Visa fullständig version : Mjölk-illamående?
Eftersom jag hade stannat i vikten så ökade jag mina matportioner och drack mkt mer mjölk. Har haft en ständig huvudvärk och försökte lista ut vad det var som orsakade huvudvärken. Eftersom det inte var stress lr nåt liknande så visste jag inte vad det var. Nu när jag käkade några brödskivor med pålägg och drack mkt mjölk till det ca ½ liter så fick jag huvudvärk.
Nån annnan dag ,kom hem o drack mjölk och fick huvudvärk efter det.
Tog alvedon och vilade. Sen på kvällen så orkade jag inte laga nåt kvällsmål så jag drack 2-3 glas mjölk och fick en fet huvudvärk så det var nog mjölken som gav mig huvudvärk. Är det hära trovärdigt? Att mkt mjölk ger huvudvärk?
MKT mjölk kanske.. men knappast 2-3 glas. Du kanske är laktos-intolerant? Eller vad de nu är.. kan inte de där än :)
Mm.. avnjuter just nu ett glas mjölk med Honey :naughty:
HerrArne
2005-12-18, 22:59
Du kanske är laktos-intolerant? Eller vad de nu är.. kan inte de där än :)
Ett tips: Laktosintolerans -- Värk i huvudet tillhör inte de vanliga symptomen.
Det enda jag kommer på som det skulle kunna vara (förutom icecream headache) är migrän, om det nu är kopplat till födoämnesintag. Nu är jag ingen expert så jag kan ha missat det, men jag har inte hört talas om migrän kopplat till mjölk. Så... Troligen någonting jag inte har en aning om, då... ;)
Kanske inte var mjölken förresten...Jag tror att det är koffeinet av te och kaffe:S Att jag fick huvudvärk på kvällen vet jag inget om...Men är ganska säker nu att det är koffein.
OT. Kan man delita threaden?
Varför ta bort tråden?
Mjölk är djävulens påfund, var tvungen att sluta med den andra veckan i lumpen. Gaserna var extrema, magen risigare än någonsin... Sedan dess är det bara lite låg-laktos mjölk till gröten ;)
Ett tips: Laktosintolerans -- Värk i huvudet tillhör inte de vanliga symptomen.
Det enda jag kommer på som det skulle kunna vara (förutom icecream headache) är migrän, om det nu är kopplat till födoämnesintag. Nu är jag ingen expert så jag kan ha missat det, men jag har inte hört talas om migrän kopplat till mjölk. Så... Troligen någonting jag inte har en aning om, då... ;)
Sa ju att jag inte visst så mkt om de :D
Kan det va överskott av A eller D-vitamin? Lite dumt o svara med en fråga kanske men vet att det inte är bra att få i sig för mycket av dem. O mjölk innehåller båda.
Varför ta bort tråden?
Mjölk är djävulens påfund, var tvungen att sluta med den andra veckan i lumpen. Gaserna var extrema, magen risigare än någonsin... Sedan dess är det bara lite låg-laktos mjölk till gröten ;)
Sojamjölk är fint på gröten, håller länge i kylen dessutom.
Sojamjölk är fint på gröten, håller länge i kylen dessutom.
Har inte testat sojamjölk. Men håller jag nere intaget av vanlig mjölk är det inga problem. Det var när jag började hinka till maten som de gröna gaserna frodades *spy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.