handdator

Visa fullständig version : "polares" ex!!

Henkan
2005-12-21, 19:17
Den gamla tråden ang om det är rätt att bli tillsammans med sin kompis ex vill jag svara på. Letade efter den gamla tråden men hittade inte. Men iaf.

Jag gick i samma klass i gymnasiet som en annan som vi kan kalla X.
X var tillsammans med en tjej under årskurs 2 i c.a 1/2år. Tog slut i slutet a årkurs 2. Efter årskurs 3 dvs 1år efter de tog slut mellan dem så råkade jag träffa henne via gemensamma vänner.....hade bara sett henen på bild innan och hon hade aldrig sett mig. Jag visste att de va hans ex och berättade allt för henne och hon brydde sig inte om X längre.
Men iaf.... Vi stämde träff på en helg och det ena ledde till det andra. Ja allting gick mkt fort men det var iaf kärlek vid första ögonkastet och INGEN av oss har någonsin känt så innan.
Min polare har aldrig sagt något men vi gled ifrån varandra......vilket jag kan förstå.

Men å andra sidan ångrar jag inget. Hon är verkligen min stora kärlek och jag älskar henne över allt annat. HAr aldrig känt så här. Det finns så mkt "oskrivna" regler som man säger men skulle jag gått efter dem så skulle jag förneka mina egna känslor och missa en tjej som jag verkligen vill leva med för alltid. HAr gått mer än 2,5år nu och allting funkar bra. Ska flytta ihop inom ett år.

Man ska gå efter sina egna känslor för man kan inte rå för dem. Jag ångrar iaf inget. Jag sa precis samma sak som många andra dvs att man inte ska träffa en polares ex men jag bara blev så kär och kunde inte sluta tänka på henne.

Ett tips...gå efter era känslor! Jag ångrar mig iaf inte!

bluelight
2005-12-21, 19:33

Nej, man ska inte ångra något man gjort, bara saker man inte gjort :hbang:

Griip
2005-12-21, 19:38

Nej, man ska inte ångra något man gjort, bara saker man inte gjort :hbang:

Det där är en sån jevla klyscha, och fanimej det dummaste jag någonsin hört. Seriöst, läs igenom det å tänk lite.

Good for you, får man väl säga. Det här med att man låter bli andras ex och sånt kan man väl hålla så länge man snackar one-night stands och liknande, men finns det känslor så ska man köra på och inte bry sig om fjantigheter, den gamla killen i detta fallet får man väl hoppas förstår helt enkelt.

Griip
2005-12-21, 19:39
Jag menade "Nej, man ska inte ångra något man gjort, bara saker man inte gjort " då, och inte det som kom med i fetstil.

High1ander
2005-12-22, 02:07
Det där är en sån jevla klyscha, och fanimej det dummaste jag någonsin hört. Seriöst, läs igenom det å tänk lite.

Good for you, får man väl säga. Det här med att man låter bli andras ex och sånt kan man väl hålla så länge man snackar one-night stands och liknande, men finns det känslor så ska man köra på och inte bry sig om fjantigheter, den gamla killen i detta fallet får man väl hoppas förstår helt enkelt.
Wörd.

Är det som sagt ONS så tycker jag det är nja... "onödigt", visst finns ju antagligen "attraktion" och allt den skiten. Men är det "kärlek" så fair game.

Kwon
2005-12-22, 02:12
Vilken tråd tänkte du på Henkan?

sunkan
2005-12-22, 08:00
Vilken tråd tänkte du på Henkan?
Denna? (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58546)

Sheogorath
2005-12-26, 14:07
HELVETE *grr27*!!!!!!

Jag håller på att kära ner mig i, just det: polarens X. Till på köpet gjorde han slut i vredesmod när hon hånglade med en annan kille (visst det var dåligt mellan dom under lång tid och bla bla bla). Jag är så jävla glad att jag (mer eller mindre av en slump) räddades från situationen att ha något dumt på mitt samvete, från i natt. Vad FAN ska jag göra?

christian
2005-12-26, 14:09
Är det hon du har dejt med på onsdag? "stora ungdomskärleken" ?

Kwon
2005-12-26, 14:09
Hur bra vän är polaren Sheo?

Sheogorath
2005-12-26, 14:10
Är det hon du har dejt med på onsdag? "stora ungdomskärleken" ?

Nej.

Yankeee
2005-12-26, 14:10
Om din polare är så jävla pantad att han blir sur för att du vill vara med någon du är kär i så, ja, är han ingen polare. Rent allmänt alltså, eftersom att den här tråden inte handlade om riktigt det :P

Sheogorath
2005-12-26, 14:11
Hur bra vän är polaren Sheo?

Det var en av mina närmsta vänner men vi glider långsamt från varandra. Men vi är fortfarande bra vänner.

Kwon
2005-12-26, 14:13
Om din polare är så jävla pantad att han blir sur för att du vill vara med någon du är kär i så, ja, är han ingen polare.

Lätt att säga, kärleken kan vara "konstig" ibland.

Det är enormt lätt att försöka vara logisk när man sitter på åskådarplats eller tillochmed tittar i teleskop(ännu längre bort, tex något man hört, ej känner personerna), men är man i sitsen själv med känslor och allt vad det innebär, så är det inte lika lätt.

Yankeee
2005-12-26, 14:14
Lätt att säga, kärleken kan vara "konstig" ibland.

