handdator

Visa fullständig version : Stora deffstartardagen!

rippel
2006-01-02, 06:36
Idag är det många som påbörjar sin deff och jag ville bara veta om moralen ligger högt :D.

Vad blev det till frukost idag? mellanmål lunch... Hur känns det?? Kommer det att hålla?

/R

Ps. själv blir det havregrynsgröt o extreme till frulle iallafall. Har bunkrat med tonfisk kesella o havre, o lite frukt. Träning planerad till gymmet idag. Sen blir det väl wow för resten av kvällen :D.

King Grub
2006-01-02, 07:25
Sen blir det väl wow för resten av kvällen :D.

Ut och rör på fläsket i stället så slipper du leva på gröt och tonfisk. ;)

Kaboffastar
2006-01-02, 07:58
jomenvisst, deffstart idag, gick upp 05:45 och promenerade 60 min med trasigt vänster rövben. mer om det i journalen som kommer upp senare idag efter förebilder osv har tagits.

Kommer det att hålla ? Självfallet.
dagens frukost, vad tycks ? ( slängde med ett par 5 vindruvor också för sakens skull. )

mängden på havregrynsgröten stämmer nog inte då jag inte är säker på vad 1 dl havregryn väger som gröt.

Spannmål
2006-01-02, 08:31
Blir också inspirerad att deffa! Väntar dock tills 15e mars.

fonzie
2006-01-02, 09:09
Deffen har redan hållt på en vecka för mig. ;)

Kaboffastar
2006-01-02, 09:15
dock såg jag falukorv i kylen nu och jag befarar det värsta!

userfriendly
2006-01-02, 09:21
:confused: sylt o sötsur sås på deff??? :naughty:

Kaboffastar
2006-01-02, 09:23

20 kcal kan jag leva med men visst ja kunde ha käkat filén snustorr och gröten med salt only men vafan =P ja ska överleva de här 20 veckor långa helvetet också.
( Skyller på att ja inte hade nå äpple som ja kunde tärna ner i gröten hemma som en back up ursäkt :P )

EDIT : AAAAAAH det är dag 1 å jag bor hemma låt mej va :D haha ( de kommer bli bättre :em: )

userfriendly
2006-01-02, 09:26
20 kcal kan jag leva med men visst ja kunde ha käkat filén snustorr och gröten med salt only men vafan =P ja ska överleva de här 20 veckor långa helvetet också.
( Skyller på att ja inte hade nå äpple som ja kunde tärna ner i gröten hemma som en back up ursäkt :P )

när jag deffade kokade jag kyckligen för att få den "blöt" .... jag vill adlrig mer äta kyckling :(

Kaboffastar
2006-01-02, 09:30
när jag deffade kokade jag kyckligen för att få den "blöt" .... jag vill adlrig mer äta kyckling :(

hehe, jag såg en kyckling i kylen som har legat där å torrat till sig sen igår, ja tänkte "VF ja måste ha protein till den här bettan(frukosten)" så ja bröt lös ena sidan å käka den =) man tager va man haver.

tigerofsweden
2006-01-02, 10:35
Idag är det andra deffardagen, märks att magen är van att få mat typ HELA tiden i stora lass :eating: *cry*
Blev en proteindrink på vatten o proteinpulver o 2 halvor extrem utan pålågg :hbang: 3h sen blev det 2 grova mackor med makrillfilé och nu går jag o väntar på lunchen som är tonfisk med en sallad :)
Vill man bli fin får man lida pin *rolleyes*

mini
2006-01-02, 11:24
Jag påbörjar andra stadiet idag. Allt vägs och noteras. Kommer hålla på i tio veckor. Jag får se om jag har några kompisar kvar sedan.

Kaboffastar
2006-01-02, 11:28
Jag påbörjar andra stadiet idag. Allt vägs och noteras. Kommer hålla på i tio veckor. Jag får se om jag har några kompisar kvar sedan.

