Visa fullständig version : Rak bänk i smithen?
Halshugg mig inte nu. ;)
Men jag har kört ovan övning under en tid men har aldrig lyckats särskilt bra med att träffa bröst, utan kopplar nästan alltid in axlarna också. Så de blir därmed smått övertränade då jag ju kör axlar separat.
Till min fråga, om jag vill köra till failure, hur kör jag det säkert med en fri stång o utan passare?
Gillar nämligen inte att ha folk som jag är beroende av då jag tränar, kanske är lite *screwy* ...
Tips, idéer o förklaringar (med bilder) é välkommna! :thumbup:
Är du alltid själv på gymmet när du tränar? Eller du tränar hemma?
Ryska_raketen
2005-12-25, 16:26
Vad sägs annars om hantlar ? Lätt att köra, lätt att lägga ifrån sig. Tar bra !! :thumbup:
sweetkarolina
2005-12-25, 16:45
bänka till failure, utan passare på ett säkert sätt alltså?
måste ju i så fall finnas nåt att lägga ifrån sig stången på om man tar slut.
har ditt gym en sån här? bur (http://www.smartstep.se/shopimages/135801.jpg)
i så fall kastar du ut böjjaren, lägger dit en bänk och ställer in hyllorna? på sidan högre än huvet men lägre än bröstkorgen ungefär. bommar du så lägger du ifrån dig stången och ålar dig därifrån... :)
vissa bänk-ställningar har liknande "hyllor" som man kan ställa in bredvid.
ska se om jag hittar bild.
Jag kör i stort sett alltid bänkpress själv.. tycker inte det är några problem alls ifall man inte klarar sista reppen. Är det bara jag som helt enkelt sätter mig upp så man får stången i knäet? Behöver inte vara svårare än så.
Jag kör i stort sett alltid bänkpress själv.. tycker inte det är några problem alls ifall man inte klarar sista reppen. Är det bara jag som helt enkelt sätter mig upp så man får stången i knäet? Behöver inte vara svårare än så.
öhh? Hur mycket vikt kör du på?
Jorgen > Ja ibland é jag själv, främst på onsdagar vid typ nio-tiden. Förrutom några äldre som inte skulle vara så bra som passare. (ca.70-90år). Iof så kan man ju höra med de som jobbar där, känner de flesta. Men jag har ngn fixidé om o kunna köra det själv. *screwy*
Men annars finns det för det mesta folk runtomkring...är ju över 4000medlemmar på stället. :D
sweetkarolina > nope, ingen powerrack. Men däremot har vi en sån som bilden visar. Den är ngt hög för att använda som ett powerrack o ej ställbar. Annars vare din ål-variant jag tänkte på... ;)
sweetkarolina
2005-12-25, 17:35
ställa bänken på nåt?
om det inte är alltför högt upp dvs...
Lillgrabben
2005-12-25, 17:38
Halshugg mig inte nu. ;)
Men jag har kört ovan övning under en tid men har aldrig lyckats särskilt bra med att träffa bröst, utan kopplar nästan alltid in axlarna också. Så de blir därmed smått övertränade då jag ju kör axlar separat.
Till min fråga, om jag vill köra till failure, hur kör jag det säkert med en fri stång o utan passare?
Gillar nämligen inte att ha folk som jag är beroende av då jag tränar, kanske är lite *screwy* ...
Tips, idéer o förklaringar (med bilder) é välkommna! :thumbup:
Axlar kommer du alltid att koppla in då du tränar bänkpress. Det är nog i princip ofrånkomligt.
Lillgrabben > Ok, var nog otydlig, men jag menade att det känns som om jag kör liggande militärpress. Inte bara att de blir lite inkopplade.
*usch* vad jag postar mkt... :em:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.