handdator

Visa fullständig version : Tomten krymper start jan -06 till juni -06

Tomten
2005-12-24, 01:33
Tänkte i sann Slarti-anda starta en tråd där jag håller koll på hur min deff går. Tanken är att jag ska köra igång den i början av januari (blir förmodligen nån dag efter nyår) och före det lägga upp hur kosten ska se ut... vilket kommer bli lite problematiskt när jag inte riktigt vet på hur många KCAL jag ska lägga mig. Ja, ja. Här kommer i varje fall lite bilder på hur jag set ut före deffen. Här är min stats idag.

Ålder: 24
Längd : 179CM
Vikt : ~93 kilo

Bilderna är det väl hyffsat kvalitet på, fast när deffen kommer igång ska jag se till att ta mer poser så det blir lättare att se om det händer något.

Målet är att tappa ungefär 0.5-1kilo i månaden, så jag hoppas tappa mellan 10-15 kilo under den här perioden.

nirre
2005-12-24, 01:35
tycker inte du har så mkt hull på dej, ja tycker du borde forsätta bygga lite o sedan deffa. but its up to you ;)

Spannmål
2005-12-24, 02:11
0,5-1kg i månaden. Felskrivning eller väldigt långsam deff?

Har du några pre-deff mått att bjuda på? Styrkestats?

polaren
2005-12-24, 02:45
Du ser ju nästan ut som mig i kroppen, tom ett litet ärr för blindtarmen :)

Tomten
2005-12-24, 03:55
0,5-1kg i månaden. Felskrivning eller väldigt långsam deff?

Har du några pre-deff mått att bjuda på? Styrkestats?

Självklart, skriver ju bara några ord senare att målet är att tappa 10-15 kilo under den här perioden. Tyvärr går inte inlägget att redigera efter 2 min så det är inte så mycket att göra åt. Om nu inte en moderator råkar springa förbi tråden och ändrar typon i farten. :D

Spannmål
2005-12-24, 04:10
Självklart, skriver ju bara några ord senare att målet är att tappa 10-15 kilo under den här perioden. Tyvärr går inte inlägget att redigera efter 2 min så det är inte så mycket att göra åt. Om nu inte en moderator råkar springa förbi tråden och ändrar typon i farten. :D

Du skriver inte hur lång perioden är ;)

Vi verkar ligga ganska lika fysikmässigt du och jag (jag är 183/92) och även jag ska dra igång en deff så småningom. Blir skoj att se vem som är hårdast till sommaren :)

Tomten
2005-12-24, 12:07
Du skriver inte hur lång perioden är ;)

Vi verkar ligga ganska lika fysikmässigt du och jag (jag är 183/92) och även jag ska dra igång en deff så småningom. Blir skoj att se vem som är hårdast till sommaren :)

Din tattare, det står ju i rubriken *screwy*

victor_n
2005-12-24, 12:47
Kommer följa din deff med stort intresse! ser ut som att det finns en hel del muskler under späcket :thumbup:

BigForre
2005-12-24, 15:45
Önskar lycka till och kommer troligen kika förbi lite då och då i vår för att få lite inspiration. Kommer påbörja min första deff i början av februari, ligger på dina mått idag ungefär 180 och 93kg imorse, skulle tippsa på samma bf ungefär...

Lycka till / Forsman

Spannmål
2005-12-24, 16:20
Din tattare, det står ju i rubriken *screwy*

Oj, det missade jag. Lång deff, hoppas du orkar härda ut :) Själv skulle jag aldrig palla 25 veckor på kaloriminus.

Tomten
2005-12-25, 00:26
Oj, det missade jag. Lång deff, hoppas du orkar härda ut :) Själv skulle jag aldrig palla 25 veckor på kaloriminus.

Vi får väl se hur det går, men jag tror ärligt talat det skulle vara smärtsammare att gå ner samma vikt under en kortare tidsperiod eftersom man då har ännu mindre energi tillgodo.

Idag fick morsan en våg som mäter BF i julklapp. Jag har min tvivel på hur pålitlig den är, men vågen sa i varje fall att jag låg på ungefär 22% BF vilket jag tycker verkar lite lågt. Vidare så hade jag också 44% muskelmassa och 53% vatten eller något sånt. Den smarta vågen tyckte också jag skulle dricka mer vatten (vilket säkert stämmer) och även lägga om min kost... hehe.

Rock'nRoll
2005-12-25, 01:31
Styrkestats?

Tomten
2005-12-25, 02:20
Styrkestats?

Ingen aning vad jag tar som mest i mark, knäböj och bänk, kolla in min träningsjournal så får du en uppfattning ungefär vilka vikter jag tränar på.

Kaboffastar
2005-12-25, 11:31
Lycka till tomten :)
will follow this one!

Herkulez
2005-12-25, 11:32
blir roligt att följa den här, ångrar att jag inte gjorde samma sak när jag började min diet för 3v sen =/