handdator

Visa fullständig version : Tråd inspirerad av "Varför pappers tråden"

Lillgrabben
2005-12-18, 20:12
Jag kom att tänka på en sak då jag skummade igenom MetalBoys tråd.

Är det ngn fler än jag som stör sig ofantligt mycket på följande företeelse?

"Den totala avsaknaden av tvål samt pappershanddukar på allmänna toaletter.." Ofta brukar de ha sparat in på pappershanddukarna till förmån för en ( oftast värdelös) varmluftstork & den ( obligatoriska) tvålen lyser nästan alltid med sin frånvaro.

Det kanske bara är jag som är petnoga som jagar upp mig på såna grejer? Men jag anser att normal hygien innefattar en rejäl handtvättning efter toabesök, allt annat är mindre trivsamt....

Poll kommer!

Fatalist
2005-12-18, 20:15
Fler alternativ i pollen, jag brukar bara tvätta händerna när jag skitit, eller om jag pissat och inte duschat på länge så att kuken stinker svett. :D

Yankeee
2005-12-18, 20:21
Tvättar alltid händerna efter toabesök oavsett vad som har gjorts. Har dock märkt att killar i allmänhet är riktigt dåliga på detta *spy*

Lillgrabben
2005-12-18, 20:23
Till Fatalist> om jag bara hade nog haxxorskills skulle jag skapa ett alldeles eget alternativ åt dig med följande text: jag brukar bara tvätta händerna när jag skitit, eller om jag pissat och inte duschat på länge så att kuken stinker svett.

Lucky You att jag är lite för klantig för det! :thumbup:

keffat_liv
fy fan vad äckligt ni som INTE gör det. Hygien for christ sake!

Metal_boy_
Fler alternativ i pollen, jag brukar bara tvätta händerna när jag skitit, eller om jag pissat och inte duschat på länge så att kuken stinker svett. :D

:laugh: :laugh: *spy*

bengdoktor
2005-12-18, 20:24
Hahahaha! Skönt med öppen poll! Lepras1 tvättar sig alltså INTE om händerna hahaha :laugh:

skaparn
2005-12-18, 20:24
Ja. Jag är noga med att tvätta händerna i kanske lite för många sammanhang. Efter ett pass i skivstångslokalen nästan längtar jag efter att tvätta händerna då jag tänker på hur många baciller människorna lämnat efter sig.

Lillgrabben
2005-12-18, 20:25
Tvättar alltid händerna efter toabesök oavsett vad som har gjorts. Har dock märkt att killar i allmänhet är riktigt dåliga på detta *spy*

Japp, många grabbar verkar vara otroligt dåligt toatränade.

Själv fick man lära sig det fina med tvål & vatten redan i späd ålder! :)

JJ
2005-12-18, 20:26
Alltid. Nu när man även byter ett tiotal blöjor om dagen så är det lätt att få torra händer.

bubbe
2005-12-18, 20:26
Nej jag bryr mig inte av "renlighets skäl" men jag är livrädd för kräksjuka, förkylning och annat som skulle kunna komma från handtagen på toalettdörrarna
hatar när det är sådana dörrar man inte klara att öppna med armbågarna.

Sen får man ändå sin beskärda del av det som ungarna släpar med sig från dagis,
men man vill ha ändå inte ha mer än nödvändigt.

Juliette
2005-12-18, 20:27
Hahahaha! Skönt med öppen poll! Lepras1 tvättar sig alltså INTE om händerna hahaha :laugh:

Han kanske tränar på mitt förra gym :D

viktor88
2005-12-18, 20:28
när jag har pissat så är det väll 50% att jag kommer tvätta händerna.

Lillgrabben
2005-12-18, 20:28

Schhh, inte så högt.

Det skulle vara en hemlis att pollen är öppen!

keffat_liv
2005-12-18, 20:32
Nu är de 2! arne, lepras1. Nästa kolo träff vet ni vilka ni INTE ska skaka hand med iaf;)

Lillgrabben
2005-12-18, 20:34
när jag har pissat så är det väll 50% att jag kommer tvätta händerna.

Aha, där ser man!

En liten följdfåga till dig: ( då du inte alltid tvättar dig efter toabesök)

Skulle du vilja smaska i dig kolaremmar din kompis förvarat innanför kalsongerna?

Kan väl inte vara så otrevligt då din handhygien efter toabesök ligger på rättså dålig prioritet?!?

Rockhard
2005-12-18, 20:34
Tvättar händerna ja. Men inte med tvål som alternativet var i pollen, känns lite överkurs.

BajareN
2005-12-18, 20:35
Jag kan ärligt säga att jag inte tvättar min händer med tvål efter varje toalettbesök, är inte det lite överambitöst??

aliquis
2005-12-18, 20:36
när jag var ung var det inte så noga, då dög väl vatten, men nu är det väl typ alltid tvål, ute suger det ju, man ser ju rätt ofta folk som skiter i att spola av händerna helt och på ett ställe var själva vreden borttagna från kranarna... riktigt lyckat, men så badar ju skorna i urin när man är ute så då kanske man inte skall oroa sig.

Krokodil
2005-12-18, 20:41
Efter 16 år i livsmedelsindustrin är jag ganska noga med hygienen efter toabesöken.

JoelR
2005-12-18, 20:43
Tvättar händerna så ofta att de alltid är torra :(

Grahn
2005-12-18, 20:45
Inte så ofta eller så ordentligt som man borde kanske.

Big_Vik
2005-12-18, 20:45
Är lite hypokondrisk då jag varit förkyld för mycket under kort tid så jag tvättar mig alldeles för ofta vilket också orsakat mig kroniskt torra händer typ. På gymtoan har vi t.ex. ingen tvål, så då måste jag hämta duschtvålen från väskan efter att jag skitit. Men jag ska dock erkänna att om vätskebalansen tillfälligt rubbats p.g.a. koffein eller alkohol så att man måste gå flera gånger i timmen (vilket därför medför en orimlig ökning i behovet av handtvättar som man inte orkar bemöta) så kanske det blir lite mer sällan. :D

Vår skola var utan tvål rätt länge i våras eftersom idioter kletat tvål överallt på toaletterna. *grr27*

Rockhard
2005-12-18, 20:47
87% *rolleyes* . Kollar man på en allmän toalett typ i skolan så ser man ju nästan aldrig nån som tar tvål även fast det finns. De flesta skvätter ju dessutom bara på lite vatten också mera för syns skull än att faktiskt tvätta bort eventuell skit som fastnat på händerna...

BajareN
2005-12-18, 20:51
Frans går på toaletten, har är lite utav en "dirty boy" som inte bryr som vare sig det ena eller det andra. Just idag är han väldigt hård i magen och springer mot härligheten för att avfyra ett par raketer. Så blir han till slut klar, äntligen tänker han och drar spontat lite papper i brunan, knäpper ihop brallorna och ignorerar stolt kranen för att istället ge sig på handtagen till dörren.

Nu kommer person nummer två in, aliquis heter han och är en ren och fin pojke. Han stiger in, sprejjar lite med sin anti-bajs sprejj för att få en trevliga atmosfär inne i stugan. aliquis är väldigt pryd av sig och börjar med att tvätta händerna noga redan innan han sätter för att göra något syndigt. Därefter använder han halva toalletrullen till att lägga papper på ringer för att inte på något vis nudda denna bakteribomb! Efter att jobbet är klart viker han ihop pappret och drar sig ett par gången i brunan, reser sig, knäpper ihop byxorna, går mot kranen och tvättar sig väldigt noga! So far so good!!

Nu kommer misstaget, utan att se sig för så sätter han handen på... just det, Farbror Frans bajshandtag. Och stolt spatserar aliquis vidare utan att veta att ena handen är full av otrevligheter!!

