handdator

Visa fullständig version : Power ball farlig ?

yeyoya
2005-12-25, 12:46
Hej fick en sån dära power ball igår. Sån med gyro kraft.
på deras hemsida står de att de e bra rehabträning men så ont som jag har i handleden idag har ja aldrig haft o de e inte träningsverk...
undrar om den är skadlig på nått sätt ?

Doctor Snuggles
2005-12-25, 17:21
Det är nog träningsvärk. Du är bara ovan att ha träningsvärk i just de musklerna. Det finns en hel del mer muskler i handled/hand än man skulle tro.

Zakath
2005-12-25, 17:39
Det är nog träningsvärk. Du är bara ovan att ha träningsvärk i just de musklerna. Det finns en hel del mer muskler i handled/hand än man skulle tro.

Om det inte känns som träningsvärk så är det väl mer troligt att det är senorna som värker? Då det oftast är senornas relativa styrka som begränsar ens förmåga i det mycket grepprelaterat.

polaren
2005-12-25, 21:00
Om det inte känns som träningsvärk så är det väl mer troligt att det är senorna som värker? Då det oftast är senornas relativa styrka som begränsar ens förmåga i det mycket grepprelaterat.

Har haft värk i händerna ganska länge nu sen jag fick min gripper, antar att jag kört på för tungt med den utan att vara uppvärmd :(

Har du varit med om samma sak nångång, och hur lång tid tog det innan det gick över isf? Du tränar ju också grippers!

Zakath
2005-12-25, 22:31
Har haft värk i händerna ganska länge nu sen jag fick min gripper, antar att jag kört på för tungt med den utan att vara uppvärmd :(

Har du varit med om samma sak nångång, och hur lång tid tog det innan det gick över isf? Du tränar ju också grippers!

Väldigt vanligt att det händer när man börjar och inte riktigt är van vid grippers, dina senor har förmodligen blivit överansträngda/lätt inflammerade. Brukar bli bra efter några dagar till ett par veckor. Inget farligt, men du får se till att inte överanstränga händerna tills det är bra, kontrastbad och väldigt lätt genomflödsträning snabbar upp återhämtningen.

Beror inte på att du inte värmt upp, själv värmer jag aldrig upp längre ;)
Fast det är ganska individuellt om man behöver uppvärmning eller inte.

Weird
2005-12-26, 11:20
Väldigt vanligt att det händer när man börjar och inte riktigt är van vid grippers, dina senor har förmodligen blivit överansträngda/lätt inflammerade. Brukar bli bra efter några dagar till ett par veckor. Inget farligt, men du får se till att inte överanstränga händerna tills det är bra, kontrastbad och väldigt lätt genomflödsträning snabbar upp återhämtningen.

Hade så i när jag började träna med grippers men ignorerade det och så blev det bara värre och värre tog då uppehåll några veckor. Nu kör jag lite högre reps och ej några negaiva. och det käns betydligt bättre ska nog göra det ett tag innan jag ska försöka mig på tyngre tränign.

polaren
2005-12-26, 18:40

Åh, tack så mycket för det fina svaret =)