handdator

Visa fullständig version : Hejsan,köpa bantnings produkter?

rptr
2005-12-22, 23:28
hej, nu har ja fundera på att köpa några bantnings produkter för att gå ner i vikt under träningen, och då undrar jag vad ska jag köpa som är bra? har kollat in Fairing Complete Diet men ja vet ju inte om det är bra. Tipps gärna om vad jag ska köpa för saker för att gå ner i vikt utan att förlora all muskell massa. obs har svårt att gå ner i vikt!

MVH jimmy

mangemani
2005-12-22, 23:34
bara så du vet,det finns INGET preparat som motverkar fetma,men det finns preparat som hjälper dej en del med att gå ner i vikt,men för att gå ner i vikt så kräver det en jäkla massa arbete också samt att kosten ska vara bra.

ALA är väl det enda jag nu kan rekomendera.
måltidsersättarna(som complete diet)inehåller fruktos och fruktos är tydligen nått som vissa säger är bra och vissa säger är dåligt.
du får testa dej fram och se vad som händer.

Slartibartfast
2005-12-22, 23:35
fruktos är tydligen nått som vissa säger är bra och vissa säger är dåligt.

Vem säger att det är bra?

Jay-Z
2005-12-22, 23:36
Istället för bantningsprodukter ordinerar tomten följande:

Ett styck deffguide (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881)

Koffeintabletter

Väldigt bekväma skor att gå i.

En otrevlig väckarklocka.

Lycka till!

mangemani
2005-12-23, 01:18

tror det var palme som sa nått om det.

Prankie
2005-12-23, 03:35
Jag antar du tänker precis som jag förut. Jag la ner massor pengar på olika mirakelpiller, även om jag märkte inga effekter så fortsätter jag med de. Det kändes som ett sätt att bekräfta att jag har börjat med deff.

En lista på de grejer som jag minns har provat
ALA
Pyruvat (smaka riktig illa)
ALC
Koffein
Effe* (inga diskussioner tack)
Grönt te
Guggul
Usnic syra
Phaseolus vulgaris (Glukos blockare)

Skrev bara aktiva ämnen så det blir inga reklamer, men de flesta produkter på marknaden består av de eller är en blandning av de. Har säkert missat nån regnskogsbark eller sånt.

Nu för tiden så består mina deff verktyg av en fin anteckningsbok, en skön faber-castell penna samt koffeintabletter. Börja anteckna det du äter, behöver inte väga allt men bara så du har koll och inte plötsligt balla ur med halv kilo godis.

Mental
2005-12-23, 08:15
Bara att hålla med, ett måttband, en våg, en burk koffeinpiller, ett gymkort och nya skor. Det var formulan för min bantning, 25-30kg petade jag bort.

z_bumbi
2005-12-23, 09:39

Jag t ex.

Om man använder det vid rätt tillfälle och i en rimlig mängd.

King Grub
2005-12-23, 09:54
Den mängd fruktos som fås från en normal frukt- och grönsakskonsumtion är okej.

I övrigt är fruktos uselt och antagligen en stor faktor bakom insulinresistens, dyslipidemi och övervikt, och en ren en hälsofara i större mängder.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16366738&query_hl=1&itool=pubmed_docsum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15971409&query_hl=2&itool=pubmed_docsum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15723702&query_hl=2&itool=pubmed_DocSum

Undantag är tillförsel av fruktos tillsammans med t ex maltodextrin under hård konditionsträning för högre exogen kolhydratoxidation.

mangemani
2005-12-23, 11:37
Jag t ex.

Om man använder det vid rätt tillfälle och i en rimlig mängd.

och vad är "rätt tillfälle" och den "rimliga" mängden då?
1 portion utav dessa måltidsersättare ligger ju på 15-20 gr kolhydrater(fruktos),är det då rimligt?
när ska man se upp med att ta det då?

z_bumbi
2005-12-23, 12:06
Om man som trådskaparen är intresserad av att gå ner i vikt så finns det några fall då jag skulle kunna tänka mig att rekommendera en måltidsersättare.

Om man äter väldigt oregelbundet och/eller hoppar över måltider så kan det vara smidigt att få till bättre vanor med hjälp av en ersättare, t ex ett mellanmål på eftermiddagen eller i vissa fall som frukost.
Ett typiskt fall är de som hoppar över lunchen för att sen äta massor av godis/kaffebröd under eftermiddagen, en ersättare med fruktos gör förhoppningsvis att blodsockret håller sig stabilare.

Om man äter för mycket och inte klarar av att ändra på det genom att äta mindre så kan en måltidsersättare som just ersättning för en måltid funka, särskilt under en begränsad tid medan man mentalt ställer in sig på att justera kosten.

För andra så ser jag inget fel för någon som har ett stort energibehov och även gärna rör på sig mycket under dagarna, t ex en grovarbetare, brevbärare etc. Om man omsätter energi så är inte levern fylld när det är dags att äta och då kommer inte den lilla mängden fruktos att innebära några som helst problem.

För en normal tränande så är det nog inte heller någon fara utan det stora problemet med fruktos är att kombinationen att inte träna och äta mycket fruktos är väldigt dålig just för att det inte sker någon större omsättning av energin i levern.

Ren fruktos eller i större mängd än det som finns i de flesta måltidsersättare.

Det finns en fördel att äta fruktos innan en träning/tävling av konditionstyp då man är säker på att man tankat fullt med kolhydrater inför träningen. Magen kan krångla men tål man det så varför inte?

Inför en styrkelyftstävling skulle jag inte heller tveka om någon frågar om det verkar vettigt särskilt om man har vägt in utan att äta frukost. Självklar inte enbart fruktos.

Sen kan man diskutera det nyttiga i att äta fruktos i lite större mängd inför ett styrkepass men tryck får man i alla fall.

heljis
2005-12-23, 23:15
Istället för bantningsprodukter ordinerar tomten följande:

Ett styck deffguide (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881)

Koffeintabletter

Väldigt bekväma skor att gå i.

En otrevlig väckarklocka.

Lycka till!Bästa gå-ner-i-vikt-tipset hittills. :thumbup: Sticky? :D