Visa fullständig version : Ompalompameter
Ni vet sådan däringa elektronisk fläskvåg.
När jag hade tränat ett halvår till ett år och gått ner i vikt höll jag ju en "bra" (omron eller vad de heter) sådan i mina händer, E4 svarade den jämt. Hette att det berodde på att den inte kunde mäta kroppsfett under 6%.
Nu vet jag ju att de skall mäta fel på tränande invidiver, men eftersom jag väger 18-26kg mer nu (80) så...
Jag var iaf på en fest ett tag, de hade en fotvåg från hugin med sådan där, sade att jag kunde prova men att den ju skulle ge mer nu, ställde mig på den, o wtf, 31%?
Nog för att jag är fläskigare men? Kändes ju lagom pinsamt att vara typ fetast där, visserligen hade tjejbekanten typ 25 eller något och hon är väl smalare, eller ungefär samma om man ser till fläskvecket.
Brukar de ge fel åt lite olika håll eller? Kanske har jag bara torra fötter? (har typ självsprickor i hälarna konstant ;/)
Har jag 31% kroppsfläsk eller? 18 hade ju räckt.
När ska jag deffa? Imorrn? Efter 82kg o tävlingen i februari? Så nära inpå sommaren jag kan? Aldrig?
När får man deffa? Riktiga män väger över 90, men jag är ju så kort i rocken! (1.72), är inte 82 ok då? Men då blir det ju inte mycket att deffa om jag skall väga över 82... vem bryr sig, ingen vill ju hångla med mig ändå ;D
Herkulez
2006-01-01, 12:27
nej aliquis, du har inte 30% då skulle du vara rätt så tjock. dom där är bara crap så strunta i dom, omron är rätt skit med.
imponerande ökningar du gjort föresten aliquis
:thumbup:
gå efter spegeln eller beställ en kalipermätning från nån som är erfaren.
Ni vet sådan däringa elektronisk fläskvåg.
När jag hade tränat ett halvår till ett år och gått ner i vikt höll jag ju en "bra" (omron eller vad de heter) sådan i mina händer, E4 svarade den jämt. Hette att det berodde på att den inte kunde mäta kroppsfett under 6%.
Nu vet jag ju att de skall mäta fel på tränande invidiver, men eftersom jag väger 18-26kg mer nu (80) så...
Jag var iaf på en fest ett tag, de hade en fotvåg från hugin med sådan där, sade att jag kunde prova men att den ju skulle ge mer nu, ställde mig på den, o wtf, 31%?
Nog för att jag är fläskigare men? Kändes ju lagom pinsamt att vara typ fetast där, visserligen hade tjejbekanten typ 25 eller något och hon är väl smalare, eller ungefär samma om man ser till fläskvecket.
Brukar de ge fel åt lite olika håll eller? Kanske har jag bara torra fötter? (har typ självsprickor i hälarna konstant ;/)
Har jag 31% kroppsfläsk eller? 18 hade ju räckt.
När ska jag deffa? Imorrn? Efter 82kg o tävlingen i februari? Så nära inpå sommaren jag kan? Aldrig?
När får man deffa? Riktiga män väger över 90, men jag är ju så kort i rocken! (1.72), är inte 82 ok då? Men då blir det ju inte mycket att deffa om jag skall väga över 82... vem bryr sig, ingen vill ju hångla med mig ändå ;D
Dem där är ju helt värdelösa , testade en sån när jag var i riktigt bra form , den sa 26% .... ha ha , själv skulle jag gissat på 7-8.
nej aliquis, du har inte 30% då skulle du vara rätt så tjock. dom där är bara crap så strunta i dom, omron är rätt skit med.
imponerande ökningar du gjort föresten aliquis
:thumbup:
gå efter spegeln eller beställ en kalipermätning från nån som är erfaren.Men hur kul är det när man tror att den skall visa fel men inte säger något om det, ställer sig på den o skiten säger drygt 31% kroppsfett, speciellt när ens polare väger in på 69.5kg, jobbar på sitel o spelar wow resten av dagarna o lever på kåla får 15% ;), han brukar vara "tjock" om man ser till just magen, men nu såg det inte så farligt ut, men han hade visst vägt 75kg innan så det kan ju bero på det... hur som helst trodde säkert alla jag var jättetjock ;( :cryout:
Huginvågen sade ju det!
Jag har ju inga rutor men känner mig inte alltför "tjock", inget större fläskveck på sidan av magen om man tar tag i det men kanske 1.5cm runt naveln eller så, men det löser sig kanske om man börjar köra lite konditition :em:
Vet inte när jag skall gå ner i vikt bara, jag måste ju bli grov först som rambo säger ;)
Skiter i siffran egentligen så kalipermätning är väl inte så intressant. Bara jag får veta innan jag är FÖR FET så jag kan göra något åt det.
Vilket är bästa asbilliga konditionsredskapet på hemmaplan? Duger en skitcykel från rusta? Hopprep är ju billigt annars, men inte så praktiskt.
Speciellt med tanke på det jag sade till bluelight eller vem det var igår:
01:55 /usr/bin/bc
01:55 80*0.31=24.80
01:55 /usr/bin/bc
01:55 80*0.69=55.20
01:56 /usr/bin/bc
01:56 62*0.06=3.72
01:56 /usr/bin/bc
01:56 62*0.94=58.28
(01:50:54) aliquis: rätt värt isf
(01:51:03) aliquis: om jag väger 80 med 55.2kg fettfri kroppsmassa
(01:51:20) aliquis: och vägde 62 med 58.3kg fettfri kroppsmassa när jag hade tränat ett halvår för 2.5 år sedan
(01:51:21) aliquis: ;D
(01:51:22) aliquis: 3 år
(01:51:22) aliquis: ;d
(01:51:34) aliquis: VÄRD TRÄNING
(01:51:34) aliquis: D
(01:51:35) aliquis: ;D
(01:51:37) Bluelight: hahajo =d
(01:51:47) aliquis: värsta var ju att det e pinsamt att folk tror jag e asfet då
(01:51:51) aliquis: för en jävla vågs fel
(01:51:52) aliquis: ;/
(01:51:53) aliquis: för den har fEL!½
(01:51:59) aliquis: winnie hade 15
(01:52:06) aliquis: då är han per automatik snyggare än mig?
(01:52:11) aliquis: fast han bara lever på pizza o kåla?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.