handdator

Visa fullständig version : Slapp hud?

addehd
2006-01-02, 00:37
Gott Nytt 2006 på er alla!

Måste fråga en sak, jag har gått ner 20 kg nu sen i 1 augusti och min hud har blivit rätt slapp på en del ställen, alltså lös hud som bara hänger. Vad kan jag göra åt detta problem? För det är inte så snyggt.. Jag styrketränar 3-4 ggr i veckan..

// Andreas

internazionale83
2006-01-02, 00:43
fortsätt att träna, gymma elelr vad du än gör.
och sluta att gå ner så mycket i vikt på så kort tid

Herkulez
2006-01-02, 00:49
20kg sen början på augusti är inte såå jävla mycket.

nä din hud kommer säkert dra ihop sig om du ger det lite tid....annars finns thiumocase ;)

Puttrik
2006-01-02, 01:02
Det finns väl någon skum kräm som "tajtar" till huden? Kolla upp det.

Herkulez
2006-01-02, 12:34
Det finns väl någon skum kräm som "tajtar" till huden? Kolla upp det.
jepp, det jag skrev

Shapeshifter
2006-01-02, 13:26
har också haft liknande problem efter att ha gått ner en del i vikt. det verkar vara svårt att få klara besked vad som gäller och vad man kan göra åt det.

plastikkirurger säger: "det enda som hjälper är operation, ge mig 20 000"
kosmetikaindustrin säger: "köp vår kräm, den hjälper garanterat"
vissa fitnesspersoner och PT säger: "fortsätt gå ner i vikt så drar det ihop sig för det är fortfarande fett under huden, köp min tjänst som PT"

Själv hoppas jag på det tredje alternativet (fast jag kan vara min egen tränare) och det har blivit mycket bättre för mig med tiden.

thimoucase (som nämnts innan) och hemorojdkräm är tips som brukar nämnas också. vet ej om det funkar dock.

Herkulez
2006-01-02, 13:32
jo dom fungerar, vet flera som provat dom med bra resultat

provar själv en kräm som heter slender cream just nu. Polaren tog med de nfrån thailand. Han dietade ner sig 28kg på 10v när han var där (han gjorde en extrem diet och mådde skit under 10veckors tid men fick fantastiska resultat) och hans mage hann dra ihop sig hur bra som helst just tack vara slender cream.

Shapeshifter
2006-01-02, 13:57
men båda de krämerna måste inhandlas utomlands? köpa på nätet?

Herkulez
2006-01-02, 15:10
men båda de krämerna måste inhandlas utomlands? köpa på nätet?
slender cream har jag inte hittat nå info om på nätet, thiomucase däremot har jag för mig det finns mer eller mindre suspekta webshoppar som säljer.

googla lite

Shapeshifter
2006-01-02, 23:31
Googlade lite... den första träffen jag fick var http://www.nodrugs.se/ (http://www.nodrugs.se/default.htm) (tullverkets anti-drog sida) där thiomucase stod listad med namn och bild bland dopingklassade preparat (går tyvärr inte att direktlänka, välj "dopningspreparat" och sen "bildgalleri dopningspreparat"). Tyvärr ingen förklaring. Väldigt märkligt tycker jag eftersom det säljs i svenska webshopar.

Men som jag förstår det ska man använda krämen på "problemområden" inför en tävling. Är effekten varaktig? Överhuvudtaget märkbar? Verkar väl inte riktigt vara något för den vanlige ex-tjockisen om det snarare handlar om det lilla extra för en tävlande byggare.

Herkulez
2006-01-02, 23:40
Googlade lite... den första träffen jag fick var http://www.nodrugs.se/ (http://www.nodrugs.se/default.htm) (tullverkets anti-drog sida) där thiomucase stod listad med namn och bild bland dopingklassade preparat (går tyvärr inte att direktlänka, välj "dopningspreparat" och sen "bildgalleri dopningspreparat"). Tyvärr ingen förklaring. Väldigt märkligt tycker jag eftersom det säljs i svenska webshopar.

