handdator

Visa fullständig version : Canon MV 600

Fettecke
2005-12-21, 23:37
Hmm, har fått ett erbjudande om att byta min nybyggda baslåda mot en DV kamera... jag är sugen på en DV faktiskt... men är rätt kräsen av mig på bild fronten....

kameran jag har blivit erbjuden är: Canon MV 600

kostnad på min baslåda är drygt 5000:- + 6-7 arbetstimmar...

jag har ingen pejling på den där kameran, men lite googlande så insåg jag att den inte direkt va den nyaste på marknaden.... jag är skeptisk mot bytet hittils, nån som har nått mer att säga?

Jag är inte så insatt i hur DV kameror funkar och vad allt innbär, bra som dåligt....

Tomten
2005-12-22, 00:35
http://www.prisjakt.nu/graph_price.php?p=2422

verkar ju fortfarande kosta kring 5000:- men den har ju funnits sen -03 om man ska på länken.

Tomten
2005-12-22, 00:37
Kille på blocket som säljer samma kamera för 2500:-

http://www.blocket.se/view/6646350.htm?caller=jll_s&l=0&c=1&city=0

Endumen
2005-12-22, 00:53
Du får en jättebra helt ny kamera för det priset. Jag skulle vänta med att byta. Fråga runt lite på olika affärer o så!

Fatalist
2005-12-22, 01:23
Du får en jättebra helt ny kamera för det priset. Jag skulle vänta med att byta. Fråga runt lite på olika affärer o så!

ska han gå rutn i affärer och erbjuda sin sub-bas? :laugh:

Fettecke
2005-12-22, 18:18
Läget ser ut som såhär just nu

en polare till mig köper stärkaren för 2000... och sen byter jag resten (elementet, lådan + resten) mot kameran... på så sätt så får jag väll ut 2000kr i kontanter, samt en kamera...

det låter som en fin deal för mig iaf :)

iaf, nästa fråga är ju ifall kameran är så mkt att hänga i julgranen... nypriset säger ju en del, samt att det är Canon(kvalitet!)

upplösningen va ganska schysst om man jämnför med dagens, som också ligger på kring 1mpix....

men resten av teknikerna i den ?... har läst lite om 3CCD i nya kameror, de finns inte i den där... vad är skillnaden ?

Så, ska jag byta tycker ni, "Element, låda osv utan stärkare" --> DV kamera vars nypris var ca 5500 för 3 år sen

MasterChief
2005-12-22, 20:09
Har haft den kameran (eller lånat den i ett halvår av en kompis för att vara exakt) och jag tycker inte den levererade. Väldigt brusig bild när det filmas inomhus.

Men är du inte beredd att satsa mer (runt 8kkr börjar det röra på sig och för 10-12kkr får du riktigt bra bild) så duger den väl. Du förlorar ju inte så mycket och kan testa om du blir biten av att filma.

Fettecke
2005-12-22, 20:46
Har haft den kameran (eller lånat den i ett halvår av en kompis för att vara exakt) och jag tycker inte den levererade. Väldigt brusig bild när det filmas inomhus.

Men är du inte beredd att satsa mer (runt 8kkr börjar det röra på sig och för 10-12kkr får du riktigt bra bild) så duger den väl. Du förlorar ju inte så mycket och kan testa om du blir biten av att filma.

det är väll typ bara för att filma lite på gymmet, kanske lite mer avancerade grejjer i sängkammaren osv :naughty: , iaf... den räcker till för det ändamålet jag ska ha iaf, ju mer desto bättre tycker jag iaf :)