handdator

Visa fullständig version : Styrketräning vid viktminskning?

Duckiie
2005-12-14, 00:15
Tjenare!
Har en kompis som påstår att om man styrketränar när man är överviktig så lägger sig musklerna över fettet och då bli fettet svårare att få bort. Hon påstår då att man ska köra endast cardio tills man gått ner... :confused:

I mina öron låter detta befängt muskler bränner mer än fettet jag har på kroppen så därför borde väl en komination av muskeltillväxt och cardio vara det bäst...? Då borde man väl få ett bättre och dessutom snyggare resultat.. Eller har hon kanske på något sätt rätt?
Och om nu hennes hypotes som hon påstår sig fått från sats är rätt, så borde man inte styrketräna alls vid viktminskning eller?
Nån som vet?

Pellefant
2005-12-14, 00:18
Varmt välkommen hit Duckiie! Hoppas att du här ska trivas.

Helena B
2005-12-14, 00:47
Tjenare!
Har en kompis som påstår att om man styrketränar när man är överviktig så lägger sig musklerna över fettet och då bli fettet svårare att få bort. Hon påstår då att man ska köra endast cardio tills man gått ner... :confused:

I mina öron låter detta befängt muskler bränner mer än fettet jag har på kroppen så därför borde väl en komination av muskeltillväxt och cardio vara det bäst...? Då borde man väl få ett bättre och dessutom snyggare resultat.. Eller har hon kanske på något sätt rätt?
Och om nu hennes hypotes som hon påstår sig fått från sats är rätt, så borde man inte styrketräna alls vid viktminskning eller?
Nån som vet?

Ha ha ja det är helt befängt, tror din vän har läst Aftonbladet för mycket :D

Stämmer in med föregående inlägg, välkommen :bow:

mangemani
2005-12-14, 02:00
din kompis påstående fick en att dra på smilbanden lite.
OM man är ute efter att behålla musklerna under en deff,så är styrketräning rätt så viktig.får musklerna inget underhåll eller "aktivitet" under deffen,så ser kroppen ingen anledning till att behålla dom heller.

sen det där med att musklerna lägger sej över fettet :laugh: ..som helena b sa,hon har nog låtit sej hjärntvättas av aftonbladet.

välkommen hit :thumbup:

Fredrik_
2005-12-14, 07:58
Fast det skulle vara rätt häftigt om det var så.. bara att bygga upp ett tätt muskellager ovanpå fläsket, så ser man grov ut som tusan och slipper deffa :hbang:

Sniggel
2005-12-14, 09:13
Fast det skulle vara rätt häftigt om det var så.. bara att bygga upp ett tätt muskellager ovanpå fläsket, så ser man grov ut som tusan och slipper deffa :hbang:

Haha nej tack, volym som inte fyller någon funktion vill jag inte, men så är det kanske inte för alla ;)

Duckiie: Nej din kompis har förmodligen blivit hjärntvättad av någon kvällstidning eller kändis med noll koll

Duckiie
2005-12-14, 22:59
Varmt välkommen hit Duckiie! Hoppas att du här ska trivas.

Tackar tackar!

Duckiie
2005-12-14, 23:02
din kompis påstående fick en att dra på smilbanden lite.
OM man är ute efter att behålla musklerna under en deff,så är styrketräning rätt så viktig.får musklerna inget underhåll eller "aktivitet" under deffen,så ser kroppen ingen anledning till att behålla dom heller.

sen det där med att musklerna lägger sej över fettet :laugh: ..som helena b sa,hon har nog låtit sej hjärntvättas av aftonbladet.

välkommen hit :thumbup:

Bra! Det var precis vad jag tänkte. Garvade faktiskt när hon sa det men tänkte det är väl bäst att kolla upp att jag inte själv är dåligt påläst.. Jag kan ju faktiskt ha fel om saker.. fast bara ibland.. *rolleyes*

Då kör jag på med min styrketräning som planerat!

Duckiie
2005-12-14, 23:06
Ha ha ja det är helt befängt, tror din vän har läst Aftonbladet för mycket :D

Stämmer in med föregående inlägg, välkommen :bow:

Tack! Kul att läsa om alla andra som är så duktiga då kan man ju inte vara smäre själv! :)

Gött att det är fler än jag som inte hängde med på resonemanget. Till saken hör att hon påstår att hon blivit rekomenderat detta av personalen på sats.. Jag menar de borde väl veta bättre än så...
Men ska jag överbevisa henne, med mina resultat! :naughty:

MilkmaN
2005-12-15, 00:03
regel nr.1 på kolozzeum: Sats är djävulen.