Allan
2005-12-18, 20:51
Måste lägga till att jag emellanåt är tvungen att lätta på trycket utomhus, eftersom avsaknad av närbelägna toaletter är ett välkänt fenomen på moderna byggen. Då saknas också rinnande vatten, för att inte tala om tvål. Då blir det som det blir....

allan

Cilia
2005-12-18, 20:53
Måste lägga till att jag emellanåt är tvungen att lätta på trycket utomhus, eftersom avsaknad av närbelägna toaletter är ett välkänt fenomen på moderna byggen. Då saknas också rinnande vatten, för att inte tala om tvål. Då blir det som det blir....

allan
men du kan tvätta dig innan du äter sen?
nu går det ju bra att tvätta händerna i snön! *G*

Jag tvättar nog oftast händerna med tvål.
Men även för att jag hatar att vara kladdig och då är det bra att ändå passa på.
Fast det är inte alltid det finns tvål på alla toaletter.

Lillgrabben
2005-12-18, 20:54

allan

Jo, men det är en annan sak. Finns inte tvål & grejer så finns det inte.

Jag var fundersam över hur vanligt det är att inte använda tvål & vatten de gånger det finns tillgängligt!

*Flash*
2005-12-18, 21:03
Jag tvättar mig alltid med tvål och använder aldrig sådana där ohygeniska varmluftstorkar.
Sen brukar jag även ta lite papper för att öppna dörren.

mini
2005-12-18, 21:04
Ni som då är renliga/har bacillskräck, tänk också på detta: torka inte händerna under varmluftstorken. Där inne i värmen frodas nämligen bakterier som sedan blåses ut på era händer. Använd pappershanddukar.

Helena B
2005-12-18, 21:05
USCH vill inte veta hur äckliga alla är *rolleyes*. Ja det är klart att jag tvättar händerna med tvål. Men det finns platser där tvålen är slut eller ickeexisterande och då finns det inte så mycket man kan göra. Att ha våtservetter i handväskan är :thumbup:

Destra
2005-12-18, 21:16
Japp tvättar alltid händerna.

Dock undrar jag över tvålens funktion i det hela.
Man är alltså "rädd" för bakterierna men är tvål bakterie dödande?

Grahn
2005-12-18, 21:17
Japp tvättar alltid händerna.

Dock undrar jag över tvålens funktion i det hela.
Man är alltså "rädd" för bakterierna men är tvål bakterie dödande?

Nej men den tar bort smuts från händerna, hela bakterie dödande grejen som florerar(florerade?) är väl inte helt sund.

Spannmål
2005-12-18, 21:25
Började med detta fenomen för några år sedan. Är fortfarande ganska orutinerad och det händer att jag glömmer. Det har jag inga problem med.

viktor88
2005-12-18, 21:49
Aha, där ser man!

En liten följdfåga till dig: ( då du inte alltid tvättar dig efter toabesök)

Skulle du vilja smaska i dig kolaremmar din kompis förvarat innanför kalsongerna?

Kan väl inte vara så otrevligt då din handhygien efter toabesök ligger på rättså dålig prioritet?!?

jag bryr mig inte om jag hälsar på någon som inte har tvättat händerna så länge jag inte slikar på händerna.

zanzi
2005-12-18, 22:46
Tvättar alltid händerna efter ett toabesök (och ibland innan jag ska äta, efter att jag ätit, efter att jag varit på gymmet, efter att ha klappat katten...).

burre
2005-12-18, 23:00
Tvätta med tväl efter man pissat :laugh: pissa i toan inte på händerna, sänken.

tvättar enbart händerna efter jag skitit, möjligtvis så skvätter man lite snabbt med vatten på händerna. man blir ju ändå direkt skitig av att ta i dörrhandag å sånt, så orka göra det krångligare för sig själv/lura sig själv.
nu vet jag ju inte om det är det, men jag har i min "orenlighet" inte varit sjuk nån gång de senaste 4 åren. innan dess var jag inte heller ofta sjuk.

