handdator

Visa fullständig version : Boxning

precis
2005-12-21, 19:00
tjajtajtjataj

Jag vill prova på att träna boxning. Jag tror att det är ett bra sätt att bli av med aggressioner, så man blir lite lugnare till vardags. Problemet är att ja är 178 cm lång och väger fagra 57 kg, med andra ord ett lätt byte även för en 12 åring i ringen. Något tips? Finns någon bra klubb i Stockholm där stämningen inte är "dö din jävel"?

Gymmat sen 1 år tillbaka ungefär.

Många tack

Cilia
2005-12-21, 21:01
Googla det beror ju på var du bor i stockholm
men vad jag förstår så börjar man inte slå varandra blodiga
eller så går du på ett vanligt gym där dom flesta har boxpass som inte går ut på att man slår direkt på varandra utan bara på mitsar.

kneger
2005-12-21, 21:01
Jag går på boxning och jag är "tanig" ;)

~54kg och 174cm lång

Det är inga problem för mig.. Jag sparrades på min andra träning, inga problem.. men kör ändå inte speciellt hårt. Ibland möter man folk som är mindre bra och ibland folk som är riktigt bra. Man tar det bara lungt

Att börja på boxning för att få ut sina aggretioner tycker jag inte är någon speciellt bra idé. Boxning är en "Gentlemans-sport", men ska inte _bara_ slåss för att försöka skada motståndaren så mycket som möjligt, speciellt inte på träningarna.

Köp en säck isf. och börja slå på den hemma.

kneger
2005-12-21, 21:07
Kan även lägga till att sen jag började på boxning har jag slagits mycket mer utanför träningen.
När man går och sånt så brukar man börja med att slå lite i luften och sånt.. kommer det nån i vägen kan han räkna med att bli slagen på armen. :D

Det är en jävligt kul sport men börja inte på det om du bara vill slåss. Det är sånna som man ogillar på träningen!

Henke83
2005-12-21, 22:48
Jag började med kickboxning för ett tag sen, man sparkar och slår på varandra ett par tre ggr i veckan (med arbetskamrater också) till helgen går man på krogen, fotarbetet är ju som disco dans. Efter några järn så kan det på dansgolvet uppstå problem per automatik börjar det reflexmässigt att hugga i högern och man vill bara slå till. Vore ju förjävligt om man skulle råka knocka partnern. *screwy*

Juliette
2005-12-21, 22:52
Om du kan tänka dig kickboxning istället så tycker jag Stockholm Kickboxning är ett bra ställe med bra stämning http://www.kickboxning.nu/

moue
2005-12-22, 00:34
om du är början på boxning så är det bätter att var tanig tycker jag, efterssom dý gar då lätrare att utveckla snabbhet. och slippa börja i för hög viktklass.