Visa fullständig version : Får man promenera när man har ont i halsen?
Hur hjälper man sig själv att bli av med halsont? Jag är inte ute efter tips på halstabletter eller liknande, egentligen undrar jag bara om man ska sitta inomhus och ta det lugnt eller om man kan promenera omkring ute som vanligt. Blir man fortare frisk om man stannar inne? Skadar det att promenera? Jag är 22 år och man borde väl kunna sånt här vid det här laget egentligen utan att behöva anlita internetexpertisen. Men jag vet inte. Jag brukar alltid vilja gå ut och röra på mig ändå, så om jag inte har feber utan "bara" halsont och kanske huvdvärk och snuva, så går jag mina promenader ändå. Men det kanske är dumt? Eller påverkar det inte bättringstakten något? Man vill ju bli frisk så snart som möjligt, men om takten inte påverkas av promenerande så känns det ju dåligt att sitta på rumpan en hel vecka, eller mer, i sträck.
Du ska inte tok-knalla som en galning och få upp pulsen. Att ta en lugn promenad och få lite frisk luft bör inte ge några negativa effekter.
H.Emanuel
2005-12-24, 10:48
Har också lite halsont och är nästäppt. Har varit på väg till gymmet här, men velat och låtit bli, har tagit lite softa promenader bara. Jävligt surt känns det.
Nej, förbjudet.
GO JUL! :D
linda in dej i MASSA halsdukar bara så :thumbup:
OCH GOTT NYTT ÅR :D
Peter-N1
2005-12-31, 01:52
Generellt sett kan man säga att du aldrig ska göra något pulshöjande om du har ont i halsen. Är du förskyld och det endast sitter i näsan och inte i halsen, då är det inte lika farligt. Men så snart du känner av halsen är det vila som gäller.
Grub kommer och drar dig i örat ifall du gör det.
Äsch, vafan! Vikingarna kunde ha världens feber och ändå vara ute å kriga! Dog dem av det!? Ja.. fan, där brast mitt bästa argument :em:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.