Logga in

Visa fullständig version : Bra snacks?

zoltan_hellhound
2006-01-02, 02:17
Hej Första inlägget från jula grisen :eating:

Skulle behöva tips på bra snacks..
Är nötter bra nu när jag håller på med deff?

Krampus
2006-01-02, 02:55
Nötter är ypperligt.
Valnötter i synnerhet.
Se till att hålla kolla på dygnsintaget av kalorier om du deffar, nötter är mycket energirika eftersom de inehåller mycket fett (dock bra sådant).

zoltan_hellhound
2006-01-02, 13:41
Nötter är ypperligt.
Valnötter i synnerhet.
Se till att hålla kolla på dygnsintaget av kalorier om du deffar, nötter är mycket energirika eftersom de inehåller mycket fett (dock bra sådant).

Jag antar att du inte menar jordnötter och casshew
För de är oftast saltade och friterade *cry*

mini
2006-01-02, 13:50
Jag antar att du inte menar jordnötter och casshew
För de är oftast saltade och friterade *cry*
Definns i osaltade varianter. Cashew is king! Hur ser din deff ut annars? Väger maten och räknar?

Mac
2006-01-02, 14:03
sojabönor är kalas från risenta! Synd bara att de finns som saltade!

zoltan_hellhound
2006-01-02, 14:48
Definns i osaltade varianter. Cashew is king! Hur ser din deff ut annars? Väger maten och räknar?

Kan man inte skölja de saltade cassew nötterna,Eller vart kan man köpa cassews osaltade (Älskar cassew).

Är inte så duktig på att räkna ut calorier osv, Har precis börjat lära mig

Herkulez
2006-01-02, 15:02
varför är du så rädd för saltet nu?

zoltan_hellhound
2006-01-02, 15:11
varför är du så rädd för saltet nu?

Vet inte med säkerhet men har hört att salt binder vatten och gör så att man går lättare upp i vikt.

Drar nötterna åt sig oljan de är friterade i? eller det går att skölja bort det mesta?

Herkulez
2006-01-02, 15:16
Vet inte med säkerhet men har hört att salt binder vatten och gör så att man går lättare upp i vikt.

gör väl inget att det är vatten du går upp i vikt med, är ju fettet du ska få ner och till en början så syns det ändå inte så mycket jämfört med när man blir hårdare.

men överkonsumtion av salt är aldrig bra ur hälsosynpunkter, men håller man det på en moderat nivå så gör det inget.

Nils.R
2006-01-02, 15:39
sojabönor är kalas från risenta! Synd bara att de finns som saltade!

Rosta egna då?

agahowa22
2006-01-02, 18:12
Kan man inte skölja de saltade cassew nötterna,Eller vart kan man köpa cassews osaltade (Älskar cassew).

Är inte så duktig på att räkna ut calorier osv, Har precis börjat lära mig

om du bor i göteborg finns osaltade på orient livs i gammlestan vid willys

skaparn
2006-01-02, 19:06
gör väl inget att det är vatten du går upp i vikt med, är ju fettet du ska få ner och till en början så syns det ändå inte så mycket jämfört med när man blir hårdare.

men överkonsumtion av salt är aldrig bra ur hälsosynpunkter, men håller man det på en moderat nivå så gör det inget.

Empiriskt expriment: jag har aldrig varit så slät som när jag förra veckan avslutade kvällen med två påsar ICAs salta jordnötter. Kissade inte på oroväckande länge och såg extremt smalfet ut dagen efter. Salt gör något med kroppen.

zoltan_hellhound
2006-01-02, 20:08
Empiriskt expriment: jag har aldrig varit så slät som när jag förra veckan avslutade kvällen med två påsar ICAs salta jordnötter. Kissade inte på oroväckande länge och såg extremt smalfet ut dagen efter. Salt gör något med kroppen.

Två påsar? Hur orkar du? jag brukar må dåligt efter typ en halv påse

Herkulez
2006-01-02, 20:11
ja absolut, men många som dietar (jag själv sist) blir fixerade vid att vara så torr som möjligt på kroppen hela tiden. visst drar salt på sig vätska men jag tycker inte man ska bry sig om det i början av dieten iaf för den vätskan gör ingenting för viktnedgången av fett och den försvinner fort om man vill.

Krampus
2006-01-02, 20:15
ja absolut, men många som dietar (jag själv sist) blir fixerade vid att vara så torr som möjligt på kroppen hela tiden. visst drar salt på sig vätska men jag tycker inte man ska bry sig om det i början av dieten iaf för den vätskan gör ingenting för viktnedgången av fett och den försvinner fort om man vill.

Exakt.
Folk är helt fixerade vid utseendet. Spela roll i Januari.. Det är ju fettet som man vill ska bort.
Mvh / En vattenskalle till.