Hur långt var första stadiet och vad mycket har du tappat hittills ? :)

Action
2006-01-02, 12:06

Sylt, ketchup, sötsur sås... Sånt är ett måste på en deff, det har jag alltid använt mig av för att få maten att smaka lite mer. :thumbup:

Herkulez
2006-01-02, 12:13
50gram vassle, 2dl mjölk och 2 hårdbröd.

påbörjar 4:e veckan nu och magen är sladdrig av fettet som lossnar, tur att man fått en tub slender cream så den drar ihop sig snabbare :naughty:

Bamse79
2006-01-02, 12:39
"mängden på havregrynsgröten stämmer nog inte då jag inte är säker på vad 1 dl havregryn väger som gröt."

Ca 40 gram

Lycka till med deffen!Startade själv idag också.... :thumbup:

GymTT
2006-01-02, 12:55
Min diet börjar om planeringen funkar, på måndag! ska bli jeevligt kul att se vad man åstadkommit.

Shapeshifter
2006-01-02, 12:58
hehe, kör igång idag jag med. har sett fram emot det faktiskt. kan ju vara kul att deffa, iaf när resultaten kommer.
följer kaboffastars exempel:

tigerofsweden
2006-01-02, 14:40
hehe, kör igång idag jag med. har sett fram emot det faktiskt. kan ju vara kul att deffa, iaf när resultaten kommer.
följer kaboffastars exempel:

Vilket program använda sig? :D

Shapeshifter
2006-01-02, 14:43
va? menar du excel-mappen?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=27177

tigerofsweden
2006-01-02, 14:44
va? menar du excel-mappen?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=27177

Man tackar :thumbup:

Kaboffastar
2006-01-02, 14:49
Är det föresten någon som har versionen där man kan lägga in 8 måltider istället för 3 och övriga mål ?

gustavk
2006-01-02, 14:56
35 gr vassleprotte, 60 min gång i snösatansomräckerupptillmidjan. Sedan följde ett äpple två polar extrem med ost o skinka. Idag blev det samma variant, fast med lite mindre snö, kanske bara uptill knäna idag :D usch vad man blivit seg under julen , känns nästan bra att få pina sig lite så man blir människa igen!

Kaboffastar
2006-01-02, 15:01
"mängden på havregrynsgröten stämmer nog inte då jag inte är säker på vad 1 dl havregryn väger som gröt."

Ca 40 gram

Lycka till med deffen!Startade själv idag också.... :thumbup:

Kommer du att dokumentera nånting offentliget ? :)
top 5 bra fysik på forumet :thumbup:

fonzie
2006-01-02, 15:08
Lycka till alla! Ska vi bumpa den här tråden sen om 10 veckor o lägga in före o efter bilder? Jag lägger iaf in en efter bild. :)

gothen
2006-01-02, 16:38
Började idag, kanske slänger upp en jornal när man orkar.
Så länge man är ledig är deffen inga problem, problemen kommer när man ska käka i skolan sen...

Lalla
2006-01-02, 17:13
jomenvisst, deffstart idag, gick upp 05:45 och promenerade 60 min med trasigt vänster rövben. mer om det i journalen som kommer upp senare idag efter förebilder osv har tagits.
.....................

Ursäkta, men vad f**n är det? :D

CroCop
2006-01-02, 19:53
När slutar deffen för er som börjar nu ? Missar ni inte grymt mycket "byggtid" om ni deffar fram till sommaren från och med nu ?

tigerofsweden
2006-01-02, 19:57
När slutar deffen för er som börjar nu ? Missar ni inte grymt mycket "byggtid" om ni deffar fram till sommaren från och med nu ?

Man missar väll byggtid när man än deffar?! *slap* Jag deffar tills jag är nöjd eller att jag tycker jag ser för tunn ut :D Skulle man bli klar innan sommaren så är det ju bara o börja bygga då, med lite mindre kaloriöverskott än innan :em:

CroCop
2006-01-02, 20:01
Man missar väll byggtid när man än deffar?! *slap* Jag deffar tills jag är nöjd eller att jag tycker jag ser för tunn ut :D Skulle man bli klar innan sommaren så är det ju bara o börja bygga då, med lite mindre kaloriöverskott än innan :em:
Hah funkar inte här, antingen deff eller bulk känns ovärt att träna och äta bra om man ändå ligger på +-0 kcal.. :p

