handdator

Visa fullständig version : Frossa i grönsaker

TylerDurden84
2005-12-30, 00:43
Är något jag gör när jag är hungrig och vill bli mätt utan att få för mycke energi i mig. Är det mycket fruktos i tex fryst broccoli, morötter, blomkål, ärtor och liknande? Eller är det mest stärkelser? Kan kroppen få en vitaminchock av låt oss säga 500 g av detta i en måltid?

King Grub
2005-12-30, 06:31
Att du skulle överdosera något genom att äta grönsaker låter osannolikt.

skaparn
2005-12-30, 06:45
Det skulle vara fibrer då, som ifall du åt 500 gram morötter kan ställa till med lite i magen. Men du dör inte av det.

TylerDurden84
2005-12-30, 16:06
Okej. Förekommer det mycket fruktos i dessa grönsaker?

King Grub
2005-12-30, 16:17
Det varierar från grönsak till grönsak.

http://www.fineli.fi/index.php?lang=sv

Energiprocentmässigt innehåller vissa grönsaker mycket, men å andra sidan är den energimängden låg per viktenhet.

Baha
2005-12-30, 16:22
Ngn skrev på body att det var bätytre med naturlig fruktos från frukt o gröänsaker med, togs hand om av kroppen bättre på nåt sätt. För mig det v ar nån studie.

King Grub
2005-12-30, 16:24
Ngn skrev på body att det var bätytre med naturlig fruktos från frukt o gröänsaker med, togs hand om av kroppen bättre på nåt sätt. För mig det v ar nån studie.

Det var Alex på forumet, men det finns inga sådana studier och rent kemiskt stämmer det inte. Det är sak samma metabolt sett.

ArooN
2005-12-31, 02:07
Är något jag gör när jag är hungrig och vill bli mätt utan att få för mycke energi i mig. Är det mycket fruktos i tex fryst broccoli, morötter, blomkål, ärtor och liknande? Eller är det mest stärkelser? Kan kroppen få en vitaminchock av låt oss säga 500 g av detta i en måltid?
mmmmm....ångkokta grönsaker, find*s broccoli, blomkåls och babymorotsblandning går åt som smör under varmluftspistol här hemma :eating:

skaparn
2005-12-31, 08:42
mmmmm....ångkokta grönsaker, find*s broccoli, blomkåls och babymorotsblandning går åt som smör under varmluftspistol här hemma :eating:

Och när du nämner smör kan jag tillägga att de ångkokta grönsaker du nämnde får en ytterligare dimension med en smörklick och salt.

Nucleus
2006-01-02, 19:22
mmmmmmmmmmmmmmmmmmm smaskens :em: