag gillar mat vilket iofs inte är en hemlighet men skulle många gånger vilja slippa att behöva äta för det tar massa tid. Det är främst på vardagarna då jag inte orkar bry mig och inte har tid.
Absolut - mat är en social företeelse och det är inget nytt. Det som är nytt är att vi dricker litervis med sockrad läsk dagligen (istället för att vid festliga tillfällen få gå ut i garaget och välja champis eller fruktsoda ur drickabacken), godis när vi inte hinner/orkar stoppa i oss annat, snabbmat för att vi är för lata för att planera vår kost, chips för att vi är sugna på något och så vidare.
Jag älskar att äta middag med vänner och familj. Är uppväxt med att man sitter till bords länge tillsammans. Jag tror dock inte det är den kulturen som är rådande och orsaken till kostrelaterad ohälsa idag.
Absolut - mat är en social företeelse och det är inget nytt. Det som är nytt är att vi dricker litervis med sockrad läsk dagligen (istället för att vid festliga tillfällen få gå ut i garaget och välja champis eller fruktsoda ur drickabacken), godis när vi inte hinner/orkar stoppa i oss annat, snabbmat för att vi är för lata för att planera vår kost, chips för att vi är sugna på något och så vidare.
Jag älskar att äta middag med vänner och familj. Är uppväxt med att man sitter till bords länge tillsammans. Jag tror dock inte det är den kulturen som är rådande och orsaken till kostrelaterad ohälsa idag.
Apropå det , har du hållt nolltoleransen på choklad ?
Apropå det , har du hållt nolltoleransen på choklad ?
Såklart! Jag tittar ju bara på en bild av Kollos egen Ahnold, och då kommer motivationen. (Dessutom är jag ju bara på dag tre, lite mer än så tror du väl om mig?)
Såklart! Jag tittar ju bara på en bild av Kollos egen Ahnold, och då kommer motivationen. (Dessutom är jag ju bara på dag tre, lite mer än så tror du väl om mig?)
4 ??? eller började du nyårslöftet på annandag nyår ?
Givetvis , tror jag du håller året ut *host*.
här har vi inte olika uppfattningar men jag svarade bara på det korta inlägg du la in först.
sen är det en ganska stor skillnad på matvanorna som många har idag mot när jag var "ung". Då var det lagad mat på de flesta middagsbord och man åt middag tillsammans och inga armbågar på bordet etc *L*.
För att inte prata om storleken på förpackningarna.
4 ??? eller började du nyårslöftet på annandag nyår ?
Givetvis , tror jag du håller året ut *host*.
Började i måndags. Jag klarar inte av att hålla reda på halva veckor ju. Haha, året ut? Jag behöver bara klara det 10 veckor. Sedan ska jag förvandla mitt badkar till chokladfontän och sitta i badrummet hela dagen. Där har jag allt jag behöver!
Så kommer jag få börja om i augusti.
Ska inte du gå och träna eller något? Ben?
Sedan ska jag förvandla mitt badkar till chokladfontän och sitta i badrummet hela dagen.
Åh fyfan. Den där meningen får mig spyfärdig efter att någon jävel länkat till tubgirl. *spy*
Där håller jag med dig. Jag tror iofs inte att de som häller i sig litervis med läsk och massvis med godis njuter speciellt mycket av det.
Förr slarvade jag mer med sådant och kunde äta godis "på rutin". Idag gör jag inte det och jag märker också att jag uppskattar godiset betydligt mer när jag väl äter det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.