Dissector
2005-12-18, 23:01
Oftast bara efter 2:an

Loke
2005-12-18, 23:22
Nej, jag slaravar ganska mycket med handhygienen.

Därmot brukar jag efter varje toabesök utmana alla bakterier att förgifta mig, vilket nästan alltid leder till att dom fegar ur.

Ni hygieniska människor... Oralsex, hur hanterar ni det? Jag menar, att slicka någons könsorgan måste ju lätt kunna jämställas med att slicka fingrarna direkt efter att man har pissat, eller hur? Och förresten, hur svårt tror ni det är för bakterierna att glida över från anus till könsorganet? Tacka fan för att jag är ohygienisk av mig, måste vara jobbigt att gå runt och tänka på allt sånt också ;)

viktor88
2005-12-18, 23:25
Tvätta med tväl efter man pissat :laugh: pissa i toan inte på händerna, sänken.

tvättar enbart händerna efter jag skitit, möjligtvis så skvätter man lite snabbt med vatten på händerna. man blir ju ändå direkt skitig av att ta i dörrhandag å sånt, så orka göra det krångligare för sig själv/lura sig själv.
nu vet jag ju inte om det är det, men jag har i min "orenlighet" inte varit sjuk nån gång de senaste 4 åren. innan dess var jag inte heller ofta sjuk.

bra :)
det är bara dom som är för renliga som inte tål andra bakterier och blir sjuka för det

andeN.
2005-12-18, 23:29
Tvål? *screwy*

Bite
2005-12-18, 23:53
Jodå, det gör jag om jag inte råkar vara ute i skogen eller liknande. Jag brukar även tvätta händerna på gymet innan jag lägger i snus, lättrade stänger och tunga lyft gör ju att det säkert sitter en hel del död hud med massa suspekta organismer på dem, dessutom har jag läst "har du haft sex på gymet"-tråden :D

Verni
2005-12-19, 00:08
Inte alltid med tvål, så nej.

Fartman
2005-12-19, 02:39
taskigt med alternativ. jag tvättar alltid händerna efter muggbesöket, men inte alltid med tvål.

Bronkitkorv
2005-12-19, 08:28
Samma här eftersom det tar sån jävla tid att få varmvatten hemma hos mej....

Mental
2005-12-19, 09:46
har jag skitit så tvättar jag mig, skall jag bara pissa så får det vara.

zanzi
2005-12-19, 10:58
Ni hygieniska människor... Oralsex, hur hanterar ni det? Jag menar, att slicka någons könsorgan måste ju lätt kunna jämställas med att slicka fingrarna direkt efter att man har pissat, eller hur? Och förresten, hur svårt tror ni det är för bakterierna att glida över från anus till könsorganet? Tacka fan för att jag är ohygienisk av mig, måste vara jobbigt att gå runt och tänka på allt sånt också ;)

Det enda jag tänker när jag har en tjej i sängen är "Jag kommer ha sex, jag kommer ha sex! Jag kan inte tro det!". :D Logik susar bara förbi under själva men innan kan det vara värre. Kan inte ta hem vem som helst bara för att ha sex (nu brukar det ta flera månaders övertalning innan tjejen hänger med hem så det problemet har jag sällan egentligen).

DTH
2005-12-19, 11:51
ALLTID efter att jag skitit med ALDRIG efter att jag urinerat...

Tomten
2005-12-19, 11:57
För tusan, det tar 10-15 sekunder att tvätta händerna med tvål och vatten... finns ju ingen anledning att INTE göra det... Att alltid tvätta händerna ordentligt är ju något man fick lära sig när man var typ... ja.. väldigt liten. Vuxna människor som inte tvättar händerna... tsk... tsk... *screwy*

Lepras
2005-12-19, 12:07

felfelfel,, tvättar mig JA,,efter pissat oftast inte med TVÅL.
ok?