handdator

Visa fullständig version : Nå, blev det som ni tänkt er?

H.Emanuel
2005-12-25, 07:23
Juldagsmorgon glimmar och jag är tacksam över att jag jobbat hela natten. Min julafton blev trots högtiden väldigt "spontan" och otraditionell. Blev eran afton såhär i efterhand som ni tänkt er den, eller blev den bättre eller kanske sämre/värre?

Kwon
2005-12-25, 09:18
Hade inte tänkt mig något särskilt, så visst!

Gla Påsk! :) :thumbup:

s_himself
2005-12-25, 09:49
Nja, hela julens planeringe va annorlunda mot vad den brukar vara. Så jag kände mig stressad över det. Men Den sluta iaf bra.

emmzan
2005-12-25, 10:08
Jag var småsjuk hela julaftonen vilket gjorde att jag inte snodde omkring som en yr höna i köket så mycket som jag kanske brukar göra. Dock var allting väldigt lugnt - jag underhöll mormor så hon inte var i vägen med rullatorn för alla, samt hjälte till med lite smått och gott. Matlagningen var lugn, själva julmiddagen kändes ovanligt avslappnad och det blev sent innan julklappsutdelning eftersom alla tog det så lugnt.

Ingen stress alls mao! Sen var julklappsutdelningen också ovanligt avslappnad, det tog tiiiid så att man hann se vad alla öppnade och hann se deras reaktioner på presenterna.

Förutom att man inte hade z_bumbi där så var det ingenting att anmärka på! VG+ mao.

Pingu
2005-12-25, 10:10
Allt utom vädret var perfekt. Var tvungen att skotta 4 ggr i går då vi fick runt 40 cm snö + blåsten, så det drev en massa. Vid Kåge blåste en dubbeldeckare av vägen så ni kan tänka er vilket öväder vi hade

hahavaffan
2005-12-25, 10:57
Vädret sög, jag är lite krasslig och lagom irriterad som vanligt... men annars var allt sehr gut!

Prankie
2005-12-25, 11:38
Det vart en annolunda jul. Det fanns inga träd eller snö hos oss, men det var fest varje dag. :D
Först en liten fest med 20pers som vi kände, drack öl, vin, åt mat och snackade tills det vart runt 11. Sen for vi till en pub med de närmaste wushu vänner och fortsätter dricka och äta tills 4 nångång.
Sen andra dagen var det en större fest. Nån hyrde en villa och bjöd dit runt 100pers. 100spänn inträde och gratis mat och sprit. :)

Men det som är mest udda är för första gången i mitt liv fick jag ett bukett fina vita rosor av en tjej. (Som förresten är riktig het) :hbang:

Lalla
2005-12-25, 11:48
Min blev precis så underbar o lugn som jag planerat. Hade inte planerat annat än o slappa med familjen och två hundar som iof. yrde runt som om jordens undergång var nära. :D

Jag håller med VG+! :thumbup:

timoat
2005-12-25, 12:00
Engelskman som man är firar vi idag, men gårdagens "julbord vart mycket trevligt, med ma, pa, o syrra. Jag höll mig o vrålfrossade inte, så det känns jävligt skönt, idag blir det kalkon o julklappsutdelning.

Herkulez
2005-12-25, 12:45
Det vart en annolunda jul. Det fanns inga träd eller snö hos oss, men det var fest varje dag. :D
Först en liten fest med 20pers som vi kände, drack öl, vin, åt mat och snackade tills det vart runt 11. Sen for vi till en pub med de närmaste wushu vänner och fortsätter dricka och äta tills 4 nångång.
Sen andra dagen var det en större fest. Nån hyrde en villa och bjöd dit runt 100pers. 100spänn inträde och gratis mat och sprit. :)

Men det som är mest udda är för första gången i mitt liv fick jag ett bukett fina vita rosor av en tjej. (Som förresten är riktig het) :hbang:
lät som en riktigt bra dag =)

Kwon
2005-12-25, 12:46

Det där lät bra! Som en perfekt jul!

Man kan sammanfatta såhär...

http://us.share.geocities.com/greekmystaria/damme.gif

Cilia
2005-12-25, 13:08
Är det inte just det som är idén med julen att den just alltid blir som man har tänkt sig.
ALLT bygger ju på traditioner och jag vet redan idag hur nästa jul ska bli.
Frågan är snarare hur den inte kunde bli som jag hade tänkt mig? *s*

Loke
2005-12-25, 13:22
Nja, det vart lite antiklimax eftersom vi var så få denna jul. Folk har så många familjer att fira jul hos nu för tiden.

Helena B
2005-12-25, 13:22
Den blev bättre än vad jag hade förväntat mig, bara den grejen att det inte blev några fyllebråk eller hetsiga diskussioner om vilket parti man ska rösta på etc. Den blev väldigt lugn förutom syskonsbarnens alla klappar som hade tema "ljud", trumset, keyboard, gitarr & karaokemaskin. Jag är mer än nöjd, men julen är inte slut än :D

mangemani
2005-12-25, 13:25
det blev en helt ok jul:).

