Visa fullständig version : Vem är den största nörden på Kollo ?
Svårtippat , men en stark kandidat är Alquis med sina 5000 polls om datorer.
J.Saarela
2005-12-25, 19:47
Han är nog garanterat top 3 iaf.Herkan är rätt nördig live,men här på kollo är han coolare.
Å det vill jag nog hålla med om ifall tråden får vara kvar.
Helena B
2005-12-25, 19:50
Måste precisera dig lite att du menar datanörd. Annars finns det ett gäng av diverse andra nördar här :D
Jag tänker iaf vara med och slåss om förstaplatsen.
En gång har jag MUD;at i 48 timmar i sträck. Under tiden levde jag uteslutande på Piggelin och Cola.
J.Saarela
2005-12-25, 19:50
Måste precisera dig lite att du menar datanörd. Annars finns det ett gäng av diverse andra nördar här :D
Så sant dom flesta simmar i samma båt;)
Herkulez
2005-12-25, 19:51
mjo min röst går nog dit med.
King Grub på tveklös förstaplats :bow:
Helt klart coolaste nörden dessutom :thumbup:
Jag röstar på supernörden Aliquis.
nja.. aliquis sysslar trotsallt med SL, vill nog lägga min röst på friskvårds-grub.
vore väl inte mer än rättvist att ha en manlig och en kvinnlig förstaplats :hbang: helenaB hur många posts har du sa du? vavava :D
/miss 5000-nånting :naughty:
wintzell
2005-12-25, 19:56
Tänkte lägga upp en "Är Aliquis den största datanörden?"-poll för några kvällar sen då han la upp 3 datapollar. Så inget svårt val! :D
J.Saarela
2005-12-25, 19:56
Sluta surra i telefon Pirre!!!
Helena B
2005-12-25, 19:57
helenaB hur många posts har du sa du? vavava :D
/miss 5000-nånting :naughty:
Jag är iaf inte på listan över dom som inte har något liv (som vissa andra är):D
nja.. aliquis sysslar trotsallt med SL, vill nog lägga min röst på friskvårds-grub.
:D Hehehe...
Jag är nog mest nördig när det gäller dåliga filmer från 70 och 80-tal!
Tror ingen har liknande filmsmak som mig heller, vilket jag snart skall bevisa.
Nörd är väl när man har ett fanatiskt intresse för någonting (aka jag brinner för det här i min permanent?) såtillvida att man glömmer bort allt annat.
Är man bara intresserad av frimärkssamling och inget annat är man således än frimärksnörd.
datorjaevel
2005-12-25, 19:58
röstar nog på alqis om vi snackar nörda rent generellt
J.Saarela
2005-12-25, 20:00
Nörd är väl när man har ett fanatiskt intresse för någonting (aka jag brinner för det här i min permanent?) såtillvida att man glömmer bort allt annat.
Är man bara intresserad av frimärkssamling och inget annat är man således än frimärksnörd.
Haha Bara Kwon till å säga rakt ut han vill vara nörd:) lock'n loll
När jag var yngre (mellanstadiet, högstadiet) var jag en riktig sparknörd.
Det enda som var viktigt att få den perfekta rundsparken! Frysa så högt som mjöligt etc.
Det var det enda jag tänkte på. Såg bara på Bruce Lee och Jackie Chan filmer.
Snake in Eagles Shadow och Way of the Dragon minst 1 gång per dag. (2-3 ggr på helgerna)
Det har ju dock ändrats med åren. Passionen, intresset etc...
King Grub
2005-12-25, 20:02
Jag har en av landets största serietidningssamlingar, vilket borde ge mig några extrapoäng.
Herkulez
2005-12-25, 20:02
äh du är ju den ballaste fan på brädan, på tal om nördiga 80-tals filmer så såg jag förra veckan "the toxic avenger" därav min avatar, den måste du sett??
åsikter?
J.Saarela
2005-12-25, 20:03
Det enda som var viktigt att få den perfekta rundsparken! Frysa så högt som mjöligt etc.
Snake in Eagles Shadow och Way of the Dragon minst 1 gång per dag. (2-3 ggr på helgerna)
:D
Ryska_raketen
2005-12-25, 20:04
Jag röstar på Aliguis!!HELT KLART! Fan det är ju givet som korvspad!!!
äh du är ju den ballaste fan på brädan, på tal om nördiga 80-tals filmer så såg jag förra veckan "the toxic avenger" därav min avatar, den måste du sett??
åsikter?
Om jag minns rätt så var det väl Toxic Avenger som satte Troma på kartan! (Gjorde de kända för gemene man)
Men de hade ju också Sergeant Kabukiman! :thumbup:
Bronkitkorv
2005-12-25, 20:04
King grub (alltid värst på ALLT), Aliquis(lever kvar i Mirc världen), Kwon(Kampsportsnörd, nya filmklipp varje dag), Helena B (En gång räknade jag till fem ny startade trådar samtidigt) Jense (grepp och motorcykelnörd)
Det var min lista från ett till fem :thumbup:
Innan ni hoppar på mej så kan jag tillägga att jag tycker att nördighet vittnar om inteligens *kissass*
Jag har en av landets största serietidningssamlingar, vilket borde ge mig några extrapoäng.
Bara om det är Marvel-serier.
Herkulez
2005-12-25, 20:06
kalle anka
King Grub. AliqiuWHASSUP vill så gärna, men Grub har spenderat åratal på att odla sina intressen, svårslaget.
Jag är iaf inte på listan över dom som inte har något liv (som vissa andra är):D
sant :laugh: men jag menade att då jag leder över dej med 2000 posts så kan du dra dej ur redan nu :D
nån annan som vill utmana??? bring it!! :whipped: :naughty:
äh du är ju den ballaste fan på brädan
Ballare än Herkiz skulle jag nog dock ej kunna påstå... :thumbup:
Aldrig varit så vattnig i hela mitt liv... förlåt jag menade ådrig! :D
Jag har en av landets största serietidningssamlingar, vilket borde ge mig några extrapoäng. :bow:
King Grub
2005-12-25, 20:08
Den amerikanska delen av samlingen består till 45/45 av Marvel/DC (resten övrigt). Är inte DC-serier allmänt ansedda som nördigare än Marvel? :confused:
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/flash127.gif
kalle anka
Jag har säkert 15 årgångar av Kalle Anka.
Sluta surra i telefon Pirre!!!
Fääääääääärdig !!
Den amerikanska delen av samlingen består till 45/45 av Marvel/DC (resten övrigt). Är inte DC-serier allmänt ansedda som nördigare än Marvel? :confused:
Okej, du får dina extrapoäng. Jag vill dock fortfarande hävda att jag är nördigast.
Herkulez
2005-12-25, 20:10
Jag har säkert 15 årgångar av Kalle Anka.
ok
vi har en till kandidat här
J/K =)
King grub (alltid värst på ALLT), Aliquis(lever kvar i Mirc världen), Kwon(Kampsportsnörd, nya filmklipp varje dag), Helena B (En gång räknade jag till fem ny startade trådar samtidigt) Jense (grepp och motorcykelnörd)
Det var min lista från ett till fem :thumbup:
Innan ni hoppar på mej så kan jag tillägga att jag tycker att nördighet vittnar om inteligens *kissass*
bah, fyllesvin
King Grub
2005-12-25, 20:10
kalle anka
Jag har i princip allt Disney-relaterat material publicerat i Sverige genom tiderna, med undantag av några svåråtkomliga Musse Pigg från 1936 och 1937. :em:
Helena B
2005-12-25, 20:11
Glöm inte Acke!
Herkulez
2005-12-25, 20:13
Jag har i princip allt Disney-relaterat material publicerat i Sverige genom tiderna, med undantag av några svåråtkomliga Musse Pigg från 1936 och 1937. :em:orginalutgåvor?
King Grub
2005-12-25, 20:13
Glöm inte Acke!
Archie räknas inte som lika nördigt, då dom titlarna är direkt inriktade på barn, och det är sällan läsarna stannar kvar till vuxen ålder och håller stenkoll på kontinuitet och ilsket debatterar småfel i 40 år gamla titlar som fallet är när det gäller Marvel- och DC-fanboys.
King Grub
2005-12-25, 20:14
orginalutgåvor?
Självklart.
Bronkitkorv
bah, fyllesvin
Ska du säga vars hela släkt är fyllesvin...
Helena B
Inte hoppa bara förtydliga att jag är inte ett dugg intelligent :D
Haaaaaaa ha ha !!!
Jense ja.
Han har kläderna, attityden, skrumplevern, styret, svettlukten.
Men vars fan är hojen ?
Ska du säga vars hela släkt är fyllesvin...
halva, men inte jag! jag är ren
Annars kan man ju tycka att det finns rätt mycket nördpoäng i att ens starta en sån här tråd
allan
Ryska_raketen
2005-12-25, 20:16
jag är ren
inte med den underarmen inte!!!!
Annars kan man ju tycka att det finns rätt mycket nördpoäng i att ens starta en sån här tråd
allan
Och att moditorera hela kalaset där den postades kallas ?
allan
Eller så kanske tråden var ett rop på hjälp! :D
Vissa kanske har tröttnat på trådar om datorer i allmänt och ville pika? :confused:
Jaja, jag spekulerar bara! :)
J.Saarela
2005-12-25, 20:17
Haaaaaaa ha ha !!!
Jense ja.
Men vars fan är hojen ?
hahah LOL
du har fortfarande inte levererat dom där dinosaurieteckningarna :MrT: ska vi få ännu mer att fantisera om nu :MrT: :D
J.Saarela
2005-12-25, 20:18
Jag har i princip allt Disney-relaterat material publicerat i Sverige genom tiderna, med undantag av några svåråtkomliga Musse Pigg från 1936 och 1937. :em:
Värd en summa kan jag tro.
Herkulez
2005-12-25, 20:19
Haaaaaaa ha ha !!!
Jense ja.
Men vars fan är hojen ?
haha som hans signatur
Christer Pettersson - Rebel Without A Cause
Jense - A biker Without a Bike
du har fortfarande inte levererat dom där dinosaurieteckningarna :MrT: ska vi få ännu mer att fantisera om nu :MrT: :D
You like those high kicks huh? :naughty:
Helena B
2005-12-25, 20:20
Och att moditorera hela kalaset där den postades kallas ?
Allan vill också vara med i leken :)
Vill bara kolla att ni håller er i en tråd i taget och leker
allan
haha som hans signatur
Christer Pettersson - Rebel Without A Cause
Jense - A biker Without a Bike
:laugh: :laugh:
ok
vi har en till kandidat här
J/K =)
Äh, Kalle Anka är ju inte så värst nördigt.
Jag har sett ASCII-porrfilm...
(jag värmer bara upp än så länge)
Bronkitkorv
2005-12-25, 20:26
halva, men inte jag! jag är ren
??? ren, har du gett upp supandet menar du ???
Allan vill också vara med i leken :)
Jag har träffat Allan irl ... jag vet ;)
??? ren, har du gett upp supandet menar du ???
ja jag är numera helt ren!
och valle har liten penis, yankee är oskuld och janne har en lillebror :laugh: :laugh:
HEHNEE NGNG EHEHEH HAHA H FKKK
Äh, Kalle Anka är ju inte så värst nördigt.
Jag har sett ASCII-porrfilm...
(jag värmer bara upp än så länge)
Porr är porr .. oavsett format ... sorry inga nördpoäng i det !
Jag besökte Microsofts lansering av Windows 95 i Globen... och tyckte det var oerhört spännande då jag i smyg lyckades studera ett par kylskåpsstora servarar.
Bronkitkorv
2005-12-25, 20:29
Grattis till dej då, ett bra val :thumbup:
Helena B
2005-12-25, 20:30
Dilbert då det måste vara hög nördfaktor eftersom många datanördar gillar den, 2 i 1...
Grattis till dej då, ett bra val :thumbup:
Har inget annat val , men det är bra ändå :D
Porr är porr .. oavsett format ... sorry inga nördpoäng i det !
Förvisso, men tänk nu på vilket sjukt nörderi som lett fram till att någon faktiskt kollar på när några ASCII-tecken gängar!
J.Saarela
2005-12-25, 20:31
och valle har liten penis, yankee är oskuld och janne har en lillebror :laugh: :laugh:
HEHNEE NGNG EHEHEH HAHA H FKKK
Va fan har jag gjort dig....slag under bältet.
Jag har träffat Allan irl ... jag vet ;)
ouch!
allan
Va fan har jag gjort dig....slag under bältet.
ja ok sorry.. det va inte meningen att gå på så hårt och personligt.. :(
hoppas det är okej med dig nu efter den svåra tiden
Förvisso, men tänk nu på vilket sjukt nörderi som lett fram till att någon faktiskt kollar på när några ASCII-tecken gängar!
Tänk dig då vad Kwon är tvungen att kika igenom för att hitta dessa klipp och länkar.
Jag skulle vilja studera hans browsercache.
Dumleman
2005-12-25, 20:34
King Grub är ju übernerden über alles, aliquis är pollnerd och *nix nerd och slutligen mela är ofttopicübernerd!
Tänk dig då vad Kwon är tvungen att kika igenom för att hitta dessa klipp och länkar.
Jag skulle vilja studera hans browsercache.
http://img339.imageshack.us/img339/1804/p2xkasey87in.gif
Sen på damavdelningen så har vi.
Helena.B socialt understimulerad nörd.
Cilia , sexuellt frustrerar provokationsnörd.
fast det är klart.. aliquis är nog mest nörd ändå för att..
1: han är oskuld
2: han har så gott som aldrig jobbat trots sin ålder
3: han bor hemma hos mamma, alt precis flyttat
4: han är oskuld
5: det finaste han gjort för en tjej var till sin mamma
6: är totalt insöad i datorer
7: han är oskuld
8: enda kvinnliga kön han sett var hanns mammas vid födeln
9: han är oskuld
10: han har aldrig doppat
Tigerkotten
2005-12-25, 20:40
Helena.b Har högst posts per dag på kolo va? :) Var t.om högre den grubben så :)
Men hjälp han då! Istället för att tracka ner på han! :D
ali och cilia bör passa perfekt ihop.
You can't help a man who doesn't want to be helped.
Det är ju dock allmänt vedertaget att Cillia wants Teh Yankee. :thumbup:
Eller? :D
Helena B
2005-12-25, 20:43
Sen på damavdelningen så har vi.
Helena.B socialt understimulerad nörd.
Cilia , sexuellt frustrerar provokationsnörd.
Socialt understimulerad, det var till och med elakt för att vara dig Pirre. Understimulerad är jag, men inte socialt understimulerad. Okej att jag inte har några vänner att umgås och att jag gillar att sitta i ett hörn utan någon kontakt med omvärlden (förutom via datorn) :D
Socialt understimulerad, det var till och med elakt för att vara dig Pirre. Understimulerad är jag, men inte socialt understimulerad. Okej att jag inte har några vänner att umgås och att jag gillar att sitta i ett hörn utan någon kontakt med omvärlden (förutom via datorn) :D
Jag tror du behöver få känna på hur vilt det kan gå till (i Stockholm och även på andra platser).
vill du att jag kommer och stimulerar dig lite då? du kan fråga rakt ut. det går bra med mig.
Helena B
2005-12-25, 20:45
Helena.b Har högst posts per dag på kolo va? :) Var t.om högre den grubben så :)
Va nä det har hon inte :)
J.Saarela
2005-12-25, 20:45
Tror inte han menade det så hårt.
Jag tror du behöver få känna på hur vilt det kan gå till (i Stockholm och även på andra platser).
Om du nu berättar att du bor i Trosa så är du min idol resten av året.
Ta det inte personligt , jag försöker vara jämtvärdigt elak emot alla.
Det är ju dock allmänt vedertaget att Cillia wants Teh Yankee. :thumbup:
Eller? :D
Jo, men vem vill inte det? Det är en börda jag måste leva med :|
så alla posts ja sammlat genom alla dessa år i väntan på en sånnhär tråd, betyder altså inget? *cry* :D
Helena B
2005-12-25, 20:49
vill du att jag kommer och stimulerar dig lite då? du kan fråga rakt ut. det går bra med mig.
Jasså *popcorn*
Helena B
2005-12-25, 20:51
Ta det inte personligt , jag försöker vara jämtvärdigt elak emot alla.
Jag vet Pirre, tänkte att du kanske är lite putt för att förolämpningstråden försvann :D
så alla posts ja sammlat genom alla dessa år i väntan på en sånnhär tråd, betyder altså inget? *cry* :D
Tror du skriver förmycke läsvärt i dina posts, det gäller alltså att helt frikoppla hjärnan när man skriver kvalitativ spam.
Jag vet Pirre, tänkte att du kanske är lite putt för att förolämpningstråden försvann :D
Nejdå , jag har postat säkert 50 trådar som försvunnit.
Jag ser det fortfarande som rena tillfälligheter att dem försvinner.
Tror du skriver förmycke läsvärt i dina posts, det gäller alltså att helt frikoppla hjärnan när man skriver kvalitativ spam.
därför är inte kwons texter spam, inte heller mina, inte dina, inte herkans och inte rossis. janne är en jävel på att spamma, även "lolarna" är det
Helena B
2005-12-25, 20:55
Jag nominerar Diana :D
hahahaha ja allt är ju relativt, ska jobba på det :whipped: :D
Jag nominerar Diana :D
tack!! dej kan man iaf räkna med :hbang: :D
En gång har jag MUD;at i 48 timmar i sträck. Under tiden levde jag uteslutande på Piggelin och Cola.
Finns några killar i min klass som muddar hela dagarna, dom snittar väl IG i alla ämnen skulle jag tro :) En av dom bryr sig inte ens om att duscha så vi har alltid lanstämning i klassrummet!
Finns några killar i min klass som muddar hela dagarna, dom snittar väl IG i alla ämnen skulle jag tro :) En av dom bryr sig inte ens om att duscha så vi har alltid lanstämning i klassrummet!
Haha!
Haha!
Lan är det när 20 stycken 19 åriga killar sammlas i en lokal för att dricka jolt och spela CS 48 timmar i sträck och leva på ölkorv och inte våga gå på toaletten för man kan missa 3 frags och kommer hen på söndagen med akut förstoppning och stel högerhand.
Inte helt olikt en dejt med Jense.
Lan är det när 20 stycken 19 åriga killar sammlas i en lokal för att dricka jolt och spela CS 48 timmar i sträck och leva på ölkorv och inte våga gå på toaletten för man kan missa 3 frags och kommer hen på söndagen med akut förstoppning och stel högerhand.
Inte helt olikt en dejt med Jense.
nja fast jag är en 21årig kille, men annars stämmer det rätt bra, fråga själv......
DIN MAMMA
nja fast jag är en 21årig kille, men annars stämmer det rätt bra, fråga själv......
DIN MAMMA
Min mamma säger att hon fortfarande är förstoppad sååå..
Min mamma säger att hon fortfarande är förstoppad sååå..
kan inte du föra in en trädgårdslang och suga.. borde inte det hjälpa?
annars får hon gå till apoteket och handla lite laxeringsmedel. alt. gå till doktorn och få något utskrivet
Herkulez
2005-12-25, 21:33
kan inte du föra in en trädgårdslang och suga.. borde inte det hjälpa?
näfyyyfaaan :D
jense the bikeless biker is on a roll
näfyyyfaaan :D
jense the bikeless biker is on a roll
haha jag har ju en mc förfan, jävla gnäll :D
Herkulez
2005-12-25, 21:34
lol
aliquis är fan svårslagen
Måste nog fan säga att Piranha har fått några nördiga poäng pga sin tråd-skapar mani på senaste månaden!:D
Måste nog fan säga att Piranha har fått några nördiga poäng pga sin tråd-skapar mani på senaste månaden!:D
tack för stödet ..
J.Saarela
2005-12-25, 22:05
därför är inte kwons texter spam, inte heller mina, inte dina, inte herkans och inte rossis. janne är en jävel på att spamma, även "lolarna" är det
Janne hit å janne dit Janne får inte igenom 1 av 10 poster ibland he he
Janne hit å janne dit Janne får inte igenom 1 av 10 poster ibland he he
haha ja precis.. förstår du själv hur skicklig du är nu
J.Saarela
2005-12-25, 22:07
haha ja precis.. förstår du själv hur skicklig du är nu
Så sant :laugh:
vem är denna janne som ständigt nämns? :laugh:
naken?
J.Saarela
2005-12-25, 22:24
vem är denna janne som ständigt nämns? :laugh:
naken?
Naken är han ofta p.g.a av att han måste ligga med vackra kvinnor hela tiden.Han är en bra,mycket kul kille helt enkelt. :hbang:
Jag tycker vi bör nominera skaparn, Bärs och Tolkia också, eftersom de är så otroligt torra och verkar ganska insnöade. Men intelligenta.
Grub borde vara utom tävlan då han är professionell nörd.
Naken är han ofta p.g.a av att han måste ligga med vackra kvinnor hela tiden.Han är en bra,mycket kul kille helt enkelt. :hbang:
har hört att han har en bror också..stämmer det?
hahaha de gäller att va tidseffektiv :D undra va han heter på kolo.. :confused:
jense- källa på det?
J.Saarela
2005-12-25, 22:29
har hört att han har en bror också..stämmer det?
Tyvärr så är det fel.
J.Saarela
2005-12-25, 22:30
hahaha de gäller att va tidseffektiv :D undra va han heter på kolo.. :confused:
jense- källa på det?
Vet inte riktigt,men fråga Tinus hon ska tydligen legat med han.Och grymt nöjd var hon sa hon.
Krokodil
2005-12-25, 22:34
Vet inte riktigt,men fråga Tinus hon ska tydligen legat med han.Och grymt nöjd var hon sa hon.Hon skrev nyligen att hon spydde i en vecka.... något samband? :D
Hon skrev nyligen att hon spydde i en vecka.... något samband? :D
jo men så är det.
hon spydda pga saknad
J.Saarela
2005-12-25, 22:38
jo men så är det.
hon spydda pga saknad
Han är rätt brutal den där Janne fy fasiken vilken snubbe :hbang:
Jörgen är också en het kandidat på nörd tronen.
Han spenderar tiden med att moditorera tränat folk på Kolozzeum, utöver det så bedömmer han vältränade kroppar på scenen.
Det måste ju vara som att stå där mitt i konditoriet ibland alla bakelser och kakor men inte få provsmaka en endaste liten godbit.
Herkulez
2005-12-25, 23:00
Jag tycker vi bör nominera skaparn, Bärs och Tolkia också, eftersom de är så otroligt torra och verkar ganska insnöade. Men intelligenta.
*grav isar* som kwon brukar säga
J.Saarela
2005-12-25, 23:11
Jörgen är också en het kandidat på nörd tronen.
Han spenderar tiden med att moditorera tränat folk på Kolozzeum, utöver det så bedömmer han vältränade kroppar på scenen.
Det måste ju vara som att stå där mitt i konditoriet ibland alla bakelser och kakor men inte få provsmaka en endaste liten godbit.
Han är mega nörd!
Herkulez
2005-12-25, 23:13
j.saarela borde vara nominerad för att han kör herrgårdsvagn, har en knähund och bor mitt i en jävla golfbana.
Vad taskiga ni är mot aliquis :(
Ryska_raketen
2005-12-25, 23:13
YTS kan oxå vara med i röstningen tycker ja!
:thumbup:
J.Saarela
2005-12-25, 23:16
j.saarela borde vara nominerad för att han kör herrgårdsvagn, har en knähund och bor mitt i en jävla golfbana.
