Visa fullständig version : Usch! Ultraljud på onsdag
Usch! Sitter och oroar mig för läkarbesök på onsdag. Jag var till läkaren för att visa upp en knöl på halsen och han skickade mig vidare till ultraljudsundersökning som jag skall till på onsdag, efter att ha undersökt mig.
Jag är naturligtvis bekymrad över att det skall vara "the big one", speciellt då läkarn blev rätt allvarsam och så. Han frågade om folk i min släkt haft cancer tidigare, vilket de har både på fars och mors sida. Han berättade också hur proceduren kommer att gå till om det visar sig vara cancer.
Jag slungas mellan att befinna mig i tryggheten i att "det händer inte mig" och nån slags ångest.. Värst är ju att inte veta något. Jag får ju ta det som det kommer sedan, men att bara vänta är skitfittigt...
Nån som varit med om liknande? :(
H.Emanuel
2005-12-19, 14:11
Usch! Sitter och oroar mig för läkarbesök på onsdag. Jag var till läkaren för att visa upp en knöl på halsen och han skickade mig vidare till ultraljudsundersökning som jag skall till på onsdag, efter att ha undersökt mig.
Jag är naturligtvis bekymrad över att det skall vara "the big one", speciellt då läkarn blev rätt allvarsam och så. Han frågade om folk i min släkt haft cancer tidigare, vilket de har både på fars och mors sida. Han berättade också hur proceduren kommer att gå till om det visar sig vara cancer.
Jag slungas mellan att befinna mig i tryggheten i att "det händer inte mig" och nån slags ångest.. Värst är ju att inte veta något. Jag får ju ta det som det kommer sedan, men att bara vänta är skitfittigt...
Håller mina tummar för att det inte är kräftan. Jag har bittra erfarenheter av cancer, men inte att det drabbat mig. Så, som sagt, jag hoppas det inte är det. Förstår din oro
Metal_boy_
2005-12-19, 14:14
Håller tummarna för att det är lungt. Förjävligt att skiten ska existera.
Juliette
2005-12-19, 14:39
Hade en knöl i pannan ca 5 cm i diameter, som var en cysta. Det var lite jobbigt innan de analyserat den, så jag vet hur det känns. Den var som tur var godartad. Det går säkert bra för dig med, håller tummarna!
Tror att om de verkligen misstänkt cancer så hade du fått kolla redan idag, inte vänta två dar. Min svärmor hade det och fick inte lämna sjukhuset förrän hon kollat upp det direkt.
Håller tummarna och ber en bön för dig mannen... :(
Hade en knöl i pannan ca 5 cm i diameter, som var en cysta. Det var lite jobbigt innan de analyserat den, så jag vet hur det känns. Den var som tur var godartad. Det går säkert bra för dig med, håller tummarna!
Tror att om de verkligen misstänkt cancer så hade du fått kolla redan idag, inte vänta två dar. Min svärmor hade det och fick inte lämna sjukhuset förrän hon kollat upp det direkt.
Faktiskt så har jag väntat över en vecka. Men det kan ju hända att de har mindre kapacitet här, så det inte går så snabbt.
Skit att behöva genomlida det här i juletider. Har inte sagt något åt min familj, så att de inte ska behöva oroa sig.
TrasMannen
2005-12-19, 14:58
Samma här, cysta vid tinningen. Fast jag var aldrig orolig att det skulle var något. Cystor i huvudet är väldigt vanligt. Vet flera som fått cystor på halsen. Tror jag har fått en till i underläppen nu också.
Juliette
2005-12-19, 15:03
Du är snäll som tänker på din familjs oro, men din egen då? Det måste vara jättejobbigt att bära allt själv. De kanske kan (och vill) vara stöd för dig om du berättar?
Menar inte att lägga mig i, du känner din familj bäst och vet om du ska säga nåt till dem, men tycker att det är synd att du ska känna så...
Hoppas det går bra vad det än visar sig vara.
Bronkitkorv
2005-12-19, 15:25
Tråkigt. Hoppas verkligen att det inte är allvarligt..
Tänk logiskt. Det är störst chans att det är något annat. Är det cancer så är fortfarande inte kört, speciellt om den är godartat. Cancer är ju den sjukdom som folk blir räddast för, men idag så går den ju ofta att bota med bra resultat. Har en kusin som fick cancer pungen, han lever gott idag även om han är en kula fattigare :hbang:
Tänk logiskt. Det är störst chans att det är något annat. Är det cancer så är fortfarande inte kört, speciellt om den är godartat. Cancer är ju den sjukdom som folk blir räddast för, men idag så går den ju ofta att bota med bra resultat. Har en kusin som fick cancer pungen, han lever gott idag även om han är en kula fattigare :hbang:
Einsten? ;)
Kharon, lycka till och som redan är sagt, förhoppningsvis är det inget allvarligt.
keffat_liv
2005-12-19, 15:46
Hur upptäckte dom att han hade cancer i pungen? Blev nyfiken, för cancer kan väl vara rätt svårt att upptäcka?
Hur upptäckte dom att han hade cancer i pungen? Blev nyfiken, för cancer kan väl vara rätt svårt att upptäcka?
Om jag inte minns helt fel så var det hans flickvän som upptäckte "förändringar" :laugh:
MasterChief
2005-12-19, 15:49
Som MAN borde det väl vara obligatoriskt att veta sådant? Man klämmer och känner efter!
Lycka till Kharon. Det är säkert något ofarligt! :cheers:
keffat_liv
2005-12-19, 15:57
Som MAN borde det väl vara obligatoriskt att veta sådant? Man klämmer och känner efter!
Lycka till Kharon. Det är säkert något ofarligt! :cheers:
Och för oss som aldrig klämt på en annan man, hur vet vi hur det "ska" kännas? ;)
MasterChief
2005-12-19, 16:02
Och för oss som aldrig klämt på en annan man, hur vet vi hur det "ska" kännas? ;)
Haha..skitkul...not!
;)
"Vänd dig till din husläkarmottagning:
*Om du upptäcker att din ena testikel har förändrats i storlek, eller känns svullen eller knölig
*Om du har diffusa smärtor eller en känsla av tyngd i pungen."
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.