Men som jag förstår det ska man använda krämen på "problemområden" inför en tävling. Är effekten varaktig? Överhuvudtaget märkbar? Verkar väl inte riktigt vara något för den vanlige ex-tjockisen om det snarare handlar om det lilla extra för en tävlande byggare.slapp hud som slapp hud.

addehd
2006-01-03, 00:04
fortsätt att träna, gymma elelr vad du än gör.
och sluta att gå ner så mycket i vikt på så kort tid

Jo jag tränar ju som sagt 3-4 ggr i veckan, dock varit lite mindre nu under julen.
Sedan så går jag inte ner mer.. Sen så är det inte så mycket "egentligen"?

20/4 = 5 kg i månaden ? fast sen har jag iof musklat till mig väldigt mycket, så jag har säkert gått ned mer.. Men iaf (:

addehd
2006-01-03, 00:06
20kg sen början på augusti är inte såå jävla mycket.

nä din hud kommer säkert dra ihop sig om du ger det lite tid....annars finns thiumocase ;)

Uhhh.. Vill inte hålla på med massa skumma krämer o sån skit :/ Vill inte ha alla jäkla bieffekter..

Vore ju rätt trevligt om man fyllde ut den slappa huden med muskler, fast då blir de till o öka träningen.. Eller köpa de där små röda pillrerna av skumisen i stan ;) *blink blink*

addehd
2006-01-03, 00:16
har också haft liknande problem efter att ha gått ner en del i vikt. det verkar vara svårt att få klara besked vad som gäller och vad man kan göra åt det.

plastikkirurger säger: "det enda som hjälper är operation, ge mig 20 000"
kosmetikaindustrin säger: "köp vår kräm, den hjälper garanterat"
vissa fitnesspersoner och PT säger: "fortsätt gå ner i vikt så drar det ihop sig för det är fortfarande fett under huden, köp min tjänst som PT"

Själv hoppas jag på det tredje alternativet (fast jag kan vara min egen tränare) och det har blivit mycket bättre för mig med tiden.

thimoucase (som nämnts innan) och hemorojdkräm är tips som brukar nämnas också. vet ej om det funkar dock.

Rätt skönt att ha gått ned i vikt tycker både jag och min kropp, 20 kg fett borta är ju rätt skönt. Från 95 kg till 75 kg, rätt skönt tycker jag :)

Men det är som du säger, tre alternativ.. Plastikoperation är på tok för dyrt för mig. Tror inte ens jag vill göra det.

Sedan som sagt är jag mest skeptisk till sådana där läkemedel. Undviker läkemedel om det inte verkligen behövs.

Sen kan jag inte gå ner mer i vikt, då kommer jag se konstig ut - min kropp är byggd på det sättet. 75 kg är lagom vikt för mig, 177 lång. Så det försvinner direkt..

:confused:

Shapeshifter
2006-01-03, 19:39
slapp hud som slapp hud.

Förvisso, men det jag menar är att om det är så att produkten ska användas för att slipa till det sista inför en tävling och effekten är övergående (dvs att huden blir slapp igen när man slutar använda salvan) är det frågan om det är värt pengarna för oss ex-tjockisar. Det jag läser i användningsbeskrivningar antyder att effekten är tidsbegränsad, men det står inte att den är det. Hur ligger det till? Och hur mkt behöver man isf? :confused:

Om en verkligen hjälper är det i mitt tycke väl värt en 150-200 spänn (ungefär vad en tub kostar).

Herkulez
2006-01-03, 20:01
vet faktiskt inte, har aldrig använt den bara hört av många bekanta att den fungerar bra. många av dom har varit rätt överviktiga med före dieten börjat. sen när dom slutat med krämen har dom slutat att dieta och då har ju huden följt med eftersom magenväxt när dom börjat bulka igen.

Addehd: vilka bieffekter?

addehd
2006-01-04, 14:43
Förvisso, men det jag menar är att om det är så att produkten ska användas för att slipa till det sista inför en tävling och effekten är övergående (dvs att huden blir slapp igen när man slutar använda salvan) är det frågan om det är värt pengarna för oss ex-tjockisar. Det jag läser i användningsbeskrivningar antyder att effekten är tidsbegränsad, men det står inte att den är det. Hur ligger det till? Och hur mkt behöver man isf? :confused:

Om en verkligen hjälper är det i mitt tycke väl värt en 150-200 spänn (ungefär vad en tub kostar).

