Visa fullständig version : Min deff mat bra eller Dålig?
zoltan_hellhound
2006-01-02, 02:51
Morgon:1 glas mini mjölk, Frukt (Oftast bannan) 5 Nötter olika sorter
Förmidag mål 1: Mjölk,Havre musslie (osötad) Två frukter
Förmidag mål 2:Sallad, tonfisk Mjölk mini
Midagsmat:Mycket kött lite pasta och ris mycket sallad
Sista målet:Mjölk Kassella,Frukter 1-3 appelsin,Clementin,Bannan,Kiwi
Generellt ser det ok ut, ev aningen lite protein till frukost.
Men tänk på att det alltid är ett kaloriunderskott, orsakat av mindre fördointag och/eller ökad förbränningsträning som orsakar en viktminskning.
Du måste alltså räkna ut hut mkt du förbrukar för din vikt och ålder om du ska vara på den säkra sidan.
Morgon:1 glas mini mjölk, Frukt (Oftast bannan) 5 Nötter olika sorterMenar du 5 stycken nötter, eller 5 olika sorters nötter?
Lite mer protein.
Till kvällsmålet kan du skippa mjölken och frukterna. (ta en kiwi det räcker där)
Tänk på att huvuddelen av ditt kolhydrats intag ska baseras på stärkelse och inte på fruktos.
Du drikcer min/lätt mjölk va?
jag tycker att det ser ut som om du käkar lite för lite. Tänk på att du ska ligga på 500 kalorier (max) minus när dagen är slut. Men som sagt räkna ut hur mycket du väger och förbrukar så kan du ju kolla upp det.
Annars skitbra
:hbang:
Tänk på att du ska ligga på 500 kalorier (max) minus när dagen är slut.
Minst 500 kaloriers minus tycker jag låter mer lämpligt.
zoltan_hellhound
2006-01-02, 13:29
Menar du 5 stycken nötter, eller 5 olika sorters nötter?
Jag äter 5 st nötter.Sorter varierar, cashew (vet ej hur det stavas) hassel,Jordnötter
Herkulez
2006-01-02, 13:30
Minst 500 kaloriers minus tycker jag låter mer lämpligt.
precis, tror jag själv ligger på ca 600-1000 beroende på dag
zoltan_hellhound
2006-01-02, 13:34
Generellt ser det ok ut, ev aningen lite protein till frukost.
Men tänk på att det alltid är ett kaloriunderskott, orsakat av mindre fördointag och/eller ökad förbränningsträning som orsakar en viktminskning.
Du måste alltså räkna ut hut mkt du förbrukar för din vikt och ålder om du ska vara på den säkra sidan.
Då lägger jag till En portion kvarg då :eating:
Finns där någon websida där man kan räkna ut hur mycket cal man behöver?
Ett bra tips till dig är att ta dig tid att surfa runt lite här. Använd sökfunktionen, läs Best Of-delen och alla stickeys, speciellt King Grubs deffguide.
Ditt matschema ser ut som om du inte kommer palla att hålla det mer än några dagar. För lite av allt skulle jag nog säga, utan att du skrivit mängden.
Hur gammal är du? Längd, vikt? Hur tränar du?
keffat_liv
2006-01-02, 14:11
Då lägger jag till En portion kvarg då :eating:
Finns där någon websida där man kan räkna ut hur mycket cal man behöver?
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open
zoltan_hellhound
2006-01-02, 14:17
Ett bra tips till dig är att ta dig tid att surfa runt lite här. Använd sökfunktionen, läs Best Of-delen och alla stickeys, speciellt King Grubs deffguide.
Ditt matschema ser ut som om du inte kommer palla att hålla det mer än några dagar. För lite av allt skulle jag nog säga, utan att du skrivit mängden.
Hur gammal är du? Längd, vikt? Hur tränar du?
Ska göra så :em:
Jag är 24 år väger 95 kilo (har en liten fläsk mur runt midjan) Nu när jag ska gå ner i vikt tar jag det lite lungt med styrketräningen blir 3 pass i veckan
zoltan_hellhound
2006-01-02, 14:19
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open
Tackar.Borde ha sökt på forumet först. Hittade en massa länkar
Så sorry,Ska börja söka på forumet innan jag postar :em:
Om du inte vill dra ner för mycket och gå på någon form av koncentrationslägerdiet kan det vara en idé att öka konditions-/förbränningsträningen för att komplettera styrketräningen. Promenera, jogga, simma, cykla, whatever.
Nu när jag ska gå ner i vikt tar jag det lite lungt med styrketräningen blir 3 pass i veckan
Apapapapap. Om du vill behålla din surt förvärvade muskelmassa (nu antar jag iofs att du har sådan, nåja) skulle jag inte skära ned på styrketräningen. Det är den som hjälper dig, bland annat, att behålla muskler under deff.
Kör hårt och tungt under deff och lite lägre repsantal, 4-8.
Lite mer protein.
Till kvällsmålet kan du skippa mjölken och frukterna. (ta en kiwi det räcker där)
Tänk på att huvuddelen av ditt kolhydrats intag ska baseras på stärkelse och inte på fruktos.
Du drikcer min/lätt mjölk va?
jag tycker att det ser ut som om du käkar lite för lite. Tänk på att du ska ligga på 500 kalorier (max) minus när dagen är slut. Men som sagt räkna ut hur mycket du väger och förbrukar så kan du ju kolla upp det.
Annars skitbra
:hbang:
Varför skulle han skippa mjölken till kvällen?
De antioxidanter han får i sig via frukten är jävligt mkt värda i en viktnedgång och de få fruktoskalorier som kommer ifrån frukten är obetydande. Ät frukten, men lägg den tidigare på dagen.
