Visa fullständig version : Ska på långresa behöver lite tips på käk
Haj
Ska snart iväg på en långresa och kommer att vara borta på obestämd tid.
Då jag hittills bott hemma och aldrig riktigt orkat ta tag i maten så skulle jag vilja ha lite tips på vad man ska tänka på.
Hade tänkt försöka lägga upp ett litet träningspass med bara kroppsövningar så att man kan hålla sig någolunda igång.
Målet är ialla fall att tappa en del överflödigt fett men samtidigt försöka behålla de få muskler man har.
Mvh/ Lexidos
TigerÖga
2006-01-03, 13:07
Eller skita i och träna och äta rätt, och njuta fullt ut av resan?
Eller skita i och träna och äta rätt, och njuta fullt ut av resan?
:thumbup:
mistermr
2006-01-03, 13:15
När man är ute på en resa så skall man inte bry sig om att träna. Man skall bara njuta av resan och lämna träningen hemma. Då man kommer tillbaka så kan man börja deffa eller ngt.
MVH
mini_Arnold
2006-01-03, 13:18
Jag vill också tycka till lite.
När du är på långresa skit i att äta! Bara existera, drick massa sprit också.
*screwy*
Eller om du är mer kapabel att göra två saker samtidigt än många andra verkar vara så kanske du kan både träna lite då och då och njuta som fan av resan ;)
Kött och potatis! Eat it
userfriendly
2006-01-03, 14:21
haha jag skulle aldrig klara av att va på långresa (förutsatt att det är över två veckor) o skita i maten helt o inte träna nånting.. jag förstår dig :) *bara supportar*
vart ska du o vilka förutsättningar har du för matlagning?
hehe ska till Nya Zeeland.
Har ingen aning om vad jag har för förutsättningar.
Sen menade jag inte att det skulle vara någon super seriös träning, bara typ köra lite armhävningar o sit-ups för att stilla abstinensen.
Risken tror jag är att jag kommer att tappa i vikt, ser helst att det är fett o inte muskler.
Men men, lär nog ändå sluta med att man njuter av resan och spriten.
Lär nog gå ner i vikt utan o tänka på det.
userfriendly
2006-01-03, 15:11
tänk på att du behöver få i dig protein, kolhydrater och fett... det bästa om du lagar mat är (enligt mig) att köpa oprocesserade råvaror som tex fileer eller färs ist för köttbullar o fiskpinnar. resten får man göra själv.
jag vet inte riktigt vad det är du vill veta *screwy*
Snorkfröken
2006-01-03, 15:37
hehe ska till Nya Zeeland.
Vad kul, själv åker jag till Tasmanien nästa vecka, och har funderat lite på samma saker. Jag har inhandlat en del bars att ta med på planet och att käka på plats eftersom jag inte vet hur det blir med maten under långa konferensdagar. Men nu fick jag nyss höra att det är bäst att inte ta med nåt käk alls - typ inte ens frukt in på planet! Låter ju helvrickat *screwy* Har du hört nåt om det?
Annars lär det vara bra mat down under :thumbup:
Snorkfröken, jag har hört det att man inte får ta med sig frukt in i NZ eftersom de inte vill ha några anorlunda insekter o baccterier som kan förstöra deras frukt.
Får ta o köra på mycket protein o frukt, finns det säkert gott om i ett land med 9 får per invånare :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.