Om det är som en hudlotion, då skulle jag kanske kunna fundera på det.. Men orka annars smeta in en tjock salva över hela kropen i princip?..

addehd
2006-01-04, 14:46
vet faktiskt inte, har aldrig använt den bara hört av många bekanta att den fungerar bra. många av dom har varit rätt överviktiga med före dieten börjat. sen när dom slutat med krämen har dom slutat att dieta och då har ju huden följt med eftersom magenväxt när dom börjat bulka igen.

Addehd: vilka bieffekter?

Jag vet inte vad det finns för bieffekter, men något brukar det ju alltid finnas :/

Shapeshifter
2006-01-04, 14:51
Produkten kommer på tub, men hur tjock den är förtäljer inte historien. Den finns tydligen också som orala piller samt stolpiller ( :booty: *screwy* )

Men skulle du verkligen behöva kleta in hela kroppen? Då lär det ändå bli hyffsat dyrt... Sen ska den enligt andra trådar här på kolo kombineras med xyloproct (hemorojdsalva) och hydrokortisolsalva. Då kanske du kan blanda till den konsistens du vill ha... :)

Gör som Herkulez föreslog och googla lite snyggt så hittar du en massa info, bland annat en del härifrån.

addehd
2006-01-04, 14:54
Produkten kommer på tub, men hur tjock den är förtäljer inte historien. Den finns tydligen också som orala piller samt stolpiller ( :booty: *screwy* )

Men skulle du verkligen behöva kleta in hela kroppen? Då lär det ändå bli hyffsat dyrt... Sen ska den enligt andra trådar här på kolo kombineras med xyloproct (hemorojdsalva) och hydrokortisolsalva. Då kanske du kan blanda till den konsistens du vill ha... :)

Gör som Herkulez föreslog och googla lite snyggt så hittar du en massa info, bland annat en del härifrån.

Okej, det var väl lite till överdrift med exakt hela kroppen. . Men det är väl på de största ytorna jag lär behöva kleta in det. Lår, rumpa, mage etc..
Varför ska det blandas med xyloproct? Torkar inte det ur huden väldigt mycket dessutom? Får väl lov att använda google then (:

Shapeshifter
2006-01-04, 14:54
fel: "kortisonsalva 1%" skulle det tydligen vara. Jag har inte koll på salvor uppenbarligen...

Herkulez
2006-01-04, 14:59
Okej, det var väl lite till överdrift med exakt hela kroppen. . Men det är väl på de största ytorna jag lär behöva kleta in det. Lår, rumpa, mage etc..
Varför ska det blandas med xyloproct? Torkar inte det ur huden väldigt mycket dessutom? Får väl lov att använda google then (:
brukar oftast bara vara magen som är problemet så resten behövar man nog inte smörja om man inte har gott om pengar =)

krämen jag har nu går hur lätt som helst in i huden, vet dock inte hur thiumocasen är.

addehd
2006-01-04, 15:31
brukar oftast bara vara magen som är problemet så resten behövar man nog inte smörja om man inte har gott om pengar =)

krämen jag har nu går hur lätt som helst in i huden, vet dock inte hur thiumocasen är.

Jag kan ju hm.. Funderar på att jag kanske kan gå till en läkare och be om hjälp? Inte någon operation alltså.. Men så kanske läkaren kan rekomendera någon kräm.

Vad har du för kräm just nu?

Herkulez
2006-01-04, 15:41
slender cream heter det, fick av en polare en tub.

men hur mycket slapp hud har du?
om du precis gått ner i vikt kanske du inte behöver ha så bråttom, oftast när det inte är nån extrem viktnedgång man gjort så brukar huden dra ihop sig efter ett tag.

addehd
2006-01-04, 15:56

om du precis gått ner i vikt kanske du inte behöver ha så bråttom, oftast när det inte är nån extrem viktnedgång man gjort så brukar huden dra ihop sig efter ett tag.

