handdator

Visa fullständig version : Tiger vs krokodil

CoC
2005-12-21, 09:06
http://media.putfile.com/tigervscrocodile

MasterChief
2005-12-21, 09:09
**Spoilervarning** :D

Jag trodde verkligen att krokkisen skulle ha en rejäl chans, men tigern ägde verkligen.

Helena B
2005-12-21, 09:10
Jag trodde du menade Tiger och Krokodil *rolleyes*

Nitrometan
2005-12-21, 09:14
Jag trodde också att det var "Tigerofsweden" och "Krokodil" här på brädan...

Blev lite besviken...

Fast efter att ha sett videon säger jag bara "don't mess with the tiger".

Tänk att Jan Lindblad hade såna som hemmakatter? *screwy*

wreka
2005-12-21, 09:15
man fick ju inte se hur det slutade

Nitrometan
2005-12-21, 09:28
Men kommentatorn sa ju att tigern dödade krokodilen? Räcker inte det?

Solros
2005-12-21, 09:29
Jag har klappat en frigående fullvuxen tiger, kickass.

wreka
2005-12-21, 09:33
Men kommentatorn sa ju att tigern dödade krokodilen? Räcker inte det?
haha, så går det när man har ljudet avstängt, smart ass! ;) tråkigt liten krokodil dock

skaparn
2005-12-21, 09:34
Wow! Det häller lite bränsle på den eviga debatten huruvida en tiger eller björn vinner i en tvekamp. Jag satsar tveklöst på en tiger, såg en på zoo en gång och insåg at det är enorma djur. Enorma utan att förlora någon smidighet utan de rör sig precis som en liten katt.

Tiger!

tigerofsweden
2005-12-21, 09:36
Fan vad jag aegde honom, så lätt :laugh:

NEXT :D

petersson
2005-12-21, 10:13
Hrm. Hade ju vart omvända roller om dom hade vart i vattnet. Jag kräver en till match!

skaparn
2005-12-21, 10:15
Hrm. Hade ju vart omvända roller om dom hade vart i vattnet. Jag kräver en till match!

Men det var ju krokodilen som började med att försöka sno tigerns byte, tigern är ju inte så dum att den simmar ut och stjäl fisk.

Grahn
2005-12-21, 10:15
Känns inte som om det kan vara en sportslig för krokodilen som mest är en köttätande trädstock med en stor mun medans tigern är närmast perfektion personifierad när det gäller att jaga och nedlägga sitt byte.

Frantic
2005-12-21, 10:33
Kanchanaburi ey?

z_bumbi
2005-12-21, 10:38
Tänk att Jan Lindblad hade såna som hemmakatter? *screwy*

Så strök det ju med en korp också. :D

Nitrometan
2005-12-21, 10:42
Så strök det ju med en korp också. :D
Jo. Och sen när tigrarna började bli jättestora vågade han inte ha dem kvar. De fick väl flytta till Kolmården?

Solros
2005-12-21, 10:43
Kanchanaburi ey?

Yeah!
Fan vad grymt det var, bara några 90åriga munkar som hade små träpinnar dom skulle använda om en tiger bestämde sig för att kötta sönder någon! :laugh:

z_bumbi
2005-12-21, 11:05
Jo. Och sen när tigrarna började bli jättestora vågade han inte ha dem kvar. De fick väl flytta till Kolmården?

Storleken var inte så mycket ett bekymmer för de som kände tigrarna (De bar inte omkring på dem längre iofs.) men det var ganska svårt att hitta ett ställe där de inte kunde rymma i Sverige. Vatten visade sig inte vara några problem då de simmade över och besökte grannarna vid något tillfälle.

Planen var väl en utplantering i Indien men pga att de var så pass vana vid människor så hamnade i Borås (?) djurpark istället.

MasterChief
2005-12-21, 11:30
Wow! Det häller lite bränsle på den eviga debatten huruvida en tiger eller björn vinner i en tvekamp. Jag satsar tveklöst på en tiger, såg en på zoo en gång och insåg at det är enorma djur. Enorma utan att förlora någon smidighet utan de rör sig precis som en liten katt.

Tiger!

Inte en suck...En stor björn dödar en tiger utan svårigheter.Tigern möter ofta på brunbjörnen i skogarna och den attackerar gärna en mindre honbjörn och vinner oftast eftersom den har överraskningsmomentet till sin fördel. Däremot går den inte på större hannar utan där är det omvända som gäller. Man har funnit flera stora tigrar dödade av stora björnar.

I slutet av 1800-talet så matchades Grizzlys mot stora aggressiva hanlejon och det blev en lätt affär för björnen.

Klo
2005-12-21, 11:50
Inte en suck...En stor björn dödar en tiger utan svårigheter.Tigern möter ofta på brunbjörnen i skogarna och den attackerar gärna en mindre honbjörn och vinner oftast eftersom den har överraskningsmomentet till sin fördel. Däremot går den inte på större hannar utan där är det omvända som gäller. Man har funnit flera stora tigrar dödade av stora björnar.

I slutet av 1800-talet så matchades Grizzlys mot stora aggressiva hanlejon och det blev en lätt affär för björnen.

Intressant, har du ngn källa på det? Vore kul att läsa om.

Buckethead
2005-12-21, 11:57

Det förstår man när man ser lite bilder på fullstora grizzlys.
Här är två bilder på "Bart the Bear", såg dokumentären på Animal Planet och jag skulle vara livrädd för att gå nära han även om någon säger att han är "jättesnäll".

http://www.spin.net.au/~soren/bart2.jpg
http://www.whyte.org/bears/guide/bart.jpg

skaparn
2005-12-21, 12:00

Det låter som att min herre fabulerar vilt.
Sedan så är det stor skillnad på ett lejon och en tiger, lejonen bygger hela sin jakt på gruppen, och har därför inte lika bra fysik.

skillz
2005-12-21, 12:06
Det förstår man när man ser lite bilder på fullstora grizzlys.
Här är två bilder på "Bart the Bear", såg dokumentären på Animal Planet och jag skulle vara livrädd för att gå nära han även om någon säger att han är "jättesnäll".

http://www.spin.net.au/~soren/bart2.jpg
http://www.whyte.org/bears/guide/bart.jpg

Riktigt grymt djur.

petersson
2005-12-21, 12:09
Sedan så är det stor skillnad på ett lejon och en tiger, lejonen bygger hela sin jakt på gruppen, och har därför inte lika bra fysik.

Jagar hanlejon överhuvudtaget? Trodde honorna skötte sådant. Iofs kanske hanarna måste jaga om de inte har några honor för tillfället...

