handdator

Visa fullständig version : Hur hade ni spelat handen?

keffat_liv
2005-12-20, 22:46
Sitter med ess ess. Innan floppen callar jag bara. 3 andra går med. På floppen kommer det upp dam, dam, kung. Hur hade ni spelat därefter?

Jag gick all in fastän jag anade att någon satt med en dam. Var ganska låg på marker så antingen dubbla upp eller finish it off och mycket riktigt så satt 1 med en dam och jag åkte ut på det.

Yankeee
2005-12-20, 22:47
Turnering? Ring game? Varför callade du bara preflop?

Ah, turnering antar jag. Dumt att bara syna preflop om är lowstack.

mmartin
2005-12-20, 22:49
calla innan e ju helt fel, du MÅSTE i det läget höja en aning, inte för mkt men en aning.

Sen efteråt är det svårt... beror på vilken spelstil man har...

Catstyle
2005-12-20, 22:49
Skulle aldrig ha callat preflop.

tigerofsweden
2005-12-20, 22:51

Tycker folk blir så jävla rädda om man höjer direkt, jag hade nog lagt mig om det var många som synade, som du säger så är ju risken stor att någon sitter med en dam :)

Jakelol
Skulle aldrig ha callat preflop.

INte jag heller herre gud du sitter på väldens dunder kort från start och bettar inte.

Yankeee
Tycker folk blir så jävla rädda om man höjer direkt, jag hade nog lagt mig om det var många som synade, som du säger så är ju risken stor att någon sitter med en dam :)

Är man lowstack i turnering så är det inte läge att försöka snålspela för att få ut så mycket som möjligt ;)

Catstyle
2005-12-20, 22:52
De SKA bli rädda, så att bara de med en spelbar hand, vilken är sämre än A A hänger med, och inte folk med overcards som får en billig flop och träffar något.

keffat_liv
2005-12-20, 22:52

Var rädd att ingen skulle gå med. Tidigare i turneringen, samma situation fast med ganska hög stack och ess ess. Raisade då och då folda alla (och det var resonabel raise, hade väl otur i guess) Men iaf så kände jag att det var känsliga spelare då jag raisat innan och alla la sig osv, så var rädd att alla skulle folda om jag raisa. Men det var nog fel gjort sant. Hade jag raisat i början hade han med dam iaf foldat.

Aja, det var en freeroll med 10$ på första platsen, haha:)

tigerofsweden
2005-12-20, 22:53
Är man lowstack i turnering så är det inte läge att försöka snålspela för att få ut så mycket som möjligt ;)

Nej det är ju klart ;) Jo men jag hade nog höjt med A A :)

keffat_liv
2005-12-20, 22:54
sen så just det. De hade riktigt mycket marker med, så de hade förmodligen gott med på vad jag än hade raisat med. Så fel av mig att säga att han med damen hade foldat, för det är inte alls säkert.

Catstyle
2005-12-20, 22:56
Om du är i sån lowstack borde du gått all-in.

Inte omöjligt att snubben med damen hade callat om han hade stort chipövertag, men du kan inte göra mer än att slänga in pengar med den för tillfället bästa handen.

tigerofsweden
2005-12-20, 22:56
sen så just det. De hade riktigt mycket marker med, så de hade förmodligen gott med på vad jag än hade raisat med. Så fel av mig att säga att han med damen hade foldat, för det är inte alls säkert.

Nej poker är poker tyvärr ;)

keffat_liv
2005-12-20, 22:58
Om du är i sån lowstack borde du gått all-in.

Alla hade förmodligen foldat då:(

buhu. satt 2 timmar i onödan och kemiprov imorgon *cry*

Catstyle
2005-12-20, 22:59
Inte om någon hade spelbar hand, typ par.

Om de hade foldat hade du fått chips och varit på väg ur din lowstack ändå.
Aldrig aldrig aldrig låta folk med eventuella overcards få en billig flopp.

Löjtnant Blank
2005-12-20, 23:00
De SKA bli rädda, så att bara de med en spelbar hand, vilken är sämre än A A hänger med, och inte folk med overcards som får en billig flop och träffar något.
Överkort? Han hade AA.

Catstyle
2005-12-20, 23:01
Överkort? Han hade AA.
Klumpig formulering av mig.

Folk med två relativt höga kort, använder alltid termen overcards när jag tänker på kort på det sättet för mig själv.

keffat_liv
2005-12-20, 23:04
Inte om någon hade spelbar hand, typ par.

Om de hade foldat hade du fått chips och varit på väg ur din lowstack ändå.
Aldrig aldrig aldrig låta folk med eventuella overcards få en billig flopp.

hade alla foldat hade jag väl vunnit 1500 eller nåt. Jag hade 7500, nästa kille 112 000, nästa typ 40 000 och 3 killen (han med damen) 35 000 (tror jag)

Catstyle
2005-12-20, 23:05
Aye.
Jag hade gått all-in i det läget.

