handdator

Visa fullständig version : Recept på kvarg!!!! läs!

_Robbie_
2005-12-10, 13:33
Igår åt jag för första gången kvarg och jag gjorde mig en speciell blandning eftersom jag inte klarar av den sura smaken av kvarg.

Ta fram en skål lägg i ett par skedar kvarg (naturell) (hur mycket du önskar)
Häll sedan i sylt (hur mycket beror på hur mycket kvarg du har)men cirka en matsked.
Sedan tillsätter du en tesked socker. Och så blandar vi tills de blir en fin rosa krämig-massa.
Sedan tar du fram önskad yoghurt (jag använde jordgubb/hallon) och häller över kvarg-massan.(en rejäl mängd så att de täcker kvargen) Nu blandar du tills du får en fin tjock konsistens.

Detta smakar som en vanlig yoghurt fast lite krämigare konsistens. Så gott!!!
Ni måste pröva de

skaparn
2005-12-10, 13:41
Vad är kvarg?

BBr
2005-12-10, 13:54
Igår åt jag för första gången kvarg och jag gjorde mig en speciell blandning eftersom jag inte klarar av den sura smaken av kvarg.

Häll sedan i sylt (hur mycket beror på hur mycket kvarg du har)men cirka en matsked.
Sedan tillsätter du en tesked socker. Och så blandar vi tills de blir en fin rosa krämig-massa.
Sedan tar du fram önskad yoghurt (jag använde jordgubb/hallon) och häller över kvarg-massan.(en rejäl mängd så att de täcker kvargen) Nu blandar du tills du får en fin tjock konsistens.

Ni måste pröva de

Sockerbomb (?)

Vic_1981
2005-12-10, 14:01
kvarg+ en skvätt funlight+2 dl mjölk = chef

H.Emanuel
2005-12-10, 14:22

Ni måste pröva de
Låter inget vidare

Jacksatan
2005-12-10, 14:39

Ni måste pröva de

Varför jag äter kvarg är för att slippa få med så mycket kolhydrater. Lastar man i socker och sylt samt yoghurt är det inte mer än en lite proteinrikare efterrätt. Men gott är det alldeles säkert.

Ant
2005-12-10, 15:17
Vad är kvarg?

Ja, jag har alltid också undrat vad alla pratar om- kvarg?

:-) :-) :-)

blekfet2
2005-12-10, 15:50
Ja, jag har alltid också undrat vad alla pratar om- kvarg?

ja vem är denna "kvarg"?

:D :D

snickers
2005-12-10, 15:51
jag brukar blanda med osötad flädersaft och mjölk...havregryn o banan o linfrö i det, man står sig en stund faktiskt..

Jax
2005-12-10, 15:55
Jag som trodde folk åt kvarg för att slippa kolhydrater.
När jag får Kesella över så käkar jag det som yoghurt. Det är gott som det är.

Catstyle
2005-12-10, 17:23
Det där är ju inget annat än en extra sötad yoghurt med lite kvarg i.

_Robbie_
2005-12-10, 17:44
Det där är ju inget annat än en extra sötad yoghurt med lite kvarg i.

där e mer kvarg än yoghurt...

Jax
2005-12-10, 18:18
där e mer kvarg än yoghurt...
Kvarg + sylt = ? ;)

_Robbie_
2005-12-10, 18:56
Kvarg + sylt = ? ;)

ja men sylten eju bara för smakens skull :D:D

Jax
2005-12-10, 19:09
ja men sylten eju bara för smakens skull :D:D
Ja men ät bara yoghurt då om du inte gillar kvarg. Med din blandning så blir det ju ändå samma sak.

...och du, man blir inte starkare av att äta kvarg än någon annan mat bara för att det är mode på Kolo. ;)

_Robbie_
2005-12-10, 19:29
Ja men ät bara yoghurt då om du inte gillar kvarg. Med din blandning så blir det ju ändå samma sak.

...och du, man blir inte starkare av att äta kvarg än någon annan mat bara för att det är mode på Kolo. ;)

Nej det e ju ingen skillnad på en person som äter 250g kvarg eller om en person äter 250g+lite sylt+yoghurt.. Båda äter ju fortfarande 250g kvarg..
Kvarg innehåller mer protein än vanlig yoghurt.

Eftersom jag behöver gå upp i vikt äter jag vad som helst oavsett om det är mode på kollo eller ej. Den innehåller bra näringsvärden, därför äter jag det punkt slut.

Fredrik_S
2005-12-10, 21:18
Vad är kvarg?

Jag tål inte kvarg *bs* så jag äter kesella istället :thumbup:

Jax
2005-12-10, 23:13
Nej det e ju ingen skillnad på en person som äter 250g kvarg eller om en person äter 250g+lite sylt+yoghurt.. Båda äter ju fortfarande 250g kvarg..
Kvarg innehåller mer protein än vanlig yoghurt.

Eftersom jag behöver gå upp i vikt äter jag vad som helst oavsett om det är mode på kollo eller ej. Den innehåller bra näringsvärden, därför äter jag det punkt slut.
Kvarg är väl knappast det första man äter för att gå upp i vikt, men tror du på det så bara ät. Men prata inte om bra näringsämnen för det pajar du när du blandar i en massa socker. Ta du och koka några ägg och ät tillsammans med fil, müsli och några mackor istället.

Three pigs
2005-12-11, 02:10
Jag tål inte kvarg *bs* så jag äter kesella istället :thumbup:
Skämtar du eller? kesella = kvarg
den där blandningen är säkert god, men jag håller mig till funlight i kvargen ;D

db
2005-12-12, 09:52
riktig kvarghysteri nu...