MasterChief
2005-12-21, 12:58

När det gäller lejon mot tiger så är lejonet kung. Tigern har inte en chans.
Det är just gruppdynamiken som gör den till en killer. Hanlejon har stor erfarenhet att slåss mot rivaler på ett sätt som tigrar inte gör. Hanlejon har också "alpha male" mentaliteten. Något som tigern saknar helt.
Tigrar slåss mot små oskyldiga gräsätare och de är liksom inga tuffa motståndare. Sen attackerar tigern halsen och därmed går den på en mina direkt. Lejonets kraftiga man hindrar tigern att lyckas med ett sådant angrepp. Lejonet är av naturen betydligt mer av en "streetfighter" och kan slåss bättre. Tigern må dock vara den bättre jägararen.

MasterChief
2005-12-21, 12:59
Intressant, har du ngn källa på det? Vore kul att läsa om.

Bara sånt man snappat upp på bland annat "Battle of the beasts" som gick på Discovery.

fonzie
2005-12-21, 13:14
Jag vill ha tillbaka Discovery! *grr27*

skaparn
2005-12-21, 14:27
När det gäller lejon mot tiger så är lejonet kung. Tigern har inte en chans.
Det är just gruppdynamiken som gör den till en killer. Hanlejon har stor erfarenhet att slåss mot rivaler på ett sätt som tigrar inte gör. Hanlejon har också "alpha male" mentaliteten. Något som tigern saknar helt.
Tigrar slåss mot små oskyldiga gräsätare och de är liksom inga tuffa motståndare. Sen attackerar tigern halsen och därmed går den på en mina direkt. Lejonets kraftiga man hindrar tigern att lyckas med ett sådant angrepp. Lejonet är av naturen betydligt mer av en "streetfighter" och kan slåss bättre. Tigern må dock vara den bättre jägararen.

Ugh blekansikte! Du talar med med en övertygande tunga. Jag köper ditt resonemang för stunden, men känner mig lite tom när min världsbild blivit något ommålad.

Sheogorath
2005-12-21, 15:20
Men det var ju krokodilen som började med att försöka sno tigerns byte, tigern är ju inte så dum att den simmar ut och stjäl fisk.

Nu måste biologen bestämt protestera lite här. Simmar gör de mer än gärna, olika många andra kattdjur. Sen om de är dumma nog att simma ut och sno "fisk" (äter ens krokodiler fisk?) ska jag inte uttala mig om. Skulle inte tro det :).

Mago
2005-12-21, 15:21
Tufft när stora rovdjur fightas med varandra. :)

Att den största björnen dödar den största tigern råder det ju inga tvivel om.

Men att det största lejonet skulle mosa den största tigern är jag ändå lite tveksam på. Tigern är nog nästan 100kg tyngre och betydligt mer muskulös. Skulle inte förvåna mig om tigern är nästan dubbelt så stark.

Dumleman
2005-12-21, 15:23
Den sibiriska tigern jagar och äter brunbjörnar ivf, det har jag hört. "Källa på det..." :D

CoC
2005-12-21, 15:23
Bara sånt man snappat upp på bland annat "Battle of the beasts" som gick på Discovery.

Låter mer som taget direkt från en web site. Tror jag vet precis vilken site du fått den informationen från.

Skulle vilja påstå att databasen är minst sagt bristfällig vad det gäller grizzlybjörn mot lejon. Tror knappast att amerikanarna hade tillgång till de bästa lejonhannarna direkt från Botzwana eller närliggande områden, snarare uppfödda i fångenskap.

Tvivlar iof sig inte på att en stor brunbjörn hane skulle klara av ett lejon i de flesta fall. Björnen är alltför stor och har bevisat enorm kraft i slagen.

Enormt djurplågeri i vilket fall.

Mago
2005-12-21, 15:24
Tigern skulle ju kunnat vara en bra bit större än den i filmen, men krokodilen var ju bara en bebis jämfört med de allra största. Men fetaste tigern skulle kanske klara av den fetaste krokodilen också om det var på land. Fast lite tveksamt där också. :)

Sheogorath
2005-12-21, 15:24
Matcha smådjur är något jag sysslade med i början av den här terminen när jag läsa grundkursen i faunaistik. Hjulspindlar (t.ex. korsspindlar) rockar rätt fett även om de inte får ha sina nät. De jävlarna gick bärsärk på allt i påsen och svepte snabbt in dem i sina kokonger, och fortsatte sedan sin slakt. Tur att vi lade eter i påsarna relativt snabbt så att vi fick ha något kvar att titta på förutom de största av hjulspindlarna.

CoC
2005-12-21, 15:29
Tufft när stora rovdjur fightas med varandra. :)

Att den största björnen dödar den största tigern råder det ju inga tvivel om.

Men att det största lejonet skulle mosa den största tigern är jag ändå lite tveksam på. Tigern är nog nästan 100kg tyngre och betydligt mer muskulös. Skulle inte förvåna mig om tigern är nästan dubbelt så stark.

Ett lejon är mer byggt som en pitbull på sätt och vis med stort huvud och lätt bakkropp. Manen gör det tveklöst svårare för en moståndare att få grepp om strupen. Ska man gå efter vad som finns att finna på nätet är lejonhanen överlägsen tigerhanen oavsett om det är bengalisk eller sibirisk.

CoC
2005-12-21, 15:31
Tigern skulle ju kunnat vara en bra bit större än den i filmen, men krokodilen var ju bara en bebis jämfört med de allra största. Men fetaste tigern skulle kanske klara av den fetaste krokodilen också om det var på land. Fast lite tveksamt där också. :)

Så liten var inte krokodilen. En tiger är väl runt tre meter med svansen inräknat.

Langster
2005-12-21, 15:39
Björn vs Lejon (http://www.dumpalink.com/media/1127137947/Bear_VS_Tiger)

CoC
2005-12-21, 15:41
Jo man får ju god lust att avrätta de som placerade de stackars djuren tillsammans. Sjukt.

Langster
2005-12-21, 15:41
Tiger vs Lejon (http://www.spikedhumor.com/articles/2338/Tiger_Vs_Lion.html)

Äckligt!

Sheogorath
2005-12-21, 15:44
Björn vs Lejon (http://www.dumpalink.com/media/1127137947/Bear_VS_Tiger)

Lejonet verkade ju pwna rätt bra, men det var en förbaskat liten björn.

Langster
2005-12-21, 15:45
Men vem skulle vinna i en match mellan en liger och en tigon då?

Sheogorath
2005-12-21, 15:47

För att svara på det skulle jag behöva veta vila fenotypiska effekter man brukar kunna förvänta sig av de gener som ligger på lejon och tigrars könskromosomer.

MasterChief
2005-12-21, 15:48
Låter mer som taget direkt från en web site. Tror jag vet precis vilken site du fått den informationen från.

Ja, det är möjligt. Jag var förut lite småfascinerad av frågan om vilken predator som är grymmast. Finns till och med ett stort forum där folk bara diskuterar sådant. Serien på Discovery var också något jag följde och jag måste säga att de "testerna" var ganska seriösa.

