handdator

Visa fullständig version : Träningsschema, ris eler ros?

AndersJohansson
2005-12-26, 11:30
Tänkte nu under julen köra det här schemat:

Dag 1
Bänk 3*4-10
Lutande HP 2*4-8
Dips / Nedåtlutande bänk i smith 2*8-12
Tricep övning, tricep press / Kabel Pushdowns 3*8-12
Mage 3*max

Dag 2
Latsdrag med smalt omvänt grepp 3*6-10
Hantelrodd 3*6-10
Bicepcurl 3*6-10
Marklyft 3*8-12

Dag 3
Benböj 3*6-12
Benspark 3*8-12
Axelpress 3*6-10
Militärpress 3*6-10
Mage 3*max
Underarmscurl 3*12-20

Dag 1
Dag 2
Vila
Dag 3
Vila
Dag 1......

När skolan drar igång igen så blir det nog 3-4dagar i vecka. Dvs dag 1,2,3 + nån extra dag. Kanske flyttar om lite får se.

Konditionsträningen består av innebandy/hockey nån timme i veckan, med mer eller mindre seriösa gäng. :D

Ris eler ros? Flytta eller möblera gärna om i schemat. Kommentera gärna.

//Anders

AndersJohansson
2005-12-26, 22:10

Kebab-Arne
2005-12-26, 23:34
Nedåtlutande i smith kan du nog vara utan. Dips är bra, själv kör jag bara dips för triceps men kan ju köras så man kör den mer för bröst. Men båda två muskelgrupper jobbar ändå hur då än kör.

Kör du dipsen mer för bröst vilket jag antar så blir nog en kabelövning för triccarna lite klent. Lägg in typ liggande tricepsextensions, eller nån med fria vikter iaf.

Ingen övning för baksida lår?

Sen så är jag tveksam till att ha axlarna och ben på samma dag, finns risk för överträning i axlarna då de får jobba litegrann i varenda pass nu.

Vastrix
2005-12-26, 23:44
Tänkte nu under julen köra det här schemat:

Dag 1
Bänk 3*4-10
Lutande HP 2*4-8
Dips / Nedåtlutande bänk i smith 2*8-12
Tricep övning, tricep press / Kabel Pushdowns 3*8-12
Mage 3*max

Dag 2
Latsdrag med smalt omvänt grepp 3*6-10
Hantelrodd 3*6-10
Bicepcurl 3*6-10
Marklyft 3*8-12

Dag 3
Benböj 3*6-12
Benspark 3*8-12
Axelpress 3*6-10
Militärpress 3*6-10
Mage 3*max
Underarmscurl 3*12-20

Dag 1
Dag 2
Vila
Dag 3
Vila
Dag 1......

När skolan drar igång igen så blir det nog 3-4dagar i vecka. Dvs dag 1,2,3 + nån extra dag. Kanske flyttar om lite får se.

Konditionsträningen består av innebandy/hockey nån timme i veckan, med mer eller mindre seriösa gäng. :D

Ris eler ros? Flytta eller möblera gärna om i schemat. Kommentera gärna.

//Anders

Jag har några saker jag inte rikitigt förstår med ditt program. Mina tankegångar är efter hur jag tränar och därför kanske ditt program passar dig mycket bättre som det ser ut nu.

Några spontana kommentarer:
Dips är en trevlig övning, skulle inte vilja alternera den med decline pressen.
Dag 2 skulle Marklyft vara först, eller i alla fall inte efter bicepsövningarna.
Latsdrag med smalt omvänt grepp skulle jag bytt ut mot chins alt. vanliga latsdrag.
Om underarmscurlen skall vara med hade jag lagt den sist på biceps/rygg dagen.
Jag skulle tränat fler sett böj samt lagt till bencurl.
Personligen hade jag enbart kört axelpress eller militärpress (troligtvis enbart militärpress) samt en annan axelövning för baksida axlar, om man inte vill ha fler övningar.

/V.

AndersJohansson
2005-12-27, 12:04
...........

Jag har förut kört dips men tänkte testa och köra nedåtlutande bänk men jag kanske ska fortsätta med dom då. Kör dipsen för brösten. Grabbar tag cirka en dm breddare än axlarna.

Tricepsextensions = tricep press?
Fått lite ont i axlarna på slutet av tricep pressen så jag tänkte byta den men då får jag väl ta lättare vikter istället.
Baksida lår? Tycker att benböjarna tar bra där, försöker köra ATG utan att "hänga" i knäna. Försöker iaf.

Sedan tycker jag detär jobbigt att träna axlarna dagen efter man tränat bänk då båda är ganska tunga pressövningar. Så därför har jag valt det upplägget. Men jag har inte upplevt någon överträning, tror jag.

.......
/V.

Benspark=Bencurl?
Flyttade om lite, dock behåller jag latsdrag med smalt omvänt grepp då jag tycker den tar bra på latsen och delvis bicep.

Glömmde lägga in 3 set benpress, har det när jag tränar på skolan men jag får kör 4-,5 set benböj istället då.

Tog bort 1 set axelpressen iaf. Får försöka köra hårdare i militäpressen istället.

Vad kör man för övning för baksida axlar då?
?

Så här blev nya schemat då, kom gärna med mer kritik eller hur jag ska möblera om. Lägga till eller ta bort övningar, motivera gärna varför också.

--------------------------------------------------------------------------

Dag 1 = Bröst, tricep,mage
Bänk 3*4-10
Lutande HP 2*4-8
Dips med vikt 6-8
Tricep press 3*8-12 Strikt, tänk på övningsutförande.
Mage 3*max

Dag 2 Rygg, Bicep
Marklyft 3*8-12
Hantelrodd 3*6-10
Latsdrag med smalt omvänt grepp 3*8-10
Bicepcurl 3*6-10 Strikt.
Underarmscurl 3*12-20

Dag 3 Ben, axlar,mage
Benböj 5*6-12
Benspark 3*8-12
Militärpress 3*6-10
Axelpress 2*6-10
Mage 3*max

Dag 1
Dag 2
Vila
Dag 3
Vila
Dag 1......

Vad lite träning det blev helt plötsligt :cryout:

Har som mål att bli stark, kanske inte var så där jätteklart från början. Men nu vet ju alla det!