Ok, får söka på google efter den.

Hur slapp hud jag har? Eh.. Vad mäter man det i? Ne men skämt och sido, alltså det är väl inte jättesynligt, men det syns lite. Vid bröstet syns det rätt mycket, hade hängpattar innan ungefär, men nu när de är borta så ä de ju hud som hänger.. Såna saker typ.. På armarna också, fsat där syns det inte så värst mycket- känns mer.

zoltan_hellhound
2006-08-02, 21:31
Hela grejen låter konstig.. man ju inte få huden att krympa, eller? och som skrivits innan ..är det bestående?

King Grub
2006-08-02, 21:33
Visst kan huden dra sig samman efter uttänjning. Däremot går det inte att svara på om den drar sig samman fullständigt i förväg i något enskilt fall, eller hur nära det kommer. Det är för många faktorer som spelar in. Vissa blir "som nya", medan andra får leva med mycket överflödig hud.

zoltan_hellhound
2006-08-02, 22:16
Visst kan huden dra sig samman efter uttänjning. Däremot går det inte att svara på om den drar sig samman fullständigt i förväg i något enskilt fall, eller hur nära det kommer. Det är för många faktorer som spelar in. Vissa blir "som nya", medan andra får leva med mycket överflödig hud.

spelar åldern och hur länge man varait överviktig någon roll?.och kan man genom diet salvor etc hjälpa huden att bli bättre.och påverkar det om man har haft hudbristningar på magen?

Min mage har krympt ganska bra och huden hängde med ett tag, men när jag gick ner snabbt nu mot slutet under 5 månader har huden blivit slapp och hängig.cirk hur länge kan det ta för huden att återställa sig (vet att man inte kan säga exakt, men på ett ungefär)

Mattias
2006-08-02, 22:26

Båda funkar...apotekspersonalen börja titta konstigt när man är inne o köper 30 tuben med xyloproct (hemorojdsalva)

zoltan_hellhound
2006-08-02, 22:30
Båda funkar...apotekspersonalen börja titta konstigt när man är inne o köper 30 tuben med xyloproct (hemorojdsalva)

vad är det i hemorojd salvan som funkar? och är det tillfällig stramhet eller huden förblir mindre

Mattias
2006-08-02, 22:31
vad är det i hemorojd salvan som funkar? och är det tillfällig stramhet eller huden förblir mindre

De som använder den före en tävling märker att huden tightar till sig.

zoltan_hellhound
2006-08-02, 22:35

men det är väll bara tillfälligt

Mattias
2006-08-02, 22:44
men det är väll bara tillfälligt

Med thimoucase tror jag det är beständigt då den skrivs ut till kvinnor som varit gravida...angående hemorojdsalvan vet jag ej.

jewzie
2006-08-03, 10:35

Googlade runt lite och hittade detta, är det den här du har?

http://www.aestheticmd.com/slender.shtml

zoltan_hellhound
2006-08-03, 15:35
Med thimoucase tror jag det är beständigt då den skrivs ut till kvinnor som varit gravida...angående hemorojdsalvan vet jag ej.

vet du vart man kan köpa det?

MrBoris
2006-08-03, 18:37

hur mycket av hemorojdersalvan ska man dra på? såg att morsan hade en tub i kylskåpet men vet inte hur mycket man ska ta :D
Vill bara testa lite runt midjan typ:cool:
typ en stor klick, eller bara lite på fingertoppen?

jewzie
2006-08-04, 10:33
hur mycket av hemorojdersalvan ska man dra på? såg att morsan hade en tub i kylskåpet men vet inte hur mycket man ska ta :D
Vill bara testa lite runt midjan typ:cool:
typ en stor klick, eller bara lite på fingertoppen?
haha det börjar låta som senaste anti-rynk krämen. "Sluta smeta det i röven, ha det i ansiktet istället! Vi presenterar nya förbättrade hemorojdersalvan, mega-meck! Med garanterat resultat!"