Av vad jag snappat upp så skulle nog rankingen ligga så här:
1. Stor jävla björn
2. Lejon
3. Tiger

Däremot är ju en "match" aldrig given. Mycket spelar in.

Mago
2005-12-21, 15:49
Zik! *screwy*

Nej liten var väl inte krokodilen, men de kan ju blir sjukt stora. Kastar runt en gnu som en vante.

Möjligt att lejonet kanske kickar en tiger, men lite tveksam ändå. :)
Tror att tigern är mycket starkare.

Langster
2005-12-21, 15:50
Ja, det är möjligt. Jag var förut lite småfascinerad av frågan om vilken predator som är grymmast. Finns till och med ett stort forum där folk bara diskuterar sådant. Serien på Discovery var också något jag följde och jag måste säga att de "testerna" var ganska seriösa.

Av vad jag snappat upp så skulle nog rankingen ligga så här:
1. Stor jävla björn
2. Lejon
3. Tiger

Däremot är ju en "match" aldrig given. Mycket spelar in.
Men sen skulle ju en elefant som inte är predator kunna mosa alla tre samtidigt typ...

MasterChief
2005-12-21, 15:53
Men sen skulle ju en elefant som inte är predator kunna mosa alla tre samtidigt typ...

Jepp...lite coolt faktiskt. Vegetarianer är störst och starkast.

MasterChief
2005-12-21, 15:55
Möjligt att lejonet kanske kickar en tiger, men lite tveksam ändå. :)
Tror att tigern är mycket starkare.

Det du inte riktigt greppar är att styrka inte är den väsentligaste komponenten i fighter. Sätt Samuelsson mot världsmästaren i thaiboxning, typ.

christian
2005-12-21, 15:55
Skillnaden mellan Lejon, Tigrar och Hyenor... riktigt hårt!
http://www.compfused.com/directlink/524/

Och för att veta hur stor en hyena blir: http://www.ritilan.com/archives/images/blogimages/033004_nigerians2.jpg

Sensmoral:
Don´t f*ck with the lion.

Klart tigern tog krokodilen, den där tigerna hade dessutom tagit någon förut för han hade duktigt vett att hålla sig ifrån käftarna.

Mago
2005-12-21, 15:58
Det du inte riktigt greppar är att styrka inte är den väsentligaste komponenten i fighter. Sätt Samuelsson mot världsmästaren i thaiboxning, typ.

Drar du löjliga paralleller så vill jag också göra det. Mer som Mike Tyson vs. Prince Naseem. (Tyngre vs. Bättre teknik).

Langster
2005-12-21, 16:02
För att svara på det skulle jag behöva veta vila fenotypiska effekter man brukar kunna förvänta sig av de gener som ligger på lejon och tigrars könskromosomer.
Vad jag läst så blir de sterila, båda varianterna. Därmed kanske de inte heller har någon vidare testoproduktion? De ska tydligen vara rätt lugna djur iaf. Men de kan nog slåss ändå. Det är ju bara att pumpa dem fulla med steroider annars om man vill ha lite action!

CoC
2005-12-21, 16:03
Zik! *screwy*

Nej liten var väl inte krokodilen, men de kan ju blir sjukt stora.

Jasså, berätta mera. Mkt intresserad med tanke på att jag bor i Australien där man finner de allra största krokodilerna i världen (Crocodilus porosus).

MasterChief
2005-12-21, 16:07
Drar du löjliga paralleller så vill jag också göra det. Mer som Mike Tyson vs. Prince Naseem. (Tyngre vs. Bättre teknik).

Eftersom du är helt insnöad på att starkast är bäst var jag tvungen att ta i för att få dig att greppa. *screwy*

Mago
2005-12-21, 16:14
Jasså, berätta mera. Mkt intresserad med tanke på att jag bor i Australien där man finner de allra största krokodilerna i världen (Crocodilus porosus).

Ja du vet säkert mer. :)
Har iaf. hört att man hittat exemplar av nilkrokodiler på uppåt nästan 10m.

Mago
2005-12-21, 16:15
Eftersom du är helt insnöad på att starkast är bäst var jag tvungen att ta i för att få dig att greppa. *screwy*

Nejdå. Men jag tror inte det skiljer sååå jävla mycket i teknik mellan ett lejon och tiger. Men jag tror att tigern är tillräkligt stark för att hålla lejonet nere.

Jense
2005-12-21, 16:21
fast i vattnet hade det gått på 1 sekund så hade lejonet varit 3 btar i en krokodilmage.

Honn
2005-12-21, 16:21
Det är en liger på båda bilderna. Tror dessutom att det är samma liger. Hercules heter han på den andra bilden i alla fall.

Jense
2005-12-21, 16:22
Jepp...lite coolt faktiskt. Vegetarianer är störst och starkast.

äter en vitaj gräs? eller kaskelot? eller blåval?

christian
2005-12-21, 16:24
Nejdå. Men jag tror inte det skiljer sååå jävla mycket i teknik mellan ett lejon och tiger. Men jag tror att tigern är tillräkligt stark för att hålla lejonet nere.

Såg du filmen jag länkade till? Lejonet gör slarvsylta av hyenorna som tigrarna inte ens vågade sig på.

Mago
2005-12-21, 16:35
Såg du filmen jag länkade till? Lejonet gör slarvsylta av hyenorna som tigrarna inte ens vågade sig på.

Ja det var ju många tigrar i den filmen..
En tiger skulle jonglerat med hyernorna. ;)

CoC
2005-12-21, 16:36
Ja du vet säkert mer. :)
Har iaf. hört att man hittat exemplar av nilkrokodiler på uppåt nästan 10m.

De största kända saltvattenkrokodiler (största arten) var drygt 6m. Uppgifter om större exemplar har inte gått att verifiera.

Påminner mig om diskussioner om största vithajen. Det finns ett set käkar från en vithaj på Natural History Museum i London som påstods komma från en vithaj på över 11m. Kritisk jämförelse med käkar från exemplar med verifierad längd visade att käken i NHM kom från en vithaj på drygt 5m. Verifierade rekordet ligger på precis 6m.

Langster
2005-12-21, 16:37
Det är en liger på båda bilderna. Tror dessutom att det är samma liger. Hercules heter han på den andra bilden i alla fall.
Vad knäppigt!!!

christian
2005-12-21, 16:40
Ja det var ju många tigrar i den filmen..
En tiger skulle jonglerat med hyernorna. ;)

:em: Tänkte lite fel, är nog lite trött idag. Får gå och ställa mig med dumstruten ett tag.

Jag vill ha ett lodjur som husdjur, fatta coolt.

Langster
2005-12-21, 16:42
Här är då en bild på ett tigon, men det står tiglon på bilden. Knäppigt igen!!!

christian
2005-12-21, 16:43
BTW: intressant sida för den här lilla tråden.. ;)

http://www.bobsanimalfights.com/

Langster
2005-12-21, 16:46
Ännu en bild på en liger!