Fatalist
2005-12-25, 14:37
VG-, god mat och så :thumbup:

christian
2005-12-25, 14:53
Helt okej jul, dock kunde det ha varit snö också..

Helena: Är man någorlunda bevandrad håller man sig bort från, eller håller andra borta från, politik. Det kan bara bli fel.

Three pigs
2005-12-25, 15:25
Jodå, bara att jag var lite kass i kistan.

Helena B
2005-12-25, 18:31
Helena: Är man någorlunda bevandrad håller man sig bort från, eller håller andra borta från, politik. Det kan bara bli fel.

Lite svårt när hela ens familj är politiskt aktiva :)

christian
2005-12-25, 18:36
Lite svårt när hela ens familj är politiskt aktiva :)

Aj då. Mine here, mine there, mines everywhere.

Zakath
2005-12-25, 18:47
Den blev något bättre än väntat då jag kunde spendera större delan av tiden med att spela och visa WoW för min 10-åriga kusin, bättre än det vanliga iaf - leka med småbarnen :) Nu behövde jag bara passa dem lite grann :D

Fast det blev ingen grönkål den här julen, av någon underlig anledning så längtar jag alltid efter att få smaka på grönkålen även om jag inte tycker om den något vidare, det var lite tråkigt :(

Allan
2005-12-25, 19:12
Blev eran afton såhär i efterhand som ni tänkt er den............

Jajamän!

allan

Bronkitkorv
2005-12-25, 20:23
Nej splittring råder i familjen, en del jobbade och en del vart osams, ingen var full åtminstonde... Men kvällen vart trevlig till slut..

emmphiil
2005-12-28, 16:52
Hela julhelgen blev faktiskt mycket bättre än förväntat...

Helena B
2005-12-28, 17:01
Jag saknar julen, en massa dagar kvar :(

Diana
2005-12-28, 23:11
Den blev bättre än vad jag hade förväntat mig, bara den grejen att det inte blev några fyllebråk eller hetsiga diskussioner om vilket parti man ska rösta på etc.
Usch lider med dej som vart berövad denna juletradition :( :D

Min jul vart preciiis lika rik på fulla bråkiga mostrar som ja förväntat mej, känndes fint, och de hade ju inte varit jul om inte lite grejjer åkt i golvet heller *popcorn*
maten va wunderbar trots de HOT ja erhållit via kedje-sms, att "en tomtenisse skulle skita på min julskinka om ja inte skickade vidare" osv :D

Peter-N1
2005-12-31, 00:08
Bättre än väntat.

Grymt bra presenter. Ny bicepscurlstång, vikter, löpskor med isdobb m.m. m.m.

skaparn
2005-12-31, 00:18
Ja. Mina förväntningar är något justerade med tiden så det blev ungefär vad jag tänkt mig. Bra, utan anspråk på fantastisk.

Helena B
2005-12-31, 00:24
Bättre än väntat.

Grymt bra presenter. Ny bicepscurlstång, vikter, löpskor med isdobb m.m. m.m.

Polisen:-D Du har ju typ varit borta länge....

Diana
2005-12-31, 00:26
låga förväntningar is the key! :D
då spelar de ingen roll hur många mostrar som spyr i byrolådor osv, bara jak får min skinka

wreka
2005-12-31, 00:29
Jo det blev precis så lugnt och skönt som jag hade hoppats. Och som vanligt alla förvånade frågor från gubbarna på jobbet om varför inte jag stressade runt lika mycket som dom. :D

Peter-N1
2005-12-31, 00:29
Polisen:-D Du har ju typ varit borta länge....

he he, ja ett tag. Man måste ju jobba också :)

Helena B
2005-12-31, 00:32
he he, ja ett tag. Man måste ju jobba också :)

Jobba är överskattat Peter, håll dig till Kolo så klarar du dig!

Peter-N1
2005-12-31, 00:36
Jobba är överskattat Peter, håll dig till Kolo så klarar du dig!

Jag försöker att kombinera, så får jag det bästa ur två världar.

Men det hänger ju ihop, man tränar ju mycket för jobbet. Och inte bara för beachen som verkar vara mångas mål här.

(Säger killen som fick en bicepscurlstång i julklapp :D )

aliquis
2005-12-31, 00:49
hade inte tänkt mig så mycket, det är bara jul?

Helena B
2005-12-31, 00:53
Jag försöker att kombinera, så får jag det bästa ur två världar.

Men det hänger ju ihop, man tränar ju mycket för jobbet. Och inte bara för beachen som verkar vara mångas mål här.

(Säger killen som fick en bicepscurlstång i julklapp :D )

Va liksom en pik. Kolo har ju saknat sin polis, behöver någon som håller koll på moderatorerna :D

Peter-N1
2005-12-31, 00:56
Va liksom en pik. Kolo har ju saknat sin polis, behöver någon som håller koll på moderatorerna :D

Jo, jag märker att de svävat ut lite under min frånvaro :D

Helena B
2005-12-31, 01:02
Jo, jag märker att de svävat ut lite under min frånvaro :D

Menar det :cool: Bra att du är här nu, du vet vilka du ska hålla extra koll på.