Hmm Herkulez då???trasig gammal Saab som står hos mamma,dit även han och hans flickvän tycks flyttat,då dom sover där konstant.Och hans hund har ej pungkulor.
J.Saarela
2005-12-25, 23:17
Hur fan kunde vi glömma han YTS rockar fett.Tungt namn inom greppvärlden
Ska vi prata hundar måste väl Krampus med sin låtsasvovve nämnas?
J.Saarela
2005-12-25, 23:18
Den är ju fin.
Ryska_raketen
2005-12-25, 23:19
Hur fan kunde vi glömma han YTS rockar fett.Tungt namn inom greppvärlden
Även tungt namn inom akvarie och fibergröt :D
Gå och hångla med Blank du din mops..
Vad taskiga ni är mot aliquis :(tss, det där e väl inte taskigt, dessutom förtjänar jag inte titeln, om det hade gått annorlunda efter typ högstadiet så hade jag kanske blivit så nördig som jag hade velat vara, men nu blev det inte så... jag är nog rätt nörd light ;/
(jag vill ju vara kåda-på-demopartyn-i-en-sovsäck-nördig)
En gång har jag MUD;at i 48 timmar i sträck. Under tiden levde jag uteslutande på Piggelin och Cola.hah, jag fastnade aldrig i mud! provade bara, men som med de flesta spel tyckte jag att "det kanske är/borde vara skoj", men sedan då? orka sitta med skiten ;)
Var placerar vi folk som a) blir bannade men tvunget måste regga sig igen eftersom de är beronde av Kolozzeum och b) de som inte vill skylta med antalet poster och som väljer att regga om sig? Nördar, töntar eller bara fiaskon?
allan
J.Saarela
2005-12-25, 23:29
hah, jag fastnade aldrig i mud! provade bara, men som med de flesta spel tyckte jag att "det kanske är/borde vara skoj", men sedan då? orka sitta med skiten ;)
Fan du e rätt Bad endå :hbang:
J.Saarela
2005-12-25, 23:30
Var placerar vi folk som a) blir bannade men tvunget måste regga sig igen eftersom de är beronde av Kolozzeum och b) de som inte vill skylta med antalet poster och som väljer att regga om sig? Nördar, töntar eller bara fiaskon?
allan
Då e jag nörd för jag är fan beroende av kollo :cool:
Eller så kanske tråden var ett rop på hjälp! :D
Vissa kanske har tröttnat på trådar om datorer i allmänt och ville pika? :confused:
Jaja, jag spekulerar bara! :)Jag har tröttnat på alla muppklipp som sällan fungerade i mozilla i windows utan man fick visa källa o kopiera länken till själva filen i någon embed src-tag och nu kan jag inte se dem alls eftersom jag drog in amd64-os och då fungerar inte w32 codecs så då skiter sig wmv..
King Grub är ju übernerden über alles, aliquis är pollnerd och *nix nerd och slutligen mela är ofttopicübernerd!tss, piranha o jwzrd är mer elajt än vad jag är, tråkigt men sant :D
Om man heter som en fisk borde man vara förstaklassens nörd :devil:
No harm, love u :D
10: han har aldrig doppatFast det där har ju sina orsaker. Sedan "skolåldern" har jag väl inte varit så förtjust i folk, och jag har därför hållit mig till de som har råkat bli mina vänner o skitit i resten, vilket resulterade i att jag inte gick ut så mycket o grejer utan istället umgicks med den eller de som var mina vänner. Första gången jag fick på fest vid typ 20.5års ålder snackade jag inte med någon utan satt o ircade, inte ens de jag redan kände. Det släppte väl några månader senare dock. Första gången jag drack alkohol var strax före 22 års ålder, men han som var min vän drack alltid mycket så det blev nog lite mycket, och lite snabbt, och så var jag väl inte så känslomässigt stabil så jag blev oftast ledsen o drog hem, lade därför ner det i princip en period för att sedan ta upp det till nästa sommar, sedan lade jag dock ner det igen, även av pris och hälsoskäl, nu funderar jag ibland på om jag borde alka, eller inte, men änsålänge har det inte blivit av.
NÄR jag är onykter så har det ju dock hänt mer på det sociala planet, även om jag drack för att jag trodde jag kunde lära mig att bli social så, vilket inte var fallet.
Nuförtiden händer ju inte så mycket, folk har blivit äldre och det är inte så mycket fester o aktivitet, och jag har ju inte hunnit "öva" så mycket, så jag vet ju inte hur man gör... ;D
Och eftersom jag inte är så värst pratglad av mig till okända o inte så självsäker o dan vill jag inte bara glida fram till någon och försöka få dem att komma underfund med att jag är världens trevligaste på 1minut, jag skulle föredra att få träffa någon över en dag eller så och få ta det i lite lugnare tempo. Men antingen snackar man med folk lite allmänt ett tag och då verkar det ju bara bli just snack och inget mer, eller så kan man ju fråga rätt tidigt om de vill träffas men då tycker de väl antagligen bara man är sär... vi talar elektroniskt nu, irl är jag för mesig för att börja snacka med någon :/
Ett tag ville jag dock kramas o så, mindes vilka jag hade kramats på och när, men när jag sedan började supa tappade jag väl kollen o räckningen ;)
En annan anledning till att det nog gick åt helvete var att jag i slutet när jag bodde hemma talade med en flicka som jag tyckte verkade trevlig, sedan flyttade jag hemifrån o talade massor med henne, men sedan skulle hon ta tag i sitt liv och försvann från irc och sade att jag inte fick ringa (vilket jag inte hade gjort innan) osv, och då blev jag less..
Sedan dess har jag dock bl.a. hunnit med att prata en hel del på fester med en som jag inte ville ha ;D, hälsat på en på sommarjobbet men det och talats lite men det blev inget med det, kramats lite på en annan som faktiskt satt på en sängkant bredvid mig och lade benet om midjan o drog mig bakåt, men strax före hade jag funnit en skruvmejsel på golvet som jag fortsatte fippla med... ångrat det där några ggr ;D
Jag talades med en sak som det sades var vegan, men hon var inte det, men eftersom hon iaf var lite åt rätt håll blev det att vi pussades tre ggr, men när hon sedan drog bort mig till en parkbänk dampade jag ur och blev ledsen utan anledning och så kom polisen o körde bort alla och så skulle hon höra av sig men gjorde aldrig det..