Herkulez
2006-01-02, 20:09
fråga jompi om jag hade kolisbrist när jag skulle linda knäna på han för 45minuter sen :laugh:

bedlam
2006-01-02, 21:16
Jag ska börja imorn bittii. känns lite pirrigt, men när jag sitter och kokar ihop mat-schemat inför morgondagen så ser det helt ok ut. på pappret. misstänker att jag lagt in ett mål för lite!
vet inte riktigt var jag ska lägga mig ännu. jag kör med pulsklocka så jag skulle tror jag ska ha på mig den såfort jag tränar i veckan och sen räkna ut nått medelvärde över aktiviteterna. (ett benpass tar ju mer änn ett axelpass+bröst) :)
Ska bli spännande iaf! upp och promenera imorn!

Bamse79
2006-01-02, 22:19
Kommer du att dokumentera nånting offentliget ? :)
top 5 bra fysik på forumet :thumbup:

JOdå, det lär nog dyka upp nån bild... *flex*

tackar...men det finns lite för mycket "vadering" som döljer det som ska synas :)

oksiv1
2006-01-02, 22:42
Första dagen idag... Känns bra än så länge.
Hela veckans mat står färdiglagad i kylskåpet/frysen :whipped:

pecson
2006-01-03, 00:41
första dagen idag på min deff ska köra på på ungefär 2200 kcal per dag.

Cerberus
2006-01-03, 05:39
Min andra dag börjar idag...borde sova nu men kan inte(lite problem i livet jag tänker på just nu).

bedlam
2006-01-03, 16:23
o herregud vilken katastrofal första-dag.
vaknade alldeles för sent, typ halv 11. åt frukost typ 11, väntade på kompisar, for iväg på budo&fitness, var inte i gymmet förräns drygt kl 14. tränade alldeles för segt, skippade cardio pga förkylning och brist på mat. handlade och nu är man hemma 16:30 typ.
inte ätit sen 11 förutom shaken efter träning.
UÄÄÄÄÄH, dags att göra "lunch" :cryout:

Kaboffastar
2006-01-03, 17:07
Jag vill bara meddela att jag är SJUKT hungrig och att det SUGER att inte bo själv...

Kaboffastar
2006-01-03, 17:13
EDIT : dubbelhaka och sumomage suger tamefan det också så vad gör man inte !

Cerberus
2006-01-03, 17:14
Jag vill bara meddela att jag är SJUKT hungrig och att det SUGER att inte bo själv...

Ät då :D

Tur att man bor själv(eller inte, jävla dyrt att va wannabe-kroppsbyggare på bidragsbasis).

Antosh
2006-01-03, 23:34
EDIT : dubbelhaka och sumomage suger tamefan det också så vad gör man inte !
så sant :thumbup:
när man tappar motivationen e de la bara och ta en titt i spegeln :)

bedlam
2006-01-04, 01:29
Här kommer min dag!
tidsmässigt blev den lite sned som jag sa tidigare. men fick i mig allt jag skulle iaf! :)
gonatt!

mini
2006-01-05, 00:50
Hur går det för alla? Jag kör på, känns lätt än så länge, är supermotiverad. Lägger lite extra pengar på att få variation och lite högre kvalitet på maten. Imorgon är det dock middag hos mamma. Frågade om hon tänkte bjuda på kycklingfilé och broccoli. Vi kom överens om mat jag kan äta såväl som resten av sällskapet.

Herkulez
2006-01-05, 11:08
Hur går det för alla? Jag kör på, känns lätt än så länge, är supermotiverad. Lägger lite extra pengar på att få variation och lite högre kvalitet på maten. Imorgon är det dock middag hos mamma. Frågade om hon tänkte bjuda på kycklingfilé och broccoli. Vi kom överens om mat jag kan äta såväl som resten av sällskapet.
går svinbra, kört i 4v nu och tappat som fan, ändå har jag inte kört så jävla mycket kardio. dock en lågdag på kolisar idag, typ 80gram gaah, men höjjer fettet så det ska nog inte vara problem.

mini
2006-01-05, 11:35
går svinbra, kört i 4v nu och tappat som fan, ändå har jag inte kört så jävla mycket kardio. dock en lågdag på kolisar idag, typ 80gram gaah, men höjjer fettet så det ska nog inte vara problem.
Jag hoppas det kommer bilder på farbror sedan.