Det är enormt lätt att försöka vara logisk när man sitter på åskådarplats eller tillochmed tittar i teleskop(ännu längre bort, tex något man hört, ej känner personerna), men är man i sitsen själv med känslor och allt vad det innebär, så är det inte lika lätt.

Självklart är det så. Men man måste ändå kunna tänka hyfsat klart utan att drunka i sina känslor.

Cilia
2005-12-26, 14:15
Om din polare är så jävla pantad att han blir sur för att du vill vara med någon du är kär i så, ja, är han ingen polare. Rent allmänt alltså, eftersom att den här tråden inte handlade om riktigt det :P
men spankeee boy, man kan inte alltid styra över sina känslor och vet man att något kommer att såra en annan person som man dessutom bryr sig om behöver man ju inte gå dit bara för att.

Sen håller jag med Henkan om att man inte alltid kan ha en regel och följa den blint men man behöver inte heller hoppa på sina kompisars ex hur som helst.

Kwon
2005-12-26, 14:16
Självklart är det så. Men man måste ändå kunna tänka hyfsat klart utan att drunka i sina känslor.

Kan säga såhär, det kan fungera. Allt beror på personerna inblandade.

Yankeee
2005-12-26, 14:19
Tycker hur som helst att det är egoistiskt av polaren att inte kunna unna sin vän det mest underbara som finns för att h*n ska ha ensamrätt på personen.

Kwon
2005-12-26, 14:21
Tycker hur som helst att det är egoistiskt av polaren att inte kunna unna sin vän det mest underbara som finns för att h*n ska ha ensamrätt på personen.

Allt hänger på hur egoistiskt man tänker och hur mycket man bryr sig om sina vänner/tar hänsyn till sina vänner OCH först och främst OM "polaren" bryr sig över huvudtaget eller redan har gått till nästa.

Hos vissa funkar det finfint. Andra mindre bra (kan bli slagsmål, jag vet!) :thumbup:

Prankie
2005-12-26, 14:29
Har en vän som är lite udda. Han kalla en tjej sin flickvän medan hon erkänner inte det. Hon är i sin tur het på mig men är lite rädd för han ska misstycka. Och han blir grymt svartsjuk så fort hon hänger med mig även det är nånting helt oskyldig som handla lite käk. (Skickade ett sms som säger att jag är riktig oschysst som bad hans tjej handla med mig utan att kontakta han, jag lovade sin tur att inte sno tjejen från han) Nu ringer hon mig ofta och flirta ganska hårt. Vetta fan vad jag ska göra. :D

Yankeee
2005-12-26, 14:30
Har en vän som är lite udda. Han kalla en tjej sin flickvän medan hon erkänner inte det. Hon är i sin tur het på mig men är lite rädd för han ska misstycka. Och han blir grymt svartsjuk så fort hon hänger med mig även det är nånting helt oskyldig som handla lite käk. (Skickade ett sms som säger att jag är riktig oschysst som bad hans tjej handla med mig utan att kontakta han, jag lovade sin tur att inte sno tjejen från han) Nu ringer hon mig ofta och flirta ganska hårt. Vetta fan vad jag ska göra. :D

Dumpa snubben och ta tjejen. Orka ha såna idioter i sitt liv.

Kwon
2005-12-26, 14:31

Som Yankee sa.

Snubben behöver du inte i ditt liv. Tjejen däremot verkar ju het!

Han verkar inte vara en polare för livet.

Dom e ju inte ens tillsammans, han ÖNSKAR ju bara det wtf.

Garnax
2005-12-26, 14:34
Man äger inte sina vänner eller sina ex...eller deras kännslor

Att ha en åsikt om åt vilket håll ens ex och vänners känsloliv ska
gå är sjukt...

christian
2005-12-26, 14:42
Som Yankee sa.

Snubben behöver du inte i ditt liv. Tjejen däremot verkar ju het!

Han verkar inte vara en polare för livet.

Dom e ju inte ens tillsammans, han ÖNSKAR ju bara det wtf.

Han kanske har paxat henne, tänkt på det?

Kwon
2005-12-26, 14:46
Han kanske har paxat henne, tänkt på det?

Haha, the unstoppable "pax".

Ja, har man paxat finns det ju inget hinder.

Jag paxade Jennifer Aniston för ett gäng år sen men inte hindrade det Brad Putt!

Låter som polarn bara har paxat och inte gjort nåt åt saken alt gjort nåt åt saken men hon icke är villig.

Då trumfar Prankie paxen imho.

Hade han kört pax me stjärnstopp kanske...

:thumbup:

Tigerkotten
2005-12-26, 16:57
Man kan också berätta för kompisen vad man börjar känna för personens X.
Istället för gå bakom ryggen och inte nämna något om det tills det skett saker.

Jag hade iaf uppskattat det och om det var mitt X så var det också mitt X.
Man får inte haka upp sig på för gamla saker.

Men om min polare hade däremot börjat dejta ett X ,utan att säga något o om jag fick höra det via omvägar hade jag nog inte blivit så glad på honom.

fat_joe
2005-12-26, 17:20
Om det är en nära polare skit i bruden om inte polaren tydligt gett ett sitt ok.

Dissector
2005-12-26, 18:09
Jag tycker självklart man ska få gå på en polares ex ifall det krävs. Det kanske kan kännas lite backstabber att ta henne direkt ifrån honom, men har det gått en tid eller om man börjar gilla varandra efter de har gjort slut så är det inget fel tycker jag. Trist för polaren, men sånt är livet. Man kan inte hjälpa hur man känner och det finns väl inget som säger att polaren har mer rätt till tjejen än en själv.