Hum, och sedan har jag väl försökt snacka med en del men det har ju inte gått så bra :D, jag behöver som sagt någon som ger mig chansen ett par timmar men det verkar inte vara så lätt.
Och nuförtiden har jag ingen bekant direkt som jag umgås med, och det är inga fester o grejer som sagt, jag har ont om pengar och jag tror inte jag vill supa, jag har inget jobb eller pluggar inte, så hur skulle jag hitta något?
Min syster har en vegkompis som inte verkar ha så många bekanta, pojkvän, var grymt fresh förr (inte sett på länge) OCH läser andra året systemerare, men jag kan ju inte ragga på min systers polare.
2: han har så gott som aldrig jobbat trots sin ålder8 dagar.
3: han bor hemma hos mamma, alt precis flyttatFlyttade rätt sent, men finns de som flyttar mycket senare, bott själv i fyra år om en vecka.
5: det finaste han gjort för en tjej var till sin mammaSäkert sant, jag köpte något kort och lade i klassfacket tillhörande en flicka i skolan hon gick på en gång, och skickade ett eller ett par till hon jag snackade med på irc men vad hjälpte det, annars har jag nog inte gjort mycket. Skrivit på kvällarna till hon på irc och brytt mig kanske. Min mor berättade att hon hade lyssnat på ikaros någon dag och lite runtomkring det, så vid ett tillfälle letade jag upp sångtexten och satte ihop det med en ängel någon hade gjort och en tavelram till en sak som jag gav åt henne, det var nog det finaste jag har gjort, tror jag, fast det inte var så mycket, så ja.
6: är totalt insöad i datorerJag skulle dock kunna tänka mig alternativ bara jag hade något att göra, men jag har ju skittråkigt, därför jag sitter här... visst, man kan göra mer om man kommer härifrån, men hur skall man göra det?
8: enda kvinnliga kön han sett var hanns mammas vid födelnHörredu jag har haft dator länge ;/
Måhända att de första var 160x120 pixlar gråskala men ändå! (rörliga då... jpeg fanns väl större, men saaaaaaaaaaaatan vad långsamt visage är på en a500+, hade iofs några skabbiga erika elaniak bilder som gick snabbare)
Visst ja, o när min tunga blev sär tyckte jag det var äckligt och visste inte hur jag skulle göra med något, och mina tidigare och faktiskt nuvarande ssri-tabletter verkar uhm, mildra behoven så att säga... men om man träffar någon behöver man dem väl inte antar jag ;D
Och framförallt! Jag vet inte om det är värt att pussas på en köttis, så därför har jag ju typ inga potentiella ragg, eller så intalar jag mig bara det som en ursäkt att slippa försöka, jag vet inte, men egentligen är det väl värt ändå... men tja, äckligt ju ;D
och folk har ju inte skyltar med texten vegan på sig, och om man då inte snackar med folk, ja...
lol
aliquis är fan svårslagenJag var visserligen rädd att grub levde ungefär likadant fast några år äldre med tanke på när han går upp o vad han gör på dagarna, men så var inte fallet.
Fan du e rätt Bad endå :hbang:Missade en plats i styrelsen i vår fina unga forskarförening dock eftersom jag råkade sitta och prova mud när de hade möte ;/, därför slutade jag i föreningen och allt blev tråkigare, hade säkert varit roligare att spendera gymnasietiden med dem.
486or, linux, kåla, varningstejp, "älgodling", hemmagjorda bomber, kålaskåp, skitigt som fan, muddare, kålakartonger, lajvare, svartrockare, flytande kväve, bbs, synth, kassettband, top gun på compis!
grejer det :)
(en älgodling är en alumiuiumburk som man stoppar i random kemikalier eller annat i under flera års tid i hopp om att skapa uhm... en älg? :D)
ali och cilia bör passa perfekt ihop.Tror jag inte, hon är ju gammal? ;D, jag måste ju starta i rätt ände ;/
Du gör det bra som kämpar på Ali tycker jag! :thumbup: har ju skrivit lite i journalen om en teori om hur man får ett brett kontaktnät med tjejer. Hur har det gått med det? Kul att det nästan gick vägen med hon du kysste 3 gånger, nästa gång vet du av tidigare erfarenhet att man ska ge fan i skruvmejseln! :D
Du gör det bra som kämpar på Ali tycker jag! :thumbup: har ju skrivit lite i journalen om en teori om hur man får ett brett kontaktnät med tjejer. Hur har det gått med det? Kul att det nästan gick vägen med hon du kysste 3 gånger, nästa gång vet du av tidigare erfarenhet att man ska ge fan i skruvmejseln! :DHum, du får nog länka till den igen ;)
Jag KYSSTE inte, pussades ;/, jag har inte hunnit med att hånglas med någon ;D (räknar inte pussandes när man var typ 8 år till sådant där).
Ja, jävla skruvmejsel, hade tråkigt o fann den på golvet så jag fipplade bara runt med den mellan fingrarna på något vänster... sedan visste jag väl inte vad jag skulle ta mig till ;/
Men vadfan... det där är ju bara trötta kids som önskar dom var som mig. Jävla låtsas-nördar! *grr27*
Det är inte mitt liv, du får leta själv. Klart jag vill hjälpa men det är ditt jobb i slutändan. Kör hårt Pitt jr. tror på dig :bow: :)
hah, jag fastnade aldrig i mud! provade bara, men som med de flesta spel tyckte jag att "det kanske är/borde vara skoj", men sedan då? orka sitta med skiten ;)
Då vinner jag lätt några poäng över dig.
Jag funderade för övrigt ett tag på att bli professionell "gamer". På riktigt alltså. Att jag inte blev det är väl iof ingen merit, men att jag faktiskt hade goda utsikter att lyckas får väl ses som det...
