Visa fullständig version : Var köpa magnesium?
Greppet har börjat svikta så jag tänkte inhandla lite magnesium. Var kan man tänkas hitta det, finns det i vanliga sportaffärer?
Om inte så kan dem säkert beställa hem åt dig
Greppet har börjat svikta så jag tänkte inhandla lite magnesium. Var kan man tänkas hitta det, finns det i vanliga sportaffärer?
Kolla i länksamlingen under untrustning för styrkelyft och tyngdlyftning, flera av de siterna har magnesiumoxid.
Klätterbutiker
Gym
Budo Fitness (i Malmö) har, 25kr/kloss tror jag.
Sprang runt på hela stan utan lycka. Lite typiskt i mindre städer.
Tack för tipsen iaf.
Lite OT men en av mina vänner tyckte att den ultimata födelsedagspresenten till mig vore ett magnesiumblock och sprang således runt hela Uppsala och letade. In på budo-fitness och sa där att hon ville ha magnesium vilket dom inte visste var det var - hon förklarade då att det brukade förvaras i en nätboll (klättrarmagnesium mao) varvid expediten blev ännu mer förvirrad. Till sist hittade dom dock ett block på en hylla som kompisen köpte! :)
Har själv köpt klättrarboll och haft med i en plastpåse på gymet. Blocken är dock bättre och dammar betydligt mindre.
Sprang runt på hela stan utan lycka. Lite typiskt i mindre städer.
Tack för tipsen iaf.
vilken stad snackar vi om då?
Nellas, på munkeberg. http://www.nellassport.se/
Vill minnas att du bor i Luleå?
vilken stad snackar vi om då?
Din hemstad (om jag minns rätt) ;)
Fast jag är bara hemma över julen, så jag får tacka Jan för länken :thumbup:
Cerberus
2005-12-28, 15:49
Det ska finnas på apoteket har jag hört från gymfolket på mitt gym.
tusenkonstnar
2005-12-28, 16:07
Kör med ett som går att köpa för klättrare, det är på flaska och heter beal pure grip.
Det sitter kvar bättre, ger lite bättre grepp men den stora fördelen är om man ibland är på gym där det gnälls över talk, det här dammar nämligen inte så man kan köra med det lite diskret.
Styrkebyggare
2005-12-28, 20:52
Wahlanders.se säljer 8 klossar för 240:-, vilket räcker en mindre evighet. Om de är gnälliga på gymmet så kanske det inte är så dumt att prova flaskvarianten som det tipsas om i ovanstående post.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.