MasterChief
2005-12-21, 16:47
äter en vitaj gräs? eller kaskelot? eller blåval?

Nej, du har helt rätt. Bra iaktagelse Dr. Jense. :D
Nu råkar jag dock prata om landlevande djur (vilket jag tycker framgår av tråden).

Jense
2005-12-21, 16:47
Nej, du har helt rätt. Bra iaktagelse Dr. Jense. :D
Nu råkar jag dock prata om landlevande djur (vilket jag tycker framgår av tråden).

krokodiler spenderar väl mest tid i vattnet iofs

MasterChief
2005-12-21, 16:50

Ja, det har du rätt i. Men de har tydligen förmågan att kräla upp på land. Vet dock inte om det är bekräftat.

Däremot är jag säker på att vithajar inte slåss mot lejon i någon större omfattning på savannen.

Langster
2005-12-21, 16:50
Vi kan ju utgå från att fighterna äger rum på torra land och i så fall är elefanten fortfarande vinnaren. :D Eller fan, kanske nåt av de andra djuren skulle kunna döda en val på land lättare än en elefant eftersom de har klor och vassa tänder?

christian
2005-12-21, 16:53
http://www.dumpalink.com/media/1127137947/Bear_VS_Tiger

Liten asiatisk björn mot tiger, hyffsat jämnt.

Jense
2005-12-21, 16:54
Ja, det har du rätt i. Men de har tydligen förmågan att kräla upp på land. Vet dock inte om det är bekräftat.

Däremot är jag säker på att vithajar inte slåss mot lejon i någon större omfattning på savannen.

fighter på torra land.. bästa fightern om det nu krävs bör väl va en grizzly. eller en flodhäst.

å andra sidan såg jag ngt på tv för ngn vecka sen med elefanter som attackerade noshörningar. blev lite chockad att noshörningarna nte trillade omkull direkt efter en knuff av ett betydligt större djur... men å andra sidan vinner nog pilgiftsgrodan eller nån giftorm mot en elefant så wtf hoe. går inte att bedömma vinnare i denna lite osmakliga tävling

Herkulez
2005-12-21, 16:54
bägge är ligrar,

"The reason that they are called a liger is because the father was a lion and the mother was a tiger. If the situation was reversed and the mother was a lion and the father was a tiger, he would be called a tigon, and would be a dwarf instead of a giant. A fully grown tigon is usually less that 350lbs. Ligers are not sterile, and they can reproduce. If a liger were to reproduce with a tiger, it would be called a titi, and if it were to reproduce with a lion, it would be call a lili"

obs: liger väger ca 900pounds fullvuxen.

Jense
2005-12-21, 16:56
bägge är ligrar,

"The reason that they are called a liger is because the father was a lion and the mother was a tiger. If the situation was reversed and the mother was a lion and the father was a tiger, he would be called a tigon, and would be a dwarf instead of a giant. A fully grown tigon is usually less that 350lbs. Ligers are not sterile, and they can reproduce. If a liger were to reproduce with a tiger, it would be called a titi, and if it were to reproduce with a lion, it would be call a lili"

vilket motsvarar mer än 400kg

Langster
2005-12-21, 16:58
bägge är ligrar,

Jajajajaa JA! Jag vet det nu, sluta tjata! Bild på tigon finns nu i tråden. :D

skaparn
2005-12-21, 17:06
Skillnaden mellan Lejon, Tigrar och Hyenor... riktigt hårt!
http://www.compfused.com/directlink/524/

Sensmoral:
Don´t f*ck with the lion.

Måste säga att jag tycker hyenan som företeelse ägde upp lejonen där. Jag fascineras av hyenor, de rör sig i stora grupper och gör inte ett skapandes grand själva, utan snor byten från andra likt skolans bullys. Tuggar säkert i sig något självdött också. Grejen är att lejonen inte har en långsiktig chans eftersom hyenan har numerärt överläge och en sorts uppgiven "skit i om jag dör, jag ska ändå in och fightas med de här lejonen"-stil. Djurens avskum så att säga.

Kwon
2005-12-21, 17:07
Ganska intressant att pilgiftsgrodan som e så liten, klen och inte bänkar så mycket vinner mot elefanten som e sååå stoooor (men som är vegetarian).

Knäppigt som Langster säger! :thumbup:

Jense
2005-12-21, 17:08
Måste säga att jag tycker hyenan som företeelse ägde upp lejonen där. Jag fascineras av hyenor, de rör sig i stora grupper och gör inte ett skapandes grand själva, utan snor byten från andra likt skolans bullys. Tuggar säkert i sig något självdött också. Grejen är att lejonen inte har en långsiktig chans eftersom hyenan har numerärt överläge och en sorts uppgiven "skit i om jag dör, jag ska ändå in och fightas med de här lejonen"-stil. Djurens avskum så att säga.

fast flocken hjälpte inte till när papa elejon kom och åt deras kamrater

Mago
2005-12-21, 17:08
Nä kan tänka mig att det är mycket BS med längder uppåt 10m på nilkroksen. Jag ger mig, det är en hyffsat stor krokodil. :)

Så nu har jag läst lite på andra forum och böcker om lejon vs. tiger.

Ganska tragisk läsning, men ändå intressant.

Rommarna brukade anordna fighter mellan tigrar och lejon. Men de använde sig av en tigerart som numer är utdöd som var en bit större än den sibiriska tigern. I de fallen på vann tigern ungefär 3 gånger av 4.
I fighter mellan sibiriska tigrar och lejon så verkar det som att lejonen har lite bättre matchprotokoll.

Lite olika aspekter:
Tigern är större och starkare och har bättre rörlighet
Lejonet har skyddande man som gör väldigt mycket eftersom de ofta attackerar nacken
Tigern har tjockare päls över resten av kroppen
Tigern har längre tänder
Lejonet är mer van vid fighter

Langster
2005-12-21, 17:22
ELLER???

Herkulez
2005-12-21, 17:23
Jajajajaa JA! Jag vet det nu, sluta tjata! Bild på tigon finns nu i tråden. :D
tigon kallas även tiglon :D

skaparn
2005-12-21, 17:34
fast flocken hjälpte inte till när papa elejon kom och åt deras kamrater

Vilket förstärker deras ställning som avskum, de jobbar visserligen i grupp men det är var man för sig själv så fort de attackeras.

