handdator

Visa fullständig version : Man+växter=fjolligt?

H.Emanuel
2005-12-19, 21:19
Inte för att jag just nu är engagerad i det, men jag har alltid gillat att ha växter hemma och tänker när lönen anländer härnäst köpa en massa nya. Gröna växter ska det vara. Jag har ett antal som jag haft i flera år. Anses det fjolligt, rent av bögigt?

Grahn
2005-12-19, 21:20
Inte för att jag just nu är engagerad i det, men jag har alltid gillat att ha växter hemma och tänker när lönen anländer härnäst köpa en massa nya. Gröna växter ska det vara. Jag har ett antal som jag haft i flera år. Anses det fjolligt, rent av bögigt?

Killen på din avatar hade en växt som han gillade i en film, i dare you to call him fjolla!

Seriöst, nej givetvis inte. Trädgårdsmästare tex är väl ett manligt yrke annars hade det hetat ngt annat.

Dav0d
2005-12-19, 21:23
Ööö vem bryr sig, så länge du mår bra av det. Att bry sig mycket om vad andra tycker är dock fjolligt.

Annars nej, det är inte bögigt...

H.Emanuel
2005-12-19, 21:26
Jag bryr mig inte egentligen. Jag gillar växter

HookersUnited
2005-12-19, 21:26
Nej.
Lagom mängd växter gör susen för en trevlig atmosfär i hemmet imho.

Helena B
2005-12-19, 21:28
Växter renar ju luften eller nåt sånt så det måste vara bra. Jag har själv inga, de bara dör. Men att ha några växter är alltid mysigt.

bluelight
2005-12-19, 21:29
Nejdå, så länge du inte blir jätteintresserad av blommor och sådant, det tycker JAG PERSONLIGEN är lite fjolligt. (Men gröna växter är fedt).

christian
2005-12-19, 21:30
Växter renar ju luften eller nåt sånt så det måste vara bra. Jag har själv inga, de bara dör. Men att ha några växter är alltid mysigt.

Kanske säger mer om din luft hemma.. :devil:

Lite växter är ju bara snyggt, men det kan säkert anses fjolligt om det går till överdrift.. ;) Fast ett intresse är väl ett intresse är ett intresse, antar jag.

JoelR
2005-12-19, 21:31
Växter är bra. Har ca 10 stycken i mitt rum som jag pysslar om. Absolut inget fjolligt med det.

Dumleman
2005-12-19, 21:32
Ja det är fab5-varning, shame on you! *slap* Du skall som enda prydnad hava staplade ölburkar och snusdosor, då snackar vi ofjolligt.

Helena B
2005-12-19, 21:34
Kanske säger mer om din luft hemma.. :devil:

Lite växter är ju bara snyggt, men det kan säkert anses fjolligt om det går till överdrift.. ;) Fast ett intresse är väl ett intresse är ett intresse, antar jag.

Eller att mina fönster är i östligt läge och varken soligt eller halvsoligt eller halvskuggit plus att de står ovanför elementen som är på högsta temperatur.

eller så beror det på att jag inte vattnar, vet ej.. Men blommor är fint!

H.Emanuel
2005-12-19, 21:36
Eller att mina fönster är i östligt läge och varken soligt eller halvsoligt eller halvskuggit plus att de står ovanför elementen som är på högsta temperatur.

eller så beror det på att jag inte vattnar, vet ej.. Men blommor är fint!
Gröna växter skulle väl trivas i den miljön? Typ kaktusar :D

MasterChief
2005-12-19, 21:37

Det är bara fjolligt att bry sig om vad andra skulle tycka. Gillar du fikusar är det bara att köra hårt! :thumbup:

H.Emanuel
2005-12-19, 21:42
Killen på din avatar hade en växt som han gillade i en film, i dare you to call him fjolla!

Seriöst, nej givetvis inte. Trädgårdsmästare tex är väl ett manligt yrke annars hade det hetat ngt annat.
Leon, ja...vilken film alltså! Kan man se hur många gånger som helst. Men nu har jag en annan avatar

Helena B
2005-12-19, 21:43
Gröna växter skulle väl trivas i den miljön? Typ kaktusar :D

Men om man ska ha växter eller blommor så ska det vara vackra. Inte bara gröna eller stickiga som kaktusar, vad säger det om ens personlighet. Den vackraste blomman är helt klart fuchsia.

H.Emanuel
2005-12-19, 21:47
Men om man ska ha växter eller blommor så ska det vara vackra. Inte bara gröna eller stickiga som kaktusar, vad säger det om ens personlighet. Den vackraste blomman är helt klart fuchsia.
Jag föredrar som sagt gröna växter, klarar inte såna som blommar och har sig, dom verkar så svårskötta och känsliga. Gröna växter är en fröjd för ögat, även vissa kaktusar

King Grub
2005-12-19, 21:48
Jag har en hel massa kaktusar. Min favorithemmaväxt.

H.Emanuel
2005-12-19, 21:50
Har tre ståtliga high chaparall:er i köksfönstren

Jax
2005-12-19, 21:56
Det är optimalt att ha en massa växter.
Syre är fina grejor.

Perscitus
2005-12-19, 22:01
Det finns väl manliga växter. Män har ju inte blommor och sådant utan kaktusar, köttätande växter och andra överlevnadskraftiga växter.

;)

Eller så köper man de vilka växter man vill om man gillar växter och visar upp den könsuniversella respektabla egenskapen att stå fast vid sin åsiktsintegritet. Mycket behagligare.

Nu får väl alla gnälla och ignorera mig om det är offtopic men jag försöker ändå. Temat är ju manlighet och jag har en fundering angående position när man arbetar. När jag gör något i knähöjd brukar jag sätta mig på huk, men inte som kvinnor pinkar, utan med hälarna i luften så att låren blir paralella med golvet - det känns bättre på något vis. Jag kom att tänka på det hela då det är mer ansträngande än att sitta på huk som i knäböj, och kom fram till att det känns feminimt på något vis, konstigt egentligen. Någon mer som upplever samma sak? Har börjat sitta på huk när jag är ensam, men ska det berömmas fälgar med andra killar blir det oftast till att sitta på det mer manliga sättet. :)

H.Emanuel
2005-12-19, 22:03
Det finns väl manliga växter. Män har ju inte blommor och sådant utan kaktusar, köttätande växter och andra överlevnadskraftiga växter.

;)

Eller så köper man de vilka växter man vill om man gillar växter och visar upp den könsuniversella respektabla egenskapen att stå fast vid sin åsiktsintegritet. Mycket behagligare.

Nu får väl alla gnälla och ignorera mig om det är offtopic men jag försöker ändå. Temat är ju manlighet och jag har en fundering angående position när man arbetar. När jag gör något i knähöjd brukar jag sätta mig på huk, men inte som kvinnor pinkar, utan med hälarna i luften så att låren blir paralella med golvet - det känns bättre på något vis. Jag kom att tänka på det hela då det är mer ansträngande än att sitta på huk som i knäböj, och kom fram till att det känns feminimt på något vis, konstigt egentligen. Någon mer som upplever samma sak? Har börjat sitta på huk när jag är ensam, men ska det berömmas fälgar med andra killar blir det oftast till att sitta på det mer manliga sättet. :)
Nu är inte jag nån mod här, men snacka om att skapa en helt ny tråd i tråden. Kan du inte starta en ny?

s_himself
2005-12-19, 22:05

köp växter för helvet.. va fan ska du tänkte på det för? Jag hatar mitt jävla skitrum som ser ut som en spartask betonglåda med en säng, datorbord, tv och en stol... inga tavlor och inge prydnader..

Tror du folk skrattar åt dig? Måste du ha en flickvän för att få ha växter? Det gör ju för fan rummet äckligt mkt roligare.

H.Emanuel
2005-12-19, 22:06
köp växter för helvet.. va fan ska du tänkte på det för? Jag hatar mitt jävla skitrum som ser ut som en spartask betonglåda med en säng, datorbord, tv och en stol... inga tavlor och inge prydnader..

Tror du folk skrattar åt dig? Måste du ha en flickvän för att få ha växter? Det gör ju för fan rummet äckligt mkt roligare.
Herrn har inte läst hela tråden ser jag

Perscitus
2005-12-19, 22:12
Nu är inte jag nån mod här, men snacka om att skapa en helt ny tråd i tråden. Kan du inte starta en ny?
All righgt, du är trådstartare. Skapar en ny om någon svarar så det inte blir mer skriverier här, annars får det vara.

H.Emanuel
2005-12-19, 22:14
All righgt, du är trådstartare. Skapar en ny om någon svarar så det inte blir mer skriverier här, annars får det vara.
Starta en, du. Ämnet är inte ointressant.

zanzi
2005-12-19, 22:32

En kaktus som blommar kanske kan vara något:

http://www.cyberelk.net/sue/gallery/albums/eden/aal.sized.jpg

http://www.lithops.net/images/Cactus_photos/Asca%20flr1.JPG

http://ourworld.compuserve.com/homepages/davidtraish/images/Cactus_flower.jpg

Eller rentav en kaktus som ser ut som en blomma:

http://www.lithops.net/images/Cactus_photos/Asmy%203.JPG

OnT: Nej, jag tycker inte det är fjolligt med växter. Varför skulle det vara det?

Tesla
2005-12-19, 22:40
e det bara jag som har special blommor i garderoben? :D

Trident
2005-12-19, 22:41
Ju mer växter i sovrummet --> Renare luft --> Mindre sjuk --> Mer TRÄNING
Kör på det konceptet..

Yankeee
2005-12-19, 23:22
Om det inte hade varit coolt med växter, hade Mr Miyagi haft det?

Jax
2005-12-19, 23:26
Om det inte hade varit coolt med växter, hade Mr Miyagi haft det?
Det är inga vanliga växter det är träd. Och du kallar väl inte skogshuggare feminina? ;)

Yankeee
2005-12-19, 23:27
Det är inga vanliga växter det är träd. Och du kallar väl inte skogshuggare feminina? ;)

ffs, träd, växter, same shit :D

Herkulez
2005-12-20, 00:04

bosse rappne är ju lite halvgay ändå.....

aliquis
2005-12-20, 00:07
trevligt med växter.

Rock'nRoll
2005-12-20, 00:08
Växter är trevliga, har ett gäng pelagoner som jag vårdar ömt.

s_himself
2005-12-20, 00:16
Herrn har inte läst hela tråden ser jag

Nä. jag tröttna på dig efter första posten :D

Trance
2005-12-20, 00:27
Växter tål förvånansvärt mycket stryk, därför köper jag sällan.

Kwon
2005-12-20, 00:52
Om det är H.Emanuel som är den som gillar växterna är det ok.

I hans fall kan det vara manligt.

Sedan om vissa anser det fjolligt, varför skulle du bry dig om det?

Det är inte gemene mans uppfattning att växter är fjolliga, enbart ett fåtal.

DUDE! You're as gay as the day is long! JK!:)

Kör på Emanuel! :thumbup:

Vissa gillar racerbilar, andra samla frimärken...andra "växter".

H.Emanuel
2005-12-20, 05:48
När jag var mindre hade jag en kompis som höll på med växter. Han umgicks med tjejer och han liksom svängde på röven när han gick. Långt lockigt hår hade han också, och tjocka glansiga läppar. Inte för att det stör mig alltså, men...Alltså, vi var kompisar

H.Emanuel
2005-12-20, 05:54
Bosse Rappne?

Grahn
2005-12-20, 06:35

Vem?

z_bumbi
2005-12-20, 06:47
Växter rockar, många gym skulle se mycket roligare ut om det fanns riktiga växter istället för fuskblommor.

"I, a lumberjack..."

Metal_boy_
2005-12-20, 07:10
Jag gillar plastväxter, dom är bara att skölja av när dom blir dammiga hehe

Metal_boy_
2005-12-20, 07:16
trevligt med växter.

Ja att äta för din del ja.... Fattar inte att du kan brutalt äta upp dom, och levande dessutom. Så vackra levande ting, som dessutom inte har en chans att fly med rötterna i backen. Knappast nån utmanande jakt direkt, fy fan så fegt ;)

Grahn
2005-12-20, 07:18
Ja att äta för din del ja.... Fattar inte att du kan brutalt äta upp dom, och levande dessutom. Så vackra levande ting, som dessutom inte har en chans att fly med rötterna i backen. Knappast nån utmanande jakt direkt, fy fan så fegt ;)

Såja såja jag tror inte han menade att äta upp din plastbegonia, det var nog ett ärligt misstag. :D

Jense
2005-12-20, 07:20
jag har bara gröna seglivade växter, men ändå 1+2+2+2 i fönstren och en på golvet.

den på golvet är avokadkärnor som tagit sig och blivit 4dm höga.

Davil
2005-12-20, 07:24
Jag tycker det är mkt trevligt med blommor och grönt i hemmet, och jag skiter helt i om det räknas som fjolligt,bögigt? eller ikke manligt. Tönt om någon, är den som skulle säga något sådant.

Metal_boy_
2005-12-20, 07:28
Såja såja jag tror inte han menade att äta upp din plastbegonia, det var nog ett ärligt misstag. :D

haha. Tur för han det, men jag vill ändå ha ersättning. Jag skulle faktiskt ha den till lunch eftersom jag inte äter riktiga växter. Jag är köttoman *grr27*

Jax
2005-12-20, 08:03
"I, a lumberjack..."
"I put on woman clothing and hang around in bars..."
Jaja, alla kanske inte är så manliga. :D

hangatyr
2005-12-20, 08:08
Har tre ståtliga high chaparall:er i köksfönstren

haha, det är jäkligt folkhem med high chaparall! erkänn att du bor i mexitegelvilla och käkar slottstek på söndagarna!

H.Emanuel
2005-12-20, 08:20
haha, det är jäkligt folkhem med high chaparall! erkänn att du bor i mexitegelvilla och käkar slottstek på söndagarna!
Inte riktigt. Bor i hyresrätt i ett område med femtio olika nationaliteter (Bara i min port rent av) där man helst inte går ut i mörkret. I söndags åt jag köttfärswok till middag samtidigt som jag vakade över en döende kvinna.

hangatyr
2005-12-20, 08:21
Inte riktigt. Bor i hyresrätt i ett område med femtio olika nationaliteter (Bara i min port rent av) där man helst inte går ut i mörkret. I söndags åt jag köttfärswok till middag samtidigt som jag vakade över en döende kvinna.

heh. ok.

och woken var god? jag hoppas att den döende kvinnan hade med ditt arbete att göra och itne att det var en släkting eller så?

H.Emanuel
2005-12-20, 08:24
Woken var förvånansvärt välsmakande, första gången jag testat wok med köttfärs. Japp, fick pröjs för det, ja.

hangatyr
2005-12-20, 08:27
Woken var förvånansvärt välsmakande, första gången jag testat wok med köttfärs. Japp, fick pröjs för det, ja.

dåså.

fast erkänn: high chaparall formligen skriker mexitegel!

hahavaffan
2005-12-20, 09:42
Kaktusar is the shit.

Mighty
2005-12-20, 10:24
Trädgårdsmästare tex är väl ett manligt yrke annars hade det hetat ngt annat.
Vad hade det hetat om det inte varit ett manligt yrke då?

Grahn
2005-12-20, 11:50
Vad hade det hetat om det inte varit ett manligt yrke då?

Troligen trägårdsköterska eller dylikt. ;)

Slartibartfast
2010-11-28, 14:21
Bump på random växt-tråd.

Min palm börjar slokna å tappa dom nedersta bladen. Vad ska jag göra? Varför hatar den mig? :(

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/plant.jpg

MAXX
2010-11-28, 14:47
Bump på random växt-tråd.

Min palm börjar slokna å tappa dom nedersta bladen. Vad ska jag göra? Varför hatar den mig? :(

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/plant.jpg

kan inget om växter men rent generellt sådär så tror jag växter behöver solljus eller någon annan bra belysning.

Slartibartfast
2010-11-28, 15:00
kan inget om växter men rent generellt sådär så tror jag växter behöver solljus eller någon annan bra belysning.

Jo, jag tror också att den står för mörkt. Även om det är typ ljusaste hörnet i lägenheten.