Visa fullständig version : vikt på en morot?
Min våg har lagt av...vill någon säga vad en normalstor morot väger?
Var nyfiken på hur mycket betakaroten det var i en morot...
150 gram kanske.. skulle betydyda att de är 6-7 morötter i en 1kg påse..
Rock'nRoll
2005-12-09, 10:36
Det var mig en massiv morot.
Det var mig en massiv morot.
Å tack :em:
Metal_boy_
2005-12-09, 11:52
Å tack :em:
:laugh:
Skala moroten som fan så slipper du få i dig för mycket kcal. Eller skala bort hela moroten förresten, så slipper du äta skiten över huvud taget :D
tigerofsweden
2005-12-09, 11:55
Skala moroten som fan så slipper du få i dig för mycket kcal. Eller skala bort hela moroten förresten, så slipper du äta skiten över huvud taget :D
Pellefant
2005-12-09, 12:02
113g, vägde en nu.
113g, vägde en nu.
TACK!! Var det en stor morot? Trodde inte de vägde så mycket...
Det betyder att det är ca 11300 mcg karotenoider i en morot. Visst borde det vara mest av betakaroten av dessa karotenoider? Jag får inte fram på Fineli's sida om vilka karotenoider det är...
(en annan matematiskt fråga.. är 11 300 mcg lika med 11,3 mg??
microgram=tusendels gram? milligram=hundradels gram?
Detta borde man ju kunna! :em: )
Hur långt är ett snöre?
Fint svar det där.
Jag fattar väl att morötter kan väga olika - min främsta fråga var ju var man hittar uppgifter om hur mycket betakoroten det finns i dem...
Fint svar det där.
Jag fattar väl att morötter kan väga olika - min främsta fråga var ju var man hittar uppgifter om hur mycket betakoroten det finns i dem...
Här finns lite information. Välj maxibas sen skriv morot. http://www.slv.se/templates/LDB_Search.aspx?id=6242
Jag ville inte vara dryg, men frågan lät rätt rolig. :D
Jo, jag tittade på den sidan oxå innan men jag får inte fram VILKA karotenoider det är, det finns fler karotenoider än betakaroten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.