Visa fullständig version : DVD uppspelningsproblem
Kebab-Arne
2005-12-21, 19:02
Hejsan svejsan. En till datorproblem tråd.
Nåväl har köpt Kraftwerks DVd och då jag för stunden inte har någon vanlig DVD så tänkte jag spela den på datorn. Vilket går mindre bra, får igång det i Media Player men utan ljud. Har Media Player v10 så den borde vara nyaste tycker jag. I menyn när jag kör med Media Player så kan man välja mellan Stereo och DTS 5.1. Huh?
VLC funkar inte alls, vad gör jag? Vet inte om det är några gamla drivrutiner jag har eller nåt.
Nog borde den funka i VLC?
Kör in skivan, gå till "den här datorn", högerklicka på ikonen för dvd:n och välj "play with VLC" eller nåt sånt.
Kebab-Arne
2005-12-21, 19:12
Nog borde den funka i VLC?
Kör in skivan, gå till "den här datorn", högerklicka på ikonen för dvd:n och välj "play with VLC" eller nåt sånt.
Funkar!! :hbang:
Tack så mycket. Det jag provade med VLC var att välja det i rutan som kommer upp när DVD:n sätts in. Då laddade den bara sen hände inget. Men din metod funkade.
Frågan är dock varför det inte kommer nåt ljud ur Media Player? Och vad står DTS 5.1 för? :em:
Kratttis :D
Jag vet att det inte funkar att välja VLC direkt när den läst in skivan, mycket skumt att man måste gå via "den här datorn" :confused:
Det där andra har väl att göra med nåt ljud-codec eller nåt, men det funkar i VLC va? Menyerna ska också funka.
Kebab-Arne
2005-12-21, 19:22
Kratttis :D
Jag vet att det inte funkar att välja VLC direkt när den läst in skivan, mycket skumt att man måste gå via "den här datorn" :confused:
Det där andra har väl att göra med nåt ljud-codec eller nåt, men det funkar i VLC va? Menyerna ska också funka.
Hmm, jo nåt skumt är det uppenbarligen.
Jo, antar det har något med ljudet att göra. Menyerna funkar som det ska.
MasterChief
2005-12-21, 19:24
Och vad står DTS 5.1 för? :em:
Surroundljud med stöd för fem högtalare samt subwoofer (någorlunda likvärdigt med Dolby Digital).
Kebab-Arne
2005-12-21, 19:30
Surroundljud med stöd för fem högtalare samt subwoofer (någorlunda likvärdigt med Dolby Digital).
Okidoki. Ja fem högtalare har jag inte riktigt till datorn. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.