handdator

Visa fullständig version : Fråga angående deff

mistermr
2005-12-31, 23:14
Jag undrar hur man skall bygga muskler och samtidigt deffa?

Jorgen
2005-12-31, 23:28
Det är du nog inte ensam om att undra. ;)

Att bygga muskler och samtidigt förlora kroppsfett är inte omöjligt, men det är ohyggligt svårt. Du kommer inte att få några bra resultat på någon utav grejorna så det bästa är att bygga tills man är nöjd med sin muskelvolym (om man nu blir det någongång) och sen deffa.

keffat_liv
2005-12-31, 23:29
en viktig faktor: ät dina 3 gånger de 3 timmarna efter träningen, 20eaa i varje måltid

pragmatist
2006-01-01, 02:18
Om du är fet som en gris eller använder anabola steroider kan du bygga muskler och deffa samtidigt. Annars är det väldigt, väldigt svårt och kräver helt optimal timing av alla näringsämnen (och även då kommer resultaten knappast vara värda besväret).

Mitt råd: koncentrera dig på att antingen bygga muskler eller tappa fettvikt.

King Grub
2006-01-01, 06:28
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54632&highlight=tulipanaros

fonzie
2006-01-01, 15:54
en viktig faktor: ät dina 3 gånger de 3 timmarna efter träningen, 20eaa i varje måltid

Jepp! Sen är det bara att hoppas på det bästa. :)

thezet
2006-01-01, 17:52
Jag är övertygad om att Jörgens handlingsregel bör ges som standardsvar. Det upplägg som King Grub rekommenderar är säkert vettigt för att optimera förutsättningarna för att behålla formen. Med extremt gynnsamma anlag är det möjligt att nå anständiga resultat vid oförändrat låga nivåer av kroppsfett, det kan jag själv vittna om. För en person som redan är i bra form och som inte är nybörjare, tror jag dock att möjligheten att lägga på sig muskler och samtidigt tappa fett inte är att räkna med.

Även om målsättningen begränsas till att behålla formen är en berättigad fråga varför man skulle slösa bort sin tid, när ett alternativt upplägg ger helt annan utdelning? Man får inte glömma att vägen mot ökad muskulatur sträcker sig över många år, medan deff i tidshänseende är någonting jämförelsevis trivialt. Någon som inte har anlag som är väsentligt vassare än genomsnittet, bör - åtminstone efter nybörjarstadiets glada dagar - helt glömma möjligheten att förverkliga trådens tema. Ett betydligt mer produktivt tillvägagångssätt, som ligger i linje med den målsättning som gömmer sig bakom frågan, är att varva perioder av överätning med diet i tätare cykler än vad som kanske är traditionellt, samt att även under bulkperioderna ta det lugnt med viktuppgången och vara uppmärksam på vad uppgången består av.