Jense
2005-12-21, 17:35
Vilket förstärker deras ställning som avskum, de jobbar visserligen i grupp men det är var man för sig själv så fort de attackeras.
påminner om ett annat fenomen

Krokodil
2005-12-21, 17:39
Jag har inte läst hela tråden, men jag är övertygad om att en riktigt stor grinig krokodil gör slarvsylta av en liten fjollig tiger! *flex* :D

CoC
2005-12-21, 18:25
Jag har inte läst hela tråden, men jag är övertygad om att en riktigt stor grinig krokodil gör slarvsylta av en liten fjollig tiger! *flex* :D

Tillräckligt stor?

http://www.flmnh.ufl.edu/natsci/herpetology/brittoncrocs/images/!cpor5.jpg

Jense
2005-12-21, 18:27
Tillräckligt stor?

http://www.flmnh.ufl.edu/natsci/herpetology/brittoncrocs/images/!cpor5.jpg

du som är experten.

varför rullade inte krokodilen? eller är tigern så stark att den kan hålla nere krokodilen?

MasterChief
2005-12-21, 19:42
Fascinerande egentligen vilka små plutt-rovdjur som vandrar på jordens yta idag. Annat var det på Krita. Tyrannosaurus Rex eller Giganotosaurus skulle äta upp en hel lejonflock till mellanmål. T-rex käkkraft motsvarade att bli ihoptryckt av en personbil på var sida. :whipped:

Zakath
2005-12-21, 19:55
Fascinerande egentligen vilka små plutt-rovdjur som vandrar på jordens yta idag. Annat var det på Krita. Tyrannosaurus Rex eller Giganotosaurus skulle äta upp en hel lejonflock till mellanmål. T-rex käkkraft motsvarade att bli ihoptryckt av en personbil på var sida. :whipped:

Var inte T-rex egentligen en asätare? :MrT:

Mago
2005-12-21, 20:05

Där om tvistar de lärda.

MasterChief
2005-12-21, 20:06

Den var nog både och. Den hade ju attribut som tyder på att den var asätare; som bra luktsinne och extremt starka käkar. Även så var den inte särskilt lämpad för att springa eftersom ett fall i hög hastighet skulle kunna döda den (pga av extremt tungt huvud). Men forskarna anser väl idag att den tog det som den kom över.

I vilket fall som helst så är ju egentligen diskussionen om vem som vinner en fajt och jag tror nog en björn förlorar mot T-rexen. :D

Griip
2005-12-21, 20:07
Jag tror faktiskt en tiger hade smiskat både lejon och björn, faktiskt. Elefant också. Lejon har ju fördel med att den är "van" att gruffas, men samtidigt jagar den inte lika mycket som en tiger(Tigern huntar solo och gör mer jobb då den jagar), alltså, vem är mest van "fighter"?. Tigern är snabbare, starkare och smidigare. Lejonen har lite hår som är i vägen runt nacken, woho big deal. Tigern pawnar lejonet, iaf.

Tigern hoppar upp på elefantens rygg och biter loss huvudet/eventuellt strimlar snabeln så elefanten dör av direkt förblödning.

Björnen däremot, skulle kunna bli svår. Men jag tror inte björnen är snabb nog, helt enkelt. En för stor kluns, helt enkelt. Är den riktigt stor tror jag kanske tom det blir lättare för tigern, då han också blir slöare och ett lättare hoppa-rygga-bita-loss-huve offer.

Hade tigern mött den största krokodilen någonsin hade det nog varit ännu lättare, då den hade tagit ännu längre tid på sig att vända.

MasterChief
2005-12-21, 20:15
Jag tror faktiskt en tiger hade smiskat både lejon och björn, faktiskt. Elefant också. Lejon har ju fördel med att den är "van" att gruffas, men samtidigt jagar den inte lika mycket som en tiger(Tigern huntar solo och gör mer jobb då den jagar), alltså, vem är mest van "fighter"?. Tigern är snabbare, starkare och smidigare. Lejonen har lite hår som är i vägen runt nacken, woho big deal. Tigern pawnar lejonet, iaf.

Tigern hoppar upp på elefantens rygg och biter loss huvudet/eventuellt strimlar snabeln så elefanten dör av direkt förblödning.

Björnen däremot, skulle kunna bli svår. Men jag tror inte björnen är snabb nog, helt enkelt. En för stor kluns, helt enkelt. Är den riktigt stor tror jag kanske tom det blir lättare för tigern, då han också blir slöare och ett lättare hoppa-rygga-bita-loss-huve offer.

Hade tigern mött den största krokodilen någonsin hade det nog varit ännu lättare, då den hade tagit ännu längre tid på sig att vända.

Fel fel fel. Du missar att tigern är ett fegt osocialt och puckat djur. Lejonen har betydligt mer auktoritet i sig (i och med den natur han lever i). En tiger har inte samma attityd i en fajt tror jag. Lejonet är mer av en slugger och tigern en liten feg psykopatisk primadonna (kanske har jag sett för mycket på tecknat. :D )

Mart|n
2005-12-21, 20:19
Tror nog en isbjörn hade tagit det mesta :P

Det är väl den björnen som blir absolut mest rasande jämfört med de andra björnarna?

Zakath
2005-12-21, 20:21
Som Jense nämde tidigare, flodhäst :hbang:

kimonque
2005-12-21, 20:33

vettefan, räknas denna? :)

The Giant Crocodyliform Sarcosuchus from the Cretaceous of Africa
S. imperator is estimated to have grown to a maximum body length of at least 11 to 12 meters and body weight of about 8 metric tons over a life-span of 50 to 60 years.

http://www.staabstudios.com/sarcbig.jpg

mangemani
2005-12-21, 20:39
bah,tigern kanske klådde upp den där krokodilen,men blev rätt så ägd av en apa(syftar på filmen där det är en apa som svingar sej fram och tillbaks i träden och rycker och sliter i tigerns öra/svans)

kimonque
2005-12-21, 20:45
ormar då? vet ej hur de jagar men de ser rätt läskiga ut!

http://photos1.blogger.com/blogger/8089/1045/1600/anna2.jpg

Piranha
2005-12-21, 20:46
Om vi ändå är inne på temat så en full gorilla med en elefantstudsare vore livsfarlig.

Varför ens jämföra tiger och isbjrörn de bor ju inte ens på samma kontinent.

kimonque
2005-12-21, 20:51
varför skulle det vara roligare o jämföra om de nu bodde på samma kontinent? :confused:

Krampus
2005-12-21, 20:55
Igen: Mini vs Stahlberg.
Värre cat-fight kommer inte att kunna sådas.

kimonque
2005-12-21, 20:56
Igen: Mini vs Stahlberg.
Värre cat-fight kommer inte att kunna sådas.

:laugh: :laugh: jag hade betalat dyrt för att se

Krampus
2005-12-21, 21:00
:laugh: :laugh: jag hade betalat dyrt för att se

"...and look - The Stahlberg tried to upset the Mini verbaly and now he is looked in a head-hold... Will he surive?...."

Grisen
2005-12-21, 21:31

Du verkar ha fått det hela om bakfoten, det är snarare lejon som snor av framför allt vildhundar, geparder, leparder och hyenor. Lejonen är så stora och starka att knappt nån på savannen kan mucka med dem.

hahavaffan
2005-12-21, 21:35
Trodde lääätt att krokodilen skulle äga tigern. Men så fel jag hade.

Krampus
2005-12-21, 21:36
Du verkar ha fått det hela om bakfoten, det är snarare lejon som snor av framför allt vildhundar, geparder, leparder och hyenor. Lejonen är så stora och starka att knappt nån på savannen kan mucka med dem.

Lejon vs Arne P? *popcorn*

Piranha
2005-12-21, 21:37
He he he " a few minutes later the crockodile is dead "

Krampus
2005-12-21, 21:46
He he he " a few minutes later the crockodile is dead "

O, o, o denna: *ehrm* Pirajja vs elektrisk ål? :)

*zzzt-zzzt
*schnapp!
*zzzzt
*schnapp-schnapp!

Fan va coolt... :rolleyes:

mmartin
2005-12-22, 00:06
inte alls förvånande.. på land är inte krokodilen sitt rätta jag, ENORM skillnad, hela sin bonus att vara smidig i vattnet o vara länge under vattnet tas bort och vad finns kvar då? osmidighet... Orättvis match, tigern vann lätt, lika lätt som krokodil hade vunnit i vatten, detta var dock lite mindre krokodil....

En stor björn kallas här klumpig? OMG....

svåra jämförelser men en riktigt stor björn tror jag hade vunnit...

Hobbes
2005-12-22, 00:13
Varför ens jämföra tiger och isbjrörn de bor ju inte ens på samma kontinent.

Eller Pingviner och Isbjörnar om jag inte är fel ute... :D

HookersUnited
2005-12-22, 00:43
Eller Pingviner och Isbjörnar om jag inte är fel ute... :D
Vilken hårding! :D

HookersUnited
2005-12-22, 00:45
Animal Planet brukar köra ett klipp med en ursinnig elefant som jagar en bil, jag är alltid lika glad att jag sitter i TV-soffan och inte i bilen.

Tigerkotten
2005-12-22, 00:50
http://www.dumpalink.com/media/1127137947/Bear_VS_Tiger

Liten asiatisk björn mot tiger, hyffsat jämnt.

Personer som fixar sådana dära "fighter" borde skjutas direkt.
Sjukt att para ihop 2 djur bara för att se dom slåss.

skaparn
2005-12-22, 01:09

Det kanske är så, men jag hade känslan av att lejon är ett snyggt brat-djur som antagligen skulle hänga på stureplan ifall det vore människa. Hyenan håller på Hammarby eller Gnaget och får mer skit i media trots att lejonen stökar precis lika mycket på savannen

Krokodil
2005-12-22, 01:42
Det kanske är så, men jag hade känslan av att lejon är ett snyggt brat-djur som antagligen skulle hänga på stureplan ifall det vore människa. Hyenan håller på Hammarby eller Gnaget och får mer skit i media trots att lejonen stökar precis lika mycket på savannen
:laugh: :D

Krampus
2005-12-22, 01:43

*zzzt-zzzt
*schnapp!
*zzzzt
*schnapp-schnapp!

Bump.

Griip
2005-12-22, 01:44

Uhh nej. LeOparder dödar själva och drar upp offret i träden för att inte lejon/hyenor ska ta bytet från dem. Lejon jagar själva, och ibland blir deras byte snott av 20 hyenor. Geparder suger.

Och tigrar är inga fjantar, dem är KUNG FÖR BÖVELEN!! *grr27*

fast vore tuffare om lejonen var bäst i test, för dem ser tuffast ut med sin man å allt

Krampus
2005-12-22, 01:46
Uhh nej. LeOparder dödar själva och drar upp offret i träden för att inte lejon/hyenor ska ta bytet från dem. Lejon jagar själva, och ibland blir deras byte snott av 20 hyenor. Geparder suger.

Och tigrar är inga fjantar, dem är KUNG FÖR BÖVELEN!! *grr27*

fast vore tuffare om lejonen var bäst i test, för dem ser tuffast ut med sin man å allt

Visst är det lite Rick James över lejon?

Kwon
2005-12-22, 02:15

*zzzt-zzzt
*schnapp!
*zzzzt
*schnapp-schnapp!

Så fort Pirre närmar sig Ålen Eriksson så utstöter ju Ålen kraftiga stötar som borde knocka Pirre.

Så jag röstar på Ålen.

Hinner dock Pirre bita sig fast samtidigt som elchocken kör igång så kan det ju bli double KO dock, eftersom käken tuggar frenetiskt samtidigt som Pirre chockas. Shake it! :thumbup:

Fagen
2005-12-22, 02:28

Är inte detta snarare din undertryckta syn på hur du ser på dig själv och oss andra vid diskussioner i diverse trådar här på forumet... :D

Krampus
2005-12-22, 02:59
Så fort Pirre närmar sig Ålen Eriksson så utstöter ju Ålen kraftiga stötar som borde knocka Pirre.

Så jag röstar på Ålen.

Hinner dock Pirre bita sig fast samtidigt som elchocken kör igång så kan det ju bli double KO dock, eftersom käken tuggar frenetiskt samtidigt som Pirre chockas. Shake it! :thumbup:

Troligt scenario.

Men vad säger du, är det inte lite Rick James över lejon?

CoC
2005-12-22, 03:30
du som är experten.

varför rullade inte krokodilen? eller är tigern så stark att den kan hålla nere krokodilen?

Krokodiler rullar vanligtvis bara när de bitit tag i något.

CoC
2005-12-22, 03:35
T-rex käkkraft motsvarade att bli ihoptryckt av en personbil på var sida. :whipped:

Källa? Är intresserad med tanke på att två av mina senaste publikationer handlar om dinosaurier (första ceratopsierna från Europa, närmare bestämt i Bromölla trakten; samt raptor dinosaurier från understa krita på Bornholm).

Se även http://www.gff-online.se/site/article.asp?articleID=797

Jense
2005-12-22, 06:40
Krokodiler rullar vanligtvis bara när de bitit tag i något.

varje gång den där mr seteve sätter sig på en krokodil så börjar den försöka snurra. han kallar det dödsrullningar

MasterChief
2005-12-22, 07:14
Källa? Är intresserad med tanke på att två av mina senaste publikationer handlar om dinosaurier (första ceratopsierna från Europa, närmare bestämt i Bromölla trakten; samt raptor dinosaurier från understa krita på Bornholm).

Se även http://www.gff-online.se/site/article.asp?articleID=797

Erickson, G. M., S. D. Van Kirk, J. Su, M. E. Levenston, W. E. Caler, and D. R. Carter. 1996. Bite-force estimation for Tyrannosaurus rex from tooth-marked bones. Nature, 382:706-7

(Jag har själv hela 40p i geologi. :D )

JJ
2005-12-22, 08:41
Hyenan håller på Hammarby eller Gnaget och får mer skit i media trots att lejonen stökar precis lika mycket på savannen

*grr*

skaparn
2005-12-22, 11:03
Är inte detta snarare din undertryckta syn på hur du ser på dig själv och oss andra vid diskussioner i diverse trådar här på forumet... :D

Hmmm,är jag hyenan eller lejonet då? Eller rent av bytesdjuret?

JJ: Gruppkram!!!

Fagen
2005-12-22, 11:27
Hmmm,är jag hyenan eller lejonet då? Eller rent av bytesdjuret?

JJ: Gruppkram!!!

I mina ögon kommer du alltid att vara en dominant lejonhane.

/ Hyenan

CoC
2005-12-22, 11:27
Erickson, G. M., S. D. Van Kirk, J. Su, M. E. Levenston, W. E. Caler, and D. R. Carter. 1996. Bite-force estimation for Tyrannosaurus rex from tooth-marked bones. Nature, 382:706-7

(Jag har själv hela 40p i geologi. :D )

Jo den har jag läst, men jag minns inte att de nämnde bilar? *rolleyes*

CoC
2005-12-22, 11:30
varje gång den där mr seteve sätter sig på en krokodil så börjar den försöka snurra. han kallar det dödsrullningar

Tja, den krokodilen är väl så djäfla trött på att ha Steve sittandes på sig så han försöker med allt, inklusive rullningar som annars används vid byteshantering.

Fagen
2005-12-22, 11:32
Kan inte fatta att ni alla har missat det farligaste och dödligaste av alla djur i denna diskussion. Mot detta djur har de andra djuren inte en chans, det finns inget försvar som hjälper. Just ask Kwon!

http://www.vgof.se/Galleri05/Vg05/vgaug05/svalan0069.jpg

Kwon
2005-12-22, 11:34
Kan inte fatta att ni alla har missat det farligaste och dödligaste av alla djur i denna diskussion. Mot detta djur har de andra djuren inte en chans, det finns inget försvar som hjälper. Just ask Kwon!

http://www.vgof.se/Galleri05/Vg05/vgaug05/svalan0069.jpg

Där e den ja! :)

Väntade på den!

Pilgiftsgrodan på andra plats dock! :thumbup:

Fagen
2005-12-22, 11:37
Där e den ja! :)

Väntade på den!

Pilgiftsgrodan på andra plats dock! :thumbup:

Jupp. 1:a Tranan, 2:a Grodan, så är det.

MasterChief
2005-12-22, 11:48
Jo den har jag läst, men jag minns inte att de nämnde bilar? *rolleyes*

Detta är allmänna delen av kollo....Illustrativa förklaringsmodeller fungerar bäst. ;)

Perscitus
2005-12-22, 11:55
Personer som fixar sådana dära "fighter" borde skjutas direkt.
Sjukt att para ihop 2 djur bara för att se dom slåss.
Filmen med lejonen och hyenorna såg ju ut att utspela sig i naturen. Alla djur på jorden slåss ju varje dag. Tigrar, hyenor, lejon, björnar och människor.

Varför många finner det fascinerande med djur-fightingfilmer är väl för att vi är utvecklade till att uppskatta fighter, för att kunna försvara oss och inte dra oss ur. Sen finns det ju pacifister som säger att människan är något bättre, men i min mening är det lika sant som religösa som säger sig talat med Gud, en föreställning så stark att de själva tror på den. Filmer blir en sorts simulering, på samma vis som vi gillar att se actionfilmer med bankrån och dylikt. Det är inte att som så många säger "intressant att se hur sjuka människor handlar", utan i själva verket är det att vi själva skulle vilja blåsa huvudet av bankdirektören och dra iväg från polisen i en amerikansk muskelbil.

Langster
2005-12-22, 12:12
Filmen med lejonen och hyenorna såg ju ut att utspela sig i naturen. Alla djur på jorden slåss ju varje dag. Tigrar, hyenor, lejon, björnar och människor.

Varför många finner det fascinerande med djur-fightingfilmer är väl för att vi är utvecklade till att uppskatta fighter, för att kunna försvara oss och inte dra oss ur. Sen finns det ju pacifister som säger att människan är något bättre, men i min mening är det lika sant som religösa som säger sig talat med Gud, en föreställning så stark att de själva tror på den. Filmer blir en sorts simulering, på samma vis som vi gillar att se actionfilmer med bankrån och dylikt. Det är inte att som så många säger "intressant att se hur sjuka människor handlar", utan i själva verket är det att vi själva skulle vilja blåsa huvudet av bankdirektören och dra iväg från polisen i en amerikansk muskelbil.
OK... Vad knäppigt det låter.

skaparn
2005-12-22, 12:16
I mina ögon kommer du alltid att vara en dominant lejonhane.

/ Hyenan

Oj! Det tar jag som en komplimang, en fin kolojulklapp!

MasterChief
2005-12-22, 12:18
Det är inte att som så många säger "intressant att se hur sjuka människor handlar", utan i själva verket är det att vi själva skulle vilja blåsa huvudet av bankdirektören och dra iväg från polisen i en amerikansk muskelbil.

*rolleyes* Ööhhh...nä.

Så om jag tittar på Toy Story så har jag ett uppdämt behov av att egentligen vara en liten talande leksak?

Ditt psyksnack är en aaning generaliserande.

occt
2005-12-22, 12:19
krokodilen hadde inte mycket chans

Überbiffen
2005-12-22, 12:29
De arrangerade fighterna var ju lagom vidriga.

Tricklev
2005-12-22, 12:32
De arrangerade fighterna var ju lagom vidriga.
Minst sagt :thumbup:

Ps: En argsint gorilla hane tar alla :thumbup:

Kwon
2005-12-22, 12:35

Förutom en Trana alt pilgiftsgroda.

Krampus
2005-12-22, 12:36
Förutom en Trana alt pilgiftsgroda.

Rick Jameslejon...

Tricklev
2005-12-22, 12:36
Ingen som har kvar länken till apan som stutsar runt och muckar med ett lejon/tiger? :D

Kwon
2005-12-22, 12:40
Rick Jameslejon...

HAha Krampis me sina RickJamesLejon! :laugh:

Filmtips såhär till jul!

Ong Bak och Tom Yum Goong. Sett?

http://www.tonyjaa.org/gallery/albums/myupload/Tony%20Jaa/Photoshot/normal_009.jpg

MasterChief
2005-12-22, 12:40

Njaee...det är jag inte säker på...Den må vara stark och vildsint, men mot en stor jävla björn tror jag inte den skulle ha en suck. De kan väga över 600 kilo och är ganska aggressiva.

Krampus
2005-12-22, 12:54
HAha Krampis me sina RickJamesLejon! :laugh:
Filmtips såhär till jul!
Ong Bak och Tom Yum Goong. Sett?

Ong Bak vs "Kickboxer" ? *popcorn*
Ska se den!

