Visa fullständig version : Frossa i grönsaker
TylerDurden84
2005-12-30, 00:43
Är något jag gör när jag är hungrig och vill bli mätt utan att få för mycke energi i mig. Är det mycket fruktos i tex fryst broccoli, morötter, blomkål, ärtor och liknande? Eller är det mest stärkelser? Kan kroppen få en vitaminchock av låt oss säga 500 g av detta i en måltid?
King Grub
2005-12-30, 06:31
Att du skulle överdosera något genom att äta grönsaker låter osannolikt.
Det skulle vara fibrer då, som ifall du åt 500 gram morötter kan ställa till med lite i magen. Men du dör inte av det.
TylerDurden84
2005-12-30, 16:06
Okej. Förekommer det mycket fruktos i dessa grönsaker?
King Grub
2005-12-30, 16:17
Det varierar från grönsak till grönsak.
http://www.fineli.fi/index.php?lang=sv
Energiprocentmässigt innehåller vissa grönsaker mycket, men å andra sidan är den energimängden låg per viktenhet.
Ngn skrev på body att det var bätytre med naturlig fruktos från frukt o gröänsaker med, togs hand om av kroppen bättre på nåt sätt. För mig det v ar nån studie.
King Grub
2005-12-30, 16:24
Ngn skrev på body att det var bätytre med naturlig fruktos från frukt o gröänsaker med, togs hand om av kroppen bättre på nåt sätt. För mig det v ar nån studie.
Det var Alex på forumet, men det finns inga sådana studier och rent kemiskt stämmer det inte. Det är sak samma metabolt sett.
Är något jag gör när jag är hungrig och vill bli mätt utan att få för mycke energi i mig. Är det mycket fruktos i tex fryst broccoli, morötter, blomkål, ärtor och liknande? Eller är det mest stärkelser? Kan kroppen få en vitaminchock av låt oss säga 500 g av detta i en måltid?
mmmmm....ångkokta grönsaker, find*s broccoli, blomkåls och babymorotsblandning går åt som smör under varmluftspistol här hemma :eating:
mmmmm....ångkokta grönsaker, find*s broccoli, blomkåls och babymorotsblandning går åt som smör under varmluftspistol här hemma :eating:
Och när du nämner smör kan jag tillägga att de ångkokta grönsaker du nämnde får en ytterligare dimension med en smörklick och salt.
mmmmmmmmmmmmmmmmmmm smaskens :em:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.