Stats (vikt, längd, ålder) hade varit bra för att kunna yttra sig ytterligare. :)
zoltan_hellhound
2006-01-02, 14:29
Om du inte vill dra ner för mycket och gå på någon form av koncentrationslägerdiet kan det vara en idé att öka konditions-/förbränningsträningen för att komplettera styrketräningen. Promenera, jogga, simma, cykla, whatever.
Glömde säga att jag kör kardio 1 timme 4 gg i veckan
borde jag skära ner ? har börjat känna mig lite vimmsig i huvudet
zoltan_hellhound
2006-01-02, 14:31
Apapapapap. Om du vill behålla din surt förvärvade muskelmassa (nu antar jag iofs att du har sådan, nåja) skulle jag inte skära ned på styrketräningen. Det är den som hjälper dig, bland annat, att behålla muskler under deff.
Kör hårt och tungt under deff och lite lägre repsantal, 4-8.
Jag är rädd för att jag kommer kolappsa om jag kör för hårt.Men jag ska iaf försöka öka på lite (vill inte bli av med de få muskler jag har)
zoltan_hellhound
2006-01-02, 14:35
Varför skulle han skippa mjölken till kvällen?
De antioxidanter han får i sig via frukten är jävligt mkt värda i en viktnedgång och de få fruktoskalorier som kommer ifrån frukten är obetydande. Ät frukten, men lägg den tidigare på dagen.
Stats (vikt, längd, ålder) hade varit bra för att kunna yttra sig ytterligare. :)
Då skippar jag natt frukten.
jag skrev lite om vikt osv en bit upp i tråden :)
Då skippar jag natt frukten.
jag skrev lite om vikt osv en bit upp i tråden :)
Lägg den tidigare på dagen bara.. ;)
Att gå ner i vikt är kräver ingen avancerad formula.
Om du inte har fel i din hormonproduktion kommer du att gå ner på ett kaloriminus.
Snöa inte in på småsaker i början, utan räkna ut ditt dygnsbehov och kör på därifrån.
Kolozzeum är fullt med info. :)
zoltan_hellhound
2006-01-02, 14:53
Lägg den tidigare på dagen bara.. ;)
Att gå ner i vikt är kräver ingen avancerad formula.
Om du inte har fel i din hormonproduktion kommer du att gå ner på ett kaloriminus.
Snöa inte in på småsaker i början, utan räkna ut ditt dygnsbehov och kör på därifrån.
Kolozzeum är fullt med info. :)
Har typ 4-5 kilos övervikt,Hur lång tid kan det ta för att bli av med fettet på ett säkert sätt :confused:
Ska försöka att räkna ut mitt dygnsbehov så jag slipper spela på deff lotto
Ett kvällsmål ska ju bestå av protein och fett, alltså inte kolhydrater. Därför kan ha skippa mjölken för att det innehåller kolhydrater. Dessutom får han i sig de mitaminer/mineraler som mjölken innehåller från kessellan.
Alltså är det 600-1000 kalorier minus man ska ligga? (var hudra på att det var 0-500, men där har jag nog fel
Visst är det viktigt med antioxidanter, men jag tycker att istället för att basera allt sitt kolhydrats intag på frukt så skulle han kunna äta mer stärkelse. Dessutom kan överlonsumering av frukt bryta ner emaljen och ha laxerande effakter ;)
Jag förespråkar inte att man inte ska käka frukt utan fördelningen av stärkelse och fruktos. Fattar du ;)
PS Älskar den här symboln ;)
Ett kvällsmål ska ju bestå av protein och fett, alltså inte kolhydrater. Därför kan ha skippa mjölken för att det innehåller kolhydrater. Dessutom får han i sig de mitaminer/mineraler som mjölken innehåller från kessellan.
Alltså är det 600-1000 kalorier minus man ska ligga? (var hudra på att det var 0-500, men där har jag nog fel
Visst är det viktigt med antioxidanter, men jag tycker att istället för att basera allt sitt kolhydrats intag på frukt så skulle han kunna äta mer stärkelse. Dessutom kan överlonsumering av frukt bryta ner emaljen och ha laxerande effakter ;)
Jag förespråkar inte att man inte ska käka frukt utan fördelningen av stärkelse och fruktos. Fattar du ;)
PS Älskar den här symboln ;)
Ska det?
GI och Paulún kan dra åt helv.. :) Det är alltid dygnsintaget som styr viktnedgången i slutändan.
Om vi ändå ska lyssna på vad du förespråkar här så innhåller kesellan också kolhydrater, så varför ska inte den också bort?
De antal futtiga kolhydrater ett glas mjölk inehåller är dessutom försvinnande liten.
Som jag förstår det här handlar det om att nå en trivselvikt och ingen tävlingsdiet. Drick mjölk.
Personligen anser jag dessutom att sista målet är av stor betydelse för att kunna sova bra, återhämta sig och optimera sina resultat. Detta ska man därför inte snåla in på.
Jag äter 5 st nötter.Sorter varierar, cashew (vet ej hur det stavas) hassel,JordnötterLite mer än 5 st nötter kan du väl ändå unna dig? 5 st nöter vad är det, 1g fett?
Ok, fast det är faktist förhållande vis mycket kolhydrater i mjölk, i alla fall om man gämför med kessellan. Men jag håller med om att dieten bhöver inte vara perfekt.
föresten lycka till med deffen
zoltan_hellhound
2006-01-03, 00:45
Tack. Ska Ge det 100% och se vad som händer
zoltan_hellhound
2006-01-16, 13:11
5cm av magen borta på månad 1 :) kör med måttband.Vågen är min fiende
precis, tror jag själv ligger på ca 600-1000 beroende på dag
sant sant...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.