Men Rick Jameslejon alltså:
Hannarna bara ligger där och jäser hela dagarna med sina fastvuxna Canada-goose jackor och fiser på en en och annan hona.
Så kommer en liten hyena med låt oss säga, en slaktad antilop..
Du vet hur de skrattar lite galet *Iihi-iiiihi* *Iiiihi* som Igor i Frakenstein typ.. Kommer dragandes med en antilop och plirar där *iihi* lixom..

Lejonet bara: Ge mig..
Hyenan bara: *iiihi* Nää!
Lejonet bara: "What did five fingers say to the face?": IM RICK JAMES BITCH! -SLAP- *slap* ...och en 25kgs Lejontass skickar iväg hyenan rullandes in i ett träd (som Mowgli i djungelboken) och lämnar honom med ett förvirrat utryck i ansiktet *Iiiihi*.

Owned.

Kwon
2005-12-22, 12:56
Ong Bak vs "Kickboxer" ? *popcorn*
Ska se den!

Men Rick Jameslejon alltså:
Hannarna bara ligger där och jäser hela dagarna med sina fastvuxna Canada-goose jackor och fiser på en en och annan hona.
Så kommer en liten hyena med låt oss säga, en slaktad antilop..
Du vet hur de skrattar lite galet *Iihi-iiiihi* *Iiiihi* som Igor i Frakenstein typ.. Kommer dragandes med en antilop och plirar där *iihi* lixom..

Lejonet bara: Ge mig..
Hyenan bara: *iiihi* Nää!
Lejonet bara: "What did five fingers say to the face?": IM RICK JAMES BITCH! -SLAP- *slap* ...och en 25kgs Lejontass skickar iväg hyenan rullandes in i ett träd (som Mowgli i djungelboken) och lämnar honom med ett förvirrat utryck i ansiktet *Iiiihi*.

Owned.

LOL! Ja, de får allt serverat på silverfat ja.

Drönarklubben! :thumbup:

Krampus
2005-12-22, 13:24
LOL! Ja, de får allt serverat på silverfat ja.

Drönarklubben! :thumbup:
Så går det till.
En vanlig dag på savannen. *popcorn*

JJ
2005-12-22, 13:37
Ja, hur kunde vi glömma tranan, det finns inget försvar :bow:
*trycker Skaparn mot mitt håriga bröst*

Griip
2005-12-22, 14:39
Njaee...det är jag inte säker på...Den må vara stark och vildsint, men mot en stor jävla björn tror jag inte den skulle ha en suck. De kan väga över 600 kilo och är ganska aggressiva.

Men vadå den skulle ha en chans mot en tiger eller lejon? Hur då? Boxa ihjäl dem eller? Fattar ni inte att det är klor/tänder som dödar?? Gorillor är ju för fan frukost för dem, ni har kollat på för mycket tecknat Tarzan märker jag, där den stora gorilla hanen slår på sitt bröst å ser allmänt mäktig ut och är 15 gånger så stor som den borde varit.

Fan, nu måste jag nog tyvärr säga det som alla buar ut, men jag skulle fan betala mycket för att arrangera tiger -> björn/lejon

Tricklev
2005-12-22, 14:48
Men vadå den skulle ha en chans mot en tiger eller lejon? Hur då? Boxa ihjäl dem eller? Fattar ni inte att det är klor/tänder som dödar?? Gorillor är ju för fan frukost för dem, ni har kollat på för mycket tecknat Tarzan märker jag, där den stora gorilla hanen slår på sitt bröst å ser allmänt mäktig ut och är 15 gånger så stor som den borde varit.

Fan, nu måste jag nog tyvärr säga det som alla buar ut, men jag skulle fan betala mycket för att arrangera tiger -> björn/lejon

Har du inte sett king kong?

Tigerkotten
2005-12-22, 15:01

Nu var det en film där dom slogs i en bur jag länkade till, i naturen där dom stötts på har jag inget emot. Fast underhållning där dom skickar 2 djur i samma bur bara för att slåss är fel.

MasterChief
2005-12-22, 15:01

Fan, har du sniffat på julglöggen? *screwy*
Var skriver jag att en gorilla tar en tiger eller ett lejon?

Men du ska dock inte underskatta Gorillans kraft. I en kamp mellan leopard och Gorilla så vann gorillan i en simulering på tv (det är vad jag kallar källa, det). Leoparder är inte små de heller.

Griip
2005-12-22, 15:05
Har du inte sett king kong?

Har du inte sett Djungelboken? Tigrar fruktar inte ens människor!

Griip
2005-12-22, 15:06

Men du ska dock inte underskatta Gorillans kraft. I en kamp mellan leopard och Gorilla så vann gorillan i en simulering på tv (det är vad jag kallar källa, det). Leoparder är inte små de heller.

Ursäkta mig men jo, det är dem ;) Jämfört med tigrar och lejon då, dvs.

Überbiffen
2005-12-22, 15:06
Har ni inte sett Peter Pan ?

HookersUnited
2005-12-22, 15:07

Jag skulle fan betala mycket för att en krypskytt plockar knäna på samtliga bakom ett sådant arrangemang.

Griip
2005-12-22, 15:35
Jag skulle fan betala mycket för att en krypskytt plockar knäna på samtliga bakom ett sådant arrangemang.

Tror jag säkert, men det är väl en annan tråd?

Griip
2005-12-22, 17:57
När jag verkligen funderat mycket över det här, så har jag kommit fram till följande:

Om alla haft samma mentalitet, så hade tigern spöat alla. Men tigern är en j-vla pussy som hade backat mer än övriga, speciellt mot en björn, då hade den pissat ner sig. Hade den pga en unge eller liknande blivit arg däremot så hade det varit en annan sak.

En järv, spöar ju skiten ur tex en björn. Tiger och lejon? Blir ju double KO iaf pga "giftet".

bigtraps
2005-12-22, 18:21
Snart kommer det väl nån som påstår att en Pitbull tar en tiger också..... ;)

Tricklev
2005-12-22, 18:31
Snart kommer det väl nån som påstår att en Pitbull tar en tiger också..... ;)

Klart dom gör, dom kan ju låsa käkarna.

Jense
2005-12-22, 18:35
Klart dom gör, dom kan ju låsa käkarna.

haha :D

ja pitblu har jete pra slåsskunskapper gämfört med en lejon

Griip
2005-12-22, 19:10
Eftersom jag är lejon(stjärntecken å så) så är ju lejonen bäst kom jag på nu, kolla bara liksom!

http://members.fortunecity.com/nanabubba/nature/34krlionroarBIG.jpg

Griip
2005-12-22, 23:28

Var då?

Grisen
2005-12-23, 00:14

Leoparder är inte speciellt stora, de väger vanligen mellan 30-90 kg.

Edit. Jag såg också simuleringen, det programmet suger.