Då vinner jag lätt några poäng över dig.
Jag funderade för övrigt ett tag på att bli professionell "gamer". På riktigt alltså. Att jag inte blev det är väl iof ingen merit, men att jag faktiskt hade goda utsikter att lyckas får väl ses som det...lol, jag har en bekant som låg 1a på 2on2 laddern i wc3-roc ;/
Sedan spelade han ff 11 med massa japaner och så lär han väl ha legat/ligga på topp i vad fan de nu heter på shattered hand i wow ;/
Han satt här o spelade kotor till kl 16 en dag, från dagen innan då ;/
men gamernörd är väl inget värt? :D
Originally Posted by Jense
Säkert sant, jag köpte något kort och lade i klassfacket tillhörande en flicka i skolan hon gick på en gång, och skickade ett eller ett par till hon jag snackade med på irc men vad hjälpte det, annars har jag nog inte gjort mycket. Skrivit på kvällarna till hon på irc och brytt mig kanske. Min mor berättade att hon hade lyssnat på ikaros någon dag och lite runtomkring det, så vid ett tillfälle letade jag upp sångtexten och satte ihop det med en ängel någon hade gjort och en tavelram till en sak som jag gav åt henne, det var nog det finaste jag har gjort, tror jag, fast det inte var så mycket, så ja.
Fast jag måste fanimej hålla med där.
Mamma är och kommer alltid förbli nummer: 1
lol, jag har en bekant som låg 1a på 2on2 laddern i wc3-roc ;/
Sedan spelade han ff 11 med massa japaner och så lär han väl ha legat/ligga på topp i vad fan de nu heter på shattered hand i wow ;/
Han satt här o spelade kotor till kl 16 en dag, från dagen innan då ;/
men gamernörd är väl inget värt? :D
Gamernörd är kanske inget värt idag, varenda fjortis spelar ju när dom inte dricker folköl i smyg. Min karriär började dock i unga år när jag våldgästade mina polare för att kunna spela C64(och senare Amiga).
Tricklev
2005-12-26, 02:06
Herkulez brukar sy och designa kläder till sin hund, som han sedan klär ut dom i.
Om inte det är nördigt så vette fan vad som är nördigt.
:D
Fast jag måste fanimej hålla med där.
Mamma är och kommer alltid förbli nummer: 1haha, piranha är kär i sin mamma, jävla nörd! ;/
jag har tråkigt, jag sitter o väntar på att jense skall svara, men tönten verkar ha dragit.
Gamernörd är kanske inget värt idag, varenda fjortis spelar ju när dom inte dricker folköl i smyg. Min karriär började dock i unga år när jag våldgästade mina polare för att kunna spela C64(och senare Amiga).Och då var gamernördar mer värda? Svettigasovsäckspartynördar är det ju som gäller! Alternativt de som spränger saker ;)
(på tal om det fanns det utklipp från nerikes allehanda i lokalen, artikel med rubriken "härifrån sprids barnporr, knark och bombrecept" eller något liknande med "i rudbeckskolans undre regioner" i ingressen, den var fin!, men då gick inte jag där ;)
Och då var gamernördar mer värda? Svettigasovsäckspartynördar är det ju som gäller! Alternativt de som spränger saker ;)
Då var det ju faktiskt nördar, idag är det "mainstream". Och sovsäckar på LAN är bara för amatörer. Om man nu prompt måste sova är det bara att använda tangentbordet som huvudkudde.
Jag har startat tre skogsbränder...
Säkert sant, jag köpte något kort och lade i klassfacket tillhörande en flicka i skolan hon gick på en gång, och skickade ett eller ett par till hon jag snackade med på irc men vad hjälpte det, annars har jag nog inte gjort mycket. Skrivit på kvällarna till hon på irc och brytt mig kanske. Min mor berättade att hon hade lyssnat på ikaros någon dag och lite runtomkring det, så vid ett tillfälle letade jag upp sångtexten och satte ihop det med en ängel någon hade gjort och en tavelram till en sak som jag gav åt henne, det var nog det finaste jag har gjort, tror jag, fast det inte var så mycket, så ja.
Jag skulle dock kunna tänka mig alternativ bara jag hade något att göra, men jag har ju skittråkigt, därför jag sitter här... visst, man kan göra mer om man kommer härifrån, men hur skall man göra det?
BJÖRN AFZEILUS är min hjälte :bow: :bow:
Btw, fin gest det där!
Jag håller med mini med tillägget mini själv. Det klart att vi som envisas med att diskutera en fråga tills dess den är styckad i dess atomära delar ska ha lite cred. Inte sagt att jag är värst dock, bara fullast just nu, och då har man inte så mycket vett att hålla igen med narcissismen. Jisses vad fjortisposetrer jag producerat ikväll, men det är det värtö. Whiskey is teh sizniz.
Hata löven förresten, jävlart hata löven! Hata Arboga också. Och leksand, MOra.
Fast det där har ju sina orsaker. Sedan "skolåldern" h
bare)
vad ska jag svara på? att du inte har haft sex vet vi redan. ska jag svara på din anledning eller snarare bortförklaring?
men ta inte illa upp aliquis, för det va herkan som mailade mig listan o bad mig skriva den eftersom han inte vågare själv :D
jag har tråkigt, jag sitter o väntar på att jense skall svara, men tönten verkar ha dragit.
jag va och hade sex sen sov jag. jag är inte uppe så sent som du för jag har ett jobb jag måste gå till på morgonen, därför är mitt dygn vänt till det normala.
Herkulez
2005-12-26, 09:23
Måhända att de första var 160x120 pixlar gråskala men ändå! (rörliga då... jpeg fanns väl större, men saaaaaaaaaaaatan vad långsamt visage är på en a500+, hade iofs några skabbiga erika elaniak bilder som gick snabbare)
:laugh:
äh du kan visst ragga på din systers kompis =)
det kan inte jag, men det är för att hon är 8
Herkulez
2005-12-26, 09:26
Herkulez brukar sy och designa kläder till sin hund, som han sedan klär ut dom i.