Löjtnant Blank
2005-12-20, 23:05
Sitter med ess ess. Innan floppen callar jag bara. 3 andra går med. På floppen kommer det upp dam, dam, kung. Hur hade ni spelat därefter?

Jag gick all in fastän jag anade att någon satt med en dam. Var ganska låg på marker så antingen dubbla upp eller finish it off och mycket riktigt så satt 1 med en dam och jag åkte ut på det.
Turnering? Raise 4xBB före floppen. Sedan ställer du in resten på floppen om du har lite marker kvar. Simple.

Omöjligt att ge bättre råd än så efter din beskrivning. Nästa gång kopierar du in hela handen från "hand history"-mappen på hårddisken.

keffat_liv
2005-12-20, 23:07
Turnering? Raise 4xBB före floppen. Sedan ställer du in resten på floppen om du har lite marker kvar. Simple.

Omöjligt att ge bättre råd än så efter din beskrivning. Nästa gång kopierar du in hela handen från "hand history"-mappen på hårddisken.

Alla hade gått med på det så hade inte gjort någon skillnad mot nu. Aja nvm. Nu måste jag fokusera på mitt kemiprov sen är det jullov och då blir det till att lira hela nätter:)

och ja, turnering.

Yankeee
2005-12-20, 23:08
Alla hade gått med på det så hade inte gjort någon skillnad mot nu.

Så kan du inte tänka, du måste spela "rätt" oavsett.

Löjtnant Blank
2005-12-20, 23:09
Klumpig formulering av mig.

Folk med två relativt höga kort, använder alltid termen overcards när jag tänker på kort på det sättet för mig själv.
Tror jag förstår vad du menar, men det spelar ändå ingen roll vilka två underkort de har om du har AA. QJ eller 65 - same shit. De måste träffa tvåpar eller bättre för att vinna potten.

Catstyle
2005-12-20, 23:12
Tror jag förstår vad du menar, men det spelar ändå ingen roll vilka två underkort de har om du har AA. QJ eller 65 - same shit. De måste träffa tvåpar eller bättre för att vinna potten.
Jorå absolut, men den erfarenhet jag har av turneringar på nätet är att i det tidiga skedet så är det knappt en sate som callar en raise preflop om de inte ser minst ett klätt kort på handen, bortsett från par.

Jag skrev dock vad jag tänkte för mig själv, så det blev lite luddigt.

Helena B
2005-12-21, 01:24
Ha ha vill du veta hur jag hade gjort? Jag förlorar nästan hela tiden när jag har A A för att någon annan alltid har triss, gillar inte triss alls *grr27*

Det är bara att trycka på vilken knapp du vill, det bästa är att variera sig. Då kan de inte läsa ditt spel.

Big Lou
2005-12-21, 08:39
Ha ha vill du veta hur jag hade gjort? Jag förlorar nästan hela tiden när jag har A A för att någon annan alltid har triss, gillar inte triss alls *grr27*

Det är bara att trycka på vilken knapp du vill, det bästa är att variera sig. Då kan de inte läsa ditt spel.

Drottningen av poker har talat *bugar*
Blunda och tryck vettja! :D

jesse
2005-12-21, 10:12

Får du en sådan hand när du sitter low-stack i en tunering så finns de inte så mycket att välja på, kraftig höjning alternativt all-in är de som gäller. Senn kan du aldrig veta om killen med damen hade gått med i alla fall, det viktiga är att du spelar handen så att oddsen för att vinna den blir så stor som möjligt, det är så du går med vinst i längden.

Jakelol
2005-12-21, 18:06
Jag skulle ha gjort som dom här indierna ^^

http://www.grapheine.com/bombaytv/playuk.php?id=406984

OBS hemmasnickrad film.

Rock'nRoll
2005-12-21, 18:17
Hadde gått all in.

Sheogorath
2005-12-21, 18:25
Jag hade lätt först gjort en candyflippin' och sedan slagit till med en rejäl flippflopp.

tigerofsweden
2005-12-21, 18:27
Jag hade lätt först gjort en candyflippin' och sedan slagit till med en rejäl flippflopp.

:laugh:

Helena B
2005-12-21, 18:28

Berätta gärna för en noob vad det är?

Mr Zero
2005-12-21, 18:44
Berätta gärna för en noob vad det är?
På ren svenska kallas det visst rappakalja ;)

rQx
2005-12-21, 18:46
Ta för vana att alltid raisa om du tänker spela handen pre flop. I undantagsfall kan man ju bara limpa för att vara lurig. Men i detta fallet skulle jag fortsatt en check och sett vad som händer och gå därifrån.

mini_Arnold
2005-12-21, 18:59
presink på en underflow? kunde ha funkat.
men jag är lite osäker, om en av dom andra har en flamingo blir det tufft som fan.
Skippa essen o satsa på syna din hand :thumbup: