Visa fullständig version : Äntligen NY SKOTER
Äntligen fick jag hämta ny skotern..
Men det vart inte den jag hade beställt då den aldrig kom, vi tappada tålamodet och köpte en rev 500ss -06 istället (gamla 600, motorn doch upptaderad)
I morgon kommer det lite bilder på åket :)
Har bara hunnit med 7 mil sen kl 3 idag=) och mer kommer de bli i helgen.
Tänkte köra den till träningen i morgon, bra uppvärmning ;)
Ville helt enkelt bara dela med mig av min enorma glädje så här på fredagskvällen.
Kaboffastar
2005-12-30, 20:26
Men det vart inte den jag hade beställt då den aldrig kom, vi tappada tålamodet och köpte en rev 500ss -06 istället (gamla 600, motorn doch upptaderad)
Ville helt enkelt bara dela med mig av min enorma glädje så här på fredagskvällen.
å där börjar jag tjuta
Markus H
2005-12-30, 20:27
[QUOTE=bladhet]
QUOTE]
:thumbup:
Vart ligger gymmet?? :hbang:
[QUOTE=bladhet]
QUOTE]
:thumbup:
Vart ligger gymmet?? :hbang:
Hmm med tanke på att de gymmet jag tränar på nu kanske har stängt i morgon så ligger mitt andra gym mitt inne istan ;) hehe hoppas de andra gymmet är öppet..
Det ligger efter 97:an mot jokkmokk
Perscitus
2005-12-30, 20:33
[QUOTE=Markus H]
Hmm med tanke på att de gymmet jag tränar på nu kanske har stängt i morgon så ligger mitt andra gym mitt inne istan ;) hehe hoppas de andra gymmet är öppet..
Är det allmänt accepterat att åka skoter på vägarna i Norrland? :)
[QUOTE=bladhet]
Är det allmänt accepterat att åka skoter på vägarna i Norrland? :)
Haha nej.. Men på de gymmet jag brukar träna på nu så är det bara att ligga i diket och köra, inga problem..
Markus H
2005-12-30, 20:37
[QUOTE=Markus H]
Jag vet bara av ett gym i boden och det är Step In.... (har inte tränat där)
Men det vore ju kul att köra där vid Lillån... =)
Perscitus
2005-12-30, 20:38
[QUOTE=Perscitus]
Haha nej.. Men på de gymmet jag brukar träna på nu så är det bara att ligga i diket och köra, inga problem..
Okej. Hur är det egentligen, får man åka skoter i vägdiket eller ska man hålla sig till skoterleder om man vill vara riktigt laglig?
[QUOTE=bladhet]
Okej. Hur är det egentligen, får man åka skoter i vägdiket eller ska man hålla sig till skoterleder om man vill vara riktigt laglig?
Om man vill vara riktigt laglig så ska man inte köra skoter.
Vet inte riktigt hur det är, men nå tror jag att man får köra i diket.
Markus H : Hehe, köra dit är ju inge problem.. men inte efter ån, men man kan ju köra på träsket.
Bor ca 150m därifrån
Markus H
2005-12-30, 20:51
[QUOTE=Perscitus]
Om man vill vara riktigt laglig så ska man inte köra skoter.
Vet inte riktigt hur det är, men nå tror jag att man får köra i diket.
Markus H : Hehe, köra dit är ju inge problem.. men inte efter ån, men man kan ju köra på träsket.
Bor ca 150m därifrån
Här i stan (luleå) ser man ibland skoterspår, men jag har aldrig sett ngn som kör skoter, konstigt..... måste vara ngn som kör mitt i självaste natten.....
[QUOTE=bladhet]
Här i stan (luleå) ser man ibland skoterspår, men jag har aldrig sett ngn som kör skoter, konstigt..... måste vara ngn som kör mitt i självaste natten.....
För några år sedan tog en av killarna på dåvarande Sporthuset V-max 4:an från Gammelstad till stan. Kaxigt.
hade oxå velat ha skoter, man bor ju i skoterland och är utan skoter *screwy*
Kommer lite bilder på åket redan nu =)
Styret ser lite lågt ut men det kommer en 2" höjare om någon vecka.
nordland
2005-12-30, 22:39
Nu ska jag inte vara sådan, men varför i hela fridens namn tog du en ss500 med föråldrad motor och inte en 600sdi eller 800powertek ?