Om inte det är nördigt så vette fan vad som är nördigt.
D
det är inte nördigt *grr*
finns hur många homosexuella transvestiter som helst som sysslar med sånt.
Det vågar jag inte skriva, men det är en person som styr och ställer en heldel härinne. Kanske för att kompensera för sitt sociala förfall eller något.
Det vågar jag inte skriva, men det är en person som styr och ställer en heldel härinne. Kanske för att kompensera för sitt sociala förfall eller något.
Var inte blyg nu.
J.Saarela
2005-12-26, 12:32
Kanske samma person som har fått en hel del attityd på sistone.Väldigt nördigt....om vi nu tänker på samma person.
Kanske samma person som har fått en hel del attityd på sistone.Väldigt nördigt....om vi nu tänker på samma person.
Seså, var inte blyg nu.
sant :laugh: men jag menade att då jag leder över dej med 2000 posts så kan du dra dej ur redan nu :D
nån annan som vill utmana??? bring it!! :whipped: :naughty:
Med i beräkningen bör ni ju dock ta att Diana har varit medlem sedan jan 2003 och Helena sedan aug 2005.
I det ljuset så har inte Diana en chans i den här tävlingen *L*
Tror jag inte, hon är ju gammal? ;D, jag måste ju starta i rätt ände ;/
extremt gammal dessutom.
och on top of that så är jag inte vegeterian så vi har nog ingen framtid ihop vilket naturligtvis krossar mitt hjärta totalt.
Du menar en moderator alltså! :)
Finns säkert nördiga moderatorer åsse, dom är ju människor dom med.
extremt gammal dessutom.
och on top of that så är jag inte vegeterian så vi har nog ingen framtid ihop vilket naturligtvis krossar mitt hjärta totalt.
Ni ska bara ha sex, inget annat. Det är ju ungefär lika länge sedan ni både hade kontakt med det motsatta könet.
Ni ska bara ha sex, inget annat. Det är ju ungefär lika länge sedan ni både hade kontakt med det motsatta könet.
you mean never?
you mean never?
Något sådant :D
Något sådant :D
jag sparar mig till han med stort H!
hur fel kan det vara?
hur fel kan det vara?
Mja, du borde spara till killen med stor ***, men vad vet jag.
hur fel kan det vara?
Han finns på Kolo. Börjar på stort H och slutar på agge.
Han finns på Kolo. Börjar på stort H och slutar på agge.
:laugh:
Mja, du borde spara till killen med stor ***, men vad vet jag.
inte mycket uppenbarligen eller det kanske är det du gör?
du kanske kan dela med dig av dina erfarenheter av killar med stor ***
vad ska jag svara på? att du inte har haft sex vet vi redan. ska jag svara på din anledning eller snarare bortförklaring?Nej, menade väl mest nästa kommentar, inte just ett svar på något.
men ta inte illa upp aliquis, för det va herkan som mailade mig listan o bad mig skriva den eftersom han inte vågare själv :DJag tar inte illa upp, vare sig om nörd eller oskuldsbiten, men jag borde ju göra något än att glo på sådan här skit, men det är ju så lättillgänligt när man inte har något annat för sig, får väl säga upp internetabbonemanget ;/extremt gammal dessutom.
och on top of that så är jag inte vegeterian så vi har nog ingen framtid ihop vilket naturligtvis krossar mitt hjärta totalt.Mmm, du får höra dig för med herr kuklös om ni kanske kan ordna något.jag sparar mig till han med stort H!
hur fel kan det vara?riktigt fel om han inte finns, heter väl att man ångrar sådant man inte har gjort osv, o det e nog sant.
riktigt fel om han inte finns, heter väl att man ångrar sådant man inte har gjort osv, o det e nog sant.
damn, och det säger du först nu när hela mitt liv har passerat förbi *pout*
Jag tror Cillia är ganska vild efter lite prit.
Mycke wildgirl inuti som vill komma ut (vilket kommer ut efter lite av priten).
inte mycket uppenbarligen eller det kanske är det du gör?
du kanske kan dela med dig av dina erfarenheter av killar med stor ***
Det är bättre om var och en skaffar sig egna erfarenheter.
Det är bättre om var och en skaffar sig egna erfarenheter.
säkert men nu har vi inte alla samma förmåga och förutsättningar
var inte så egoistisk utan mer generös och dela med dig lite.
Dela med mig av min ***?
Vad har du själv för erfarenheter av ***? :thumbup:
Kanske en erfarenhet du saknar?
OJ! Förlåt, skall ej störa Cillia + Yankee = True! Vem vet, kanske ni ses på Nyårsafton? :naughty:
Dela med mig av min ***?
vi kanske inte behöver gå in på just det ämnet just nu men jag återkommer
jag trodde vi pratade om erfarenheter här?
Var inte blyg nu.
Du har ju träffat mig IRL och vet hur blyg och tillbakadragen jag är. Men du är söt iallafall gubben....
Du har ju träffat mig IRL och vet hur blyg och tillbakadragen jag är. Men du är söt iallafall gubben....
Tack. Jag gillar dig med. :)
Tack. Jag gillar dig med. :)
Get a room!
High1ander
2005-12-26, 15:39
Grub lägg av! Du är för cool för att vara nörd även om du kanske förtjänar det. ;)
Tror nog pirre eller alquis då de är datanördar! ;)
Get a room!
We have a room. And you´re not invited.
We have a room. And you´re not invited.
jag vet, the story of my life.
varför tror du jag hänger här?
måste du sticka kniven djupare i mig? ;P
jag vet, the story of my life.
varför tror du jag hänger här?
måste du sticka kniven djupare i mig? ;P
Ok då.
Du får vara med då.
Ok då.
Du får vara med då.
Jaha, nu har du gjort mig svartsjuk.
Kvadruppeldramat på Kolozzeum tätnar. *popcorn*
*shhhh* Jag sa ju bara det för att göra Cilia glad.
Du har ju Allan!
Hur många ska du ha innan du blir nöjd? *sob*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.