Ramses
2006-01-02, 15:10
Haha, nu tänker ni säkert "Åh nej, inte en till som undrar över sitt deff-upplägg!" men jag tänker ändå fråga :). Annars får man ju inget veta...
Stats om mig:
Kön: Man
Ålder: 20 år
Vikt: 86 kg
Längd: 185 cm
Mål:
Jag tänkte försöka deffa ner mig till 80 kg. Ca 0,5kg i veckan.
Mat:
2500 kcal (29 kcal per kg) och 170-180 g (2g per kg) protein om dagen. Om jag inte går ner tillräckligt/går upp (hemska tanke! :P) så minskar jag kalori-intaget med 100-300 kcal beroende på resultatet.
Träning:
Mån: Morgonpromenad ca 60 min, styrketräning ca 60 min
Tis: Morgonpromenad ca 60 min, styrketräning ca 60 min
Ons: Konditionsträning ca 60 min (ex badminton, löpning, squash, simning)
Tors: Morgonpromenad ca 60 min, styrketräning ca 60 min
Fre: Styrketräning ca 60 min
Lör: Morgonpromenad ca 60 min, konditionsträning ca 60 min
Sön: Vila (puh!)
Frågor:
* Vad tror ni om upplägget? Några funderingar?
* Benen har legat förre kroppen ett bra tag så jag har inte tränat dom så mycket på senaste tiden. Jag bör träna dom lika ofta nu va? Så att dom inte försvinner menar jag.
* Kan man tänka sig att använda söndagen som "slaskdag" då man inte räknar på vad man äter. Givetvis tänkte jag inte överdriva det, men så att man inte lessnar alltför snabbt på deffen menar jag.
* Jag har provat äta 2500 kcal en dag och det känns som rätt så mycket mat. Är det så enkelt att om man äter rätt så kan man äta väldigt mycket mat?
Så se till att kommentera nu så att jag kan komma i form till beach 2006 :D
Tack!
Stats om mig:
Kön: Man
Ålder: 20 år
Vikt: 86 kg
Längd: 185 cm
Mål:
Jag tänkte försöka deffa ner mig till 80 kg. Ca 0,5kg i veckan.
Mat:
2500 kcal (29 kcal per kg) och 170-180 g (2g per kg) protein om dagen. Om jag inte går ner tillräckligt/går upp (hemska tanke! :P) så minskar jag kalori-intaget med 100-300 kcal beroende på resultatet.
Träning:
Mån: Morgonpromenad ca 60 min, styrketräning ca 60 min
Tis: Morgonpromenad ca 60 min, styrketräning ca 60 min
Ons: Konditionsträning ca 60 min (ex badminton, löpning, squash, simning)
Tors: Morgonpromenad ca 60 min, styrketräning ca 60 min
Fre: Styrketräning ca 60 min
Lör: Morgonpromenad ca 60 min, konditionsträning ca 60 min
Sön: Vila (puh!)
Frågor:
* Vad tror ni om upplägget? Några funderingar?
* Benen har legat förre kroppen ett bra tag så jag har inte tränat dom så mycket på senaste tiden. Jag bör träna dom lika ofta nu va? Så att dom inte försvinner menar jag.
* Kan man tänka sig att använda söndagen som "slaskdag" då man inte räknar på vad man äter. Givetvis tänkte jag inte överdriva det, men så att man inte lessnar alltför snabbt på deffen menar jag.
* Jag har provat äta 2500 kcal en dag och det känns som rätt så mycket mat. Är det så enkelt att om man äter rätt så kan man äta väldigt mycket mat?
Så se till att kommentera nu så att jag kan komma i form till beach 2006 :D
Tack!