Bamse79
2006-01-05, 12:24
4:e dagen idag och ser en otrolig förändring i kroppen, men jag mår kasst, så jag lägger av...

Nädå, går bara fint...än så länge.... :D

Herkulez
2006-01-05, 12:29
Jag hoppas det kommer bilder på farbror sedan.
jorå men det dröjjer, vill inte lägga upp bilder innan jag är i riktigt bra form, nu är jag mest som en pommes, varken stor eller fettfri.

BigForre
2006-01-07, 16:34
Kommer inom snar framtid att påbörja min första deff...läs mer (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=59678)

Kaboffastar
2006-01-07, 16:44

Går bra så långt även för mig, ser bra ut på vågen och styrkepassen den här veckan kan jag inte klaga på då de blivit i det närmaste snäppet _bättre_ än i vanliga fall men så har det ju emellertid bara gått 6 dagar sen jag började !

2 vilodagar , lördag/söndag känns i det närmaste jävligt lamt föresten !

mini
2006-01-07, 17:13
Jag vågar vägra vågen. Nästan i alla fall. Har en ovana att väga mig varje morgon, och det har jag fått sluta med nu. Kommer bara väga mig på måndagar, plus att jag mäter och fotar. Ser fram emot måndag, då jag inbillar mig att jag ser att det går åt rätt håll. Hoppet är det sista som lämnar människan. ;)
Men, det känns bra och lätt och humöret är på topp, så det ska gå bra det här! Blir inspirerad av att se dina resultat också Kaboff.

Kaboffastar
2006-01-07, 17:22
Jag vågar vägra vågen. Nästan i alla fall. Har en ovana att väga mig varje morgon, och det har jag fått sluta med nu. Kommer bara väga mig på måndagar, plus att jag mäter och fotar. Ser fram emot måndag, då jag inbillar mig att jag ser att det går åt rätt håll. Hoppet är det sista som lämnar människan. ;)
Men, det känns bra och lätt och humöret är på topp, så det ska gå bra det här! Blir inspirerad av att se dina resultat också Kaboff.

Glad att jag kan vara till någon nytta :)
Jag har också ovanan att väga mig varenda morgon, jag pendlar som fan upp och ner under veckans gång så jag gör mig nte direkt en tjänst när jag ställer mig på vågen och den visar 95 när jag VET att det kommer visa positivt på måndagen ( invägningsdag ) i alla fall.
Jag hakar på dig nu och väger mig endast måndagar, få se om jag klarar det den här gången, måste vara femtielfte försöket.

Herkulez
2006-01-07, 17:50
Glad att jag kan vara till någon nytta :)
Jag har också ovanan att väga mig varenda morgon, jag pendlar som fan upp och ner under veckans gång så jag gör mig nte direkt en tjänst när jag ställer mig på vågen och den visar 95 när jag VET att det kommer visa positivt på måndagen ( invägningsdag ) i alla fall.
Jag hakar på dig nu och väger mig endast måndagar, få se om jag klarar det den här gången, måste vara femtielfte försöket.
men har du ätardagar ¨under helgen tycketr jag du ska väga dig i slutet av veckan, typ fredag så vätskan från ätardagen har släppt...känns bättre iaf haha

Kaboffastar
2006-01-07, 17:53
men har du ätardagar ¨under helgen tycketr jag du ska väga dig i slutet av veckan, typ fredag så vätskan från ätardagen har släppt...känns bättre iaf haha

Ätardagar är för SISSYS ;)
Jag har ingen ätardag än, jag har tänkt att vänta en 10 veckor nånstans med det om jag ens ska ha någon alls.
Hade jag haft en så hade jag nog lagt den på en typ onsdag och haft kvar invägningsdag måndag ändå :)

mini
2006-01-07, 17:54
Jag tänkte på det och la om min plan med kolisdag på lördagen.