Antar att du är mer för att hoppa och leka, och därmed inte är så jävla pissig på effekten, eller har jag fel? ss500 är ju inte direkt slö, men det är ju inte världens roligaste motor..
Hade jag köpt en ny rev så hade det antingen blivit en 600sdi eller en 440..
Dock kommer du säkert ha mycket roligare än mig som får brottas med en moddad SRX i år...
Skall dock sägas att jag är jävligt avundsjuk, så ta inte mina åsikter för allvarligt ;) :thumbup:
Nu ska jag inte vara sådan, men varför i hela fridens namn tog du en ss500 med föråldrad motor och inte en 600sdi eller 800powertek ?
Antar att du är mer för att hoppa och leka, och därmed inte är så jävla pissig på effekten, eller har jag fel? ss500 är ju inte direkt slö, men det är ju inte världens roligaste motor..
Hade jag köpt en ny rev så hade det antingen blivit en 600sdi eller en 440..
Dock kommer du säkert ha mycket roligare än mig som får brottas med en moddad SRX i år...
Skall dock sägas att jag är jävligt avundsjuk, så ta inte mina åsikter för allvarligt ;) :thumbup:
För att priset var ca 30k billigare, den duger till mig, varför ha 800 då du ändå inte kan trycka fullt inne i skogen,, för de är ju där de är kul att köra och inte ligga och bränna 180 på någon sjö.
Markus H
2005-12-30, 23:39
För att priset var ca 30k billigare, den duger till mig, varför ha 800 då du ändå inte kan trycka fullt inne i skogen,, för de är ju där de är kul att köra och inte ligga och bränna 180 på någon sjö.
instämmer till fullo. Den roligaste skoter jag kört är den som jag själv ägde sist, en zr440. Men det är ju för att när jag kör skoter så är jag mer i luften än på snön (nästan) och då vill man (inte jag iaf) inte ha en 800cc trippel under huven, utan då ska det vara lätta maskiner.....
nordland
2005-12-31, 00:18
Då var jag med andra ord rätt ute då jag antog att du är lagd mera åt free ride hållet.. Och då kan jag förstå dig. Lättare, billigare och tillräcklig effekt..
Är själv också åt freeride hållet, men vill dock ha effekt för att ta mig fram i pudret och klättra med en kort maskin. Och även pressa efter led när det vankas långtur.. Så I dagsläget hade jag köpt en Pro XR 800 om pengarna fanns..
Men som sagt. Ta inte mina åsikter för allvarligt.. Är avundsjuk som fan...
Och nu har du fått ny härlig nysnö att åka på... jävlar vad jag är avis!
Och nu har du fått ny härlig nysnö att åka på... jävlar vad jag är avis!
Japp =) Men jag vaknade med migrän på morgonen :( mindre kul.. Men nog blir det en liten tur idag ändå, fast de blir då inte att köra till gymmet då jag inte vill träna när man haft migrän.
Jag fattar ingenting. Varför tar ni inte tunnelbanan? Det är ju för i helvete kallt i skogen.
Sotis!
En dag på skotern är ju det optimala sättet att fira in nyåret! Fast inte för plånboken då.
Jag fattar ingenting. Varför tar ni inte tunnelbanan? Det är ju för i helvete kallt i skogen.
För dåligt acc. i tunnelbanan.
För dåligt acc. i tunnelbanan.
Man kan inte heller sätta en heelclicker med ett tunnelbanetåg :(
:thumbup: en polare har en exakt likadan och han är helnöjd
Den riktiga ägaren kör skotern för första och förmoldigen sista gången :P
Man kan inte heller sätta en heelclicker med ett tunnelbanetåg :(
Det handlar bara om vilja.
16 mil senare och två saker är redan trasiga.
Båda handtagsskydden gick av idag :( Förstår dom inte att vanlig hårdplast inte håller så bra när det är kallt, nää nu blir det till att köpa skydd med alufästen. Och hoppas på att dom håller i alla fall 100mil
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.